Napisano 25 Sierpień 200717 l Witam. Entity viewer to mój amatorski i darmowy program do przeglądu modeli i tekstur z punktu widzenia silnika gier. Aby zaladować dany model do Entity viewer należy najpierw przekonwertować do formatu MDL. Opisze dwie możliwości do konwertacji modeli: 1. Przez MDL plugin do MAX, Blender ; Blender MDL Tutorial , Maya , Maya PLE. 2. Można w łatwy i szybki sposób skonwertować dany model do formatu MDL poprzez darmowy Modell Editor.Prawie każdy z wymienionych wyżej programów ma wbudowany FBX plugin. 2a. Eksportujemy dany model do formatu FBX z wcześniej zapisaną osobno UV teksturą i normalem, tylko do formatu BMP, TGA, albo DDS. 2b. W MED (Model Editor) poprzez File->Import->Model from FBX (11.2006 albo 12.2005 zależnie od daty eksportu plugin-a FBX) importujemy np. model.fbx i potwierdzamy 2 x OK.Czasami zdarza się, że dany model po załadowaniu jest za mały albo odwrotnie przedstawiony, można to zmienić za pomocą Edit->Scale model global i Edit->Transform model global. 2c. Następnie klikamy na Edit->Manage Skins->Skin Settings->Texture File i ładujemy naszą teksture, zmieniamy domyślną nazwe z "jakaś nazwa" na np. "Skin1" pod Skin Name:. Tak samo otwieramy następną teksturę (np. normale do efektów shadera), ale wcześniej klikając na New Skin. 2d.Zapisujemy na koniec w formacie MDL. Wiem, że pracujecie na zaawansowanych programach, więc mam nadzieje że nie jest to trudne do zrozumienia,ale jak są problemy to proszę je opisać. Mam nadzieje że ten mały Viewer pomoże w waszej twórczości. P.S. Niebieskie i zielone nazwy to linki. Dziękuje też Creator-owi za pomoc w modelowaniu, teksturowaniu i animacje skrzata, jako model domyślny. Licencja do Entity viewer
Napisano 25 Sierpień 200717 l Gratuluje wydevelopowania takiego softu - napewno sie przyda, z racji dosc niewielkiego wymiaru - 5mb, mozna spokojnie dac komus razem z paczka swoich modeli, aby sobie poogladal ( np nagrac na plyte i zaniesc do szkoly, albo gdziekolwiek, gdzie chcialo by sie pokazac model ze wszystkich stron, ale nie ma mozliwosci instalacji maxa :P ). Pzdr.
Napisano 25 Sierpień 200717 l radze ci sie zastanowic jak to z licencją? czy mozna uzywac komercyjnie?!?
Napisano 25 Sierpień 200717 l Udytzkey swietna robota, pokazales jednak ze warto sie przebijac z włsanym pomyslem to sie chwali , napisz moze czy wjuwerek obsuguje wiecje niz 1 komplet textur na model, czy jest mozliwosc wyswietlanie alfy na texturze, nie wiem moze jak złape troche powietrza w żagle to pykne Ci jakis model do tego wjuwerka ;)
Napisano 25 Sierpień 200717 l Ja utknąłem w ME na etapie dodawania normala. Za to samo diffuse w viewerze wygląda bardzo fajnie.
Napisano 25 Sierpień 200717 l jeżeli chodzi o skiny muszą być nazwane "Skin1" "Skin2": -Skin1 Diffuse -Skin2 Normal Co do kompresji tekstur to do dyspozycji jest format DDS (szczegóły u Udytzkeya), ale jak nie wysyłacie nikomu modelu to nie ma sensu się bawić DDSem. Screeny zapisuje do bitmapy, ale jak chcecie to można zmienić na *.jpg przy czym mając bitmapy sami kontrolujecie jakość kompresji w jotpegu, głównie mam na myśli wypadki gdzie jest dużo czerwieni itp. Znalazłem parę bugów dam znać bossowi to szybko poprawi ;)
Napisano 26 Sierpień 200717 l Autor Gratuluje wydevelopowania takiego softu Dziekuje radze ci sie zastanowic jak to z licencją? czy mozna uzywac komercyjnie?!? Dziekuje zapomnialem, tutaj jest licencja do Model Viewer napisz moze czy wjuwerek obsuguje wiecje niz 1 komplet textur na model, czy jest mozliwosc wyswietlanie alfy na texturze, nie wiem moze jak złape troche powietrza w żagle to pykne Ci jakis model do tego wjuwerka ;) Dziekuje, tak domyslnie do 10 tekstur jak za malo to moge powiekszyc, a zmieniasz przez Skin number w MV.Alfe mozna zapisac jako dodatkowy kanal w dds i tga.Swietnie ze masz ochote zrobic model do Viewer-a, najlepszy bylby z normalem. napewno sie przyda, obadam to dam znac jak bardzo :) Dziekuje i fajnie ze moglem pomoc. Ja utknąłem w ME na etapie dodawania normala. Dziekuje, opisz dokladniej jaki masz problem z normalem. Znalazłem parę bugów dam znać bossowi to szybko poprawi ;) Dzieki, bede poprawial.
Napisano 1 Wrzesień 200717 l Autor Maly apdejt Model Viewer, poprawilem kanal alfy, ale prosze tylko zapisywac w dds kompresja DXT1 1 bit alpha.
Napisano 1 Wrzesień 200717 l Ściągajcie i testujcie, wrzucajcie skriny swoich modeli, bo warto pomóc koledze przy rozwoju tego viewera. Jak już wspominałem na gg fajnie by było bardziej kontrolować światło (kolor nie jest już tak ważny, bardziej pozycja i intensywność). Zaraz ściągnę nową wersję i zobaczę jak wyggląda ta alpha. Wrzucę widok z poprzedniej wersji, samo diffuse. Normal i specular był robiony bardziej pod render, niż pod shadery, dlatego w viewerze wyglądł trochę przejaskrawiony.
Napisano 1 Wrzesień 200717 l Udytzkey na poczatek maly offtop ;-) nie masz litosci dla moich oczu ! pisac czarna czcianka na szarociemnym tle pogratulowac.. ;P ale jesli chodzi o sam program to genialna sprawa i naprawde wilkie gratulacie uporu i umiejetnosci :-)
Napisano 1 Wrzesień 200717 l Autor Jak już wspominałem na gg fajnie by było bardziej kontrolować światło (kolor nie jest już tak ważny, bardziej pozycja i intensywność). Tak mam zamiar pare funkcji polepszyc: -Pozycjonowanie i zmiane intensywnosci swiatla punktowego. -Zmiana pozycji modelu wzdluz osi XY. Ale jak wroce za tydzien z urlopu. super - wielkie dzięki :D :) nie masz litosci dla moich oczu ! pisac czarna czcianka na szarociemnym tle, ale jesli chodzi o sam program to genialna sprawa i naprawde wilkie gratulacie uporu i umiejetnosci :-) Sorry, jakos podczas pisania wkrecila sie ta czern, ale juz zmienione. Dzieki, a moze jakies skriny?
Napisano 21 Październik 200717 l Autor Witam, nie ma sie czym chwalic, ale wlasnie tym programem zajolem z Creator-em trzecie miejsce, biorac udzial w letnim konkursie Lite-C 2007. I to mnie tez motywuje do dalszej walki o pierwsze miejsce z innym projektem ktory niedlugo zaloze na osobnym watku. Zmienilem nazwe i wersje jak widac i mysle ze juz tak zostanie. Link do pobrania nowej wersji w pierwszym poscie. Po konkursie poprawilem pare bledow, a tutaj lista co doszlo: - Oddzielne zakladki menu Material; Shader; Animation; Help. - Manualne poruszanie obiektem i swiatlem. - Animacja postaci w standardowych sekwencjach i skalowanie obiektem. - Dodalem wczytywanie plikow jpg, png i hmp. - Mozliwosc zmiany wygladu materialu na danym obiekcie, ale nie na wszystkich shaderach. - Wlaczanie i wylaczanie kanalu Alfa. Zycze milej zabawy i czekam na C&C.
Napisano 23 Październik 200717 l Gratulacje, calkiem fajny programik. Miałem małe problemy z eksportem ufałek i nie doszedłem jeszcze jak regulować specular power, ale nie miałem jeszcze czasu żeby dluzej sie tym pobawić. Pozdro
Napisano 1 Listopad 200717 l Autor Witam, fajnie ze tak duzo odwiedzin a malo odpowiedzi; to znaczy ze nie ma bug-ow. ;) Gratulacje, calkiem fajny programik. Miałem małe problemy z eksportem ufałek i nie doszedłem jeszcze jak regulować specular power, ale nie miałem jeszcze czasu żeby dluzej sie tym pobawić. Dzieki, problem rozwiazany z uvmapa?.Co do specular-a to domyslnie jest normal shader wlaczony, wczytaj jakas bitmape np: costam.bmp i przelacz w Shader Effects na None, zobacz tez jak daleko dynamiczne swiatlo jest ustawione od biektu, potem przelacz w Material effects i wtedy powinien dzialac specular, potestuj tez z lightrange. :) Gratki, rep for U :) naprawde wielki + dla ciebie :) Dzieki² :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto