greg00 Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 Mam do napisania prace licencjacka, wybrałem sobie temat związany z tworzeniem samochodu w 3D (wybrałem audi A5). Na pewno nie jedna osoba stad pisała jakąś prace dyplomowa związaną z tworzeniem czegoś w 3d. Moglibyście sie podzielić swoimi spostrzeżeniami, w jakiej formie najlepiej to pisać, czy to ma być tutoriala, czy może coś innego.. jak wy to pisaliście? a może chcecie sie podzielić na forum swoja praca, jeśli nie to może tylko ze mną :) ([email protected]). będę wdzięczny za wszelkie uwagi. do końca sem. mam oddać jeden rozdział, stworzyłem felgę i oponę, mam dożo printscreenow, jednak nie do końca wiem w jakiej formie najlepiej to opisywać. Wydaje mi się, że dla mnie najlepiej było by to zrobić właśnie w formie tutoriala, jutro idę na konsultację dopytać się czy może być taka forma pracy. co wy o tym myślicie?
Hindus Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 ja proponuje przemyslec najpierw prace a raczej jej forme - chcesz mi powiedziec ze chcesz robic prace dyplomowa a nie masz rozeznania jak sie za to zabrac :) ?
greg00 Napisano 16 Styczeń 2008 Autor Napisano 16 Styczeń 2008 no dokładnie, nie mam pojęcia jak sie zabrać za pisanie, bo jak robić w 3d mniej więcej wiem. a to takie dziwne ze sie zastanawiam nad formą pracy? proponujesz żeby przemyśleć najpierw no i właśnie myślę nad tym :), i proszę was o pomoc jaka forma będzie dla mnie łatwiejsza do napisania według was. Może co niektórzy robili coś podobnego i zechcą pomóc
chudy Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 ja mam jedną bardzo konkretną rade: NIE ZABIERAJ SIE ZA PRACE DYPLOMOWĄ MIESIĄC PRZED TERMINEM!!!!! Sprawdziłem na sobie, ciekawie było, ale całe szczęście dałem jakoś rade ;] twoja praca opiera się na projekcie praktycznym, czyli na modelu. Czyli masz część teoretyczną i praktyczną pracy. A więc część teoretyczna powinna zawierać opis wykorzystanych technik modelowania, modyfikatory i jakieś takie inne dziwne rzeczy. Ogólnie lanie wody. Część praktyczna powinna natomiast pokazać kolejne etapy powstawania modelu. To możesz podzielić na modelowanie, materiały, oświetlanie, itd. edit: jeszcze mi przyszło do głowy, że powinieneś zamieścić w pracy takie coś co się górnolotnie nazywa Założenia Projektowe :P Chodzi mniej więcej o to w jakim celu tworzysz model, czy do gameartu, czy to ma być high poly do wizualizacji. Tu też możesz polać wode :P Możesz tu napisać jaki sens ma tworzenie takiego modelu itd itd.
tweety Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 podstawa to dobry koncept. wypisz w punktach co chcesz przekazać w tej pracy i czego chcesz nauczyć egzaminujących. traktuj ich jak dzieci i dokładnie punkt po punkcie przedstaw sposoby modelowania, oświetlania i renderingu samochodu. potem skreśl co najmniej istotne punkty i na tej podstawie spisz spis treści. ważny jest wstęp w którym wyjasnisz po co tak naprawdę warto ucczyć się 3d i dlaczego akurat samochód. warto wspomniec, że 3d w branży projektowej jest niezastapione i że modelling usprawnia pracę projektantów i architektów. potem uzywając profesjonalnego słownictwa i duzych screenów przedstaw w formie tutoriala lub making ofa jak to się robi. podziel to oczywiście na działy ale nie staraj się wyjasnić każdego detalu osobno. modelling samochodu to spory dział więc kiedy pokażesz jak wymodelować kształt karoserii nie próbuj zamęczać tych ludzi pokazem modelowania lusterek :) całość podsumuj przykładami swoich innych prac i mądrym stwierdzeniem, że 3d to dziedzina przyszłościowa, warta włożonej w to pracy itp. oczywiście warto mieć też jakąś prezentację (chociażby w PowerPoincie) gdzie na ekrnaie laptopa wyświetlisz screeny oraz warto umieścić słowniczek wyjaśniający słownictwo użyte w tekście. nie staraj się też zanudzić osób które będą Cię egzaminowały. podczas obrony opowiadaj płynnie i bez zbędnych zacinek w formie yyy...eee..aaa. bądź wyluzowany i pamietaj że to ty znasz się na 3d a oni to tylko ludzie którzy muszą wysłuchać tego co masz do powiedzenia :) Pozdrawiam
nielot007 Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 potem uzywając profesjonalnego słownictwa i duzych screenów przedstaw w formie tutoriala lub making ofa jak to się robi. Witam!! hmmmm skoro ma wyjasniac jak dzieciom to chyba uzywanie profesjonalnego slownictwa mija sie z celem :) po pierwsze trudne slownictwo zniecheci/znudzi egzaminatorow po drugie bardziej ich zaciekawi praca jak zrozumieja o ch chodzi czyli wyajsnic na chlopski rozum jak sie modeluje itp, oczywiscie uzywajac podstawowych pojec z dziedziny ale wyjasniajac po krotce o co biega aha i ja bym zrobil maly zakres ale postawilbyl na to aby zrozumieli na czym to wszystko polega :) pozdro
tweety Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 nielot: egzaminator oczekuje, że osoba będzie znała to słownictwo i będzie go umiała uzyć. wyjasnienia w stylu: "wexmy ta ścianę i za pomoca wyciagarki wyciągniemy ją o tutaj" jest głupie :) pomimo tego, że egzaminator może nie wiedziec co znaczy extrude to na pewno się domysli jesli broniący dobrze to wyjaśni i podeprze screenem. do tego warto wspomnieć o słowniczku jaki powinien się znaleźć na końcu gdzie wszystkie słowa jakie uzwamy w tekście powinny być wytłumaczone własnie na chłopski rozum :) Pozdrawiam
nielot007 Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 tweety--> no ale bez przesady nie az tak--> "wexmy ta ścianę i za pomoca wyciagarki wyciągniemy ją o tutaj" bo to jest jak sam napisales glupie ale logiczne zdania sensowne wyjasnienie jest wedlug mnie napewno lepsze niz mowienie samymi "extrudujemy polygon zaznaczamy edges'a i wciskamy chamfer"... bo Oni bo pieciu minutach by usneli bo nie beda mieli zielonego pojecia o co biega choc z drugiej strony beda screeny ale wedlug mnie lepiej by bylo mniej wiecej tak--> "extrudujemy czyli wyciagamy polygon(czyli...) zaznaczamy krawedz tegoz poygona i wciskamy chamfer czyli funkcje..." :)
tweety Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 no i dokładnie o to mi chodziło. na mojej obronie sie to sprawdzilo a słowniczek uciął większośc pytań. ocena jaką zdobyłem: 6 :]
illy Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 najczesciej warto pisac prace z promotorem, czy jak on sie zwie :) najwiecej porad tam uzyskasz
Shogun 3D Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 Raz: obgadaj to z promotorem. Może się okazac mniej głupi, niż wszyscy tu sądzimy i wówczas za "wyciągarkę" o jakiej mówi Tweety, wyciągnie on względem Ciebie niemiłe konsekwencje. Dwa: wyraźnie napisz, że język branżowy to język angielski. Ustal z promotorem terminologię: czy piszesz vertex, edge, poly, extrude, bend, czy wierzchołek, krawędź, ścianka, wytłaczanie, zginanie. Na razie tyle. jak coś mi jeszcze przyjdzie do glowy, to dopisze.
greg00 Napisano 16 Styczeń 2008 Autor Napisano 16 Styczeń 2008 nie no, źle mnie zrozumieliście chyba, w najbliższym czasie mam oddać jeden rozdział pracy, i tu chcę oddać felgę i oponę + jakiś opis, ale muszę już wybrać w jakiej formie będę to pisał, żeby opisać ten jeden rozdział jakoś. Obroonę całej pracy będę miał między między czerwcem a październikiem prawdopodobnie dopiero, więc jeszcze mam trochę czasu. co do obrony to z tego co się narazie orientuję będzie wyglądała tak, że zadają 3 pytania, z czego jedno jest z pisanej pracy, w 2 z calego materiału studiów. No ale tym będę się później przejmował, narazie muszę wybrać formę pisanej teorii. a co do studiów, to jest to informatyka, głównie programowanie, ale kompletnie mnie to nie interesuje, i promotorka nie miała nic przeciwko żebym pisał prace z tego co lubię :). Narazie mam zamiar właśnie podzielić pracę na modelowanie, i tu kilka podpunktów 1. karoseria 2. koło 3. detale lub cos w tym stylu. następny główny punkt to tworzenie materiałów i tekstur i tez w tym jakies podpunkty no i pozniej oswietlenie, no i zobacze co tam jeszcze wyjdzie w trakcie roboty. ogólnie na dzień dzisiejszy zamierzam zrobić wizualizację Audi A5/S5, tak żeby to wyglądało jak zdjęcie. ale bedize to mój pierwszy taki projekt wiec nie wiem co to wyjdzie, narazie jeszcze żadnego samochodu do konca nie udało mi sie stworzyć, ale tutaj będę miał motywację, wiec myślę ze na przełomie lutego/ marca uda mi się to zrobić, będe miał wiecej luzu na studiach... Narazie koło wygląda tak: Oczywiście materiały będą w następnym rozdziale, narazie modelowanie, niestety zbyt dokładnie też nie mogę tego zrobić (chodzi o napisy na oponie) bo mój komputer tego nie wytrzyma. Wiem, że nie jest idealnie, ale drobne poprawki jeszcze napewno będą. myśle i tak że jak będzie juz samochod to drobne błędy w kołach nie będą sie rzucaly w oczy, tym bardziej dla ludzi "nie z branży) ( w komisji będę miał 2 osoby zajmujące sie matematyką dyskretną + prodziekana, tez sie matmą zajmuje)
SoAd Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 felga krzywa, lepiej mocno popracuj nad autem. Edit: Felga JEST krzywa usunąłeś posta :P
greg00 Napisano 16 Styczeń 2008 Autor Napisano 16 Styczeń 2008 usunalem post, bo chcialem sie jeszcze zastanowic nad tym co napisales, ale dalej nei kumam, co rozumiesz przez to, że felga jest krzywa? :) jest parę miejsc do porawki, zdaję sobie z tego sprawę, ale nie myślałem ze jest krzywa cała felga...
delf77 Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 najpier dobry plan - wypunktowac co po kolei robisz warto tez nie zalewac tekstem pracy - dadawac troszke oddechu w postaci screenow Twojego auta - a dokladnie fragmentow (nie wnikam w sama forme tekstu a raczej forme calosci) mysle ze dobra metoda jest podzielic strone na 2 czesci ( tak mialem na swojej pracy dyplomowej ) - po lewej txt , po prawej obrazki , schematy , analizy itp ( nie wiem jak sie to sprawdzi u CIebie - u mnie akurat idealnie sie sprawdzilo ) oprocz fragmentow / calosci samochodu , oprocz samego procesu tworzenia , a takze pewnie opisania jakimi narzedziami zostalo to zrobione .. nie wnikajac juz o txt - spos tresci , wstep , wnioski itp ... mysle ze mozesz wzbogacic jakos prace - oprocz renderow samochodu , mozesz pokazac siatki , widoki z 3ch rzutni robionych fragmentow ale tez mozesz pokazac tzw - "kanapki" pokazujesz samochod w aksonometrii a potem robijasz go na czesci skladowe tak jakbys pokazywal instrukcje do modelu do sklejania - liniami przrywanymi pokazac jakies wazne punkty polaczenia elementow . do tego mozzna podlaczyc rysunki z detalami . oprocz tego ( choc juz chyba ide za daleko i bardziej mi to pasuje do realizacji samochodu a nie do tworzenia rendera) mozesz pokazac do odpowiednich elementow samochodu jakie mozna zastodowac materialy itp ( tez na jakichs odnosnikach ) , oprocz tego podstawowe informacje techniczne na rysunkach a takze wymiary ... .. eeeeee
greg00 Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Napisano 17 Styczeń 2008 o, i o tego typu pomoce mi chodzilo, dzięki, czekam na wiecej :D
floo Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 Ja w przed pisaniem inżynierki rozmawiałem z promotorem i ustaliłem pewne założenia, przedstawiłem kilka propozycji... On sie zastanowił, przemyślał i powiedział że taka forma która będzie dla mnie dobra, bo wszystkie moje propozycje były dobre... pogadaj z promotorem na ten temat, będzie łatwiej o poprawki itp.. Rozpisz sobie wizje i założenia... Kolejne etapy pracy... A pewnie część tekstowa będzie opisem do tego jakich technik użyłeś do stworzenia pracy...
greg00 Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Napisano 17 Styczeń 2008 no właśnie byłem dziś u promotorki, przedstawiłem 2 pomysły na pisanie pracy, i cały czas kiwała głową, wiec mam wybór..., no ale raczej sam wywnioskowałem że tutorial odpada, bo to w sumie by były same obrazki, jak będe miał czas i chęci najwyżej zrobie tutoriala w formie prezentacji jako załącznik do pracy (ale szczerze wątpie zeby mi się chciało :) )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się