Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam ponownie, niestety w bardzo dziwnym sposobem wszystkie moje posty i tematy zniknely, ale prace nad czolgiem dalej trwaja oto kilka nowych renderow:

 

tank11.jpg

 

tank12.jpg

 

tank13.jpg

 

na ostatnim obrazku widac dosc nieudolne proby z swiatlem, czy ma ktos jakies tutory do tworzenia naturalnego oswietlenia, bo ja jeden znalazlem ale tam mam stworzyc ponad 20 Omni, a moj komp lekko tego nie strawil

 

Pozdrawiam

 

[Wyedytowany dnia 18-6-2004 > Aragorn]

  • Odpowiedzi 64
  • Wyświetleń 6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mam nadzieje ze gasienice poprawisz, wygladaja nienaturalnie. (nie sa takie plaskie)

ogolnie dobrze, trzymaj tak dalej a wyjdzie swietnie

(juz widze te scenke :D)

 

PS. muszka?

 

Napisano

Ale te koła napędzające gąsienice nie mają być chyba takie płaskie, prawda??

Bo przecież tak to by się ślizgały po nich.

Napisano

co do światła to proponuje 1 światło nad obiektem z właczonymi cieniami skylight i właczone gi

Napisano

Jak masz w miarę mocny sprzęt to HDRI. A jak nie to direct light + ręczne ustawianie dodatkowych zwykłych oraz ambient`owych świateł (ten sposób bez GI). Albo tak jak napisał Sikham.

Napisano

Ladne poczatki...tylko gasienica jakos malo szcezgolowa :P ale wiem jaki to jest bol z tymi polygonami...a racezj ich iloscia w szczegolnosci przy czolgach :D

 

pozdr

Napisano
  • Autor

Dzieki za dotychczasowe opinie, kazda staram sie brac pod uwage.

 

Fefex : nie za bardzo wiem o ktore kola Ci chodzi, napisz dokladniej to postaram sie poprawic

 

Pozdrawiam

 

Napisano

chodzi oto ze kola powinny miec \"wypustki\" dzieki czemu moga \"pchac\" gasienice, inaczej by sie to z mniejsca nie ruszylo, slizgalby sie, jak znajde jakies zdjecie z gasienicami to zamieszcze :)

Napisano

Chodzi mi o rząd 6 takich jakby kół, które chyba mają napędzać gąsiennice, ale przecież jak mają to robić, skoro są gładkie jak pupa niemowlaka??

Napisano
  • Autor

Z tego co ja wiem to w czolgu jest tylko jedno kolo napedowe ktore w moim przypadku znajduje sie na koncu gasienicy, poprawcie mnie jesli sie myle, ale sprawdzoalem to na wielu fotkach.

 

Pozdrawiam

Napisano
Originally posted by Aragorn

Z tego co ja wiem to w czolgu jest tylko jedno kolo napedowe ktore w moim przypadku znajduje sie na koncu gasienicy, poprawcie mnie jesli sie myle, ale sprawdzoalem to na wielu fotkach.

 

Pozdrawiam

 

nod obra, zgadza sie. ale ejsli wg. Ciebie reszta kol jest niepotrzebna (takie mam wrazenie, sorki jesli mylne) to po co wtedy reszta tych kol? one rowniez musza posiadac odpowiednie zabki, a gasienica otwory na te zabki

Napisano

Wesoledi: wyobraź sobie czołg bez tych kół...nie przejechałby nawet 1cm...te kola słóżą do podtrzymywania gąsienicy...i tak jak mówi Aragorn, w czołgach jest tylko 1 koło napędowe...

Co do modelu:

* gąsienice odrobinę za grube, oraz chyba nie są ze sobą połączone

* wieża jest stanowczo za mała do podwozia...może by tak ją trochę powiększyć (przeskalować) by szerokość wieży mniej więcej odpowiadała szerokości podwozia...

M1A2 Abrams...tutaj wszystko widać...

 

tank.jpg

 

Może dodasz jeszcze \"fartuchy\" osłaniające gąsienice ?? Tak jak wyżej ??

Staraj się go dopieścić do odtatniej śróbki...

 

Pozdr[piwo]

Napisano
  • Autor

Wesoledi : Nigdzie nie napisalem ze reszta kol jest niepotrzebna, kazda gasienica sklada się z kola napedzajacego i kilku kol jezdnych. Kolo napedzajace jak sama nazwa wskazuje sluzy do napedzania gasienic, a kilka kol jezdnych sluzy do zmniejszania nacisku jednostkowego czolgu oraz do zapobiegania nadmiernego kolysania sie podczas jazdy po nie rownym terenie.

Pozwala także na utrzymywanie w miare poziomego polozenia czolgu w trudnym terenie.

 

Falcrum: o widze ze juz odpowiedziales na watpliwosci niektorych forumowiczow :), ale kilka informacji sie moze komus przydac. Aha... oczywiscie wieze poprawie a juz niedlugo, pojawi sie calkiem nowa gasienica

 

Pozdrawiam

 

 

Napisano
  • Autor

Oto nowy model gasienicy:

 

tank14.jpg

 

Pozdrawiam

 

 

 

[Wyedytowany dnia 18-6-2004 > Aragorn]

Napisano

Jak dla mnie to ekstra :D

pozdr

 

A co do kół to zrób tylko żeby nie były takie płaskie... popatrz na zdj powyżej - są jakieś takie \"poharatane\" ;)

 

Napisano

fajnie fajnie, tylko zebys sobie nie zwaalil sprawy tak jak ja u siebie z leopardem, owszem sa detale ale facow jest masakrycznie za duzo :D.

 

Chyba ze robisz sam model to ok :)

 

Narazie mi sie podoba, keeep working czy jak to sie pisze ;)

 

3maj sie :)

Napisano
  • Autor

Kolejny render jeden juz z otatnich dotyczacych modelowania, oceniajcie :

 

tank15.jpg

 

Pozdrawiam

 

[Wyedytowany dnia 21-6-2004 > Aragorn]

Napisano

ladnie :)

 

tylko teraz powiedz jaka bedzie scenografia - klimaty II WŚ czy wspolczesne pole walki??

 

jak mozesz daj wiecej renderow i ustaw go na jakims planie bo teraz dziwnie wyglada.

 

Pozdrawiam

Napisano

Ja bym mu jeszcze leciutko poszerzył wieżę i ewentualnie dorobił osłonki na gąsienice... Ale poza tym model jest extra :D Tylko daj mu jeszcze jakieś ładne teksturki :)

pozdr i szczęśliwego nowego roku :)))))))))))

Napisano
  • Autor

Wieze jeszcze poszerze, ale to juz podczas teksturowania, oslone na gasienice probowalem dodac ale wygladalo to nie najlepiej wiec zostawilem bez. teraz jeszcze tylko poprawie lufe, bo mi jakos nie pasuje i biore sie za teksturowanie.

 

Szczerze powiedziawszy nad scenografia sie jeszcze nie zastanawialem, ale z przyjemnoscia wezme pod uwage kazda propozycje.

 

Pozdrawiam

Napisano

wymiatasz (szczeże gąsienice mają klase)

 

już czuje smród palonego kompa gdy to sie ręderuje

a otoczenie to pustynia, tylko pustunia nic innego tak jak na obrazku wyżej

Napisano

widzisz Aragorn, Twoj czolg sie bardziej podoba niz moj ;) a Ty mowisz ze ja mam lepszy model ;).

 

dawj dalej z texturami i jakas prosta scenografia na pustyni lub w ruinach jakiegos miasta (czolg jedzie ulica a po lewej i prawej ruiny jakis blokow mieszkalnych, z tylu jako tlo mozna by dodac jakis protestujacych ludzi ktorzy rzucaja w czolg kamienie ?. Oczywiscie tlo lekko rozmyte).

 

To taka moja propozycja :)

 

3maj sie i powodzenia

Napisano
  • Autor

Witam wielkie dzieki za komentarze, nic tak nie mobilizuje.

 

Dobra teraz odpowiedzi:

-nielot007: gasnienice robilem, recznie, czyli zrobilem ogniwo,a potem je odpowiednio ustawialem zgodnie z referencjami, probowalem \"spacing tool\'em\", ale to nie zabardzo wychodzilo. Wbrew pozorom to niezajmuje duzo czasu.

 

- Tadek: odbierz meila - i wszytko jasne ;)

 

- Pionier: ja tam sadze ze Twoj jest o niebo lepszy, a poza tym wszytkie obrazy z twojego leoparda, mam na dysku i wiele sie na nich wzorowalem (mam nadzeje ze Ci to nie przeszkadz).

 

don_flippo i Archangel: ogolne dzieki.

 

Co do scenerii to podoba mi sie pomysl z piaskiem i jakimis rozwalonym budynkiem, ale nie jest to koncepcja zamknieta, wiec dalsze propozycje mile widzjane[piwo].

 

Pozdrawiam

Napisano

Aragorn, jasne ze nie mam nic przeciwko :). Wrecz jestem zaskoczony :).

 

Dawaj dalej !! ciekaw jestem textur :].

 

3maj sie :)

Napisano

Hmm jezeli ja sie niemyle a chyba sie niemyle :D to ten czolg to jakas abstrakcja jezeli chodzi o realistyke i takiego czegos niema. A pozatym:

-muszka na lufie czolgu?? chyba to jest zbedne i troche smieszne :D

-Jak juz czolg to moze z pancerzem reaktywnym mysle ze by to duzo ciekawiej wygladalo

-wiezyczka niemoze sie skladac z plyt ktore sa znitowane razem bo to by sie rozpadlo nawet przy spotkaniu z pp granatnikiem w drobny mak i mysle ze nawet by niebylo co zbierac :D

 

 

Wesoledi: nigdy niepowstal czolg ktory by posiadal wszystkie kola napedowa bo to jest niewykonalne. Autor zrobil to dobrze ze tylnie kola sa napendowe bo naogol silnik znajduje sie z tylu maszyny a wypustki posiadaja tylko przednie tylnie kolo a przednie to juz z innych wzgledow niz napedowych.

Napisano

Poczekaj jeszcze z teksturami...

Gąsienice są spox, ale teraz reszta wygląda trochę plastikowo do nich...chodzi mi o to, że gąsienice są bardzo szczególowe, a podwozie już nie tak bardzo...

Może coś jeszcze dorobisz ?? Lepiej by wyglądało :)

Scenografia pustynna jest trochę oklepana...(Pionier, bez obrazy ;) ). Wykorzystaj fakt iż twoja maszyna przypomina polączenie czołgu z lat IIWŚ, z nowoczesną...Proponuję ci taką historyjkę:

IIWŚ nie skończyła się w 1945, lecz trwała do np.1962...Jak każdy wie, WOJNA JEST MOTOREM TECHNIKI, a więc technologie, które mamy teraz (np.gładkolufowe działa kalibru 120mm trafiające cele odległe o 3-5km z prawdopodobnością trafienia celu PIERWSZYM pociskiem wynosi blisko 100% !!). Niemcy, jako państwo najszybciej rozwijające technikę może być dobre jako TATUŚ twojego DZIECKA...;)

Może być ?? Dalej niech cię wyobraźnia poprowadzi !!

[piwo]

Pozdr

Napisano

Falcrum ;) nie uraziles mnie :D, Towja koncepcja tez fajna. Zobaczymy jak to dalej bedzie sie ukladalo

Napisano
  • Autor

Niestety, musze zaniechac chwilowo projektu, gdyz komp praktycznie nie wydala, calosc ma ponad 200tys poligonow, i niestety przy probach teksturowania gasienicy, 3dmax po prostu nie wytrzymuje.

 

Co do sceny to postanowilem ze bedzie to wygladalo mniej wiecej tak:

 

Rzad Stanowe Zjednoczonych po dlugich negocjacjach pozwolilo wkroczyc do iraku sila \"United Nations\", scena ma przedstawiac wiazd pierwszego czolgu na teren Iraku.

 

Ruiny chcialbym zrobic w takim stylu:

ruiny.jpg

 

A to jest stan pracy na dzien dzisiejszy (nowa lufa i pierwsze, nieudolne, proby teksturowania):

 

tank16.jpg

 

Pozdrawiam

 

[Wyedytowany dnia 21-6-2004 > Aragorn]

Napisano

Masz problemy z dużą ilością face\'ów ?? Możesz zastosować parę tric\'ówi :D

1. Chowaj wszystkie części, których teraz nie \"obrabiasz\" (jedynie przed renderowaniem je przywacaj...)

2. Pewnie scena w oknach nie źle ci skaka...więc naciśnij \"o\", dzięi temu podczas obracania widoku, wszystkie obiekty (chwilowo) zamienią się na \"bouncing box\" (ramki)

3. Nie wiem co jeszcze...może dopiszą inni :P

 

Z tym scenariuszem, może być fajnie ;)

 

TERAZ TROCHĘ KRYTYKI (konstuktywnej ;) )

 

Zdaje mi się, że nawet nie prubowałeś przeskalować wieży...teaz troche pokracznie wygląda...same podzespoły są dobze wymodelowane, ale razem wyglądają, jakby nie byly od tego \"zestawu\"... Na wcześniejszym renderze, wieża była szersza...znienileś ??

 

Zauważyłem, że \"zjadłeś\" koło napędowe...zrobiłes je ??

 

Przednie ( pierwsze ) koło prowadzące gąsienice, jest zupelnie plaskie \"od tyłu\"...widać to na \"jego\" prawej gąsienicy...:| Na pierwszych rendeach było dobrze...

 

Jabym jeszcze dorobił trochę model...teraz jest trochę \"skromny\" ;)

 

Dobra kończę krytykę, bo mnie znienawidzisz...;)

 

Powodzenia !!

Napisano
  • Autor

No to jest wlasnie odpowiedz na jaka chyba kazdy oczekuje.

 

OK, teraz odpowiedzi:

 

- ukrywanie obiektow i reszte stosuje, ale nawet wtedy ciezko sie pracuje (466MHz i 128 RAM (sic!))

 

- co do wiezy to zorientowalem sie po wyslaniu, ale w finale napewno bedzie przeskalowana.

 

- kolo napedowe jest tylko kiepsko wida na tym ujeciu.

 

- co do pierwszego kola to przyznam sie bez bicia, ze nie jest dokonczone z tylu i tu to widac niemilosiernie, bedzie poprawione.

 

- model bedzie jeszcze lekko poprawiany w czasie teksturowania postaram sie dodac jeszcze jakies szczegoly.

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki!!

Napisano

Aragorn - możesz mi się odwdzięczyć tym samym...czyli odpowiedzią w moim WIPie...:D:D:D

[piwo]

 

Pozdr

Napisano
  • Autor

Witam ponownie, lekki update, mecze sie z teksturowaniem, a co gorsza efekty nie sa najlepsze, oto obrazek:

 

tank18.jpg

 

Aha... na renderze nie ma wszytkich obiektow i ta nieszczesna wieza nie jest przseskalowana, ale to dla szybszego renderingu.

 

Pozdrawiam

 

[Wyedytowany dnia 21-6-2004 > Aragorn]

Napisano

Moje uwagi:

- fajne blotko :)

- flaga do poprawy

- napis \"UN\" jest jakis dziwnie krzywy

- jak masz np Brazilka to zrenderuj i pokaz efekt :)

Napisano
  • Autor

Witam i dzieki, za posty.

 

Na razie bardziej skupiam sie na blotku niz na reszcie, ale chcialbym wiedziec co jest nie tak z ta flaga, a napis juz poprawilem.

 

Pozdrawiam

Napisano

Flaga jest całkiem dobra...nie wiem co w niej nie pasi Archangel\'owi...

SKOŃCZ MODELING !! Teaz jak na niego patrzę, to zmienilem zdani co do szerokości wieży...to nie ona jest winna wszystiemu, tylko za szeroi PODWOZIE !! Jak możesz, to zrób coś z tym...

 

Aragorn mam dal ciebie propozycję, współpacy w ramach MULTI-WORK...

Węcej dowiesz się z tego linka...

http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=8702

 

Pozdr

Napisano

czad fajne te zabrudzenia

dorób jaszcze szczegóły na korpusie

a i cień sie troche rypnoł

respect i keep working wkońcu mamy jescze te 16 dni :)

pozdr

Napisano

hmm jezeli chodzi o blotko, to moze bys tak wzial to blotko w jakiejs gamie, a nie jako jeden kolor ;D... no nie wiem, moze grudki z gasienicach itd :P...

Napisano

co do flagi to moze bardzo sie czepiam (pewnie tak :D )ale mam wrazenie ze tekstura na niej jest rozmazana no i troche jest tak sztywno rozprostowana oczywisce jesli czolg jest w ruchu to OK Juz prawie finisz wiec do dziela !!

Trzymam kciuki i pozdrawiam !!

 

Napisano

Gdzie zniknęła muszka z lufy??. Wieża ciągle jest za mała, Koła w czołgu występują w czterech roadzajach:

- napędowe;

- podtrzymujące (rolki);

- napinające (te na drugim końcu czołgu);

- jezdne.

Chyba wszystkie niejasności wyjaśnione;)

I jedna małą uwaga czy Abramsy jeżdżą w barwach UN?

Napisano
  • Autor

Witam:

 

Archangel - czolg raczej na pewno bedzie w ruchu.

 

Bacry - muszka z lufy zniknela bo sie nie podobala ;), co do ilosci kol to sie zgadzam. Aha... nigdzie nie jest napisane ze to jest Abrams, mimo ze troche sie na nim wzorowalem ;)

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności