Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

ostatnio z tego co widzę to trochę burzliwy temat po premierze pewnego filmu... no i mnie też to zainteresowało. Czy mógłby ktoś się podzielić swoją wiedzą na ten temat na jakimś prostym przykładzie? Ja staram się zrobić to na cząsteczkach... ale chyba nie w tą stronę trzeba iść. Mały tutorial tez byłby mile widziany :) .

 

Może wrzucajcie do tego tematu swoje pomysły na zrealizowanie prostych transformacji jak i tych trudniejszych?

 

Za wszelkie porady z góry dziękuję.

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

myslę, że niewiele to by się różniło od rigów innych mechanizmów, po prostu wire parameters i jedziesz, tu obrót, w innym miejscu przesunięcie w jeszcze innym cośtam ;]

 

przynajmniej ja bym tak to zrobił... nie za bardzo widzę sens w robieniu tego inaczej, jeśli się mylę to proszę żeby mnie poprawić :)

 

pozdrawiam!

Napisano

Chodzi mi o przekształcanie czegoś w coś... i morphing nie rozwiąże problemu bo w morphingu musi być taka sama ilość vertexów...

Chodzi mi bardziej o coś takiego

tyle że nie na samochodach tylko ogólnie.

Napisano

Tez mnie to zastanawia, nie wyobrazam sobie jak moznaby bylo cos takiego zrobic przez modyfikator "morpher"

, ze obiekty przy transformacji zamieniaja sie w zupelnie inne, nie tylko obracaja itp, morpher sluzy do modyfikowania jednego obiektu poprzez zmiany wierzcholkow etc. przynajmniej tak mi sie wydaje :D
Napisano

Też mi się tak wydawało, ale po pierwsze to z połowa tych elementów niknie podczas transformacji albo jest zastąpiona inaczej wyglądającymi... a po drugie wydaje mi się że podczas takich animacji robi się z 4 modele przejściowe i potem to jakoś łączy... tylko jak.

Napisano

hmm, chyba nie jest to wielce skomplikowane, jesli chodzi o mechaniczne rzeczy,

 

chyba trzeba zrobic 2 modele, tj np zaczynasz od pojazdu w fazie zlozonej, a potem przemodelowujesz go na rozlozonej,

czyli np, robisz sobie szkielet i doklejasz mu elementy pierwszego modelu:)

 

w sumie widze niezle wyzwanie w tym... mozna by sprobowac:P

Napisano

heh, szukacie mechanicznego rozwiązania a tam jest wiecej sztuczek niż faktycznej przemiany. Jak Drizzt napisał - połowa obiektów znika albo zostaje zastąpiona - i to dość bezszczelnie - z klatki na klatke na inny. Można podmienić obiekt gdy chowa się za innym albo gdy chowa się w skrajnym motonblurze - jak w transformersach ale nie ma tam praktycznie morphingu czy innej magji, jedynie sprytne oszukiwanie oka.

Napisano

serwus :)

ta animacja, do której jest link wymaga jednak troche posiedzenia. Oprócz przemyslenia

jak to ma mniej więcej wyglądać, to trzeba cierpliwości - wszyściuszieńko trzeba poanimowac + muszą być poustawiane odpowiednie pivoty + tam sporo obiektów sie morfuje.

Czyli animacja +morfing. A w sumie mozliwe że nawet szkielecik + IK ( w zalezności co ma być z tym potem robione).

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano

Ja na razie coś takiego testuje na kuli zamieniającej się w sześcian (blur plus efekty cząsteczkowe...) ale nie mam pomysłu jak zrobić żeby cząsteczki złożyły się z niczego w coś.... i muszę robić parray i potem puszczać od tyłu... ;/...

Napisano

myślę że jakąś prostą transformację da się zrobić, oczywiście, nie wiem czy jest sens takiej pracy, ale sama idea jest możliwa. w końcu zabawki kiedyś takie były, można by je podejrzeć jak są zrobione i trochę bajerów dodać ;P zawsze to coś. ale z tego co się orientuję w takich produkcjach po prostu nie opłaca się robić takie detale bo i tak nikt tego nie zauważy :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności