Napisano 19 Listopad 200717 l Zacząłem sobie robić Fiata Punto. I oto co mi wyszło: Tri 2616 Poly 1270 http://www.damian.cratta.pl/persp.jpg http://www.damian.cratta.pl/siatka1.jpg http://www.damian.cratta.pl/siatka2.jpg A tu oryginał: http://www.bano.com.pl/samochody/fiat/punto/1.jpg Proszę o komentarze bo napewno jest sporo błędów :) Chciałbym żeby ten model był dobrze przygotowany do użycia w grze dlatego proszę o jakieś porady jak zoptymalizować taki model. Narazie nie zamierzam go teksturowac, bo nie umiem ale może kiedyś... Pozdrawiam
Napisano 19 Listopad 200717 l Stary lepiej zrob go dobrze i nie rob go zoltego bo pewna osoba z tego forum spali cie zywcem ;) To tyle ode mnie ;)
Napisano 19 Listopad 200717 l Autor Dlaczego żółtego? :P W zamierzeniu ma być szary metalik. A jakieś komentarze?
Napisano 19 Listopad 200717 l No narazie fajnie, ale jak go nie zamierzasz teksturowac to pojedz w detal jeszcze ;) pozdro ;*
Napisano 19 Listopad 200717 l Stary lepiej zrob go dobrze i nie rob go zoltego bo pewna osoba z tego forum spali cie zywcem ;) To tyle ode mnie ;) Noo to tutaj bede czesto zagladal :) Poraszka niestety nie jest to ta wersja co ja mialem ale no coz nie wszyscy robia te ladne wydania aut... :) Narazie nie ma za wiele do komentowania... mysle ze wszystko ok - i tak jak scottero pisze - tez bym poszedl w detal. Jakbys robil wersje Fiat Punto sporting z 99-03 to mam kilka blueprintow bo sam kiedys punciaka robilem. Ale jak widze robisz juz ta wersje z 04 o ile dobrze kojarze . Pozdro
Napisano 19 Listopad 200717 l Masz pozdrowienia od znajomego ksiedza, on wlasnie punciakiem sie wozi-> powiedzial mi ze pomodli sie za twoj sukces :D
Napisano 19 Listopad 200717 l ..ale wpierw go wyprostuj....bo dach mimo tego ze ma pare podzialow to jest stożkowy
Napisano 19 Listopad 200717 l Masz pozdrowienia od znajomego ksiedza, on wlasnie punciakiem sie wozi-> powiedzial mi ze pomodli sie za twoj sukces :D OMG zastrzelcie mnie. Od kiedy to ksieza cg, gry itd nie uwazaja za herezje? ja bym tego punciaka wstawil do carmageddonu w odwecie.
Napisano 19 Listopad 200717 l Autor Modlitwa się przyda :D Wprowadziłem pare poprawek: 1. Wyprostowałem nieco siatkę (równiez na dachu). 2. Trochę zaokrągliłem nadkola. 3. Dodałem znaczek z przodu.3 4. Dodałem belki po bokach i z tyłu. 5. Dodałem zamek na kluczyk :) Aktualnie jest 3028 tri. Nie za dużo? :P Jeżeli model uznacie za skończony to dodam jeszcze wlew paliwa po jednej stronie, bo teraz modeluję z modyfikatorem symmetry. http://www.damian.cratta.pl/persp_2.jpg http://www.damian.cratta.pl/siatka1_2.jpg http://www.damian.cratta.pl/siatka2_2.jpg Proszę o komentare.
Napisano 19 Listopad 200717 l Dla mnie jest oki tylko bym z nadkolami badz kolami cos zrobil bo troche dziwne sa proporcje. Jesli jest to dopiero twoj ktorys model to bym chwilke jeszcze popracowal i tak bym zostawil, a przy nastepnym projekcie uwzglednil wiekszy detal, czasem jesli zaczniesz cos za duzo i nasile robic to tylko zepsujesz tymbardziej jak jeszcze to sa twoje poczatki. Jesli jest to twoj juz ktorysdziesiaty model to jeszcze popracuj nad nim duzo:)
Napisano 20 Listopad 200717 l Jeśli chodzi o polycount to przy modelowaniu "do szuflady" nie ma on najmniejszego znaczenia, osobiście przed rozpoczęciem modelowania obieram sobie jakiś limit i staram się go trzymać.... tutaj masz 3k trójkątów,a w najnowszej ścigajce na X360 bodajże PGR4 samochody maja po 100K-130K tójkątów.....
Napisano 20 Listopad 200717 l Autor Jestem początkujący i nikt napewno nie chciałby mnie włączyć do jakiegoś amatorskiego projektu gry (na komercyjny nie mam co liczyć :D) Dla mnie też narazie byłby to zbyt duża odpowiedzialność co przede wszystkim spowodowane jest przez czas którego za dużo nie mam. Dlatego zamierzenie jest takie żeby udostępnić ten model za darmo np. na gamedev.pl bo jak czasem widzę jaką ludzie tam robią grafikę to pożal się Boże :) A tak mieliby już coś co w miarę poprawnie wygląda, choćby do testów czy demka. Oczywiście musieliby uwzględnić że to model mojego autorstwa :D Jak wyżej napisałem, jestem początkującym, jest to właściwie pierwszy model samochodu do którego się przyłożyłem. A tak ogólnie to chyba trzeci model. Jeszcze mam pytanie czy np. jeżeli w zespole jest podział na grafika i gościa od tekstur to kto rozkłada siatkę? Bo mi to jeszcze średnio wychodzi.
Napisano 20 Listopad 200717 l OMG zastrzelcie mnie. Od kiedy to ksieza cg, gry itd nie uwazaja za herezje? Ten ksiadz mnie religii uczy. Sam zlapalem zonka jak mi sie chwalil ze kupil xboxa i halo xD
Napisano 20 Listopad 200717 l Autor Poprawiłem kilka elementów i myślę, że już nie będę go dalej modelował. Pobawiłem się w kolorowanie, tak dla zabawy: http://www.damian.cratta.pl/1.jpg http://www.damian.cratta.pl/2.jpg
Napisano 20 Listopad 200717 l po pierwsze to jest bardzo niezgodny z oryginałem, po drugie modelujesz takie pierdłoły jak klamki, kierunkowskazy i listwy, co można załatwić texturą, a charakterystyczne przetłoczenia wokół szyb bocznych olałeś, Aktualnie jest 3028 tri. Nie za dużo? a jaki masz limit?
Napisano 20 Listopad 200717 l Autor Nie ustalałem sobie limitu ale chciałybym żeby był możliwie jak najmniejszy. O jakich przetłoczeniach mówisz bo nie wiem o co chodzi? ;)
Napisano 20 Listopad 200717 l jest pare miejsc z ktoryc moglbys zjechac na ilosci poly i wrzucic je w inne miejsca, niektorze elementy takie jak znaczek czy lusterka mozesz sobie "wcisnąć" w model i juz ci odejdzie! dodaj troche poly na boku auta , tam gdzie sa szyby boczne to tam kanciato strasznie!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto