viz.k Napisano 21 Wrzesień 2007 Napisano 21 Wrzesień 2007 mam bardzo duza powierzchnie i kazdy polygon lekko extrudowany (wiecie, kafelki) , chce wybrac tylko dolne albo tylko gorne krawedzie...w widoku front/left cala powierzchnia jest tylko cieniutka kreska i nie wceluje tak obszarem zaznaczania zeby uchwycic tylko zadane krawedzie...jaki jest sposob na to? --------------- btw. zakladam ostatnio duzo tematow i dostalem jakies ostrzezenie od monkey ze spam...nie wiem dokladnie o co chodzi ale nie robie tego celowo...chyba chodzi o duza ilosc postow z niewielka zawartoscia tresci...? wiec leje wode zeby czasem bana nie dostac czy cos:]
pecet Napisano 22 Wrzesień 2007 Napisano 22 Wrzesień 2007 mi przychodzi do głowy PolyBoost i tam są różne "automaty" do wybierania, ale niewiem dokładnie o co Ci chodzi
viz.k Napisano 22 Wrzesień 2007 Autor Napisano 22 Wrzesień 2007 chce wybrac te krawedzie w zaglebieniach miedzy uwypukleniami...klikac kazdej z osobna nie bardzo mi sie chce, ring/loop nie dziala w tym przypadku tak jak bym chcial...najprosciej byloby machnac rectangular marqee selekcji w oknie front lub left chwytajac tylko dolna polowe obiektu ale nie da sie bo to za duza powierzchnia i przy zoom out zmienia sie (patrzac z boku) w cieniutka linie
Vorek Napisano 22 Wrzesień 2007 Napisano 22 Wrzesień 2007 zaznacz wszystkie poly przylegające do tych krawędzi (te które masz zaznaczone na screenach wyżej :) ) i trzymając "ctrl" wybierz tryb selekcji krawędzi.
viz.k Napisano 22 Wrzesień 2007 Autor Napisano 22 Wrzesień 2007 wtedy wybrane zostana tylko te gorne krawedzie...grow/invert selection tez nie pomoze...
Orangegraphics Napisano 22 Wrzesień 2007 Napisano 22 Wrzesień 2007 dla mnie to po prostu zrób kafelki bumpem... w 99% przypadków będzie lepiej;) albo normal;)
giegu Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 Znalazłem ten watek przypadkiem, a sam miałem nie jednokrotnie taki problem w Maxie. Otóż trzeba sie ratować tak jak kolega na poczatku napisał "PolyBoostem", wpisz w google i poczytaj jak jeszcze tego nie zrobiłeś. Niestety ale sam Max jest bardzo ubogo rozwiązany jesli chodzi o selekcję na poziomie vertexow, krawedzi czy poly. W porownaniu z Zbrushem albo softami typu Mayka. Zreszta juz ktos kiedys powiedzial, Max to dobra BAZA na modyfikacje typu plug :)
adam_m Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 A jak zaznaczysz krawędzie i "odejmiesz" z altem sąsiednie?
giegu Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 To jasne ze wczesniej czy pozniej pozaznaczamy to co chcemy, ale wyobraź sobie że chcesz zaznaczyć małe poligony pomiedzy duzymi poligonami, ktorych jest np 10x10. Masz tutaj jakies 100 klikniec myszą, a potem invert, jasne ze zrobisz ale jak długo?. Czy nie prosciej by było użyc inteligentnych rozbudowanych selekcji, przypomnialo mi sie ze w Modo tez to jest ładnie rozwiazane, nie tak jak tu.
adam_m Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Jeżeli są ustawione w rzędach to wystarczy jedno pociągnięcie aby zaznaczyć 10, jeżeli losowo to nie wiem czy jest program, który potrafiłby zaznaczyć jednym kliknięciem, polygon 3, 5, 20 i 35... w macierzy 10x10.
giegu Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Jasne, tylko że jak nawet sa w jednym rzedzie a pomiedzy nimi sa te ktorych nie chcesz zaznaczyc to JUZ jest problem, max nawet nie ma opcji selekcji np co 3 poly. Zreszta co tu bede mowic http://www.polyboost.com/ zobacz mozliwosci programu jak jeszcze nie widziałeś :)
matiwrc Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 A czy jest opcja aby przy zaznaczaniu prostokątem (rozciągając prostokąt) były zaznaczane tylko elementy (vertexy, poli itd..) widoczne - bez tych na tylnich ścianach??
Rekomendowane odpowiedzi