Jump to content

Transformacje


-=Drizzt=-

Recommended Posts

Witam

ostatnio z tego co widzę to trochę burzliwy temat po premierze pewnego filmu... no i mnie też to zainteresowało. Czy mógłby ktoś się podzielić swoją wiedzą na ten temat na jakimś prostym przykładzie? Ja staram się zrobić to na cząsteczkach... ale chyba nie w tą stronę trzeba iść. Mały tutorial tez byłby mile widziany :) .

 

Może wrzucajcie do tego tematu swoje pomysły na zrealizowanie prostych transformacji jak i tych trudniejszych?

 

Za wszelkie porady z góry dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 16
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

myslę, że niewiele to by się różniło od rigów innych mechanizmów, po prostu wire parameters i jedziesz, tu obrót, w innym miejscu przesunięcie w jeszcze innym cośtam ;]

 

przynajmniej ja bym tak to zrobił... nie za bardzo widzę sens w robieniu tego inaczej, jeśli się mylę to proszę żeby mnie poprawić :)

 

pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Tez mnie to zastanawia, nie wyobrazam sobie jak moznaby bylo cos takiego zrobic przez modyfikator "morpher"

, ze obiekty przy transformacji zamieniaja sie w zupelnie inne, nie tylko obracaja itp, morpher sluzy do modyfikowania jednego obiektu poprzez zmiany wierzcholkow etc. przynajmniej tak mi sie wydaje :D
Link to comment
Share on other sites

Też mi się tak wydawało, ale po pierwsze to z połowa tych elementów niknie podczas transformacji albo jest zastąpiona inaczej wyglądającymi... a po drugie wydaje mi się że podczas takich animacji robi się z 4 modele przejściowe i potem to jakoś łączy... tylko jak.

Link to comment
Share on other sites

hmm, chyba nie jest to wielce skomplikowane, jesli chodzi o mechaniczne rzeczy,

 

chyba trzeba zrobic 2 modele, tj np zaczynasz od pojazdu w fazie zlozonej, a potem przemodelowujesz go na rozlozonej,

czyli np, robisz sobie szkielet i doklejasz mu elementy pierwszego modelu:)

 

w sumie widze niezle wyzwanie w tym... mozna by sprobowac:P

Link to comment
Share on other sites

heh, szukacie mechanicznego rozwiązania a tam jest wiecej sztuczek niż faktycznej przemiany. Jak Drizzt napisał - połowa obiektów znika albo zostaje zastąpiona - i to dość bezszczelnie - z klatki na klatke na inny. Można podmienić obiekt gdy chowa się za innym albo gdy chowa się w skrajnym motonblurze - jak w transformersach ale nie ma tam praktycznie morphingu czy innej magji, jedynie sprytne oszukiwanie oka.

Link to comment
Share on other sites

serwus :)

ta animacja, do której jest link wymaga jednak troche posiedzenia. Oprócz przemyslenia

jak to ma mniej więcej wyglądać, to trzeba cierpliwości - wszyściuszieńko trzeba poanimowac + muszą być poustawiane odpowiednie pivoty + tam sporo obiektów sie morfuje.

Czyli animacja +morfing. A w sumie mozliwe że nawet szkielecik + IK ( w zalezności co ma być z tym potem robione).

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Link to comment
Share on other sites

Ja na razie coś takiego testuje na kuli zamieniającej się w sześcian (blur plus efekty cząsteczkowe...) ale nie mam pomysłu jak zrobić żeby cząsteczki złożyły się z niczego w coś.... i muszę robić parray i potem puszczać od tyłu... ;/...

Link to comment
Share on other sites

myślę że jakąś prostą transformację da się zrobić, oczywiście, nie wiem czy jest sens takiej pracy, ale sama idea jest możliwa. w końcu zabawki kiedyś takie były, można by je podejrzeć jak są zrobione i trochę bajerów dodać ;P zawsze to coś. ale z tego co się orientuję w takich produkcjach po prostu nie opłaca się robić takie detale bo i tak nikt tego nie zauważy :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy