Luszczu Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 Witam, przepraszam za nazwe watku ale .....nie wiedziałem jak to zwiezle napisac. Do rzeczy Chce osiagnać efekt jaki pokazałem na fotce, czyli taki poblask swiatła w kolo obiektow na scenie,. Czy można to osiagnać to w mental Ray?? czy w Vray?? czy w standardowym renderze??(watpie) Prosze o pomoc albo namiary na toturial bo pare znalazlem ale do Vray i tu jest mały problem bo nie moge dostac Vraya do max7, na Chaosgroup jest do max7 ale po sciagnieciu jest w srodku plik do max6 :( Dziekuje wszystkim pozdrawiam!!
patry Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 W mental ray'u można coś takiego osiągnąć shaderem glare :)
andrey777 Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 prosty efekt typu glare (ja to znam pod nazwą bloom) można osiągnąć w PS'ie. Wrzucasz sobie render do PS'a, jeśli masz na kilku warstwach to robisz Copy merged i wklejasz na wierzch. Z tej warstwy robisz select color i wybierasz biały kolor (lub ewentualnie inny kolor dla którego chcesz osiągnąć ten efekt). Mając zaznaczenie gotowe, robisz nową warstwe i wypełniasz je tym kolorem który zaznaczyłeś (albo po prostu białym). Usuń zaznaczenie (odznacz) i nałóż delikatny blur. Teraz pobaw się trybami mieszania i opacity żeby uzyskać zadowalający efekt. Można to zrobić oczywiście innymi metodami, ale ja zwykle robie to w ten sposób. Prosty, daje duże pole manewru i fajnie wygląda. Pozdrawiam Andrzej
BizU Napisano 26 Styczeń 2008 Napisano 26 Styczeń 2008 też sie kiedyś zastanawiałem nad tym, co do statycznych renderów jak najbardziej postprodukcja wskazana, ale jak uzyskać to w animacjach? kombinowałem z volume light ale nie umiem uzyskać tej miękkości.. macie patent na to? // v-ray
streaker Napisano 26 Styczeń 2008 Napisano 26 Styczeń 2008 W animacji ? W animacji robimy dokładnie to samo, tylko zamiast zaznaczania select color albo lassa używamy kluczowania
Luszczu Napisano 26 Styczeń 2008 Autor Napisano 26 Styczeń 2008 Dziekuje za odpowiedzi, sprawdze PS'a i ten filtr w mantalu, mam nadzieje ze jakos to wyjdzie. Najlepiej by było zeby ten efekt pojawił sie juz w samym renderu bez dodawania efektow w PS, ale kazda droga do celu jest dobra, jak ktos ma jeszcze jakies pomysły to prosze pisac No i jak ktos ma namiar na tego V-ray pod max7 to bym był rad :P (przyda sie)
Bacry Napisano 26 Styczeń 2008 Napisano 26 Styczeń 2008 w ps to nawet nie trzeba się bawić lassem i innymi zaznaczeniami tylko wybrać diffuse glow(z rodzaju distort) i pobawić ustawieniami no a w maxie można kombinować z efektem glow a jeszcze lepiej z blurem ustawianym w zależności od luminancji
Luszczu Napisano 26 Styczeń 2008 Autor Napisano 26 Styczeń 2008 W mantalu nawet nie wiem gdzie ten Shader glare znales :( Właczylem ustawienia rendera, zmieniłem Assign renderer na mentala. Przejzałam zakładki i nic nie widze takiego :( Chyba skłonie sie ku PS
streaker Napisano 27 Styczeń 2008 Napisano 27 Styczeń 2008 A do helpa zajrzałeś ? O ile mnie pamięć nie zawodzi glare jest w lens shaders
SYmek Napisano 28 Styczeń 2008 Napisano 28 Styczeń 2008 Naprawdę chce Ci się renderować 10 razy animacje, żeby poprawić swój glare na obiektach? Takie rzeczy zawsze robi się w postprodukcji. Przecież to jest filtr, efekt który powstaje na koniec renderingu. Każdy program do kompozycji to potrafi. pozdr., skk.
polon Napisano 29 Styczeń 2008 Napisano 29 Styczeń 2008 PS spoko, ale chyba to można w after effects uzyskać, chociaż nie jestem pewien, no ale musi byc cos takiego bo co to by był za soft :P
Luszczu Napisano 8 Luty 2008 Autor Napisano 8 Luty 2008 Witam, znalazlem to co mnie interesowało w 3dmax'ie. W zakładce -Renderind dałem -Effects potem dodałem -Blur. Parametr -Uniform dałem na 0, nastepnie w zakładce -Pixel Selections zaznaczyłem -Luminance i tu bawiłem sie parametrami. Tam gdzie światło trafia na obiekty jest widoczny taki biały poblask (jak na tej postaci co dałęm w zdieciu na pierwszym poscie), oraz uzyskałem efekt taki jak jest w kolo drzew i nad trawka (jak na zdjeciu) Kiedyś dołacze fotke (teraz nie moge, nie mam tych plikow) efekt mnie zadowala w pełni
tweety Napisano 8 Luty 2008 Napisano 8 Luty 2008 Luszczu: efekt który mogłeś dodać w 5 min w postprodukcji liczyć Ci się będzie podczas renderignu... totalnie zła droga. jeśli teraz chcesz zmniejszyć efekt albo wymazać go z niektórych elementów będziesz musiał po raz kolejny przeliczać scenę. a tak w PS czy w przypadku animacji w Afterku dodajesz glow i po sprawie. zmiana wartości glowa to chwila w efekt o niebo lepszy niż to co wyplujesz z maxa (dodam, że późniejsza globalna korekcja kolorów będzie wpływała też na kolor glow'a i jesli przyjdzie Ci do głowy, żeby pokręcić levelsami albo hue/sat będziesz miał problem z glowem wypalonym razem z renderem) pozdrawiam
Luszczu Napisano 8 Luty 2008 Autor Napisano 8 Luty 2008 Bacry Bardzo dobrze pisałes, tylko musiałem do tego dotrzeć :P Troche mi to zajeło ale jest to co chciałem THX SYmek Nie bedzie mi sie chciało tyle renderowac bo my mi zycia mogło nie starczyc, ale wiem gdzie teraz tego w maxie szukać i jestem mądrzejszy :) Tweety Twoje rady sa bardzo istotne i na pewno warto je wykorzystać i tak sie stanie. Ale oczywiście chciałem i musiałem poznać możliwości osiagniecia tego efektu bez poprawek w postprodukcji. Teraz przy kolejnej pracy moge sie bawić dowolnie mieszajac dwie techniki lub wykorzystac tak ktora lepiej sie nada do danej sceny. Dzieki !! Przy okazji ktos mugł sie tu czegos ciekawego dowiedziec :P Tutaj cos o czym pisała wiekszość w tym watku czyli Glare w PSie. Oto tutek jedenego z forumowiczy: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=46321
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się