Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Pragne zaprezentować mój pierwszy model samochodu (Cinquecento) wykonany w 3dMax\'ie. Hehe nawet jestem zaskoczony że wyszło mi coś takiego bo niedużo wcześniej siedziałem tylko na tutorialach typu: \"Myśliwiec w 15 minut\" [lol2]

 

beta11.jpg

beta12.jpg

beta13.jpg

 

Sorry za wielkość obrazków :/

Czekam na Wasze opinie, rady, uwagi (wiem, wiem... model zawiera mase nierówności...)

 

Aha i jeszcze jedno, jeśli macie mi zamiar doradzać, to zważcie na to, że jestem jeszcze bardzo początkujący (-> tłumaczcie mi dokładnie :) )

 

 

  • Odpowiedzi 72
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jestem pierwszy :P. No wiec tak :

-podrzuć siatke przed meshsmooth,

-narazie trodno ocenic model, gdyż jest jeszcze wiele do poprawy.

 

Napisano

Prosze o to 3 rendery z siatką na low poly (o ile dobrze zrozumiałem :P)

Robie metodą hmm.... może tak: na początku był plane.... potem z jednego plane\'a zrobiły się 2 plane\'y :D (poly modeling?)

beta11ls.jpg

beta12ls.jpg

beta13ls.jpg

 

Jeśli nie odpowiada Wam wielkość obrazków to piszcie... Postaram się dostosować :)

Napisano

jak na moje to (nie patrze na siatke :) ) cieniak ma troche bardzie podniesiona maske na wysokosci reflektorow, to mi sie najbardzie rzucilo a nie da sie ukryc ze rzeczywiscie bajzelek jest:)

Napisano

Zdecydowanie za duzo tych polygonow...wczesniej juz Ci pisalo o tym abys trzymal sie 4-sciankowych polygonow...poza tym uzyj Chamfer aby nabrac tej ostrosci krawedzi...na Twoim miejscu zaczał bym od nowa robić ten model i uważał na siatkę

 

pozdr

Napisano

Dlatego jestem za tym aby robic od nowa...to co masz teraz mozna spokojnie w 30 min zrobić (bynajmniej ja ;) )...ale wybór nalezy do Ciebie

 

pozdr

Napisano

Od nowa... Chyba większośc jest za... a ja myślę, że najlepiej byłoby zacząć teraz od innej częśc samochodu - chwilkę odpocząć od siatki i później podejść do niej 2gi raz - jak będziesz cały zcas klepał jedną rzecz to CI się znudzi i pójdziesz na szybkość, nie na jakość!!

Napisano

Ok. Zaczne od nowa, ale dajcie mi jakieś rady, czego powinienem się trzymać aby nie popełnić tego samego błędu...

pozdr

 

Aha i jest jeszcze jeden problem -> nie mam rzutu z góry

 

Napisano

Zaczynając musisz już mniej więcej wiedzieć gdzie i jak bdziesz zagęszczał siatkę, albo od razu rób zagęszczoną tam, gdzie ma być...

Napisano

No to robie od nowa... Prosze oto 2 rendery... od razu piszcie co źle jest...

new1.jpg

new2.jpg

 

 

To tyle... prosze o rady... nie zabieram się za kontynuacje bez Waszych uwag

pozdr

Napisano

No dobra a jak usune tego edge\'a to polygon który wstawie na to miejsce nie będzie krzywy? A dlaczego mam tak unikać trójkątów?

pozdr

Napisano

no generalnie trójkątów należy unikać,choć czasem nie mozna się bez nich obejść, a czasem są nawet niezbędne dla osiągnięcia pewnych efektów, choć u Ciebie można by ładniej siateczkę ułożyć chociażby w ten sposób...

 

Pozdrowienia!

Napisano

a więc daje kolejne rendery...

new4.jpg

 

siatka low poly

new4s.jpg

 

don_filippo próbowałem poprawić tego trójkąta zgodnie z Twoimi instrukcjami, ale niesety efekt był jeszcze gorszy -> powstało wybrzuszenie w tym miejscu, którego w żaden sposób nie mołem zlikwidować :/

pozdr

Napisano

Skończyłem główny modeling... Oto rendery:

 

new5.jpg

new5s.jpg

new6.jpg

new6s.jpg

 

 

Wydaje mi się, że obecny model wygląda lepiej od poprzedniego, aczkolwiek widze kilka nierówności :/ Myśle że to wina blueprintsów, ponieważ były one jakieś takie \"lewe\" i nie miałem widoku z góry... No trudno... ale następny samochód będzie ładniejszy :P Nie udało mi sie niestety uniknąć 4 trójkątów... Ale mam nadzieje, że nie wpłynie to bardzo na wygląd modelu... Poprawiłem także siatke... Jest bardziej poukładana i mniej w niej \"zamieszania\" niż w poprzednim modelu

Tak więć proszę o rady i oceny

pozdr

Napisano

Oddzieliłem maske, reflektor i zderzak...

 

new7.jpg

 

Dobra... na dzisiaj koniec... No to do następnego roku

pozdro i jeszcze raz szczęśliwego nowego roku!! :)

Napisano

Musisz troche wyrównac ta siatke. Szczegolnie widac to na ujeciu od przodu ze bok auta jest zdeformowany. Tak samo dach jest pokrzywiony troszke i jeszcze to załamanie w kącie maszki (przy szybie) Ale ogolnie nie jest zle takze czekam na nowe rendery :P

Napisano

Prosze kolejny render:

 

new8.jpg

 

A tak poza tym to zaczyna mnie jush powoli wqrzać robienie tego samochodu.... Zawsze jak modeluje jakąś część to automatycznie druga zaczyna isę psuć (np. robiąc próg w samochodzi prawie cały tył mi się zdeformował...) powoli mam tego dość :/

Napisano

Moze powinienes pracowac na edit meszach albo robic kazdy element samochodu osobno i pozniej dopiero polaczyc? A poza tym on nie przypomina cieniaka. Raczej jakas mazde. Sproboj sobie sciagnac jakies blueprint cieniaka i na ich podstawie modelowac. Bedzie Ci latwiej. A poza tym robienie realistycznego samochodu bez blueprintow a potem bez fotek jest samobojstwem bo nigdy nie uzyskasz zamierzonego efektu.

Napisano

Aki mam dobrą rade :). Zmień kolor tła w rendering ---> environment , ponieważ mało witodoczne są te ciemne elmenty.

Napisano
Originally posted by Por@szek

Moze powinienes pracowac na edit meszach albo robic kazdy element samochodu osobno i pozniej dopiero polaczyc? A poza tym on nie przypomina cieniaka. Raczej jakas mazde. Sproboj sobie sciagnac jakies blueprint cieniaka i na ich podstawie modelowac. Bedzie Ci latwiej. A poza tym robienie realistycznego samochodu bez blueprintow a potem bez fotek jest samobojstwem bo nigdy nie uzyskasz zamierzonego efektu.

 

Przecież ja robie z blueprinstami :D:D popatrz ciut wyżej i zobaczysz rendery z nimi :D Hehe a tak poza tym to nie mam tylko blueprintsa z gory i to może największy problem :/

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności