Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Pragne zaprezentować mój pierwszy model samochodu (Cinquecento) wykonany w 3dMax\'ie. Hehe nawet jestem zaskoczony że wyszło mi coś takiego bo niedużo wcześniej siedziałem tylko na tutorialach typu: \"Myśliwiec w 15 minut\" [lol2]

 

beta11.jpg

beta12.jpg

beta13.jpg

 

Sorry za wielkość obrazków :/

Czekam na Wasze opinie, rady, uwagi (wiem, wiem... model zawiera mase nierówności...)

 

Aha i jeszcze jedno, jeśli macie mi zamiar doradzać, to zważcie na to, że jestem jeszcze bardzo początkujący (-> tłumaczcie mi dokładnie :) )

 

 

  • Odpowiedzi 72
  • Wyświetleń 6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jestem pierwszy :P. No wiec tak :

-podrzuć siatke przed meshsmooth,

-narazie trodno ocenic model, gdyż jest jeszcze wiele do poprawy.

 

Napisano
  • Autor

Prosze o to 3 rendery z siatką na low poly (o ile dobrze zrozumiałem :P)

Robie metodą hmm.... może tak: na początku był plane.... potem z jednego plane\'a zrobiły się 2 plane\'y :D (poly modeling?)

beta11ls.jpg

beta12ls.jpg

beta13ls.jpg

 

Jeśli nie odpowiada Wam wielkość obrazków to piszcie... Postaram się dostosować :)

Napisano
  • Autor

yhy teraz widze te nierówności.. :/ postaram się je później naprawić

pozdr

Napisano

jak na moje to (nie patrze na siatke :) ) cieniak ma troche bardzie podniesiona maske na wysokosci reflektorow, to mi sie najbardzie rzucilo a nie da sie ukryc ze rzeczywiscie bajzelek jest:)

Napisano

spoxio idize,jak posiedzisz to bedzie gut :)

na krawedziach dawaj chamfer ,to nie bede takie \"okragle\" :)

Napisano

I staraj sie o poligony o 4 scianach. Pozatym w niektorych miejscach troche za gesto. Wszystko da sie jednak poprawic wiec pracuj dalej.

Napisano

Zdecydowanie za duzo tych polygonow...wczesniej juz Ci pisalo o tym abys trzymal sie 4-sciankowych polygonow...poza tym uzyj Chamfer aby nabrac tej ostrosci krawedzi...na Twoim miejscu zaczał bym od nowa robić ten model i uważał na siatkę

 

pozdr

Napisano
  • Autor

Pablo pishe żebym robił od nowa... hmmm co o tym myślicie? a może bawić sie w poprawianie siatki? huh

Napisano

nie wiem czy poprawianie nie zajmie ci wiecej czasu. Poza tym Pablo przeważnie ma racje ;).

Napisano
Originally posted by malefatal

(...) Poza tym Pablo przeważnie ma racje ;).

 

No z tym bym sie kłocił :>

 

pozdr

Napisano

Ja proponuje sprobowac poprawic ta siatke ... a jezeli nic dobrego z tego nie wyjdzie, wtedy mozesz zaczac od nowa.

Napisano

Chociaż, żeby ją poprawić będziesz chyba potrzebował anielskiej cierpliwości ;)

Napisano

Dlatego jestem za tym aby robic od nowa...to co masz teraz mozna spokojnie w 30 min zrobić (bynajmniej ja ;) )...ale wybór nalezy do Ciebie

 

pozdr

Napisano

Od nowa... Chyba większośc jest za... a ja myślę, że najlepiej byłoby zacząć teraz od innej częśc samochodu - chwilkę odpocząć od siatki i później podejść do niej 2gi raz - jak będziesz cały zcas klepał jedną rzecz to CI się znudzi i pójdziesz na szybkość, nie na jakość!!

Napisano
  • Autor

Ok. Zaczne od nowa, ale dajcie mi jakieś rady, czego powinienem się trzymać aby nie popełnić tego samego błędu...

pozdr

 

Aha i jest jeszcze jeden problem -> nie mam rzutu z góry

 

Napisano

Zaczynając musisz już mniej więcej wiedzieć gdzie i jak bdziesz zagęszczał siatkę, albo od razu rób zagęszczoną tam, gdzie ma być...

Napisano
  • Autor

No to robie od nowa... Prosze oto 2 rendery... od razu piszcie co źle jest...

new1.jpg

new2.jpg

 

 

To tyle... prosze o rady... nie zabieram się za kontynuacje bez Waszych uwag

pozdr

Napisano

Jakbys mógł to od razu pokazuj takze siatke...

 

pozdr

Napisano
  • Autor

Faktycznie... dach jest źle - poprawie

Oto siatka -> tak jak pisaliście robie teraz mniej skomplikowaną siatkę

new1s.jpg

new2s.jpg

Napisano
  • Autor

No dobra a jak usune tego edge\'a to polygon który wstawie na to miejsce nie będzie krzywy? A dlaczego mam tak unikać trójkątów?

pozdr

Napisano

no generalnie trójkątów należy unikać,choć czasem nie mozna się bez nich obejść, a czasem są nawet niezbędne dla osiągnięcia pewnych efektów, choć u Ciebie można by ładniej siateczkę ułożyć chociażby w ten sposób...

 

Pozdrowienia!

Napisano

I dlaczego te linie nie ida prosto? nie chce Ci sie ich prosto ukaldac/:P

 

pozdr

Napisano
  • Autor

a więc daje kolejne rendery...

new4.jpg

 

siatka low poly

new4s.jpg

 

don_filippo próbowałem poprawić tego trójkąta zgodnie z Twoimi instrukcjami, ale niesety efekt był jeszcze gorszy -> powstało wybrzuszenie w tym miejscu, którego w żaden sposób nie mołem zlikwidować :/

pozdr

Napisano

Daj wiecej lini obok siebie przy rogach...bo wkoncu Cinq. jest kanciaty...a u Ciebie wszystko zaokraglaone

 

pozdr

Napisano

No bo chlopak jeszcze nie skonczyl. Jak spokczy bedzie ladne. wedlug mnie teraz model jest o wiele ladniejszy od poprzedniego. POWODZENIA !! :)

Napisano
  • Autor

Łoł dzięki :D Podniosłeś mnie na duchu...

pozdr i szczęśliwego nowego roku wszystkim życze

Napisano
  • Autor

Skończyłem główny modeling... Oto rendery:

 

new5.jpg

new5s.jpg

new6.jpg

new6s.jpg

 

 

Wydaje mi się, że obecny model wygląda lepiej od poprzedniego, aczkolwiek widze kilka nierówności :/ Myśle że to wina blueprintsów, ponieważ były one jakieś takie \"lewe\" i nie miałem widoku z góry... No trudno... ale następny samochód będzie ładniejszy :P Nie udało mi sie niestety uniknąć 4 trójkątów... Ale mam nadzieje, że nie wpłynie to bardzo na wygląd modelu... Poprawiłem także siatke... Jest bardziej poukładana i mniej w niej \"zamieszania\" niż w poprzednim modelu

Tak więć proszę o rady i oceny

pozdr

Napisano
  • Autor

Oddzieliłem maske, reflektor i zderzak...

 

new7.jpg

 

Dobra... na dzisiaj koniec... No to do następnego roku

pozdro i jeszcze raz szczęśliwego nowego roku!! :)

Napisano

Musisz troche wyrównac ta siatke. Szczegolnie widac to na ujeciu od przodu ze bok auta jest zdeformowany. Tak samo dach jest pokrzywiony troszke i jeszcze to załamanie w kącie maszki (przy szybie) Ale ogolnie nie jest zle takze czekam na nowe rendery :P

Napisano

A czy w normalnym takim autku przy błotnikach też są takie wgniecenia?? Nie wydaje mi się.

Napisano
  • Autor

Błotnikach? a może chodzi Ci o zderzaki? Mógłbyś zaznaczyć?

pozdr

Napisano
  • Autor

Prosze kolejny render:

 

new8.jpg

 

A tak poza tym to zaczyna mnie jush powoli wqrzać robienie tego samochodu.... Zawsze jak modeluje jakąś część to automatycznie druga zaczyna isę psuć (np. robiąc próg w samochodzi prawie cały tył mi się zdeformował...) powoli mam tego dość :/

Napisano

Moze powinienes pracowac na edit meszach albo robic kazdy element samochodu osobno i pozniej dopiero polaczyc? A poza tym on nie przypomina cieniaka. Raczej jakas mazde. Sproboj sobie sciagnac jakies blueprint cieniaka i na ich podstawie modelowac. Bedzie Ci latwiej. A poza tym robienie realistycznego samochodu bez blueprintow a potem bez fotek jest samobojstwem bo nigdy nie uzyskasz zamierzonego efektu.

Napisano

Aki mam dobrą rade :). Zmień kolor tła w rendering ---> environment , ponieważ mało witodoczne są te ciemne elmenty.

Napisano
  • Autor
Originally posted by Por@szek

Moze powinienes pracowac na edit meszach albo robic kazdy element samochodu osobno i pozniej dopiero polaczyc? A poza tym on nie przypomina cieniaka. Raczej jakas mazde. Sproboj sobie sciagnac jakies blueprint cieniaka i na ich podstawie modelowac. Bedzie Ci latwiej. A poza tym robienie realistycznego samochodu bez blueprintow a potem bez fotek jest samobojstwem bo nigdy nie uzyskasz zamierzonego efektu.

 

Przecież ja robie z blueprinstami :D:D popatrz ciut wyżej i zobaczysz rendery z nimi :D Hehe a tak poza tym to nie mam tylko blueprintsa z gory i to może największy problem :/

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności