Skocz do zawartości

rendering duzej rozdzielczosci Mentalray 12kpix


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hej

 

mam 3Gig ramu i scena jest prosta a jzu przy 6k pix mi sie wywala mental .

 

RC 0.2 error 081001: failed to create frame buffer 0: C:\DOCUME~1\adam\USTAWI~1\Temp/fb000.4.4072 (W magazynie brak miejsca dla wykonania tego polecenia.)

IMG 0.2 error 101003: : can't create file

 

chcialbym policzyc 12k pix szerokosc..

nei wiecie jak to sie robi ?

 

pozdrowka

fotoas

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

hehe, też się pierwszy raz dowiedziałem o tym jak musiałem takiego kolosa wyrenderować ;)

customize -> preferences -> rendering

 

Jak to ustawić, dokładnie Ci nie powiem, sam eksperymentowałem, musisz w helpie poczytać. Ważne żebyś miał dużo wolnego miejsca na dysku gdzie bitmap pager będzie składował cache renderu.

Napisano

dzięki za szybka pomoc

cos liczy..ale dalej cos krzaczy

trudna sprawa... a maxwell zupelnie nie potrafi sobie z tym poradzic

temu siegam po mentala....

 

miejsca na dysku mam wuchte, ale on nadal mi poakzuje ze nie policzy

co za kretynstwo.

moze max9 ta jakos lepiej rozwiazal ?

Napisano

liczylem w maxie 9, ale do póki nie włączyłem bpagera i nie zmniejszyłem drastycznie obszaru cropa (w sumie wyszło ok. 60 fragmentów) to miałem dokładnie to samo.

Napisano

mozesz wylaczyc frame buffer i renderowac do pliku ale to dosc ryzykowne. jednak wole widziec co mi sie rysuje :)

u mnie region dzialal ale renderowalem waskie paski ktore potem polaczylem w PS.

 

W tej chwili nie pamietam juz linka ale znalazlem wtedy skrypt ktory sam dzielil render na kawalki a potem skladal go w jedna calosc.

 

bitmap pager jest okej ale bardzo wolny, wolalem skladac recznie.

Napisano

może masz duże bitmapy? pozmniejszaj które się da. Max 9 powinien lepiej sobie poradzić, też kiedyś podobny problem miałem, b. pager ani nawet 3g switch nie pomógł.

 

po co się renderuje w 19k:)?

Napisano

hej :)

XizOr..dzieki. backburner to jest to. wszystko smiga ze az milo ! skozystalem z tutoriala dla przypomnienia

http://www.evermotion.org/tutorials/rendering/maxnet/

i wszystko pozamiatane... znaczy w mojej zakurzonej glowie, bo sobie ostatnio maxwellem zawalilem zwoje...

Big'u.. ale Cie dawno nie slyszalem.. milo :) klient chce bilbord i sie uparl 300dpi (1metr szerokosci) wiec 12000pix musi byc...12k pix podzielilem mu na 4 i tyle ma mi zaplacic za takei cudo, jak nie to spadowka !!:) niech sie ktos inny meczy :) Wczesniej to mi sie nawet kulka nie chciala liczyc w 8k..ehh

Robertus_ do pliku nie dalo rady...tak jak pisze, backburner wymiata. Podzielilem na 10 czesci i az milo patrzec. a w tle mi sie maxwell liiczy jeszcze wizka w 2k i nic sie nie wiesza:)

 

pozdroweczka panowie

i dzieki raz jeszcze

 

troszke zakurzony fotoas

Napisano

Heh, kope lat:) 12k to jeszcze rozumiem bo sam wykonywałem, chociaż i to jest dziwne dla mnie ( ktoś widział ostrą fotę w 12k?) ale Vorkowe 19k to już musiało wisieć na księżycu. Po prawdzie to jak przychodzi mi do zrobienia render w takiej rozdziałce to robie trochę mniejszy, potem przeskalowanie w górę i trochę w dół i efekt jest więcej niż wystarczający, przynajmniej render nie jest nienaturalnie hiperostry. No ale ja nie od wizek:)

Napisano

polecam sciagnac programik do czyszczenia pamieci ram na bierzaco, jak sie zacznie zblizac do niebezpiecznego zapelnienia to, raz dwa trzy, wyczyszczone i prze dalej, np. freeware win mem optimizer w googlach poszukaj pzdr

Napisano

pawelroger - a jak Ci wyczyści ważne dane składowe z 3dsmaxa? ;) i przy okazji sformatuje dysk to co?! ...

 

Przydał się ten wątek bo czegoś nowego się nauczyłem ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności