Skocz do zawartości

Chernobyl Viewer 0.99 - darmowy


floo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Prezentuje wam efekt pracy Chernobyl Studio w postaci Viewera dla modeli 3d, wykorzystujący silnik Irrlicht oraz Shadery pisane w Cg by Chernobyl Stuido.

 

Proszę o solidne testowanie i wyrażanie swoich opinii na temat tego Viewera,

dzięki czemu będziemy wstanie przygotować lepsza wersje.

 

Obecna jest to wersja testowa.

 

OPIS:

 

*** Chernobyl Viewer ***

 

E-Mail: [email protected]

Wersja: 0.99 (nieoficjalna)

 

Skrócony opis:

Program służy do przeglądania modeli graficznych. Udostępnia oświetlenie typu Per Vertex oraz Normal Mapping (mapy normalnych muszą mieć składnię [nazwa_pliku_diffuse]_n.[rozszerzenie], natomiast specular "_s", w folderze Example znajduje się przykładowy model z oznaczeniami do tekstur itp). Program posiada również opcje odtwarzania animacji. Poniżej znjduje się pełna lista obsługiwanych typów plików.

 

Obsługiwane formaty plików 3d:

 

* 3D Studio meshes (.3ds)

* B3D files (.b3d) [Obsługa animacji]

* Alias Wavefront Maya (.obj)

* Cartography shop 4 (.csm)

* COLLADA (.xml, .dae)

* DeleD (.dmf)

* FSRad oct (.oct)

* Irrlicht scenes (.irr)

* Irrlicht static meshes (.irrmesh)

* Microsoft DirectX (.x) (binary & text) [Obsługa animacji]

* Milkshape (.ms3d) [Obsługa animacji]

* My3DTools 3 (.my3D)

* OGRE meshes (.mesh)

* Pulsar LMTools (.lmts)

* Quake 3 levels (.bsp)

* Quake 2 models (.md2)

* STL 3D files (.stl)

 

W obecnej wersji najlepszą obsługę animacji oraz normal mapping'u oferują formaty: *.x | *.ms3d | *.b3d

 

Obsługiwane formaty plików z teksturą:

 

* Adobe Photoshop (.psd)

* JPEG File Interchange Format (.jpg)

* Portable Network Graphics (.png)

* Truevision Targa (.tga)

* Windows Bitmap (.bmp)

* Zsoft Paintbrush (.pcx)

 

Obsługiwane formaty archiw:

 

* ZIP (.zip)

 

Sterowanie:

* Mysz

* W lub strzałka do góry

* S lub strzałka do dołu

* A lub strzałka w lewo

* D lub strzałka w prawo

* "+"

* "-"

Uwaga: Aby zatrzymać kamerę i mieć kontrolę nad kursorem myszy oraz opcjami menu wciśnij ESCAPE. Aby ponownie zaktywować kamerę musisz ponowanie wcisnąć ESCAPE.

 

Obsługiwane platformy:

 

* Windows Vista 32-Bity [X]

* Windows Vista 64-Bity [Nie testowany]

* Windows XP 32-Bity [X]

* Windows XP 64-Bity [Nie testowany]

* Linux 32-Bity [ Wkrótce ]

* Linux 64-Bity [ Wkrótce ]

* MacOSX [ ]

 

Znane błędy:

* Program nie zwalnia z pamięci tekstur przypisanych do modeli obsługujących animacje

* Formaty inne niż *.x | *.ms3d | *.b3d mają problem z normalnymi (FLAT) przez co widać krawędzie modelu

 

Copyright © 2008 Chernobyl Studio

 

 

*** Licencja ***

 

Poniższe oprogramowanie tu zawarte ma status FREEWARE (możesz za darmo korzystać z programu zarówno do celów osobistych jak i komercyjnych). Nie można jednak modyfikować danych ani programów w inny sposób jak przy użyciu samej aplikacji - nie można debbugować, deasemblować, używać zawartych w nim zasobów (graficznych, danych ...) itd. Nie można dopisywać się jako autor lub współautor tego oprogramowania.

 

Autorzy nie gwarantują spełnienia oczekiwań użytkownika względem tego oprogramowania. Autorzy nie odpowiadają też za żadne szkody wywołane używaniem tej aplikacji. Oprogramowanie jest instalowane na twoją odpowiedzialność.

 

Jeśli chcesz rozprowadzać zawarte tu oprogramowanie na dostępnych nośnikach danych (dyskietkach płytach itp..) lub zamieścić w internecie to proszę poinformować o tym fakcie autora.

 

 

Download:

http://rapidshare.com/files/85805476/Chernobyl_Viewer_v0_99.zip

lub

http://www.sendspace.com/file/3oo1hf

 

P.s.

Pozdrawiam!

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ramsez na pasku masz ustawienia dla kamery, przesuń w lewo do końca(to jest szybkość poruszania), później załaduj przykładowy model skrzyni z katalogu Example następnie Camera --> Free View i przesuwaj strzałkami, myszką manewrujesz.

 

jeśli chcesz zatrzymać ustawienie kamery wciśnij escape...

 

P.s.

 

Viewer był testowany na modelu z doom, natomiast nie możemy go dołączyć do programu...

 

Camera jest luźno ze względu na możliwość ustawiania i zbliżania z dowolnej pozycji...

 

Mam nadzieje że wam się przyda takie narzędzie i również zaprezentujecie swoje modele pod tym programem... ;)

 

BizU dzięki za info! ;)

 

edit:

Tak wygląd model z Doom-a:

 

thumb_4796a03509f37644422436.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co trzeba zrobić, żeby otworzyć plik .bsp? Czy jeśli level używa tekstur z gry, jest możliwość zobaczenia czegoś więcej niż samej geometrii?

Zdaje się, że kursorem trzeba kliknąć linijkę niżej, żeby ucelować w to, co się chce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SoAd Tak przycisk minimalizacji będzie na pewno, jak prawdopodobnie zmiana rozdzielczości...

 

Kuba_ texturki powinny być w katalogu z plikiem *.bsp

 

SoAd jakie exporter pliku??? sprawdzałeś to już gdzieś? Texturka jest w tym samym katalogu z plikiem *obj? jest tam też plik *.mtl?(przechowuje parametry UV)

Podejrzyj plik *.mtl w notatniku czy jest dobrze podana ścieżka przy exportowaniu.

 

texturka musi mieć nazwy:

 

np. dla obj max.obj max.mtl max.jpg i dla speculara max_s.jpg i dla normala max_n.jpg

 

wtedy będzie działać... ;)

 

Scottero dzięki ;)

 

Pozdrawiam!

 

edit:

 

Por@szek chwilowo nie posiada obsługi dds, w przyszłości na pewno tak, dzięki za koment..

 

ten tekst jest częścią licencji i nie jestem wstanie określić czy będzie działać to idealnie na każdym sprzęcie...

 

Obecna wersja korzysta z OpenGL dzięki czemu będzie dostępna wersji na Linuxa...

DirectX jest w fazie rozwojowej...

 

 

edit2:

w przypadku problemów z texturkami można je spakować do zip-a i później: File --> Set an Archive --> wybarać archiwum z texturkami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość dziwne jest to okno wyboru plików. Czy da sie jakoś wybrać dysk z którego chce się model otworzyć? No i mogłby filtrować i pokazywać tylko obsługiwane formaty. Nie trzebaby przed klikniecie zagladać do readme i sprawdzac czy otworzy ten plik a jesli nie to do jakiego konwertować. Nie żebym sie czepiał. Poprostu zwiększyłoby to ergonomie pracy z programem. ;) Nie wiem czy to moja wina ale Wireframe'a mi nie wyswitlało. :)

Program ma potencjał ale wymaga dopracowania.

Keep up the good work

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przybysz tutaj nie chodzi o czepialstwo tylko o wskazanie co jest dobre dla użytkowników...

 

Będziemy zwracać uwagę na wasze opinie i pracować nad lepszymi wersjami Viewera...

 

Co do zmiany litery dysku to przeoczenie, ze względu na to że trzymamy pliki do sprawdzenia w na dysku C: i nikt nie zauważył, słuszna uwaga.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przyjemny program, ale mam kilka uwag:

 

 

1. Dotyczy panelu toolset-intuicyjnie przy próbie przełączania z zakładki object na lighting próbowałem na nią kilknąć i lipa po kilku sekundach zorientowałem się, że do tego służy przycisk na dole. Niby drobiazg ale moim zdaniem można by to poprawić.

 

2. Przy polach position, rotation i scale brakuje mi suwaczków (a tak poza tym to jakoś nie potrafię zmienić wartości w tych polach).

 

3. Nie wiem z czego to wynika, ale gdy owy viewer chodzi, słychać u mnie szmery dochodzące z (chyba) karty graficznej (prawdopodobnie wiatraczek). Nasuwa mi to pewną myśl - może tak ustawić jakiś fps limit? Jednakże nie wiem, czy to z tego wynika :P

 

 

To chyba tyle. Pozdrawiam =]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Obecnie program korzysta z GUI Irrlicht'a stąd kilka ograniczeń w menu jak np. lista dostępnych formatów plików. W przyszłości menu zostanie zbudowane w oparciu o wxWidgets.

 

2. Rozwiązanie z suwaczkami to dobre rozwiązanie i zostanie wprowadzone w następnej wersji. Prawdopodobnie nie mogłeś edytować pól, gdyż miałeś aktywne sterowanie dla kamery. Musisz zdezaktywować kamerę za pomocą ESCAPE, dokonać wybranych przez siebie zmian wartości, zastosować zmiany przyciskiem "Apple" i ponownie aktywować sterownie kamery za pomocą ESCAPE.

 

3. Aplikacja działa z maksymalną wydajnością oferowaną przez sprzęt. Można wprowadzić ograniczenia liczby FPS stosując VSync (opcja dostępna również z poziomu konfiguratora ustawień sterowników do karty graficznej więc możesz ją włączyć i sprawdzić czy wiatraczek "nie szumi") lub usypianie aplikacji w głównej pętli jednak uważam, że nie jest to dobre rozwiązanie i lepiej jest sprawdzić rzeczywistą wydajność, dlatego w tej kwestii nie będziemy nic zmieniać.

 

Dzięki za komentarze nt. programu:) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

format plików obsługiwany przez Viewer jest zależny od silnika, w tym wypadku Irrlichta...

 

obecnie nic mi nie wiadomo na temat tego czy taki format będzie...

 

jeśli korzystasz z Lightwave to proponuje zastosować export do *.obj + *.mtl(na uv i parametry texturek)

 

wiem że blender posiada importer *.lwo więc można zastosować go jako exporter na *. obj...

 

powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposob wyexportowac obiekt wraz z textura zeby go zobaczyc w tmy viewerze? Uzywam maxa. Wystarczy ze exportuje sama texture czy musze tez ,,pusta" UV-ke exportowac? Moglby mi ktos napisac jak to zrobic krok po kroku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej będzie wyexportować plik do formatu *.obj z plikiem *.mtl(jest odpowiedzialny za przechowywanie mapy UV i można go edytować notatnikiem).

 

po exporcie do *.obj przenieś pliki np. do folderu na dysku c:\ i umieść w nim też plik z texturą, następnie otwórz w viewerze...

 

jeśli pokazuje się biały model to znaczy że nie została wczytana textura, sprawdź plik *.mtl czy jest nim dobra ścieżka do textury...

 

jeśli problem będzie nadaj to wina exportera(sprawdź ustawienia), ponieważ tak już jest z Maxem, z Mayką też, więc poszukaj sprawdzonego pluginu...

 

ostatecznie możesz wczytać model w Blenderze i w nim załadować texture, później wyexportować do *.obj

 

Powodzenia!

 

P.s.

Postaramy się stworzyć HELPa i kilka tutków pokazujących ładowanie modeli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, mam wyexportowac z maxa obiekt najpierw do formatu obj. a nastepnie ten sam obiekt do mtl? Zrobilem tak + texture do JPG wszystkie pliki nazwalem tak samo i jak otwieram to jest bialy model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, mam wyexportowac z maxa obiekt najpierw do formatu obj. a nastepnie ten sam obiekt do mtl? Zrobilem tak + texture do JPG wszystkie pliki nazwalem tak samo i jak otwieram to jest bialy model.

 

 

format obj i mtl są to dwa plik z tego samego exportu...

 

*obj - przechowuje model

*mtl jest uzupełnieniem które przechowuje parametry mappowania.

 

w szczegółach exportu ci nie pomogę niestety bo nie posiadam maxa... :/

 

poszukaj wątków, tutków o exportowaniu do obj.

 

zmień opcje exportera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie dziala ale to szczegol. Jak renderuje diffiuse to mam dac takie samo oswietlenie jak przy specularze cyz jak? Jak renderuje bez swiatel to mam jasniejsze te elementy ktore byly zwrocone do kamery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nadro

Jeśli model nie posiada tekstury to mogą wystąpić problemy z oświetleniem. Najlepiej to stwórz sobie ten model w 3d studio i jak tam będzie poprawnie złożony "ścieżki tekstur itp." to wyeksportuj do formatu .X lub .B3D wtedy zobaczysz jak dziala oświetlenie viewera bo działa w sposób automatyczny. Do poprawnego działania wystarczy, że model ma teksturę, bo inaczej shader przyjmuje wartości 0,0,0,0 czyli kolor czarny i przy innych mnożeniach są problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model jest zmapowany, otexturowany i prubowalem juz zapisu map do roznych formatow mtl. tga. tif. etc, moglby mi ktos kto ma na ten temat wiedze napiac cos o przygotowywaniu map do modelu? Diffiuse, speculara etc. Czy oswietlac obiekt w maxie przed wypaleniem diffiusa?

Edit: acha i nie mam zadnego formatu .x ani b3d. jak chce exportowac. Musi byc plugin osobny do tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to teraz moja kolej (zeby nie bylo je jestem nieslowny i nie sprawdzilem...;))...

 

1. fajne to to, pierwszy raz uzywam viewere i musze przyznac ze przydatne-widac w jak wielu miejscach spapralem texture ;)

 

2.dlugo sie glowilem czemu te zakladki miedzy "camera" i "lightening" niechce przeskoczyc poczym dostrzeglem maly znaczek na dole do przelanczania

 

3.moze cos zle robie ,nie wiem ,ale nie moge obrucic kamery (rzuty z przodu gory itp dzialaja) ale przydala by sie prosta obsluga rotacji za pomoca myszki,moze jest ale u mnie nie dziala(zadna nie dziala bo danych w tabeli tez nie moge wbic) :)

 

4.camera sensitivty bardzo przydatne

 

5. zblizanie oddalanie tez bez zarzutu

 

wiec praktycznie poza ta rotacja to nie ma wiekszych problemow i dzieki za free stuff :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności