mileS Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 Ja chciałbym wtrącić tylko jedno ... Mianowicie mam 15 lat to znaczy że jestem gorszy od ciebie ponieważ jak to ująłeś "że byłem przy narodzinach większości programów 3D" .. Myślę że nie masz prawa przekreślać młodszych ambitniejszych i mniej zadziornych ludzi ... Mówisz że masz doświadczenie to zamiast rzucać puste słowa o tym jak jest źle pokaż co umiesz ....
tweety Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 Maykel: wybacz ale rozmowa z Tobą sprowadza się do ulicznej przepychanki. po raz kolejny powtarzam to co napisałem: . keraj po raz kolejny się śpieszy i po raz kolejny paprze sprawę ze światłami i kompozycją. moją radą było to, żeby zwolnił i sam coś wymodelował, żeby nabrał dystansu do tworzonych prac. nie wiem o co Ci chodzi z tym zarzutem, co do mojej wypowiedzi i tak naprawdę to nie chcę wiedzieć. guzik mnie obchodzi czy obsługiwałeś Imagine czy może pracowałeś na Odrach czy IBM 360. bo to co piszesz nie ma sensu za grosz. wiesz co się analizuje od podstaw budując scenę? to samo co w scenach z gotowymi modelami. po 500 raz ustawiasz kadry, po raz milionowy robisz F9 z testowymi światłami żeby zobaczyć czy wszystko jest ok. tyle, że w gotowej scenie nie masz czasu na zastanowienie się nad całością sceny i na chłodno podejść do tematu. gorączkowo wciskasz jakiekolwiek materiały i tekstury aby zobaczyć finał! a przy scenie którą sam od zera dziergasz czasu masz o wiele więcej, możesz już na wstępie manipulować kadrami i wstępnym oświetleniem w miarę postępu prac modelarskich. to jest ta różnica której zdajesz się nie chwytać. róznica w tworzeniu, tzw workflow!! Nie wiem, ale chyba pojęcia nie masz o oświetleniu skoro uważasz, że to takie "pstryknięcie z palca". Człowiek sie nap... doli przy tej chałupie budując ją od podstaw i oświetli ją w sumie tak samo, no chyba że w trakcie dłubania w poligonach oświeci go jakaś myśl odnośnie temperatury światła i przeliczania FG. hmm... tak się składa, że niestety wiem o oświetlaniu i renderingu więcej niż Ci się wydaje. Wypisałeś takie głupoty odnośnie tego dystansu do projektu, że już tego nie komentuje. a to bardzo ciekawe, bo znaczna większość ludzi dziwnym trafem potwierdzi, że mając więcej czasu można uzyskać lepsze wyniki. i nie jest to tylko kwestia techniczna ale także szybkich zmian konceptu, kadrów i wstępnego oświetlenia. no ale wiem.. dla niektórych to tylko - wstawmy szafeczki, wstawmy kibelek, wstawmy ręczniczki i zacznijmy oświetlać. sorry ale podejście takie po prostu jest śmiechu warte. Wytłumacz mi swój geniusz rozumowania, co takiego cennego stracę pomijająć etap samodzielnego modelowania. wytłumacz mi jedno - dlaczego tak perorujesz i jakoś dziwnie się unosisz? bo ja nie widzę powodu do ironizowania. cholesterol skacze czy kryzys wieku średniego? "jak bym sobie poradził z Vizką i okienkiem 80x60". Gdybym dostał taką scenę z evermotion, to bym sobie z nia nie poradził. Musiałbym ją wymodelować od podstaw poligon po poligonie i wtedy dopiero bym sobie poradził, bo pozwoliłoby mi to szerzej spojrzeć na projekt i ująć całokształt. Stary przestań już. "stary" nie jestem. młody też już nie. może przestań mnie "tykać" ok? jakoś nie pamiętam abym w jakikolwiek sposób się z Tobą w ten sposób spoufalał i delikatnie rzecz ujmując trochę drażni mnie ten sposób tykania od osoby która ironizuje na mój temat. Problem w tym, że właśnie nie wiesz o co mi chodzi, a głos zabierasz. a to śmieszne, bo Twój post był reakcją na mój więc logicznie rzecz biorąc to ty czytając mojego posta napisałeś do niego odpowiedź. i dalej tym tropem idąc: nie wiesz o co mi chodzi a głos zabierasz. Wycinasz sobie zdania które Ci pasują, bo ja nigdzie nie pisałem że ktoś z tego forum jest kaleką ale napisałeś, że ludzie którzy uczą się modelować a na animacji kończą nie dojdą do niczego. a tak się składa, że większość z tego forum jest właśnie takim typem człowieka. uuu... wtopa Żenujące to jest twoje nieopierzenie i zadzieranie nosa. hehe. nieopierzenie? jestem tweety przecież: Swoją wiedzę zamieć pod dywan, bo dzieli nas 10 lat różnicy, i tak się składa, że byłem przy narodzinach większości programów 3D które ty obsługujesz teraz swoim ogromnym doświadczeniem. khe... khe... aż się o mało nie udławiłem... przepraszam dziadku... faktycznie wolę nie zabierać głosu z osobą o tak wielkim i wręcz gigantycznym doświadczeniu. ************ do całej reszty - jesli ktokowiek się ze mną nie zgadza proszę bardzo. ale proszę też uważniej niż user: Maykel przeczytać treść mojego pierwszego tutaj posta. Pozdrawiam
lukasz3d Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 ale spor-i pomyslec ze wywolal to Tomus,ktory ze strachu odpuscil sobie:)dotada widzialem tu wielka jeddnosc i nagle taka rozbieznosc zdan nie ma sensu chyba-kazdy ma inne podejscie i ma do tego prawo Ocena grafika,umiejetnosci,jakosci prac,metod pracy to indywidualna sprawa i raczej subiektywna.Nie ma powodu chyba sie spierac o to ze biale jest biala a czarne czarne:) pozdro i peace keraj swoja droga wielke emocje wywolujesz-w zyciu tez tak masz:P P.S z tego co widze to wszystkim nerwy puscily.tweety pouczal mnie przy pewnej okazji cytuje" "bez osobistych wycieczek" a teraz az paruje tutaj od takich
Maykel Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 mirach, nie filozuj. Dobrze wiesz - a może i nie - że wrzuciłem swoją scene do WIP'a i pies z kulawą nogą do niej nie zajrzał (z wyjątkami). A dlaczego, bo napisałem, że to gotowa scena z Evermotion. A że trzeba było od początku ustawiać mapy, nakładać materiały i ustawić światło, to sie nie liczy. Najważniejsze, że scena nie była moja !!! Rozumiem, że teraz powinienem rzucić nauke mental raya, bo Wam sie zechce oceniać kogoś tylko wtedy, kiedy odwali całą scene od początku? Chcąc poznac wszystkie światła mentala od podszewki, mam teraz modelować przez tydzień całe pomieszczenie? Tak to rozumiesz. Spotkałem się tu z tym samym stwierdzeniem, dlatego daje upust i walcze z herezjOM ;) tweety: wybacz ale nawet nie czytam co tam piszczysz.
tweety Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 Maykel: na litość boską kto Ci takich bzdur naopowiadał?? jest cały wątek Light Contest gdzie ludzie eksperymentowali na gotowych scenach i nikt z takiego założenia nie wychodził! co więcej ja pisząc posta nie miałem na myśli ogółu grafików tylko jeden konkretny przypadek omawianej tutaj pracy! autor tego wątku strasznie się spieszy z każą pracą przez co wygląda to źle, więc poradziłem mu, żeby zwolnił i coś sam całkowicie stworzył od zera a ty wyskakujesz z jakimiś pierdołami o doświadczeniu i o wstawianiu przeze mnie kitu! tweety: wybacz ale nawet nie czytam co tam piszczysz. szacunek do innych osób jest u Ciebie poniżej jakiejkolwiek krytyki. Dwunaste: Moderator bądz profesjonalny. 32 lata a zachowanie jak w podstawówce... napisz "moderator jest gupi" będę miał przynajmniej podstawy do obrażenia się (za ortografię oczywiście)
goran Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 W 100% popieram mileS'a: pokaż co umiesz! bo ta kłutnia w tym wątku jest bezcelowa. Draznią mnie ludzie którzy nie podając żadnych argumentów w dość niski sposób atakują innych. Ja również uważam, że jeżeli chcesz sie czegoś DOBRZE nauczyć, musisz zacząć od podstaw, poznać to "od podszewki". Nauka 3D z pominięciem modelowania byłaby niepełna. Tak również jest z budowaniem scen: jeżeli znasz ją na wylot, o wiele łatwiej przyjdzie Ci teksturowanie i oświetlanie, bo z reguły od razu wiesz co chcesz osiągnąć, już modelując przymierzasz się do efektu końcowego. Robiąc scenę z kilku przypadkowych modeli, wrzucasz do niej kilka przypadkowych tekstur i zaczynasz robić próby: jedno ustawienie, drugie, 10, i dlatego wydaje Ci się że jest to strasznie żmudna praca.... Wszystko rozbija się o podejście do sprawy i tego co chce się osiągnąć: 1: chcesz się nauczyć DOBRZE grafiki, kochasz to, i chcesz poznać wszystkie aspekty, każdą duperelkę, bawisz się tym, z czasem nie ma to dla Ciebie tajemnic 2: musisz zrobić konkretną rzecz, vizkę powiedzmy. Masz puste pomieszczenie, wrzucasz kilka mebli, żeby coś było, teksturujesz na szybkiego, bo deadline minął wczoraj, oświetlasz, renderujesz i pokazujesz zleceniodawcy To są dwa różne podejścia, nie da się ich od razu pogodzić. I stąd spór, który się tu ciągnie i nie widzę końca....
JunioR Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 A twórca tej sceny niech nie słucha tych herezji i nie traci czasu na modelowanie chałup, czołgów i biedronek. tak bo wszystko mozna z INTERNETU dzisiaj sciagac! dobra jesli tak to powiedz prosze co wtedy bedziemy oceniac ? ( nie chodzi mi o test ale o skonczone prace).
hcpiter Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 Panowie panowie rilakss i czilalt :) Piss !
Dirk Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 Pewnie moja wypowiedź zginie w gąszczu krytyki dla pracy i "kłótni" na linii pewien moderator->pewien user ale muszę to napisać. Czy nie można tej dyskusji przenieść do innego działu? Niestety wydaje mi się, że kolega keraj37 zamiast pomocy w dziale WIP (!) otrzymał wątek pełen kłótni, a chyba nie to było jego zamierzeniem:) Co do pracy to jest WIP. Można w niej wiele poprawić, ale nie będę się wypowiadał czy model ściągnięty z sieci jest lepszy od tego jaki użytkownik sam wymodeluje. Wolna wola:)
tweety Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 ok. ze swojej strony mogę zaproponować dwa wyjścia: usunąć zbędne wszystkie posty lub przenieść je do działu wolne dyskusje i tam dalej kontynuować. z mojej strony temat wyczerpałem i coz a tym idzie druga opcja odbędzie się już beze mnie, więc na ten temat niech wypowie się Maykel 1
mirach Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 Czy nie można tej dyskusji przenieść do innego działu? napisalem to pare ladnych postow wyzej :) mirach, nie filozuj. Dobrze wiesz - a może i nie - że wrzuciłem swoją scene do WIP'a i pies z kulawą nogą do niej nie zajrzał (z wyjątkami). A dlaczego, bo napisałem, że to gotowa scena z Evermotion. A że trzeba było od początku ustawiać mapy, nakładać materiały i ustawić światło, to sie nie liczy. Najważniejsze, że scena nie była moja !!! boli cie ze malo komentarzy dostales? Ej no, przed chwila zrobiles z siebie alfe i omege, a teraz przejmujesz sie tym ze banda jakis maluczkich grafikow nie skomentowala wystarczajaco dobrze twojej pracy? Jak dla mnie roznica jest taka, ze jak ktos sam modeluje, teksturuje, i oswietla to jest z 3 razy wiecej do komentowania niz jak ktos tylko oswietla. Wiec nie wiem skad ten bol. Tak czy siak jak dla mnie mozna chyba skonczyc dyskusje. Kazdy powiedzial co wiedzial, a teraz mozna sie juz tylko przerzucac haslami i cwaniakowac :)
hcpiter Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 ogolnie to ja bym proponowal przeniesc ten temat do dyskusji CG poprostu, wkoncu czesto sie rozmawia co sam a co sciagniete :)
keraj37 Napisano 25 Styczeń 2008 Autor Napisano 25 Styczeń 2008 hej koledzy! Mam nadzieje ze ten spor wyjdzie na dobre i nikt sie nie obrazi. Ja mam takie podejscie: wydaje mi sie ze komercyjna grafika 3d wchodzi w nowy etap - sa ludzie ktorzy modeluja dla tych ktorzy tworza zlozone sceny. Taka symbioza przyczynia sie do wzrostu poziomu prac - mozna bowiem wstawic do wizki model telefonu ktory ktos kiedys dlubal przez 2 tygdnie. Jeszcze za czasow 3ds 4.0 pod dos oraz przed internetem to bylo nie mozliwe, ale dzis zmienia sie to dramatycznie. Rozumiem oburzenie tych ktorzy modeluja wszystko samemu - chwala im za to! Ale przewaznie sa to graficy ktorzy wychowali sie wlasnie na 3ds 4.0 itd, jeszcze przed era internetu. Dzis funckjonuje grafika 3d jak fabryka samochodow - producent zamawia z Chin podzespoly i sam ich nie wyrabia - tak jest w stanie zrobic 100 tys aut rocznie a nie 10 tys. Ale to jest tylko moje zdanie, mozna sie nie zgadzac. Zgadzam sie z tweety'm bo ma racje oraz z majkel'em bo tez ma racje:) Spor jest raczej na poziomie emocjonalnym a nie obiektywnym. pzdr!
Maykel Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 ale zanim przeniesiecie to mirach mi wytłumaczy skąd biorą się takie twierdzenia :-) "przed chwila zrobiles z siebie alfe i omege, a teraz przejmujesz sie tym ze banda jakis maluczkich grafikow nie skomentowala wystarczajaco dobrze twojej prac" w którym momencie tak powiedziałem i w którym momencie uznałem się Alfą i Omegą? mirach dajesz... zostało mało czasu ;P
pionix Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 Maykel - strasznie się rozemocjonowałeś ;) (Tweety własciwie też) Czy to dlatego, że Tweety swoją wypowiedzią ukłuł jakiś Twój czuły punkt?;) Ja zaglądałem na Twój wątek i muszę przyznać, że fajnie sobie tam radzisz. Co do waszych "teorii" to obie są słuszne. Tyle tylko, że podejście Tweetiego bym zaproponował początkującym osobom a Twoje podejście jest już chyba dla bardziej wtajemniczonych userów. Tylko tyle chciałem wtrącić :) keraj37 - aleś namieszał :D Wnioski wyciągnij sam...
keraj37 Napisano 25 Styczeń 2008 Autor Napisano 25 Styczeń 2008 pionix: com namieszal namieszalem:) Wniosek to to ze ... nie wiem jaki wniosek? Aha moze bede dawal do rednerow testowych
Maykel Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 Pionix: spoko, nie mam zamiaru kreować sztucznej publiczności, jakos sobie poradze. Drażni mnie po prostu to gadanie w kółko "ZRÓB COŚ SWOJEGO" :-) Keraj37: wniosek jest taki, słuchaj starszych heheheh :-)
keraj37 Napisano 25 Styczeń 2008 Autor Napisano 25 Styczeń 2008 Maykel: to racja, trzeba sluchac starszych, ale miec tez swoje zdanie i mądrość:)
NV Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 Maykel: Nie do końca o to mi chodziło bo nie porównywałem rynku polskiego z zagranicznym tylko obalałem teorie, że ci co zaczynają robić różne rzeczy jak modelowanie, oświetlanie, animacja do niczego nie dochodzą na przykładzie polskich grafików których też w pewnym sensie z góry przekreśliłeś :] ale nie chcę rozpoczynać nowej kłótni ;) mamy swoje zdanie na ten temat i tyle, a co do pracy to tak jak reszta, popraw materiały, popracuj nad tym i będzie ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się