Napisano 28 Sierpień 200717 l Witam ostatnio z tego co widzę to trochę burzliwy temat po premierze pewnego filmu... no i mnie też to zainteresowało. Czy mógłby ktoś się podzielić swoją wiedzą na ten temat na jakimś prostym przykładzie? Ja staram się zrobić to na cząsteczkach... ale chyba nie w tą stronę trzeba iść. Mały tutorial tez byłby mile widziany :) . Może wrzucajcie do tego tematu swoje pomysły na zrealizowanie prostych transformacji jak i tych trudniejszych? Za wszelkie porady z góry dziękuję.
Napisano 28 Sierpień 200717 l Nie rozumiem o jakie Transformacje Ci chodzi... moze Morphing?? wtedy modyfikator Morph rozwiaze Twoj problem :) Pozdrawiam!
Napisano 28 Sierpień 200717 l myslę, że niewiele to by się różniło od rigów innych mechanizmów, po prostu wire parameters i jedziesz, tu obrót, w innym miejscu przesunięcie w jeszcze innym cośtam ;] przynajmniej ja bym tak to zrobił... nie za bardzo widzę sens w robieniu tego inaczej, jeśli się mylę to proszę żeby mnie poprawić :) pozdrawiam!
Napisano 28 Sierpień 200717 l Autor Chodzi mi o przekształcanie czegoś w coś... i morphing nie rozwiąże problemu bo w morphingu musi być taka sama ilość vertexów... Chodzi mi bardziej o coś takiego tyle że nie na samochodach tylko ogólnie.
Napisano 28 Sierpień 200717 l Tez mnie to zastanawia, nie wyobrazam sobie jak moznaby bylo cos takiego zrobic przez modyfikator "morpher" , ze obiekty przy transformacji zamieniaja sie w zupelnie inne, nie tylko obracaja itp, morpher sluzy do modyfikowania jednego obiektu poprzez zmiany wierzcholkow etc. przynajmniej tak mi sie wydaje :D
Napisano 28 Sierpień 200717 l Juz rozumiem i chyba jedynym wyjhsciem jest żmudny modeling i jeszcze żmudniejsza animacja :)
Napisano 28 Sierpień 200717 l Autor Też mi się tak wydawało, ale po pierwsze to z połowa tych elementów niknie podczas transformacji albo jest zastąpiona inaczej wyglądającymi... a po drugie wydaje mi się że podczas takich animacji robi się z 4 modele przejściowe i potem to jakoś łączy... tylko jak.
Napisano 28 Sierpień 200717 l o masakro; to rzeczywiście ciężka sprawa; nie wyobrażam sobie; tego inaczej niz mowi JackVasi; niestety
Napisano 28 Sierpień 200717 l hmm, chyba nie jest to wielce skomplikowane, jesli chodzi o mechaniczne rzeczy, chyba trzeba zrobic 2 modele, tj np zaczynasz od pojazdu w fazie zlozonej, a potem przemodelowujesz go na rozlozonej, czyli np, robisz sobie szkielet i doklejasz mu elementy pierwszego modelu:) w sumie widze niezle wyzwanie w tym... mozna by sprobowac:P
Napisano 28 Sierpień 200717 l nie ten dział. lepiej do rigginng & animations. może trzeba jakoś zmienić nazwe działu. moze animations wip & fin ?
Napisano 28 Sierpień 200717 l heh, szukacie mechanicznego rozwiązania a tam jest wiecej sztuczek niż faktycznej przemiany. Jak Drizzt napisał - połowa obiektów znika albo zostaje zastąpiona - i to dość bezszczelnie - z klatki na klatke na inny. Można podmienić obiekt gdy chowa się za innym albo gdy chowa się w skrajnym motonblurze - jak w transformersach ale nie ma tam praktycznie morphingu czy innej magji, jedynie sprytne oszukiwanie oka.
Napisano 28 Sierpień 200717 l serwus :) ta animacja, do której jest link wymaga jednak troche posiedzenia. Oprócz przemyslenia jak to ma mniej więcej wyglądać, to trzeba cierpliwości - wszyściuszieńko trzeba poanimowac + muszą być poustawiane odpowiednie pivoty + tam sporo obiektów sie morfuje. Czyli animacja +morfing. A w sumie mozliwe że nawet szkielecik + IK ( w zalezności co ma być z tym potem robione). pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Napisano 28 Sierpień 200717 l Autor Ja na razie coś takiego testuje na kuli zamieniającej się w sześcian (blur plus efekty cząsteczkowe...) ale nie mam pomysłu jak zrobić żeby cząsteczki złożyły się z niczego w coś.... i muszę robić parray i potem puszczać od tyłu... ;/...
Napisano 28 Sierpień 200717 l http://www.allanmckay.com/tutorials.html - jeden z tych tutków dotyczył formowania się particli w kształty obiektów, warto pooglądać :)
Napisano 28 Sierpień 200717 l myślę że jakąś prostą transformację da się zrobić, oczywiście, nie wiem czy jest sens takiej pracy, ale sama idea jest możliwa. w końcu zabawki kiedyś takie były, można by je podejrzeć jak są zrobione i trochę bajerów dodać ;P zawsze to coś. ale z tego co się orientuję w takich produkcjach po prostu nie opłaca się robić takie detale bo i tak nikt tego nie zauważy :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto