Aki_MG Napisano 29 Grudzień 2003 Napisano 29 Grudzień 2003 Witam Pragne zaprezentować mój pierwszy model samochodu (Cinquecento) wykonany w 3dMax\'ie. Hehe nawet jestem zaskoczony że wyszło mi coś takiego bo niedużo wcześniej siedziałem tylko na tutorialach typu: \"Myśliwiec w 15 minut\" [lol2] Sorry za wielkość obrazków :/ Czekam na Wasze opinie, rady, uwagi (wiem, wiem... model zawiera mase nierówności...) Aha i jeszcze jedno, jeśli macie mi zamiar doradzać, to zważcie na to, że jestem jeszcze bardzo początkujący (-> tłumaczcie mi dokładnie :) )
MF Napisano 29 Grudzień 2003 Napisano 29 Grudzień 2003 Jestem pierwszy :P. No wiec tak : -podrzuć siatke przed meshsmooth, -narazie trodno ocenic model, gdyż jest jeszcze wiele do poprawy.
don_filippo Napisano 29 Grudzień 2003 Napisano 29 Grudzień 2003 Cześć. no jest trochę błędów, ale będzie dobrze:P Jaką meodą robisz? Poly?
Aki_MG Napisano 29 Grudzień 2003 Autor Napisano 29 Grudzień 2003 Prosze o to 3 rendery z siatką na low poly (o ile dobrze zrozumiałem :P) Robie metodą hmm.... może tak: na początku był plane.... potem z jednego plane\'a zrobiły się 2 plane\'y :D (poly modeling?) Jeśli nie odpowiada Wam wielkość obrazków to piszcie... Postaram się dostosować :)
Aki_MG Napisano 29 Grudzień 2003 Autor Napisano 29 Grudzień 2003 yhy teraz widze te nierówności.. :/ postaram się je później naprawić pozdr
Por@szek Napisano 29 Grudzień 2003 Napisano 29 Grudzień 2003 jak na moje to (nie patrze na siatke :) ) cieniak ma troche bardzie podniesiona maske na wysokosci reflektorow, to mi sie najbardzie rzucilo a nie da sie ukryc ze rzeczywiscie bajzelek jest:)
Por@szek Napisano 29 Grudzień 2003 Napisano 29 Grudzień 2003 a obrazki tez mozesz dac troche mniejsze bo wczytuje sie jak wysokomleczna maciora :)
Andree Napisano 29 Grudzień 2003 Napisano 29 Grudzień 2003 spoxio idize,jak posiedzisz to bedzie gut :) na krawedziach dawaj chamfer ,to nie bede takie \"okragle\" :)
Dr. eA Napisano 29 Grudzień 2003 Napisano 29 Grudzień 2003 I staraj sie o poligony o 4 scianach. Pozatym w niektorych miejscach troche za gesto. Wszystko da sie jednak poprawic wiec pracuj dalej.
Pablo Napisano 29 Grudzień 2003 Napisano 29 Grudzień 2003 Zdecydowanie za duzo tych polygonow...wczesniej juz Ci pisalo o tym abys trzymal sie 4-sciankowych polygonow...poza tym uzyj Chamfer aby nabrac tej ostrosci krawedzi...na Twoim miejscu zaczał bym od nowa robić ten model i uważał na siatkę pozdr
Aki_MG Napisano 29 Grudzień 2003 Autor Napisano 29 Grudzień 2003 Pablo pishe żebym robił od nowa... hmmm co o tym myślicie? a może bawić sie w poprawianie siatki? huh
MF Napisano 29 Grudzień 2003 Napisano 29 Grudzień 2003 nie wiem czy poprawianie nie zajmie ci wiecej czasu. Poza tym Pablo przeważnie ma racje ;).
Pablo Napisano 29 Grudzień 2003 Napisano 29 Grudzień 2003 Originally posted by malefatal (...) Poza tym Pablo przeważnie ma racje ;). No z tym bym sie kłocił :> pozdr
MC-Maxim Napisano 29 Grudzień 2003 Napisano 29 Grudzień 2003 Ja proponuje sprobowac poprawic ta siatke ... a jezeli nic dobrego z tego nie wyjdzie, wtedy mozesz zaczac od nowa.
Fafex Napisano 30 Grudzień 2003 Napisano 30 Grudzień 2003 Chociaż, żeby ją poprawić będziesz chyba potrzebował anielskiej cierpliwości ;)
Pablo Napisano 30 Grudzień 2003 Napisano 30 Grudzień 2003 Dlatego jestem za tym aby robic od nowa...to co masz teraz mozna spokojnie w 30 min zrobić (bynajmniej ja ;) )...ale wybór nalezy do Ciebie pozdr
Gość User190 Napisano 30 Grudzień 2003 Napisano 30 Grudzień 2003 Od nowa... Chyba większośc jest za... a ja myślę, że najlepiej byłoby zacząć teraz od innej częśc samochodu - chwilkę odpocząć od siatki i później podejść do niej 2gi raz - jak będziesz cały zcas klepał jedną rzecz to CI się znudzi i pójdziesz na szybkość, nie na jakość!!
Aki_MG Napisano 30 Grudzień 2003 Autor Napisano 30 Grudzień 2003 Ok. Zaczne od nowa, ale dajcie mi jakieś rady, czego powinienem się trzymać aby nie popełnić tego samego błędu... pozdr Aha i jest jeszcze jeden problem -> nie mam rzutu z góry
Gość User190 Napisano 30 Grudzień 2003 Napisano 30 Grudzień 2003 Zaczynając musisz już mniej więcej wiedzieć gdzie i jak bdziesz zagęszczał siatkę, albo od razu rób zagęszczoną tam, gdzie ma być...
Aki_MG Napisano 30 Grudzień 2003 Autor Napisano 30 Grudzień 2003 No to robie od nowa... Prosze oto 2 rendery... od razu piszcie co źle jest... To tyle... prosze o rady... nie zabieram się za kontynuacje bez Waszych uwag pozdr
Pablo Napisano 30 Grudzień 2003 Napisano 30 Grudzień 2003 Jakbys mógł to od razu pokazuj takze siatke... pozdr
Aki_MG Napisano 30 Grudzień 2003 Autor Napisano 30 Grudzień 2003 Faktycznie... dach jest źle - poprawie Oto siatka -> tak jak pisaliście robie teraz mniej skomplikowaną siatkę
don_filippo Napisano 30 Grudzień 2003 Napisano 30 Grudzień 2003 A po co ten trójkąt tam na rogu (prawy górny róg szyby..)???
Aki_MG Napisano 30 Grudzień 2003 Autor Napisano 30 Grudzień 2003 No dobra a jak usune tego edge\'a to polygon który wstawie na to miejsce nie będzie krzywy? A dlaczego mam tak unikać trójkątów? pozdr
don_filippo Napisano 30 Grudzień 2003 Napisano 30 Grudzień 2003 no generalnie trójkątów należy unikać,choć czasem nie mozna się bez nich obejść, a czasem są nawet niezbędne dla osiągnięcia pewnych efektów, choć u Ciebie można by ładniej siateczkę ułożyć chociażby w ten sposób... Pozdrowienia!
Pablo Napisano 30 Grudzień 2003 Napisano 30 Grudzień 2003 I dlaczego te linie nie ida prosto? nie chce Ci sie ich prosto ukaldac/:P pozdr
Aki_MG Napisano 30 Grudzień 2003 Autor Napisano 30 Grudzień 2003 a więc daje kolejne rendery... siatka low poly don_filippo próbowałem poprawić tego trójkąta zgodnie z Twoimi instrukcjami, ale niesety efekt był jeszcze gorszy -> powstało wybrzuszenie w tym miejscu, którego w żaden sposób nie mołem zlikwidować :/ pozdr
don_filippo Napisano 30 Grudzień 2003 Napisano 30 Grudzień 2003 Mówi się trudno:) Widocznie miałeś rację z tym trójkątem [piwo]
Pablo Napisano 31 Grudzień 2003 Napisano 31 Grudzień 2003 Daj wiecej lini obok siebie przy rogach...bo wkoncu Cinq. jest kanciaty...a u Ciebie wszystko zaokraglaone pozdr
MC-Maxim Napisano 31 Grudzień 2003 Napisano 31 Grudzień 2003 No bo chlopak jeszcze nie skonczyl. Jak spokczy bedzie ladne. wedlug mnie teraz model jest o wiele ladniejszy od poprzedniego. POWODZENIA !! :)
Aki_MG Napisano 31 Grudzień 2003 Autor Napisano 31 Grudzień 2003 Łoł dzięki :D Podniosłeś mnie na duchu... pozdr i szczęśliwego nowego roku wszystkim życze
Aki_MG Napisano 31 Grudzień 2003 Autor Napisano 31 Grudzień 2003 Skończyłem główny modeling... Oto rendery: Wydaje mi się, że obecny model wygląda lepiej od poprzedniego, aczkolwiek widze kilka nierówności :/ Myśle że to wina blueprintsów, ponieważ były one jakieś takie \"lewe\" i nie miałem widoku z góry... No trudno... ale następny samochód będzie ładniejszy :P Nie udało mi sie niestety uniknąć 4 trójkątów... Ale mam nadzieje, że nie wpłynie to bardzo na wygląd modelu... Poprawiłem także siatke... Jest bardziej poukładana i mniej w niej \"zamieszania\" niż w poprzednim modelu Tak więć proszę o rady i oceny pozdr
don_filippo Napisano 31 Grudzień 2003 Napisano 31 Grudzień 2003 No ja czekam aż się sytuacja rozwinie:] Wszystkiego najlepszego w nowym roku [piwo]
Aki_MG Napisano 31 Grudzień 2003 Autor Napisano 31 Grudzień 2003 Oddzieliłem maske, reflektor i zderzak... Dobra... na dzisiaj koniec... No to do następnego roku pozdro i jeszcze raz szczęśliwego nowego roku!! :)
MC-Maxim Napisano 1 Styczeń 2004 Napisano 1 Styczeń 2004 Musisz troche wyrównac ta siatke. Szczegolnie widac to na ujeciu od przodu ze bok auta jest zdeformowany. Tak samo dach jest pokrzywiony troszke i jeszcze to załamanie w kącie maszki (przy szybie) Ale ogolnie nie jest zle takze czekam na nowe rendery :P
Fafex Napisano 1 Styczeń 2004 Napisano 1 Styczeń 2004 A czy w normalnym takim autku przy błotnikach też są takie wgniecenia?? Nie wydaje mi się.
Aki_MG Napisano 1 Styczeń 2004 Autor Napisano 1 Styczeń 2004 Błotnikach? a może chodzi Ci o zderzaki? Mógłbyś zaznaczyć? pozdr
Aki_MG Napisano 2 Styczeń 2004 Autor Napisano 2 Styczeń 2004 Prosze kolejny render: A tak poza tym to zaczyna mnie jush powoli wqrzać robienie tego samochodu.... Zawsze jak modeluje jakąś część to automatycznie druga zaczyna isę psuć (np. robiąc próg w samochodzi prawie cały tył mi się zdeformował...) powoli mam tego dość :/
Por@szek Napisano 2 Styczeń 2004 Napisano 2 Styczeń 2004 Moze powinienes pracowac na edit meszach albo robic kazdy element samochodu osobno i pozniej dopiero polaczyc? A poza tym on nie przypomina cieniaka. Raczej jakas mazde. Sproboj sobie sciagnac jakies blueprint cieniaka i na ich podstawie modelowac. Bedzie Ci latwiej. A poza tym robienie realistycznego samochodu bez blueprintow a potem bez fotek jest samobojstwem bo nigdy nie uzyskasz zamierzonego efektu.
MF Napisano 2 Styczeń 2004 Napisano 2 Styczeń 2004 Aki mam dobrą rade :). Zmień kolor tła w rendering ---> environment , ponieważ mało witodoczne są te ciemne elmenty.
Aki_MG Napisano 2 Styczeń 2004 Autor Napisano 2 Styczeń 2004 Originally posted by Por@szek Moze powinienes pracowac na edit meszach albo robic kazdy element samochodu osobno i pozniej dopiero polaczyc? A poza tym on nie przypomina cieniaka. Raczej jakas mazde. Sproboj sobie sciagnac jakies blueprint cieniaka i na ich podstawie modelowac. Bedzie Ci latwiej. A poza tym robienie realistycznego samochodu bez blueprintow a potem bez fotek jest samobojstwem bo nigdy nie uzyskasz zamierzonego efektu. Przecież ja robie z blueprinstami :D:D popatrz ciut wyżej i zobaczysz rendery z nimi :D Hehe a tak poza tym to nie mam tylko blueprintsa z gory i to może największy problem :/ pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się