Skocz do zawartości

DWIII - ETA - Green ripper FIN


ETA

Rekomendowane odpowiedzi

Całkiem nice zaczyna się robić.

Jak pousuwasz troche niedoróbek, może wyjść fajny modelik.

Można się czepiać anatomii tego uschniętego człenia, obojczyki lecą pod odwrotnym kątem, żebra wystają naddto (wystawać mogą, jasne, ale teraz jest dziwny efekt), kości policzkowe w cześci bliżej nosa.. bla bla bla..

 

Popracuj nad rękami, jak totaki zaschnięty trupek, to zapoznaj się z budową szkieletu, ściegnami itp, ułatwi Ci to układanie wyschniętej skóry.

 

Zbroja trochę wygląda jakby była nieprzemyślana, znaczy nie mowię o wszystkich elementach, zdobieniach, bo to jest fajne, ale o jej formę, tzn, niepodobają mi się jej główne elementy, są toporne trochę, np. "kaptur" jest tak zrobiony, jakby Ci się nie chciało pomyśleć, nie wiem ,może jeszcze coś z tym zrobisz. Naramienniki są okej i tak trzymać.

 

pozdro!

 

Tak sobie pozwoliłem, może się nada do czego:

e760222e2f965d85.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Levus - wielkie dzieki jak przysiąde do Blenera postaram się poprawić ciało postaci, to co narysowałeś przyda się bardzo, postaram sie też zastosować do rady i oberze troche rysunków anatomiczneych, zawsze z tym miałem problem. Może przerysowanie kilku takich wryło by mi lepiej w pamięc układ mięśni itd... co do zbroi to rzeczywiście tak chciałem już modelować, że niestety olałem trochę koncepcje, postaram się coś z tym zrobić ;)

 

Kuba - thx, możliwe ze pomarszcze, boję się tylko o mój sprzęt... może tego nie utrzymać :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewus wszystko prawda, dodam ze mozna chrzastke nosowa wysunac do przodu i otwory wlotu powietrza zaglebic. Bedzie straszniejszy, co do kaptura sie zgadzam, dlatego koncept jest bardzo wazny^^ Cos sie dzieje tez z rekami w okolicy nadgarstkow, dlonie wygladaja jak doczepione.

Ogolnie nice:} troszke anatamie ogarnac i bedzie Very nice:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Levus, PAINbringer - dzięki, jutro postaram się troche poprawić zbroję mam nadzieje, że będzie lepiej wyglądać. Musze też coś wymyśłeć żeby mi co chwile Blendera nie wywalało podczas sculptu :P, jak uporam się ze zbroją to pomyśli się nad anatomią.

Aktualny pomysł na zbroję:

 

as2bp5.th.jpg

asnr1.th.jpg

 

Na tyle chciałbym wyrzeźbić jakieś inne części ludzkie nie wiem jakieś ręce może trochę twarzy itd... co sądzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - mam tkai problem od 2 godzin nic tylko mi się blender zawiesza sculptowanie w nim jest już niemal niemożliwe, jakiś pomysł co zrobić?? Robienie reszty postaci w osobnym pliku było by jakimś rozwiązaniem czy raczej dać sobie spokók z takimi tikami??

 

Mam proca AMD 64 X2 4000 +, 2GB ramu i Geforce 7600 GT.

Blender chce zerzreć powyżej 2GB ramu i wtedy trochę mieli i wywala go :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale rozbijanie na kawałki to żaden trik, raczej norma.

Zostaw sobie niskie rozdzielczości żeby ogólną formę zachować i jedziesz dalej.

 

Na z3 się przerzuć może przy okazji:)

 

Albo zapytaj maqs'a jak performance wyciągnąć:) Ale to się wiąże z linuksem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do linuksa nie mam nerwów raczej.... :/ trzeba chyba będzie coś z Z3 pokombinować....

 

Dobra oto efekty początkowej pracy z Z3:

clipboard01sc2.th.jpg

 

Sam już nie wiem czy będzie pasowało czy nie :/, trzeba było słuchać Sody i na koncepty czasu nie żałować....

 

Następną kwestią jest to w jakim programie można złożyc tą postać do kupy żeby zobaczyć jak wygląda?? Bo blender tego raczje nie pociągnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok coś dzisiaj troszke to ruszyłem, jutro postaram się dodać więcej rzeczy...

 

clipboard01es2.th.jpg

 

clipboard02rz6.th.jpg

 

clipboard03tk2.th.jpg

 

Jutro jeszcze siąde do ciała postaci, i mam nadzieję uda się zrobić ubranie :P

 

PS. da się jakoś w Z3 zapisać tool tak żeby też subtool zachować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

z konceptami to ja tez zdaje sie pisalem zebyś nad nimi przysiadł, ale nie ma to jak nauka na wlasnych błedach, w sumie jest najlepsza:D, co do postaci to ogolnie jest gut, poczeba jej troche pracy nad faldami materialowymi głownie, kaptur i dół szaty, reszte bym chyba zostawil i staral sie podciagnac kolorem zeby wyprowadzic calosć na dobry tor, co jest realne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ETA blagam popraw te przedramiona. pogrob chciaz tam gdzie przedramie laczy sie z dlonia strasznie cienko tam jest. Do tkaniny tez trzeba przysiasc ale juz tak bardzo mnie nie razi jak te przedramiona. Co jeszcze jest zauwazalne na 1 rzut oka to symetrycznosc na tkaninach.

