Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

ostatnio z tego co widzę to trochę burzliwy temat po premierze pewnego filmu... no i mnie też to zainteresowało. Czy mógłby ktoś się podzielić swoją wiedzą na ten temat na jakimś prostym przykładzie? Ja staram się zrobić to na cząsteczkach... ale chyba nie w tą stronę trzeba iść. Mały tutorial tez byłby mile widziany :) .

 

Może wrzucajcie do tego tematu swoje pomysły na zrealizowanie prostych transformacji jak i tych trudniejszych?

 

Za wszelkie porady z góry dziękuję.

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie rozumiem o jakie Transformacje Ci chodzi... moze Morphing?? wtedy modyfikator Morph rozwiaze Twoj problem :) Pozdrawiam!

Napisano

myslę, że niewiele to by się różniło od rigów innych mechanizmów, po prostu wire parameters i jedziesz, tu obrót, w innym miejscu przesunięcie w jeszcze innym cośtam ;]

 

przynajmniej ja bym tak to zrobił... nie za bardzo widzę sens w robieniu tego inaczej, jeśli się mylę to proszę żeby mnie poprawić :)

 

pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

Chodzi mi o przekształcanie czegoś w coś... i morphing nie rozwiąże problemu bo w morphingu musi być taka sama ilość vertexów...

Chodzi mi bardziej o coś takiego

tyle że nie na samochodach tylko ogólnie.

Napisano

Tez mnie to zastanawia, nie wyobrazam sobie jak moznaby bylo cos takiego zrobic przez modyfikator "morpher"

, ze obiekty przy transformacji zamieniaja sie w zupelnie inne, nie tylko obracaja itp, morpher sluzy do modyfikowania jednego obiektu poprzez zmiany wierzcholkow etc. przynajmniej tak mi sie wydaje :D
Napisano

Juz rozumiem i chyba jedynym wyjhsciem jest żmudny modeling i jeszcze żmudniejsza animacja :)

Napisano
  • Autor

Też mi się tak wydawało, ale po pierwsze to z połowa tych elementów niknie podczas transformacji albo jest zastąpiona inaczej wyglądającymi... a po drugie wydaje mi się że podczas takich animacji robi się z 4 modele przejściowe i potem to jakoś łączy... tylko jak.

Napisano

o masakro; to rzeczywiście ciężka sprawa; nie wyobrażam sobie; tego inaczej niz mowi JackVasi; niestety

Napisano

hmm, chyba nie jest to wielce skomplikowane, jesli chodzi o mechaniczne rzeczy,

 

chyba trzeba zrobic 2 modele, tj np zaczynasz od pojazdu w fazie zlozonej, a potem przemodelowujesz go na rozlozonej,

czyli np, robisz sobie szkielet i doklejasz mu elementy pierwszego modelu:)

 

w sumie widze niezle wyzwanie w tym... mozna by sprobowac:P

Napisano

nie ten dział. lepiej do rigginng & animations. może trzeba jakoś zmienić nazwe działu. moze animations wip & fin ?

Napisano

heh, szukacie mechanicznego rozwiązania a tam jest wiecej sztuczek niż faktycznej przemiany. Jak Drizzt napisał - połowa obiektów znika albo zostaje zastąpiona - i to dość bezszczelnie - z klatki na klatke na inny. Można podmienić obiekt gdy chowa się za innym albo gdy chowa się w skrajnym motonblurze - jak w transformersach ale nie ma tam praktycznie morphingu czy innej magji, jedynie sprytne oszukiwanie oka.

Napisano

serwus :)

ta animacja, do której jest link wymaga jednak troche posiedzenia. Oprócz przemyslenia

jak to ma mniej więcej wyglądać, to trzeba cierpliwości - wszyściuszieńko trzeba poanimowac + muszą być poustawiane odpowiednie pivoty + tam sporo obiektów sie morfuje.

Czyli animacja +morfing. A w sumie mozliwe że nawet szkielecik + IK ( w zalezności co ma być z tym potem robione).

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano
  • Autor

Ja na razie coś takiego testuje na kuli zamieniającej się w sześcian (blur plus efekty cząsteczkowe...) ale nie mam pomysłu jak zrobić żeby cząsteczki złożyły się z niczego w coś.... i muszę robić parray i potem puszczać od tyłu... ;/...

Napisano

myślę że jakąś prostą transformację da się zrobić, oczywiście, nie wiem czy jest sens takiej pracy, ale sama idea jest możliwa. w końcu zabawki kiedyś takie były, można by je podejrzeć jak są zrobione i trochę bajerów dodać ;P zawsze to coś. ale z tego co się orientuję w takich produkcjach po prostu nie opłaca się robić takie detale bo i tak nikt tego nie zauważy :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności