Skocz do zawartości

Obiekt 3d - Fiat Punto


deha21

Rekomendowane odpowiedzi

Zacząłem sobie robić Fiata Punto. I oto co mi wyszło:

 

Tri 2616

Poly 1270

 

http://www.damian.cratta.pl/persp.jpg

 

http://www.damian.cratta.pl/siatka1.jpg

 

http://www.damian.cratta.pl/siatka2.jpg

 

A tu oryginał: http://www.bano.com.pl/samochody/fiat/punto/1.jpg

 

Proszę o komentarze bo napewno jest sporo błędów :) Chciałbym żeby ten model był dobrze przygotowany do użycia w grze dlatego proszę o jakieś porady jak zoptymalizować taki model.

Narazie nie zamierzam go teksturowac, bo nie umiem ale może kiedyś...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Stary lepiej zrob go dobrze i nie rob go zoltego bo pewna osoba z tego forum spali cie zywcem ;)

To tyle ode mnie ;)

 

Noo to tutaj bede czesto zagladal :) Poraszka niestety nie jest to ta wersja co ja mialem ale no coz nie wszyscy robia te ladne wydania aut... :)

 

Narazie nie ma za wiele do komentowania... mysle ze wszystko ok - i tak jak scottero pisze - tez bym poszedl w detal.

Jakbys robil wersje Fiat Punto sporting z 99-03 to mam kilka blueprintow bo sam kiedys punciaka robilem. Ale jak widze robisz juz ta wersje z 04 o ile dobrze kojarze .

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz pozdrowienia od znajomego ksiedza, on wlasnie punciakiem sie wozi-> powiedzial mi ze pomodli sie za twoj sukces :D

 

OMG zastrzelcie mnie.

Od kiedy to ksieza cg, gry itd nie uwazaja za herezje? ja bym tego punciaka wstawil do carmageddonu w odwecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modlitwa się przyda :D

 

Wprowadziłem pare poprawek:

1. Wyprostowałem nieco siatkę (równiez na dachu).

2. Trochę zaokrągliłem nadkola.

3. Dodałem znaczek z przodu.3

4. Dodałem belki po bokach i z tyłu.

5. Dodałem zamek na kluczyk :)

 

Aktualnie jest 3028 tri. Nie za dużo? :P

Jeżeli model uznacie za skończony to dodam jeszcze wlew paliwa po jednej stronie, bo teraz modeluję z modyfikatorem symmetry.

 

http://www.damian.cratta.pl/persp_2.jpg

 

http://www.damian.cratta.pl/siatka1_2.jpg

 

http://www.damian.cratta.pl/siatka2_2.jpg

 

Proszę o komentare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jest oki tylko bym z nadkolami badz kolami cos zrobil bo troche dziwne sa proporcje.

Jesli jest to dopiero twoj ktorys model to bym chwilke jeszcze popracowal i tak bym zostawil, a przy nastepnym projekcie uwzglednil wiekszy detal, czasem jesli zaczniesz cos za duzo i nasile robic to tylko zepsujesz tymbardziej jak jeszcze to sa twoje poczatki.

 

Jesli jest to twoj juz ktorysdziesiaty model to jeszcze popracuj nad nim duzo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o polycount to przy modelowaniu "do szuflady" nie ma on najmniejszego znaczenia, osobiście przed rozpoczęciem modelowania obieram sobie jakiś limit i staram się go trzymać.... tutaj masz 3k trójkątów,a w najnowszej ścigajce na X360 bodajże PGR4 samochody maja po 100K-130K tójkątów.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem początkujący i nikt napewno nie chciałby mnie włączyć do jakiegoś amatorskiego projektu gry (na komercyjny nie mam co liczyć :D) Dla mnie też narazie byłby to zbyt duża odpowiedzialność co przede wszystkim spowodowane jest przez czas którego za dużo nie mam. Dlatego zamierzenie jest takie żeby udostępnić ten model za darmo np. na gamedev.pl bo jak czasem widzę jaką ludzie tam robią grafikę to pożal się Boże :) A tak mieliby już coś co w miarę poprawnie wygląda, choćby do testów czy demka. Oczywiście musieliby uwzględnić że to model mojego autorstwa :D

 

Jak wyżej napisałem, jestem początkującym, jest to właściwie pierwszy model samochodu do którego się przyłożyłem. A tak ogólnie to chyba trzeci model.

 

Jeszcze mam pytanie czy np. jeżeli w zespole jest podział na grafika i gościa od tekstur to kto rozkłada siatkę? Bo mi to jeszcze średnio wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze to jest bardzo niezgodny z oryginałem, po drugie modelujesz takie pierdłoły jak klamki, kierunkowskazy i listwy, co można załatwić texturą, a charakterystyczne przetłoczenia wokół szyb bocznych olałeś,

 

Aktualnie jest 3028 tri. Nie za dużo?

a jaki masz limit?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest pare miejsc z ktoryc moglbys zjechac na ilosci poly i wrzucic je w inne miejsca, niektorze elementy takie jak znaczek czy lusterka mozesz sobie "wcisnąć" w model i juz ci odejdzie! dodaj troche poly na boku auta , tam gdzie sa szyby boczne to tam kanciato strasznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności