Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

hej goodwaye. robie od rana dzisiaj taki salon. i wlasnie chcialbym Was spytac co moge zrobic zeby to wygladalo bardziej realistycznie i w ogole estetycznie? komentujcie prosze. I jeszcze jedno: Jestem poczatkujacy wiec nie krzyczcie na mnie zbytnio prosze :)

 

sercetm8.jpg

  • Odpowiedzi 79
  • Wyświetleń 8,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

na poczatku to pasowało by sie zajac proporcjami... bo leża bykiem i straszą

druga podstawowa sprawa to w czym renderujesz albo masz zamiar.

pozdrawiam

Napisano

Widzę, ee stoliczek z tutka zrobiłeś. Według mnie nogi stołu są o wiele za grube no i jesli to ma realistycznie wygadać to przede wszystkim więcej detalu bo trochę biednie (puste pulki etc.) Zdaje mi sie również że część elementów lewituje.

Napisano
  • Autor
  Ramsez napisał:
Zdaje mi sie również że część elementów lewituje.

 

co na przykład?

 

edit: i mam jeszcze jedno pytanie. jaki najlepiej dac materiał na obudowe telewizora?

chcialbym uzyskac cos w rodzaju :

 

9864.jpg

Napisano
  • Autor

masz racje, jak chwile sie wpatrze w polki to rzeczywsicie to widac. ok. a jak poprawic proporcje? co jest za duze? co w Wy na to zeby polki zrobic szklane?

Napisano
  szater napisał:
masz racje, jak chwile sie wpatrze w polki to rzeczywsicie to widac. ok. a jak poprawic proporcje? co jest za duze? co w Wy na to zeby polki zrobic szklane?

O nogach od stołu już mówiłem, te tapczany kojarzą mi się z jakimiś wielkimi futerałami jeszcze dvd jest na pewno za duże. Myślę, że szkła jest już dostatek w tej scenie.

Napisano
  • Autor

czyli podsumowujac :

1. nogi od stolu

2. dvd

3. kanapy

4. porpawic lewitowanie

5. dodac jakies detale

 

ok to ja sei zabieram do pracy dzieki za komentarze, pozdrawiam

Napisano

z moich wyliczen wynika ze twoja plazma ma na oko 87,79" cala przy tych proporcjach :D:D no no, gróbo sie zyje :D

popraw to mniej litość. proporcje nadal tragedia!!!

do materiałow to nawet nie zagladaj tylko miara w łape !! inaczej nie pojedziesz!!

Napisano

Najpierw wez to jakos konretnie wymodeluj, przyloz sie do proporcji a pozniej naucz sie zasad renderingu (w dziale video tutoriale masz nawet moj tutorial o mental ray'u). Patrzac po renderku widze ze nie masz pojecia jak dziala mr i kliknales magiczny przycisk render i liczyles na cos super realistycznego. No wiec standardowo to mr renderuje gorzej od scanlina wystarczy looknac na AA xD. Poczytaj cos o AA, o GI i shadingu sceny bo obojetnie jak bedziesz mebelki ustawial to one i tak bede ci fruwac.

pozdro

Napisano
  • Autor

ale to nie jest pokoj z rzeczywistosci, sam go wymyslilem :D

co mam mierzyć ? ;d

dzieki za komentarze i pomoc. powiedzcie mi konkretnie co mam zmniejszyć, a co mam zwiększyc ;p

 

pzdr

Napisano
  • Autor

obejrzałem tutka Temporala o mentalu i sprobowalem z innym oswietleniem. wedlug mnie jest lepiej ale chce pozanc jeszcze Wasza opinie ;p

i mam jeszcze pytanie: jak ustawiam w environment i effect ustawienia np brightness, contrast to wychodzi mi w tym malym okienku render preview ladny efekt ktory chcialbym przenisc na prawdziwy render. jak to zrobic?

 

sercetg4.jpg

Napisano

A gdzie jest źródło tego światła? Ja bym jeszcze zmniejszył tą miskę.

Na podłogę nałożyłbym tekturę paneli albo parkietu. Kanapy mogą być np. ze skóry a nogi od stołu chromowane. No i więcej detali by się przydało, chociażby jakieś kable do tego TV i DVD. A ta tablica po prawej od czego? ;)

Napisano
  • Autor

dobra poradzilem sobie z brightness and contrast ale teraz mam problem bo tlo za oknem jest za ciemne i to nienaturalnie wyglada ;p i powiedzcie mi wkoncu co jest nie tak z proporcjami ;p

 

serceoe8.jpg

Napisano
  szater napisał:
dobra poradzilem sobie z brightness and contrast ale teraz mam problem bo tlo za oknem jest za ciemne i to nienaturalnie wyglada ;p i powiedzcie mi wkoncu co jest nie tak z proporcjami ;p

Za gruba rama okienna, miska za duża no i panele zdecydowanie za szerokie (tilling). Jak chcesz mieć proporcje to pobiegaj po pokoju z metrem i pomierz sobie podobne przedmioty, ja robie własny pokój i zacząłem właśnie od pomiarów. Użyj jeszcze chamfera na telewizorze bo strasznie kanciaty jest i ustaw wyższy sampling.

Napisano

Żeby zrobić coś sensownego czeka cię duuużo czytania i szperania. Podstawową lekturą jest Light contest na forum, zacznij od tego. Poza tym musisz zrozumieć co jaka funkcja robi i jak działa -> Dokumentacja mr. Dobrze by było gdybyś przetrawił maxowe F1.

Napisano

Ok wiem ze pokoj z glowy ale tak czy siak trzeba trzymac sie jakis proporcji bo tak wyglada dosc dziwnie. Zoba nawet jak ludki wymyslaja wlasne stwory to trzymaja sie zasad anatomii ty masz troche latwiej porpostu przeskalowac tu i uwdzie. Co do contrastu to takie rzeczy najlepiej np w PS. Pobaw sie logarytmic expourse control, daj wiekszy sampling AA np. standardowe juz 4 na 16 i np filtr mitchel badz lanczos i juz bedzie troche lepiej. Co do widoku za oknem jesli jest to tylko textura na plane to mozesz w pobawic sie w parametrach output i to troche rozjasnic. Na podloge daj jakis reflaction i to z glossem by miec fajne rozmyte odbicia bedzie ciekawiej. Wazne to by nie poddawac sie i meczyc scenke az do jakiego ciekawego efektu.

Napisano
  • Autor

wlasnie tak mecze ja chce zeby w koncu wyszedl mi jakis ladny render. dziki za rady ;p

jestescie spoko ziomy pzdr ^^ ;d

 

edit: ale chyba nie jest z ta pracka najgorzej nie?

Napisano
  • Autor

hej mam taki problem dziwny, na renderze wyskoczyłu mi jakies wypluklenia w stylu alfabetu brajla ;p kto wie co z tym fantem zrobic?

nowyzv3.jpg

Napisano
  szater napisał:

edit: ale chyba nie jest z ta pracka najgorzej nie?

 

raczej jest.

 

o jakich wypuklosciach mowisz?

Napisano

odpalone masz wogole FG? troche plamiasto jest wiec albo wiecej fononkow albo FG sie wspomoc no i AA nadal siedzi i kwiczy.

Napisano
  • Autor

nom musze to zrobic jakos.. ale nie mam pojecia jaki dac na to material zeby ladnie bylo. caly czas testuje

Napisano
  • Autor

siema. daje kolejna wersje. pomogl mi troche temporal [pzdr]. troche jest za maly telewizor i szafka na ktorej stoi ma zly material ale daje render zeby pokazac zmiany w swiatelku a wymienione sprawy jeszcze poprawie. sorry za taka mala rozdzialke ale zalezalo mi na szybszym czasie renderu. pzdr

 

avriljd1.jpg

Napisano
  • Autor
  arturprx2 napisał:
proporcje nadal lezą

 

to juz wiem od dwoch dni. prosze konkretnie co jest nie tak?

Napisano

My mamy w domu taką taflę :) no może ciut węższe. Bardzo fajnie słoneczko nam przez to świeci.

Tyle że tutaj horyzontu brakuje. Horyzont winien być na wysokości punktu zbiegu poziomych linii, czyli w tym wypadku mniej więcej w jednej trzeciej wysokości okna.

 

Gdzie kaloryfer? Kwiatek? Pilot? Czajnik? Za mało detali.

 

W poście #30 miałeś o wiele lepsze światło. Takie przyjazne.

 

Szklany blat stołu od boku powinien wyglądać niebiesko lub zielono, na tych wąskich płaszczyznach.

 

Te kanapy mi się wydają niezbyt wygodne na dłuższą metę, zrób im oparcia, albo przynajmniej jakieś poduszki.

Napisano
  • Autor

dzieki za uwagi. jest ciemniej dlatego ze dalem okno.

moze jednak je usune ;d

 

  Ania napisał:
Za mało detali.

wiem jeszcze nie skonczylem ;]

Napisano

Tak jakoś nie widać że to światło przez okno trafia, rozjaśnij to jakoś (nie pomieszczenie tylko to na zewnątrz). Może to coś z moimi oczami ale takie mam wrażenie

Napisano
  • Autor

hej tak wpadłem na pomysł ze moze dodac zaslony i po dwoch stronach szafki glosniki?

doalbym tez jakas lampe moze.

 

pozdrawiam i prosze o rady.

Napisano

Daj pordzadnego glossa w podlodze (zmniejsz ten parametr) a pliczek tla sobie rozjasnij w jakims progsie 2d. Z tego co wiem gimp jest darmowy i ma fajne mozliwosci ewentualnie naloz teksture tla na plane'a, samego plane przy oknie dac w materiale texturki w outpucie zmienic amount na wyzej niz 1.0 by uzyskac wieksze przepalenie i wtedy bedzie to jakos wygladac. Pamietaj to co jest na zewnatrz powinno byc jasniejsze niz to co wewnatrz u ciebie jest na odwrot i dlatego dziwnie to wyglada.

Napisano
  • Autor

no juz jak dam render to Final bo wg mnie nie jest zle. a nawet jest dobrze (swiatlo) a detale oczywisice dokoncze. Juz nie bd meczyl tej pracki bo mam plan teraz pociwczyc exteriorki.

 

pozdrawiam,

i dziekuje wszystkim ktorzy sie udzielali i dawali rady

Napisano
  • Autor

hej daje renderek z kubkiem i glosnikami ktore chyba kiepko mi wyszly. ale jestem przeciez poczatkujacy wiec wybaczycie mi :P pzdr

 

avrilsb1.jpg

Napisano

A skąd tam koncentryczne źródło światła? Bo chyba nie od słońca

Szło za grube imo ale jest dobrze, wszystko łatwe do poprawy:)

Napisano

Byloby by piknie gdyby nie to slabe AA :/ Wszedzie masz zabki a jak na finalny render to nie bardzo.

Napisano

No takie małe zielone żabki... nie widzisz? :D

Hehe, a serio to chodziło o ząbki :] W zakładce Render zwiększ ilość sampli na pixel :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności