Napisano 29 Grudzień 200321 l Witam Pragne zaprezentować mój pierwszy model samochodu (Cinquecento) wykonany w 3dMax\'ie. Hehe nawet jestem zaskoczony że wyszło mi coś takiego bo niedużo wcześniej siedziałem tylko na tutorialach typu: \"Myśliwiec w 15 minut\" [lol2] Sorry za wielkość obrazków :/ Czekam na Wasze opinie, rady, uwagi (wiem, wiem... model zawiera mase nierówności...) Aha i jeszcze jedno, jeśli macie mi zamiar doradzać, to zważcie na to, że jestem jeszcze bardzo początkujący (-> tłumaczcie mi dokładnie :) )
Napisano 29 Grudzień 200321 l Jestem pierwszy :P. No wiec tak : -podrzuć siatke przed meshsmooth, -narazie trodno ocenic model, gdyż jest jeszcze wiele do poprawy.
Napisano 29 Grudzień 200321 l Cześć. no jest trochę błędów, ale będzie dobrze:P Jaką meodą robisz? Poly?
Napisano 29 Grudzień 200321 l Autor Prosze o to 3 rendery z siatką na low poly (o ile dobrze zrozumiałem :P) Robie metodą hmm.... może tak: na początku był plane.... potem z jednego plane\'a zrobiły się 2 plane\'y :D (poly modeling?) Jeśli nie odpowiada Wam wielkość obrazków to piszcie... Postaram się dostosować :)
Napisano 29 Grudzień 200321 l Autor yhy teraz widze te nierówności.. :/ postaram się je później naprawić pozdr
Napisano 29 Grudzień 200321 l jak na moje to (nie patrze na siatke :) ) cieniak ma troche bardzie podniesiona maske na wysokosci reflektorow, to mi sie najbardzie rzucilo a nie da sie ukryc ze rzeczywiscie bajzelek jest:)
Napisano 29 Grudzień 200321 l a obrazki tez mozesz dac troche mniejsze bo wczytuje sie jak wysokomleczna maciora :)
Napisano 29 Grudzień 200321 l spoxio idize,jak posiedzisz to bedzie gut :) na krawedziach dawaj chamfer ,to nie bede takie \"okragle\" :)
Napisano 29 Grudzień 200321 l I staraj sie o poligony o 4 scianach. Pozatym w niektorych miejscach troche za gesto. Wszystko da sie jednak poprawic wiec pracuj dalej.
Napisano 29 Grudzień 200321 l Zdecydowanie za duzo tych polygonow...wczesniej juz Ci pisalo o tym abys trzymal sie 4-sciankowych polygonow...poza tym uzyj Chamfer aby nabrac tej ostrosci krawedzi...na Twoim miejscu zaczał bym od nowa robić ten model i uważał na siatkę pozdr
Napisano 29 Grudzień 200321 l Autor Pablo pishe żebym robił od nowa... hmmm co o tym myślicie? a może bawić sie w poprawianie siatki? huh
Napisano 29 Grudzień 200321 l nie wiem czy poprawianie nie zajmie ci wiecej czasu. Poza tym Pablo przeważnie ma racje ;).
Napisano 29 Grudzień 200321 l Originally posted by malefatal (...) Poza tym Pablo przeważnie ma racje ;). No z tym bym sie kłocił :> pozdr
Napisano 29 Grudzień 200321 l Ja proponuje sprobowac poprawic ta siatke ... a jezeli nic dobrego z tego nie wyjdzie, wtedy mozesz zaczac od nowa.
Napisano 30 Grudzień 200321 l Chociaż, żeby ją poprawić będziesz chyba potrzebował anielskiej cierpliwości ;)
Napisano 30 Grudzień 200321 l Dlatego jestem za tym aby robic od nowa...to co masz teraz mozna spokojnie w 30 min zrobić (bynajmniej ja ;) )...ale wybór nalezy do Ciebie pozdr
Napisano 30 Grudzień 200321 l Od nowa... Chyba większośc jest za... a ja myślę, że najlepiej byłoby zacząć teraz od innej częśc samochodu - chwilkę odpocząć od siatki i później podejść do niej 2gi raz - jak będziesz cały zcas klepał jedną rzecz to CI się znudzi i pójdziesz na szybkość, nie na jakość!!
Napisano 30 Grudzień 200321 l Autor Ok. Zaczne od nowa, ale dajcie mi jakieś rady, czego powinienem się trzymać aby nie popełnić tego samego błędu... pozdr Aha i jest jeszcze jeden problem -> nie mam rzutu z góry
Napisano 30 Grudzień 200321 l Zaczynając musisz już mniej więcej wiedzieć gdzie i jak bdziesz zagęszczał siatkę, albo od razu rób zagęszczoną tam, gdzie ma być...
Napisano 30 Grudzień 200321 l Autor No to robie od nowa... Prosze oto 2 rendery... od razu piszcie co źle jest... To tyle... prosze o rady... nie zabieram się za kontynuacje bez Waszych uwag pozdr
Napisano 30 Grudzień 200321 l Autor Faktycznie... dach jest źle - poprawie Oto siatka -> tak jak pisaliście robie teraz mniej skomplikowaną siatkę
Napisano 30 Grudzień 200321 l Autor No dobra a jak usune tego edge\'a to polygon który wstawie na to miejsce nie będzie krzywy? A dlaczego mam tak unikać trójkątów? pozdr
Napisano 30 Grudzień 200321 l no generalnie trójkątów należy unikać,choć czasem nie mozna się bez nich obejść, a czasem są nawet niezbędne dla osiągnięcia pewnych efektów, choć u Ciebie można by ładniej siateczkę ułożyć chociażby w ten sposób... Pozdrowienia!
Napisano 30 Grudzień 200321 l I dlaczego te linie nie ida prosto? nie chce Ci sie ich prosto ukaldac/:P pozdr
Napisano 30 Grudzień 200321 l Autor a więc daje kolejne rendery... siatka low poly don_filippo próbowałem poprawić tego trójkąta zgodnie z Twoimi instrukcjami, ale niesety efekt był jeszcze gorszy -> powstało wybrzuszenie w tym miejscu, którego w żaden sposób nie mołem zlikwidować :/ pozdr
Napisano 31 Grudzień 200321 l Daj wiecej lini obok siebie przy rogach...bo wkoncu Cinq. jest kanciaty...a u Ciebie wszystko zaokraglaone pozdr
Napisano 31 Grudzień 200321 l No bo chlopak jeszcze nie skonczyl. Jak spokczy bedzie ladne. wedlug mnie teraz model jest o wiele ladniejszy od poprzedniego. POWODZENIA !! :)
Napisano 31 Grudzień 200321 l Autor Łoł dzięki :D Podniosłeś mnie na duchu... pozdr i szczęśliwego nowego roku wszystkim życze
Napisano 31 Grudzień 200321 l Autor Skończyłem główny modeling... Oto rendery: Wydaje mi się, że obecny model wygląda lepiej od poprzedniego, aczkolwiek widze kilka nierówności :/ Myśle że to wina blueprintsów, ponieważ były one jakieś takie \"lewe\" i nie miałem widoku z góry... No trudno... ale następny samochód będzie ładniejszy :P Nie udało mi sie niestety uniknąć 4 trójkątów... Ale mam nadzieje, że nie wpłynie to bardzo na wygląd modelu... Poprawiłem także siatke... Jest bardziej poukładana i mniej w niej \"zamieszania\" niż w poprzednim modelu Tak więć proszę o rady i oceny pozdr
Napisano 31 Grudzień 200321 l No ja czekam aż się sytuacja rozwinie:] Wszystkiego najlepszego w nowym roku [piwo]
Napisano 31 Grudzień 200321 l Autor Oddzieliłem maske, reflektor i zderzak... Dobra... na dzisiaj koniec... No to do następnego roku pozdro i jeszcze raz szczęśliwego nowego roku!! :)
Napisano 1 Styczeń 200421 l Musisz troche wyrównac ta siatke. Szczegolnie widac to na ujeciu od przodu ze bok auta jest zdeformowany. Tak samo dach jest pokrzywiony troszke i jeszcze to załamanie w kącie maszki (przy szybie) Ale ogolnie nie jest zle takze czekam na nowe rendery :P
Napisano 1 Styczeń 200421 l A czy w normalnym takim autku przy błotnikach też są takie wgniecenia?? Nie wydaje mi się.
Napisano 2 Styczeń 200421 l Autor Prosze kolejny render: A tak poza tym to zaczyna mnie jush powoli wqrzać robienie tego samochodu.... Zawsze jak modeluje jakąś część to automatycznie druga zaczyna isę psuć (np. robiąc próg w samochodzi prawie cały tył mi się zdeformował...) powoli mam tego dość :/
Napisano 2 Styczeń 200421 l Moze powinienes pracowac na edit meszach albo robic kazdy element samochodu osobno i pozniej dopiero polaczyc? A poza tym on nie przypomina cieniaka. Raczej jakas mazde. Sproboj sobie sciagnac jakies blueprint cieniaka i na ich podstawie modelowac. Bedzie Ci latwiej. A poza tym robienie realistycznego samochodu bez blueprintow a potem bez fotek jest samobojstwem bo nigdy nie uzyskasz zamierzonego efektu.
Napisano 2 Styczeń 200421 l Aki mam dobrą rade :). Zmień kolor tła w rendering ---> environment , ponieważ mało witodoczne są te ciemne elmenty.
Napisano 2 Styczeń 200421 l Autor Originally posted by Por@szek Moze powinienes pracowac na edit meszach albo robic kazdy element samochodu osobno i pozniej dopiero polaczyc? A poza tym on nie przypomina cieniaka. Raczej jakas mazde. Sproboj sobie sciagnac jakies blueprint cieniaka i na ich podstawie modelowac. Bedzie Ci latwiej. A poza tym robienie realistycznego samochodu bez blueprintow a potem bez fotek jest samobojstwem bo nigdy nie uzyskasz zamierzonego efektu. Przecież ja robie z blueprinstami :D:D popatrz ciut wyżej i zobaczysz rendery z nimi :D Hehe a tak poza tym to nie mam tylko blueprintsa z gory i to może największy problem :/ pozdr
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto