Skocz do zawartości

[wip] Licencjat - Symulacja ognia w animacji 3D [update 23.02.2008]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Heyka!

 

Nadszedł już niestety czas w ktorym będę musiał podsumować 3 lata mojego studiowania pracą licencjacką. Promotor zaproponował mi temat taki jak w tytule wątku, na co tez się zgodziłem.

 

Moim zadaniem będzie zrobienie kilku scen z różnymi rodzajami ognia, przy wykorzystaniu równie różnych technik i narzędzi. Na dziś dzień wiem na pewno że będę robił Słońce, Świeczkę, wybuch(może dwa, atomówkę i jakiś filmowy typu wybuchający samochód czy coś..), jakąś lecącą Asteroidę i BógWieJeszczeCo.

 

Na pierwszy ogień idzie

 

ŚWIECZKA

czas pracy: kilka(naście) godzin (najwięcej czasu spędziłem na poprawkach)

technika: model+materiał proceduralny+glow

render: mental ray

 

Animacja

 

e36faea70a55c3b6m.jpg

12ad2350689764f6m.jpg

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez mort
  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ładne. Świeczka to SSS czy gradient? Trochę za ciemno jest na dole, pod samą świeczką.

 

W czym planujesz robić? Jakie programy?

 

PS. Najbardziej mnie ciekawi to BógWieJeszczeCo, nie mam pojęcia jak mogłoby wyglądać! ;P

Napisano

świeczka to materiał raytraced z gradientem w luminosity i fluorescence, ale materiał idzie prawie na pewno do wymiany albo chociaż poprawy. Właśnie kombinuję z sss, zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

Animacje będę robił w maxie, wspomagając się Krakatoą, fumeFX'em i Afterburnem (a jakże by inaczej), montaż w After Effect. Render prawdopodobnie wszędzie poleci z MR.

 

A co do BógWieJeszczeCo - to takie zielone, duże z zaokrąglonymi krawędziami ;]

 

pozdrawiam

Napisano

sorki za double post wrzucam wosk zrobiony materiałem SSS, ale chyba nie za bardzo rozumiem ideę tych materiałów ;] niemniej oto rezultat:

 

9a20aa5696204b3cm.jpg

 

pozdrawiam

Napisano

M@ti wielkie dzięki, szczerze mówiąc mnie ten mój sss też nie przekonuje, ale jeszcze będę walczył ;]

 

piotrek i mathix j.w. będzie poprawione, jak tylko uwolnię się od sesyjnych pierdół...

 

Skawa01 WSInf w Łodzi(http://www.wsinf.edu.pl - nie patrzcie na galerie uczniów bo nie wiem skąd oni te prace wzięli ;| ), w sumie animacja tam jest dość pobocznie moim zdaniem potraktowana (jedne zajęcia w tygodniu po 1,5h przez 3 lata) ale jeśli ktoś już miał podstawy to mój prof. dawał ćwiczenia "na miarę".

 

pozdrawiam!

Napisano

elo men, trzymam kciuki i kibicuje :) i tez zaczynam walczyc z dyplomem:P pewnie mamy tego samego promotora:) Jaki robisz komentarz do pracy :>?

Napisano

mlodAs a Ty co i u kogo robisz? ;] komentarz robię dość przeciętny, znaczy nie pracę z historii tylko komentarz po prostu, nic specjalnego, skupiam się bardziej na praktyce ;]

 

pozdrawiam

Napisano

ja animacje dłubie u starszego Pana prof.Dziomdziory ok 1min na stronce jakies screeny z tego sa wstepne klatki ale ciezko idzie:P przesadziłem chyba troche :)

Napisano

krzysiek_gfx no animowałem tak jak mi się zachowywała świeczka którą paliłem w pokoju, może po prostu nie mam przeciągów ;]

 

mlodAs a to spoko, ja animację robię u młodszego, ale i tak w sumie starszy to sygnuje ;] a pomoc można uzyskać od obu w razie czego ;]

btw. fajną masz stronkę ;]

 

sorki za chwilowy brak update'ów ale trochę nadrabiam cały semestr zaległości

Napisano

Hey!

 

Wracam po długim niebyciu. Wziąłem się w wolnych chwilach za słońce, chyba najtrudniejszą z czekających mnie animacji. planuję rozbić ją na dwa ujęcie, jedno pokazujące całość i jedno zbliżenie. Na razie do pokazania nadaje się tylko początek materiału który powoli zaczyna przypominać efekt do którego dążę:

 

czysty maxowy render:

19bea28e17c18e45m.jpg

po szybkiej postprodukcji w AE:

d4da8bacb2739e5em.jpg

 

Wrzucam jeszcze referencje, na czym się wzoruję i do czego (ha ha) dążę....nie śmiać się, staram się jak mogę ;]

 

skriny z Sunshine (czy ja tym łamię jakieś copyrighty czy coś??)

4487d522ff00819f.jpg

c9514133fc418baf.jpg

53bdf14cae0deb34.jpg

pozdrawiam!

Napisano

No ładną Morti kulkę zrobiłeś, ładną:)

Widziałem chyba nowszą wersje jak mi się wydaje, glow był czy cuś..

 

Zanimowałeś tą świeczuszkę już? Jak tak to pokazuj.

 

pozdro nigga!

Napisano

W Sunshine AFAIK to było popsute słońce, więc nie koniecznie się powinieneś na tym wzorować :]. Takiego efektu jak tam jest, nie uzyskasz za pomocą perlin noise'a 3d. Zauważ, że tam jest jakby takie kłębowisko płonących chmur, bez fluidów ciężko to zanimować (zresztą z nimi też).

Napisano

Fajowy projekt, też chciałbym taki licencjat pisać! ;)

 

Poszukaj na sieci materiałów o "divergence-free noise". Jedyny sposób, żeby nie używać tutaj fluidów, jak mi się wydaje.

 

 

Powodzenia!

skk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności