Aki_MG Posted December 29, 2003 Share Posted December 29, 2003 Witam Pragne zaprezentować mój pierwszy model samochodu (Cinquecento) wykonany w 3dMax\'ie. Hehe nawet jestem zaskoczony że wyszło mi coś takiego bo niedużo wcześniej siedziałem tylko na tutorialach typu: \"Myśliwiec w 15 minut\" [lol2] Sorry za wielkość obrazków :/ Czekam na Wasze opinie, rady, uwagi (wiem, wiem... model zawiera mase nierówności...) Aha i jeszcze jedno, jeśli macie mi zamiar doradzać, to zważcie na to, że jestem jeszcze bardzo początkujący (-> tłumaczcie mi dokładnie :) ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MF Posted December 29, 2003 Share Posted December 29, 2003 Jestem pierwszy :P. No wiec tak : -podrzuć siatke przed meshsmooth, -narazie trodno ocenic model, gdyż jest jeszcze wiele do poprawy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
don_filippo Posted December 29, 2003 Share Posted December 29, 2003 Cześć. no jest trochę błędów, ale będzie dobrze:P Jaką meodą robisz? Poly? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sikham Posted December 29, 2003 Share Posted December 29, 2003 witam na forum :) pokaż siatke low poly Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aki_MG Posted December 29, 2003 Author Share Posted December 29, 2003 Prosze o to 3 rendery z siatką na low poly (o ile dobrze zrozumiałem :P) Robie metodą hmm.... może tak: na początku był plane.... potem z jednego plane\'a zrobiły się 2 plane\'y :D (poly modeling?) Jeśli nie odpowiada Wam wielkość obrazków to piszcie... Postaram się dostosować :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MF Posted December 29, 2003 Share Posted December 29, 2003 Troche bałaganu jest w tej siatce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aki_MG Posted December 29, 2003 Author Share Posted December 29, 2003 yhy teraz widze te nierówności.. :/ postaram się je później naprawić pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangel Posted December 29, 2003 Share Posted December 29, 2003 troche pracy i bedzie spox pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted December 29, 2003 Share Posted December 29, 2003 jak na moje to (nie patrze na siatke :) ) cieniak ma troche bardzie podniesiona maske na wysokosci reflektorow, to mi sie najbardzie rzucilo a nie da sie ukryc ze rzeczywiscie bajzelek jest:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted December 29, 2003 Share Posted December 29, 2003 a obrazki tez mozesz dac troche mniejsze bo wczytuje sie jak wysokomleczna maciora :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MF Posted December 29, 2003 Share Posted December 29, 2003 obrazki są dobrej wielkości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andree Posted December 29, 2003 Share Posted December 29, 2003 spoxio idize,jak posiedzisz to bedzie gut :) na krawedziach dawaj chamfer ,to nie bede takie \"okragle\" :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. eA Posted December 29, 2003 Share Posted December 29, 2003 I staraj sie o poligony o 4 scianach. Pozatym w niektorych miejscach troche za gesto. Wszystko da sie jednak poprawic wiec pracuj dalej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo Posted December 29, 2003 Share Posted December 29, 2003 Zdecydowanie za duzo tych polygonow...wczesniej juz Ci pisalo o tym abys trzymal sie 4-sciankowych polygonow...poza tym uzyj Chamfer aby nabrac tej ostrosci krawedzi...na Twoim miejscu zaczał bym od nowa robić ten model i uważał na siatkę pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aki_MG Posted December 29, 2003 Author Share Posted December 29, 2003 Pablo pishe żebym robił od nowa... hmmm co o tym myślicie? a może bawić sie w poprawianie siatki? huh Link to comment Share on other sites More sharing options...
MF Posted December 29, 2003 Share Posted December 29, 2003 nie wiem czy poprawianie nie zajmie ci wiecej czasu. Poza tym Pablo przeważnie ma racje ;). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo Posted December 29, 2003 Share Posted December 29, 2003 Originally posted by malefatal (...) Poza tym Pablo przeważnie ma racje ;). No z tym bym sie kłocił :> pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC-Maxim Posted December 29, 2003 Share Posted December 29, 2003 Ja proponuje sprobowac poprawic ta siatke ... a jezeli nic dobrego z tego nie wyjdzie, wtedy mozesz zaczac od nowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fafex Posted December 30, 2003 Share Posted December 30, 2003 Chociaż, żeby ją poprawić będziesz chyba potrzebował anielskiej cierpliwości ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo Posted December 30, 2003 Share Posted December 30, 2003 Dlatego jestem za tym aby robic od nowa...to co masz teraz mozna spokojnie w 30 min zrobić (bynajmniej ja ;) )...ale wybór nalezy do Ciebie pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
MF Posted December 30, 2003 Share Posted December 30, 2003 Pablo tym razem masz racje. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest User190 Posted December 30, 2003 Share Posted December 30, 2003 Od nowa... Chyba większośc jest za... a ja myślę, że najlepiej byłoby zacząć teraz od innej częśc samochodu - chwilkę odpocząć od siatki i później podejść do niej 2gi raz - jak będziesz cały zcas klepał jedną rzecz to CI się znudzi i pójdziesz na szybkość, nie na jakość!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aki_MG Posted December 30, 2003 Author Share Posted December 30, 2003 Ok. Zaczne od nowa, ale dajcie mi jakieś rady, czego powinienem się trzymać aby nie popełnić tego samego błędu... pozdr Aha i jest jeszcze jeden problem -> nie mam rzutu z góry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest User190 Posted December 30, 2003 Share Posted December 30, 2003 Zaczynając musisz już mniej więcej wiedzieć gdzie i jak bdziesz zagęszczał siatkę, albo od razu rób zagęszczoną tam, gdzie ma być... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aki_MG Posted December 30, 2003 Author Share Posted December 30, 2003 No to robie od nowa... Prosze oto 2 rendery... od razu piszcie co źle jest... To tyle... prosze o rady... nie zabieram się za kontynuacje bez Waszych uwag pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo Posted December 30, 2003 Share Posted December 30, 2003 Jakbys mógł to od razu pokazuj takze siatke... pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
beeper Posted December 30, 2003 Share Posted December 30, 2003 odrazu widac, ze dach jest zle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aki_MG Posted December 30, 2003 Author Share Posted December 30, 2003 Faktycznie... dach jest źle - poprawie Oto siatka -> tak jak pisaliście robie teraz mniej skomplikowaną siatkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
don_filippo Posted December 30, 2003 Share Posted December 30, 2003 A po co ten trójkąt tam na rogu (prawy górny róg szyby..)??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aki_MG Posted December 30, 2003 Author Share Posted December 30, 2003 No dobra a jak usune tego edge\'a to polygon który wstawie na to miejsce nie będzie krzywy? A dlaczego mam tak unikać trójkątów? pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
don_filippo Posted December 30, 2003 Share Posted December 30, 2003 no generalnie trójkątów należy unikać,choć czasem nie mozna się bez nich obejść, a czasem są nawet niezbędne dla osiągnięcia pewnych efektów, choć u Ciebie można by ładniej siateczkę ułożyć chociażby w ten sposób... Pozdrowienia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aki_MG Posted December 30, 2003 Author Share Posted December 30, 2003 Wielkie dzięki :) Jush poprawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo Posted December 30, 2003 Share Posted December 30, 2003 I dlaczego te linie nie ida prosto? nie chce Ci sie ich prosto ukaldac/:P pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aki_MG Posted December 30, 2003 Author Share Posted December 30, 2003 a więc daje kolejne rendery... siatka low poly don_filippo próbowałem poprawić tego trójkąta zgodnie z Twoimi instrukcjami, ale niesety efekt był jeszcze gorszy -> powstało wybrzuszenie w tym miejscu, którego w żaden sposób nie mołem zlikwidować :/ pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
don_filippo Posted December 30, 2003 Share Posted December 30, 2003 Mówi się trudno:) Widocznie miałeś rację z tym trójkątem [piwo] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo Posted December 31, 2003 Share Posted December 31, 2003 Daj wiecej lini obok siebie przy rogach...bo wkoncu Cinq. jest kanciaty...a u Ciebie wszystko zaokraglaone pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
holo Posted December 31, 2003 Share Posted December 31, 2003 wogóle wygląda toto jak z plasteliny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC-Maxim Posted December 31, 2003 Share Posted December 31, 2003 No bo chlopak jeszcze nie skonczyl. Jak spokczy bedzie ladne. wedlug mnie teraz model jest o wiele ladniejszy od poprzedniego. POWODZENIA !! :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aki_MG Posted December 31, 2003 Author Share Posted December 31, 2003 Łoł dzięki :D Podniosłeś mnie na duchu... pozdr i szczęśliwego nowego roku wszystkim życze Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC-Maxim Posted December 31, 2003 Share Posted December 31, 2003 :D [winko] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aki_MG Posted December 31, 2003 Author Share Posted December 31, 2003 Skończyłem główny modeling... Oto rendery: Wydaje mi się, że obecny model wygląda lepiej od poprzedniego, aczkolwiek widze kilka nierówności :/ Myśle że to wina blueprintsów, ponieważ były one jakieś takie \"lewe\" i nie miałem widoku z góry... No trudno... ale następny samochód będzie ładniejszy :P Nie udało mi sie niestety uniknąć 4 trójkątów... Ale mam nadzieje, że nie wpłynie to bardzo na wygląd modelu... Poprawiłem także siatke... Jest bardziej poukładana i mniej w niej \"zamieszania\" niż w poprzednim modelu Tak więć proszę o rady i oceny pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
don_filippo Posted December 31, 2003 Share Posted December 31, 2003 No ja czekam aż się sytuacja rozwinie:] Wszystkiego najlepszego w nowym roku [piwo] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aki_MG Posted December 31, 2003 Author Share Posted December 31, 2003 Oddzieliłem maske, reflektor i zderzak... Dobra... na dzisiaj koniec... No to do następnego roku pozdro i jeszcze raz szczęśliwego nowego roku!! :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC-Maxim Posted January 1, 2004 Share Posted January 1, 2004 Musisz troche wyrównac ta siatke. Szczegolnie widac to na ujeciu od przodu ze bok auta jest zdeformowany. Tak samo dach jest pokrzywiony troszke i jeszcze to załamanie w kącie maszki (przy szybie) Ale ogolnie nie jest zle takze czekam na nowe rendery :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fafex Posted January 1, 2004 Share Posted January 1, 2004 A czy w normalnym takim autku przy błotnikach też są takie wgniecenia?? Nie wydaje mi się. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aki_MG Posted January 1, 2004 Author Share Posted January 1, 2004 Błotnikach? a może chodzi Ci o zderzaki? Mógłbyś zaznaczyć? pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aki_MG Posted January 2, 2004 Author Share Posted January 2, 2004 Prosze kolejny render: A tak poza tym to zaczyna mnie jush powoli wqrzać robienie tego samochodu.... Zawsze jak modeluje jakąś część to automatycznie druga zaczyna isę psuć (np. robiąc próg w samochodzi prawie cały tył mi się zdeformował...) powoli mam tego dość :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted January 2, 2004 Share Posted January 2, 2004 Moze powinienes pracowac na edit meszach albo robic kazdy element samochodu osobno i pozniej dopiero polaczyc? A poza tym on nie przypomina cieniaka. Raczej jakas mazde. Sproboj sobie sciagnac jakies blueprint cieniaka i na ich podstawie modelowac. Bedzie Ci latwiej. A poza tym robienie realistycznego samochodu bez blueprintow a potem bez fotek jest samobojstwem bo nigdy nie uzyskasz zamierzonego efektu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MF Posted January 2, 2004 Share Posted January 2, 2004 Aki mam dobrą rade :). Zmień kolor tła w rendering ---> environment , ponieważ mało witodoczne są te ciemne elmenty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aki_MG Posted January 2, 2004 Author Share Posted January 2, 2004 Originally posted by [email protected] Moze powinienes pracowac na edit meszach albo robic kazdy element samochodu osobno i pozniej dopiero polaczyc? A poza tym on nie przypomina cieniaka. Raczej jakas mazde. Sproboj sobie sciagnac jakies blueprint cieniaka i na ich podstawie modelowac. Bedzie Ci latwiej. A poza tym robienie realistycznego samochodu bez blueprintow a potem bez fotek jest samobojstwem bo nigdy nie uzyskasz zamierzonego efektu. Przecież ja robie z blueprinstami :D:D popatrz ciut wyżej i zobaczysz rendery z nimi :D Hehe a tak poza tym to nie mam tylko blueprintsa z gory i to może największy problem :/ pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now