Dobrze, ze przesiadles sie na ZB:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

donMario - pisałeś, pisałeś, niestety nie słuchałem:P. Szata trochę poprawiona(bynajmniej taką mam nadzieję :D). I dzięki za rady :)

 

soda - nie bardzo roumiem o coh chodzi?? tzn co nadgarstek bardzie zaznaczyć?? Coś pokombinowałem ale nie wiem czy o to chodziło. Rzeczywiście ZSzczota to fajny program z tablecikiem bardzo ładnie współpracuje:P btw. orientuje się ktoś czy da się zrobić żeby smooth był na gumce od tabletu?? :D Jutro spróbuje nad pasem posiedzieć i może coś jeszcze dorobić. Ogólnie jak tak patrzam na moją szybkość to wątpei żebym wyrobił się w terminie ale co tam:P

 

clipboard02kt0.th.jpg

clipboard01nx9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

nie ma co przemeczac materiału , czas sie kurczy ;), ja bym sie zabieral za palnienie normali i kolor ewentulnie twiki na normalu z crazy bumpa jeszcze pojechac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

soda - w sumie to był efekt zamierzony, na koncepcie mam podobnie, gdzię kiedyś coś tkaiego widziałem (jakies arty z warcraft??) i mi się spodobało.. myślałem bardizej, że chodzi Ci, że nadgarstek niezarysowany.

 

donMario - racja, zresztą ten model zaczyna mnie już męczyć, brakuje mi śweiżego spojrzenia. Z crazy bump dobry pomysłe ;)

 

Bielo^ - Dzięki :D, ale bez przesadyzmu :P, do Boga w game art to jeszcze mi dużo brakuje.... coś w klimacie "prawie jak...", co do DA to wrzuce jak będzie skończony ;)

 

I jeszcze mały up:

clipboard01mz0.th.jpg

 

więcej z tym modelem nie będe robił, chyba, że ktoś delikatnie zasugeruje że coś jest totalnie do dupy.

I jeszcze pytanko... w jakim programie najlepiej wypalać normale, jak już będe miał low??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewno maxiu. Albo xnormal, ale jak raz probowałem w xnormal to mi coś blady jakiś ten normal wyszedł i więcej nie próbowałem.

Jak chcesz dodawać normale z textur jeszcze, to też się zgodzę, że creazy bump, plug nvidii do photoshopa jest nieco niewygodny.

 

Kostur od kosy nieciekawy, po prostu gładki. W pasie mi się ripper nie podoba, szcezgolnie doklejony sztylet. Może jakiś pas or something?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Levus - kostur poprawie troxhe jeszcze na normalu z tekstur, a z wypaleniem samych normali mam maaały problem... próbowałem NV Melody, ale jakoś niezbyt to wychodziło, xNormal coś mi błędy wywala a Maxa nie mam... są jeszcze jakieś opcje??

 

Udytzkey - Dzięki! :D, potrafisz podnieść morale :P

 

Tymczasem low (8811 tri) i UV:

 

clipboard02ik3.th.jpg

clipboard01ao5.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

soda - wiem wiem, i sie o to martiwe, dzisiaj cały dzień spędziłem nad normal mapami z 0 efektem :/, melody jakoś dziwnie działa, nie umiem go rozkminić, a w xNormal wogóle nic się nie wypala -_-.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NV Melody coś się wywala :/ kurna wogóle robi wałki.

 

W blenderze da się wyalić ale pod warunkiem, że sculptujesz w nim i już od 1 poziomu jest obiekt zmapowany (innej opcji ja bynajmniej nie znam)

 

A xNormal, to tka jak Kuba pisze, wogóle nic nie wypala, jest czarne tło :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma projekcji w blenderze? Klatki projekcyjnej znaczy or something?

 

"A xNormal, to tka jak Kuba pisze, wogóle nic nie wypala, jest czarne tło :/"

 

Hm, może coś masz poodwracane? poligony? W maxiu jest coś takiego jak reset xform, co przywraca model do "ustawień fabrycznych" w przestrzeni. Nie wiem jak w blenderze.

 

 

Jeszcze zmapper pozostaje, ale obawiam się, że bez retopologii w zbrushu sie wówczas nie obejdzie, dlatego że (chyba) zmapper (nawet jako siatkę high do projekcji, czyli model podstawowy) nie wczyta obiektu cięższego niż 500k face'ów ( nie trisów, face'ów) czyli trzeba liczyć 1mln trisów. Jak coś kłamię to poprawcie.

 

Pozostaje Ci chyba xnormal albo max, jak blender nie da rady.

Poszperaj w sieci o xnormal, dużo ludzi w tym bakuje więc musi działać.

Może na stronie oficjalnej coś znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie ma :/, 3 dnia zmagań z normalami efekty słabe NV Melody coś wypala ale nie za ładnie to wygląda....

dwiiileftlptsnmhe2.th.jpg

 

W xNormal jeszcze gorzej i jakiś dziwny błąd wywala, nie mam pomysłu od czego.

clipboard01wy6.th.jpg

clipboard012hf0.th.jpg

clipboard0123pa9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ETA nie piernicz sie i do maxa po kawalku wrzucaj ustawiaj klatke i wypalaj. Chyba, ze maxa nie znasz to bedzie problem. Ja z ZB wywalam po kawalku do maxa i w maxie pale normale i jakos idzie, chociaz klatka jest doprawdy upierdliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

ja to nie wiem w czym tu problem z paleniem normali , z tego co widze model hires byl w zbrushu, wiec wystarczy odpalic zmapera i dziękuję, uwarzam ze efekt często bywa lepszy lub taki jak z maxa, , 90% normali pale w zbrushu w zmaperze, 5 % w maxie i 5% w crazy bumpie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm problem głównie w tym, że to moja pierwsza normal mpapa wypalana z 2 różnych obiektów, do tej pory jakoś nad tym nie siedziałem,a co za tym idzie nie orientuje się jeszcze za dobrze w tej kwesti :P. No ale jakiś efekt już jest, normal wypalony w Blenderze, bodajże woczraj wyszła wersja 2.46 RC1 w której dodano m.in. możliwość wypalania normali z osobnych obiektów. Nie wygląda to za dobrze, kłania się mój brak doświadczenia. Jak zacząłem wszystko sprawdzać to okazało się, że połowe modelu low trza było przebudować (nie pasował za dobrze do hi), no i UV nie za dobre przez co niektóre detale sie straciły (na pasie, minka na prawym naramienniku). Ale bynajmniej na przyszłość będe lepiej zorientowany:P. Jako, że jest 10 kwietnia to mało możliwe jest żebym skończył w na DW III.

Efekty:

 

fulldk3.th.jpg

norm5rk5.th.jpg

norm4qx4.th.jpg

norm3wc6.th.jpg

norm2cr7.th.jpg

norm1cm7.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normal wyszedł nieźle, choć rewelacji nie ma, widać miejscami niedociągnięcia, nie wiem jak to w blenderze wygląda, może klatka projekcyjna jakoś krzywo została ustawiona w pewnych miejscach.

 

Tak czy inaczej, dobrze że wystartowałeś, mam nadzieję, że pociągniesz do końca modelik?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalki udało się troszkę podciągnąć jeszcze je poprawie w gimpie troszke, w tym momencie wypalam mapy AO pod teksturki (użyłem triku z kolorowym AO co pisałeś sodzie, fajne efekty daje ;) ), a modelik skończe i tak, szkoda by mi było go porzucić, już troszkę nad nim się nasiedziałem ,a fajnie by było wreszcie coś skończyć. I przy okazji zrobić pierwszą w życiu postać z teksturami i wogole :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba w końcu coś skończyć ;), nię będzie na wysokim poziomie ale mam nadzieje, że wyjdzie zdatnie do spożycia... Jako, że miałem ostatnio troche mało czasu to za dużo nie udało się wydziargać:

 

asasasasade8.th.jpg

 

asabt0.th.jpg

 

Są to moje pierwsze tekstury koloru więc wszelakie rady uwagi itd mile widziane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem w sumie co Ci napisać, ale mozesz np majac ao wypalone albo to z crazy bumpa czy kanłu blue normala , nałozyc je w mozezniu czy overaly zalenzie od potrzeb i tego co bedzie pod spodem, a na spodzie nasmarkac cos na warstawach wiesz cos podcieniowac jakies fakturzaste cos zoribc, wspomoc sie fotami z faktorą, finalnie jedynie detale i niektore miesca dopracowac dokałdnie, przedewszsytki podejsc na luzie mozesz sobie nawalic i 100 warst, wiesz grunt to poexperymntowac i zapomniec ze chesz koniecznie zrobic texture która ma być na maire twoich mozliwsci najlepsza, wtedy łątwiej sie pracuje, zawsze cos wychodzi z takich experymentów jest co prawad free styl ale nie ma co sie pchac od razu na głęboka wode ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tekstura koloru dosyć uboga, świeci się jak psu cojones ;) Sculpt miejscami bardzo udany, ale wydaje mi się, że utonąłeś w mnogości szczegółów, które chciałeś wrzucić na tą postać. Wybrałeś sobie strasznie trudną postać do nauki low poly i bardzo mnie cieszy to, że przeskoczyłeś trudności i w końcu Ci się udało. Gratuluję ukończenia, mocne 6/10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze celowo zrobiles taki swiecacy model i dlatego niektore kolory ze soba sie gryza, np. jak bys dal na maski cos miedziane albo zlote czy srebrne to i oczy lepiej by sie odroznialy od calosci a zarazem maski od czarnej szaty. Troche wyglada za bardzo sterylnie, wiecej brudu by sie przydalo, ale i tak gratuluje ukonczenia pracy i za teksturki dostaniesz 6 a za model 7 punktow.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności