Posted February 22, 200817 yr Ekhm ekhm... idąc za aktualną modą, postanowiłem udokumentować swoje poczynania na DW III na tym zacnym forum :P.... Na początek concept: Wszelakie komentarze mile widziane :)
February 22, 200817 yr Author Thx, to zapewne przez małe doświadczenie w rysowaniu, zawsze miałem problem z postaciami ;)
February 22, 200817 yr Koncept nie musi być idealny ;] jedynie żeby ukazywał ogólny zarys postaci. Rozumiem że to jest pierwsza wersja bez wcześniejszych szkiców?
February 22, 200817 yr Author W sumie był jeden wcześniejczy szkic, ten zrobiłem dzisiaj tak troszek na szybko, żeby jakoś zanotować pomysły które mi przyszły do głowy Tutaj wcześniejsza, w sumie to nie ma dużych różnic...
February 22, 200817 yr A ja bym w Photoshopie zrobil podklad z referencji czlowieka i naciagnal proporcje i by bylo po zabiegu:]
February 22, 200817 yr Ciekawy concept, ale imo ten pierwszy byl ciekawszy zwlaszcza ta kosa :) Czekam na 3D i zycze powodzenia.
February 23, 200817 yr Koncept z pierwszego posta bardziej mi się podoba, tyle że przy modelowaniu trzeba będzie uważać, żeby nie wyszedł z tego jakiś kaleka :) Wiem że ciężko poradzić sobie z konceptem, jeśli nie robi się tego regularnie, może więc wystarczy,tak jak pisał Kruku, ogólny zarys figury. Bez większego wdawania się szczegóły. Powodzenia.
February 23, 200817 yr Author Co do konceptu, to dla mnie jest to bardziej coś poglądowego, i tak modeluje ze zwykłej referki człowieka, więc puki co ten koncept puki co styknie ;) Jak narazie zacząłem modelować model low, jak w między czasie coś przyjdzie do głowy to dorysuje jakieś koncepty ;), bo w sumie przydało by się troche detalu...
February 23, 200817 yr no... jedziesz jedziesz:) zapewne Ci lepiej pójdzie z modelem niż z konceptem.
February 24, 200817 yr a koncpet to nie musi byc przypadkiem w min 6 odcieniach? zanim sie zabierzeszza modelowanie opracuje sobie dobrze koncept, naprawde zaoszczedzi pozniej kupe czasu
February 24, 200817 yr Author Lewus - zawsze wole modelować :P, aż się boję pomyśłeć co będzie jak będe musiał zrobić tekstury... :O donMario - co masz na myśli z tymi odcieniami?? (cieniowany czy cuś??), koncept będzie jeszcze dorabiany, ale na początek chciałem mieć ogólną bryłę postaci Mały up:
February 25, 200817 yr Mario, oblukałem, musi być w 6 odcieniach ale w kategorii 2D. Więc nas to nie dotyczy. ETA: tu Ci napiszę bo mi się klawiatura połamie jak zacznę po angielsku:p Zrobiłbyś jakiegoś detalu trochę więcej, jakieś pasy wiszące do tej szaty, jakieś opancerzenie na rękach (tylko lekkie, jak na magikowatego przystało), może jakieś łańcuchy. Wyrenderuj sobie od frontu i maluj po modelu, zawsze to łatwiej trochę koncepcić. Możesz mu zrobić taki duży szal a'la "legacy of kain". Całkiem spoczko wyszła Ci ta gęba na ramieniu, tak samo ręce, dłonie niczego sobie. Popracuj jeszcze nad formą.
February 25, 200817 yr Zaczynasz fajnie, ale nie spiesz się zbytnio. Czasu jest pod dostatkiem, więc warto posiedzieć i przemyśleć każdą rzecz trzy razy. Poszperać w necie, podpatrzeć, i dopiero wtedy lecieć dalej :)
February 25, 200817 yr Author Lewus - co racja to racja, troche detalu trzeba dorobić, z tym frontowym renderem dobry pomysł, thx ;) co do szala, to jakiś tam będzie, ale już na twarz nie będzie zachodził, od tego jest ta część zbroi wysunięta do góry. Kuba - co do zaczynania... to zastanawiam się czy to był dobry pomysł, żeby zacząć od low... jak myślicie jak low będzie gotowy to co potem?? color map, hi-poly czy rig?? Czasu trochę jednak jest, będzie trzeba pooglądać jakieś fajne concepty, może cosik wymyśle ;)
February 25, 200817 yr To znaczy tak, trzeba powiedzieć otwarcie, DW to nie źródło modeli nadających się do produkcji. Wiele modeli jest tak zrobionych, żeby prezentować się świetnie na finałowym renderze. To, czy będzie się dobrze zginał, to już nie jest w tym przypadku takie istotne, jeśli siatka będzie wyglądała ok, a model będzie dawał radę. Może rób sobie elementy modelu w high, dopasuj potem low do high i wypal normal mapy, potem malowanie i na koniec prosty rig żeby ustawić pozę.
February 25, 200817 yr Author Hmmm... będe musiał to przemyśleć, swoją drogą trza sprawdzić czy dużym problemem będzie przerobienie tego co już mam no high, kurcze game art to ciężki kawałek chleba XD. A tak przy okazji wpadłem na pomysł żeby dodać mu na plecy takie o ustrojstwo: Co o tym myślicie??
February 25, 200817 yr Ustrojstwo możesz dać zawsze to coś fajnego:) No i zaczynać od high to raczej dobre rozwiązanie.
February 25, 200817 yr Author Czyli myślisz to co mam przerobić odrazu na high?? czy z tego co mam to dorobić hi i powypalać normale, a reszte na odwrot??
February 25, 200817 yr Jeśli czujesz się na siłach to zrób model high z tego co masz.. pózniej zrobisz low i wypalisz normale.
February 27, 200817 yr ETA moim zdaniem za szybko przeszedles z konceptu do modelowania. W koncepcie brak wizji, detalu. Modelujesz i juz robisz dodatkowe koncepciki. Te dodatkowe koncepciki maja jedna wade, ze przy calosci wcale nie musza dobrze wygladac. Popracuj nad konceptem to bedzie sie to trzymac kupy. Modelowac mozesz zaczac od czego chcesz, mozesz robic HI lub mid lub LO poly. Przy czym Mid to taki podklad do Zbrusha. Ja zaczynam od Mid lub LO poly i wrzucam do ZB i dodaje detal. Wierze, ze sobie poradzisz, ale nie odpuszczaj sobie istotnych rzeczy jaka jest koncepcja postaci. W tej bitwie wazne jest zeby zrobic postac na MAX swoich mozliwosci i czegos sie nauczyc.
February 27, 200817 yr Author Dzięki soda ;), chyba pojde za twoją radą i pobawie się jeszcze z konceptem. Dzisiaj trafiłem do gipsu więc mam dużo czasu żeby siedzieć i nad nim myśleć :P Narazie tyle wymyśliłem :P:
February 29, 200817 yr Author Trochę zmian w koncepcie :P No i zacząlem robić model hi poly (potem low pojdzie :P) jak narazie lewy naramiennik: Wszelakie komentarze m ile widziane :)
March 4, 200817 yr Author Soda, wiem wiem dla ,mnie organika to ciężki kawał chleba... jak narazie przerobiłem trochę ten naramiennik: co o tym myślicie?? Tak btw. ten modle ma już 1mln poli, więc nie chce sobie wyobrażać ilę beędzie miał cały model.... podczas wypalania normal map da się jakoś częściowo robić?? tzn żeby model podzielić a nie cały odrazu??
March 4, 200817 yr Teraz wygląda bardzo fajnie. Co do wypalania, pewnie że możesz sobie dzielić, np wypalić osobno ten naramiennik, a potem w photoshopie sobie wszystko posklejać.
March 4, 200817 yr No i gra gitara. Galki oczne troszke zdeformowale, ale ogolnie jest ok. Jedziesz dalej:]
March 6, 200817 yr Author Dzięki za wsparcie chłopacy ;), co do gałki ocznej to dopiero teraz na to uwage zwróciłem, trzeba to na modelu odrazu poprawić, czy będzie można w GIMPie po wypaleniu normalek?? A tu kolejny mału up, wziąłem się za prawy naramiennik:
March 6, 200817 yr Ja bym tam wklesłości zrobił, a jako gałki wstawił sphery. Lepiej to poprawić na modelu, wyjdzie poprawniej zapewne niż malowane na normalce. Naramienniki bardzo fajnie wyglądają!
March 7, 200817 yr Dokladnie lepiej spherki wrzucic zamiast oczu, to i prawidlowy ksztalt obwodek oczu wyjdzie sam. Co do normali nie przejmuj sie ze to bedzie wazylo 6 mil poligonow. Model mozna pociac wypalic normale i w Photoshopie poskladac. Jedziesz dalej:]
March 7, 200817 yr Author Co do tych oczu to pewnei zrobie jak mówicie tzn. dam sphery... tylko boje się, że troche mi to zepsuje zamysł bo chciałem troszke rozciągnąć tą twarz... ale zobaczymy jak się wezme za poprawianie. Tymczasem kolejny mały up prawego naramiennika:
March 9, 200817 yr Author Thx;) Soda, daaaawno już nic nie rysowałem, na ogół modeluje z głowy lub z gotowych konceptów ;) ledyr- mógłbyś rozwinąć myśl?? tzn. gdzie za okrągłe?? I up tyłu... zostawić/wywalić/zmienić??
March 10, 200817 yr Fajowo to wygląda. Faktycznie lepiej z modelowaniem jak rysowaniem. Może wymodeluj sobie koncept ? a tak na marginesie to nie powinno być:Grim Reaper ? czy to że zielony to jakoś wynika z regulaminu bitwy ?
March 10, 200817 yr Author zdeno - Nie wiem czy miało by sens modelowanie konceptu, tzn jak już bym miał model to po co mi koncept?? :) Co do nazwy to w regulaminie jest, że postać powinna mieć kolory i logo forum... jako, że startuje z polycount to są to zielony i czarny :), stąd green a nie grim :)
March 10, 200817 yr Ja tylko sprostuje a raczej moze sie zapyytam. Z tego co czytalem na wymaganiach na polycount to nie obraniczaja oni prac do konkretnej palety kolorow a jedynym warunkiem jest u nich umieszczenie loga, ktore rowniez nie musi byc zielone z tego co zrozumialem...?
March 10, 200817 yr Author Insignia and Colors:Your character must possess your team's colors and/or your team's insignia (if your team has one). If you don't have the colors or the insignia located somewhere on your character, your entry will not make it into the top 50. Please represent your team properly. This is a team event so make your team proud! A na stronie dominance war jest z polycount logo i kolory zielony i czarny, i tym właśnie się kieruje.
March 10, 200817 yr Na stronie z zasadami polycounta: http://boards.polycount.net/showflat.php?Cat=0&Number=270321&an=0&page=0#Post270321 hawken napisał: "We don't care what colours you use, however the logo must be recognisable." i dalej: "logo can be any colour you like". Ale skoro bierzesz tylko kolorystykę, to cię to nie dotyczy chyba ;)
March 11, 200817 yr Author Kolejny mały up zbroi, coś mi się wydaje, że niezbyt to wygląda:P wszelaka krytyka mile widziana:)
March 11, 200817 yr Odjechany Ci ten armor wychodzi. Domodeluj zgrubsza ciąg dalszy to może się coś o proporcjach porozważa zanim wysculptujesz. Dawaj dawaj:p
March 11, 200817 yr Nie mam nic do warsztatu, fajnie to wszystko idzie. Calkiem spoko hajek, fajnie wyprowadzony meszyk hajka. Ale tak osobiscie to jakos nudza mnie juz designy gdzie postac ma 10 oczu, 4 glowy, 15 rak, macki, kolce trzyma w reku jakies ochlapy ciala albo male dziecko, swieci jak choinka na boze narodzenie i blyszczy jak psu jajca. Nie wiem, brakuje mi swiezosci w tych wszystkich rzeczach co ostatnio ogladam. odnosze wrazenie ze jakies takie kopiowanie kalki przez ksero nastepuje. Nie dotyczy to tylko twojego modelu, ale ogolnie, aczkolwiek twoj mnie sprowokowal. Ech no nic. Jedziesz dalej ;)
March 11, 200817 yr Poraszek -> Cięzko jest być w tych czasach oryginalnym, a to właśnie takie prace są najlepsze ;)
March 12, 200817 yr Author Dzieki za komentarze, motywuje to człowieka:) Co do konceptu to zawsze lubiałem warhammera, i poszedłem w tym kierunku. Tak pozatem to na takich koksach fajnie się ćwiczy modelowanie:P Chociaż model waży 220 mb i ma ok 2,5 mln poly, a blender powoli zaczyna zmulać (szczególnie w czasie zapisu i chwile po :D ). Następnym razme jak będe modelował jakąs postać pod game art to spróbuje wymysleć coś świerzszego :P, albo wymodeluje swój autoportret, swoją drogą ciekawe jak to jest szczelać do samego siebie.....
March 12, 200817 yr fakt - warhemmerem 40 zalatuje mi to (przypomina Kultyste) ale jak dla mnie bomba - bardzo lubie ten klimat :D co do modelu to cos zrobil bym z ta okragla glowka z wywalonym jezorem na lewym naramienniku - stylem mi jakos nie pasuje do calej reszty ;) takto fajnie idzie ,powodzenia i pozdro
March 13, 200817 yr Author Thx, kumpel twierdzi, że przypomina akolite z Warcraft :P, a tą główkę raczej zostawię, ona ma symbolizować logo polycount pokazujące jęzor wszystkim wrogom :D I mały up, ciałko sie zrobiło, swoją drogą szkoda, że blender nie wykorzystuje podczas edycji 2 rdzeni albo nie umi utrzymać więcej poly :/ jak narazie 3 117 248 poly i model juz ciagnie 1,2 GB ramu ciekawe czy moje 2GB utrzyma cały model :P Obiektywna krytyka mile widziana ;)
Create an account or sign in to comment