Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jakiś czas temu zacząłem modelować głowę lwa, ale nie wychodziło mi więc zarzuciłem temat. Wczoraj wygrzebałem ten model przypadkiem i trochę go potweakowałem wte i wewte, ale wciąż nie jestem zadowolony. Fajnie byłoby usłyszeć wasze komentarze (tylko nie refki z googla proszę, mam ich chyba ze 100mb :) :

 

lionheadsee9.jpg

  • Odpowiedzi 36
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie napisałeś jakiego Lwa robisz, na razie wygląda jak młody lew :)

Dodaj mu może grzywę, i spróbuj trochę postarzeć

Napisano

WitaM!!

do lwa to troche brakuje :) ale jako kot calkiem fajnie :)

siatka troche chaotyczna :)

popracowalbym nad detalami, fajnie by sie taka baze w zbrushu poobracalo ;)

pozdro

Napisano

hm - nie jestem do końca przekonany czy lwy starzeją się w ten sposób co ludzie, że się im zmarszczki robią... raczej to byłaby kwestia proporcji ale nie mogę trafić we właściwą zdaje się...

 

@nielot007 - chaotyczna siatka? tu mnie trochę zabiłeś... wydawało mi się że loopy dość ładnie się zawijają woków właściwych elementów... Jeśli chodzi o podobieństwo do kota domowego - to chyba nie - przynajmniej nie do mojego kota... jeszcze nad tym pomedytuję. a co do zbrusza to hm. nie. może potem jak będzie już ustalony właściwy kształt.

Napisano

 

@nielot007 - chaotyczna siatka? tu mnie trochę zabiłeś... wydawało mi się że loopy dość ładnie się zawijają woków właściwych elementów... Jeśli chodzi o podobieństwo do kota domowego - to chyba nie - przynajmniej nie do mojego kota... jeszcze nad tym pomedytuję. a co do zbrusza to hm. nie. może potem jak będzie już ustalony właściwy kształt.

 

teraz jak sie dobrze przyjrzalem to nawet widze wiecej niedociagniec np. okolice ust praktycznie do wymiany nad uchem tez mozna by popracowac itp. nad wieloma miejscami jeszcze przydalo by sie popracowac

po wygladzie siatki mam przekonanie ze nie za bardzo panujesz nad gesta siatka i nie wiesz jak niektore wolne vertexy polaczyc wiec robisz niby czworokat ktory tak naprawde bedzie powodowal mase bledow :)

Napisano

auć - bolesne stwierdzenia - na szczęście to wip więc mogę poprawić... uszy są jeszcze w stanie protouszyzmu więc o nich nie mówmy, ale mógłbyś może wskazać mi które konkretnie niby czworokąty będą powodować masę błędów... no i może jakaś rada co do panowania nad gęstą siatką...

Napisano
auć - bolesne stwierdzenia - na szczęście to wip więc mogę poprawić... uszy są jeszcze w stanie protouszyzmu więc o nich nie mówmy, ale mógłbyś może wskazać mi które konkretnie niby czworokąty będą powodować masę błędów... no i może jakaś rada co do panowania nad gęstą siatką...

prosze bardzo tak an szybko zaznaczylem

 

wwwdu7.th.jpg

 

rady? hmm cwiczyc ?

Napisano

dziękuję za radę (właściwie ma zastosowanie do wszystkich rzeczy i osób...). te miejsca które pokazałeś są właśnie po to, żeby nie zagęszczać siatki za bardzo - w większości kończą edgeloopy. jeśli się je dobrze wygładzi to nie powinny powodować za wielkich problemów, zwłaszcza że to nie jest model pod animację ani (na razie) pod zbrusza. zresztą część z nich usunę prawdopodobnie później, jak już będę zadowolony z kształtu...

Napisano
dziękuję za radę (właściwie ma zastosowanie do wszystkich rzeczy i osób...). te miejsca które pokazałeś są właśnie po to, żeby nie zagęszczać siatki za bardzo - w większości kończą edgeloopy. jeśli się je dobrze wygładzi to nie powinny powodować za wielkich problemów, zwłaszcza że to nie jest model pod animację ani (na razie) pod zbrusza. zresztą część z nich usunę prawdopodobnie później, jak już będę zadowolony z kształtu...

 

chodzi o to ze rozmieszczajac inaczej siatke nie mowie o zageszczaniu mozna zrobic dobra topologie jakbys inaczaj w niektorych miejscach poprowadzil siatke bylo by duzo lepiej :)

a racja ze w maxie nie bedzie bledow ale w animacji i w zbrushu by byly co chyba ewidentnie skresla twoja siatke i pamietaj zeby lepiej odrazu uczyc sie robic dobre siatki a nie pisac ze i tak t onie pod to czy tamto gdyz jak cchesz "pracowac" w tym zawodzie to i tak sie tego bedzisz musial nauczyc a z biegiem lat bedzie ci trudniej bo bedziesz mial swoje nawyki :)

Napisano

hm... nie pracuję w maxie i nie pracuję w tym zawodzie... jedyne zastosowanie pod tą konkretnie siatkę to druk więc topologia ma minimalne znaczenie zwłaszcza że sierść zasłoni pewnie i tak te niedokładności. Poza tym to jest wip - praca w toku. Przyjmuję jednak rady mistrza z pokorą.

Napisano
hm... nie pracuję w maxie i nie pracuję w tym zawodzie... jedyne zastosowanie pod tą konkretnie siatkę to druk więc topologia ma minimalne znaczenie zwłaszcza że sierść zasłoni pewnie i tak te niedokładności. Poza tym to jest wip - praca w toku. Przyjmuję jednak rady mistrza z pokorą.

 

chodzilo mi ogolnie o "normalny" soft jak max, wings, xsi... wiem ze to wip dlatego komentuje ;)

Napisano

Uszy za grube,

miejsce łączenia uszu z głową powinno mieć inny krztałt

Lew ma inne brwi, ty zrobiłeś takie trochę ludzkie

Dolna część czarnej części nosa powinna być trochę szersza, bardziej trójkątna

Szyja szybciej powinna iść w dół

Oczy zrobiłeś za małe

 

Co do siatki Nielot ma rację, nawet jeśli będzie pod futrem to lepiej od razu uczyć się robić dobrze. Ewentualny unwrap też przyjemniej się robi z ładną siatką.

Futro będziesz robił w Blenderze?

Napisano

ale najpierw poprawię siatkę żeby była tip-top no i proporcje... aha co do brwi i oczu - trochę celowo to zrobiłem, żeby nadać mu wredniejszy wyraz twarzy...

Napisano

ok podjudzony przez nielota że sobie nie radzę z siatką źs mam niby czworokąty że nie wiem co tam się robi jak zagęścić i że w ogóle do dupy jest i powinienem przerzucić się na murarkę postanowiłem wziąć się w garść i zagęścić i ucacać tą siatkę do granicy przyzwoitości, a przy okazji bardziej ją zlwić - efekt przedstawiam poniżej. To dalej jest wip zaznaczam - uszy jeszcze mi się nie podobają i oczywiście będzie ciąg dalszy lwa czyli odwłok i łapki.

 

lionheadby2.jpg

Napisano

W kącikach "ust" za gęsto tych krawędzi może da się to jakoś zoptymalizować nie burząc ogólnej topologi która wydaje mi się dobra. Uszy natomiast mają jednego loopa przez środek, ja bym dał tam dwa przesuwając krawędzie z czubka głowy. Oczy trzeba zrobić bo jakoś dziwnie leżą w nich te sphere'y no i nos jest niezbyt koci. Pozdro.

Napisano

tomala dzięki za podpowiedź - przesunięcie loopa na ucho faktycznie pomogło - więcej kontroli nad uszyskiem. gęste loopy przy ustach chyba na razie zostawię - chciałbym zrobić go później z wyszczerzoną paszczęką a te usta się lwom rozciągają niesamowicie więc raczej będę ich potrzebował... jeśli chodzi o nos to nie wiem - wzorowany na moim kocie więc chyba jest koci... ale czy lwi?

 

mały upik:

 

lionsur3.jpg

Napisano

Wzoruj się na lwach nie na kotach :)

Dolna część dziwnie wygląda, szyja, dolna warga.

I policzek jakoś dziwnie wystaje.

Jeśli się przykryje ręką dolną połowę, to jest dobrze.

Na pewno masz dosyć referek?

Napisano

ech - referek mam sporo - na przykład taką. zwróć uwagę że główny kształt głowy lwa tworzy sierść - bez sierści wygląda właśnie tak. no i nie da się zapomnieć że lew to też kot - chodzi o ten nieszczęsny nos, tak? tu akurat niewiele się różnią... no i ta warga właśnie tak musi zwisać bo ma się rozciągać niesamowicie - lew ma strasznie wielki "zasięg" szczęk. a szyi jeszcze niet - ale będzie bo już się nakręciłem żeby zrobić go w całości.

 

http://img519.imageshack.us/img519/286/lionplatejq6.jpg

 

oczywiście ten jest obdarty ze skóry i pysk ma wystawiony do przodu - mój ma nieco opuszczony no i jest skóra która tworzy trochę fałd - jeszcze tego nie widać ale będzie.

Napisano

Takimi referkach bym się kierowała najwyżej do ułożenia loopów pod animację, nie modelowałabym z tego kształtu lwa, ponieważ będą przekłamania z powodu braku skóry (skóra wraz z tłuszczem może mieć dobry centymetr a nawet dwa), i przekłamania ponieważ to nie jest zdjęcie a rysunek.

 

http://www.ania.xibo.at/img/tygrys.jpg

Może się przyda, siatka tygrysa autorstwa chyba Jarasa (albo Klicka).

Napisano

Nie znam sie na lwach ale powiem ci jakie roznice widze miedzy twoja praca i refka.

Nie do konca jest tak ze twoj lew ma opuszczony leb a na refce podniesiony. Zauwaz ze linia szczeki idzie mniej wiecej pod tym samym katem a obrys gornej czesci lba juz nie. Powyzej oczu powinienes splaszczyc czache. prawie pozioma linia.

Lew nie ma brwi ktore wisza nad oczami. To po prostu dziura w czaszce w ktorej jest oko.

Nie zaznaczyles wogole linii szczeki. Warga powinna isc bardziej na ukos i bardziej wychodzic poza szczeke. Czubek nosa powinien byc bardziej zaokraglony a te "wargi" pod nosem bardziej wypukle zaraz pod nosem i galdko przechodzic w ukosna, wystajaca warge.

Uszy, choc to nie do konca dobrze widac na refce, sa chyba wezsze u podstawy i rozszerzaja sie na koncu.

 

Tak jak Ania powiedziala. Rysunek to jak blueprint, musisz go porownywac z fotkami i kierowac sie nimi jesli sa roznice.

Napisano

dzięki za komentarze postaram się ustosunkować po kolei:

 

ania - masz oczywiście rację, będzie miał więcej skóry (dużo więcej niż 2cm zwłaszcza pod spodem gdzie lew ma spore fałdy) i bardziej obudowanej, to jest ciągle wczesna wersja, wciąż szukam dobrej formy. Jeśli chodzi o twoją refkę to dzięki, ale jest jeszcze mniej zgodna z prawdziwym zwierzakiem niż moja ;) [rany boskie trójkąty!;P)

 

gomez - są różnice między moim modelem a refką ponieważ to nie jest jedyna refka której używam, mam ich kilkaset, tablic anatomicznych, zdjęć, rysunków itp. Nie można kierować się wszystkimi na raz a u lwów jak u ludzi, każdy osobnik wygląda trochę inaczej.

Jeśli chodzi o opuszczenie łba to nie masz racji, bo tak właśnie było - najpierw nadałem mu pozycję taką jak na refce ale potem stwierdziłem że to nie to, za bardzo wygląda jakby węszył i po prostu obróciłem w dół wokół środka ciężkości, odpowiednio modyfikując układ skóry i mięśni na dole stąd różnice w układzie - kiedy głowa jest opuszczona to część czołowa tworzy linię ukośną a nie poziomą. I oczywiście lew ma brwi - nie ma kości ale jest tłuszcz i mięśnie - przegooglaj sobie trochę obrazków to zobaczysz. Warga na pewno nie może wychodzić poniżej szczęki bo jest tam jeszcze skóra i tłuszcz których nie widać na tej refce bo jest to refka mięśni.

Sugeruję przegooglać - na pewno stwierdzisz że nie miałeś racji.

co do 100% zgodności z refką to niestety jak wyżej pisałem każdy lew jest inny więc się nie da, a na pewno nie dążę do oddania jednego szczególnego osobnika - nie mam tylu referencji jednej sztuki a poza tym to byłoby raczej nudne. aha no i co do uszu - jeszcze nie patrzcie na uszy - to są protouszy będą w końcowym uszy prawdziwe, na razie takie tylko żeby miejsce zająć.

 

kubi - ten model to tygrys szablastozęby - totalnie inne zwierzę od lwa pod każdym względem, zarówno budowy ciała jak i części twarzowej. Ale model i tak jest prześwietny tyle że anatomicznie do lwa ma się jak świnia do roweru.

Napisano
kubi - ten model to tygrys szablastozęby - totalnie inne zwierzę od lwa pod każdym względem, zarówno budowy ciała jak i części twarzowej. Ale model i tak jest prześwietny tyle że anatomicznie do lwa ma się jak świnia do roweru.

 

Przynajmniej daje ci pogląd doi jakiej jakości modelu trzeba dążyć.

Napisano

ok, dumam dumam i nie kumam - o co chodzi? chciałeś mi pokazać że zrobisz lepszego lwa ode mnie? no jeśli tak to spoko, rispekt szacun i elo ziom ale chodzi o to że ja chcę to zrobić sam kumasz? sobie samemu wydłubać tego lewka - mam teraz wziąć twój model i powiedzieć patrzajcie ziomale jakiego lwa bym wyrzeźbił ale już nie muszę bo jeden ziom to zrobił za mnie?

Czy to miała być refka? bo jak tak to dzięki, ale jak pisałem mam już tego od groma i ciut ciut...

Nie chciałbym zabrzmieć jak niewdzięcznik, wiesz dzięki stary i w ogóle, ale wytłumacz jaki jest sens postowania swoich prac w cudzych wipach?

Napisano

Pogoglalem jak radziles i powiem ci jedno. Bez urazy, naprawde, ale to ze masz 1000 referek to nie znaczy ze potrafisz z nich wszystko odczytac i przeniesc na model.

Zrobilem 2 overpainty, moze ci to pomoze, moze nie.

Twoj lew przypomina mi taka stylizowana pantere z animowanej Ksiegi Dzungli.

 

lew01sd9.th.jpglew02kr7.th.jpg

Napisano

broń boże się nie obrażam - po to umieszczam wipa żeby ludzie komentowali i żebym mógł poprawić błędy. masz rację co do kąta pyska - muszę go uprościć, ale zwróć uwagę że ten obrazek który pokazałem wczoraj i który tak ładnie nałożyłeś na zdjęcie to nie jest projekcja ortho - to jest widok trochę z góry więc nie przenosi się tak dokładnie na fotkę z profilu. A na tym drugim z kolei jest starsza wersja - faktycznie zbyt kartonowa.

 

a tu masz do przemyślenia a propos referek i odczytywania:

 

http://img158.imageshack.us/img158/5909/chybaniegx4.jpg

 

http://www.robbarron.co.uk/images/Wildlife/Lioness.jpg

Napisano

i w końcu jednak nie podobało mi się to co zrobiłem wczoraj więc siadłem na chwilę i zrobiłem tak:

 

lionoz5.jpg

 

właściwie nie będę już ruszał głowy poza uszami które wymagają trochę pracy - położyłem sobie pierwsze loopy pod barki i ramiona i będę extrudował tułów...

 

do głowy może wrócę jak będę go teksturował i ofutrzał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności