Levus Napisano 14 Marzec 2008 Napisano 14 Marzec 2008 Całkiem nice zaczyna się robić. Jak pousuwasz troche niedoróbek, może wyjść fajny modelik. Można się czepiać anatomii tego uschniętego człenia, obojczyki lecą pod odwrotnym kątem, żebra wystają naddto (wystawać mogą, jasne, ale teraz jest dziwny efekt), kości policzkowe w cześci bliżej nosa.. bla bla bla.. Popracuj nad rękami, jak totaki zaschnięty trupek, to zapoznaj się z budową szkieletu, ściegnami itp, ułatwi Ci to układanie wyschniętej skóry. Zbroja trochę wygląda jakby była nieprzemyślana, znaczy nie mowię o wszystkich elementach, zdobieniach, bo to jest fajne, ale o jej formę, tzn, niepodobają mi się jej główne elementy, są toporne trochę, np. "kaptur" jest tak zrobiony, jakby Ci się nie chciało pomyśleć, nie wiem ,może jeszcze coś z tym zrobisz. Naramienniki są okej i tak trzymać. pozdro! Tak sobie pozwoliłem, może się nada do czego:
Kuba Napisano 14 Marzec 2008 Napisano 14 Marzec 2008 Nieźle sobie tu poczynasz :) Może pomarszcz głowę jeszcze bardziej?
ETA Napisano 15 Marzec 2008 Autor Napisano 15 Marzec 2008 Levus - wielkie dzieki jak przysiąde do Blenera postaram się poprawić ciało postaci, to co narysowałeś przyda się bardzo, postaram sie też zastosować do rady i oberze troche rysunków anatomiczneych, zawsze z tym miałem problem. Może przerysowanie kilku takich wryło by mi lepiej w pamięc układ mięśni itd... co do zbroi to rzeczywiście tak chciałem już modelować, że niestety olałem trochę koncepcje, postaram się coś z tym zrobić ;) Kuba - thx, możliwe ze pomarszcze, boję się tylko o mój sprzęt... może tego nie utrzymać :/
soda Napisano 15 Marzec 2008 Napisano 15 Marzec 2008 Lewus wszystko prawda, dodam ze mozna chrzastke nosowa wysunac do przodu i otwory wlotu powietrza zaglebic. Bedzie straszniejszy, co do kaptura sie zgadzam, dlatego koncept jest bardzo wazny^^ Cos sie dzieje tez z rekami w okolicy nadgarstkow, dlonie wygladaja jak doczepione. Ogolnie nice:} troszke anatamie ogarnac i bedzie Very nice:]
PAINbringer Napisano 16 Marzec 2008 Napisano 16 Marzec 2008 Nie no nawet trzyma się kupy Pozdrawiam PS: ale z naciskiem na kupe ;P
ETA Napisano 16 Marzec 2008 Autor Napisano 16 Marzec 2008 Levus, PAINbringer - dzięki, jutro postaram się troche poprawić zbroję mam nadzieje, że będzie lepiej wyglądać. Musze też coś wymyśłeć żeby mi co chwile Blendera nie wywalało podczas sculptu :P, jak uporam się ze zbroją to pomyśli się nad anatomią. Aktualny pomysł na zbroję: Na tyle chciałbym wyrzeźbić jakieś inne części ludzkie nie wiem jakieś ręce może trochę twarzy itd... co sądzicie??
Gość Marioza Napisano 16 Marzec 2008 Napisano 16 Marzec 2008 no fajne fajne , powieki przydaloby sie jakos podkreslic bo sa takie plaskie cosik,
Levus Napisano 17 Marzec 2008 Napisano 17 Marzec 2008 Strzałki na zbroi dobry ruch, bo mi te znaczki jakoś nie leżały, a teraz nabrało spójności. Ino jakieś ciekawsze mogłoby być, bo wyglądają jak wycięte z boxa (łuki jakieś or smthng?)
ETA Napisano 17 Marzec 2008 Autor Napisano 17 Marzec 2008 Pytanie - mam tkai problem od 2 godzin nic tylko mi się blender zawiesza sculptowanie w nim jest już niemal niemożliwe, jakiś pomysł co zrobić?? Robienie reszty postaci w osobnym pliku było by jakimś rozwiązaniem czy raczej dać sobie spokók z takimi tikami?? Mam proca AMD 64 X2 4000 +, 2GB ramu i Geforce 7600 GT. Blender chce zerzreć powyżej 2GB ramu i wtedy trochę mieli i wywala go :/
Levus Napisano 17 Marzec 2008 Napisano 17 Marzec 2008 No ale rozbijanie na kawałki to żaden trik, raczej norma. Zostaw sobie niskie rozdzielczości żeby ogólną formę zachować i jedziesz dalej. Na z3 się przerzuć może przy okazji:) Albo zapytaj maqs'a jak performance wyciągnąć:) Ale to się wiąże z linuksem.
ETA Napisano 18 Marzec 2008 Autor Napisano 18 Marzec 2008 Do linuksa nie mam nerwów raczej.... :/ trzeba chyba będzie coś z Z3 pokombinować.... Dobra oto efekty początkowej pracy z Z3: Sam już nie wiem czy będzie pasowało czy nie :/, trzeba było słuchać Sody i na koncepty czasu nie żałować.... Następną kwestią jest to w jakim programie można złożyc tą postać do kupy żeby zobaczyć jak wygląda?? Bo blender tego raczje nie pociągnie.
Levus Napisano 20 Marzec 2008 Napisano 20 Marzec 2008 W samym zbrushu, subtools. Zaaplikuj sobie plugin subtool master też, ułatwia pracę z subtoolami.
ETA Napisano 21 Marzec 2008 Autor Napisano 21 Marzec 2008 Ok coś dzisiaj troszke to ruszyłem, jutro postaram się dodać więcej rzeczy... Jutro jeszcze siąde do ciała postaci, i mam nadzieję uda się zrobić ubranie :P PS. da się jakoś w Z3 zapisać tool tak żeby też subtool zachować??
Levus Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 No i fajnie wychodzi, popracuj na rękami jeszcze, przydało by się trochę je podciągnąć. Oczywiście nie takie muskularne jak na obrazkach, ale mięśnie jakieś pod skórą powinny się znaleźć..
ETA Napisano 22 Marzec 2008 Autor Napisano 22 Marzec 2008 Thx Levus, ręce próbowałe podciągnąc ale chyba niezbyt mi to wyszło, anatomia, ubrania itp to mój mega słaby punkt.
Gość Marioza Napisano 22 Marzec 2008 Napisano 22 Marzec 2008 z konceptami to ja tez zdaje sie pisalem zebyś nad nimi przysiadł, ale nie ma to jak nauka na wlasnych błedach, w sumie jest najlepsza:D, co do postaci to ogolnie jest gut, poczeba jej troche pracy nad faldami materialowymi głownie, kaptur i dół szaty, reszte bym chyba zostawil i staral sie podciagnac kolorem zeby wyprowadzic calosć na dobry tor, co jest realne
soda Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 ETA blagam popraw te przedramiona. pogrob chciaz tam gdzie przedramie laczy sie z dlonia strasznie cienko tam jest. Do tkaniny tez trzeba przysiasc ale juz tak bardzo mnie nie razi jak te przedramiona. Co jeszcze jest zauwazalne na 1 rzut oka to symetrycznosc na tkaninach. Dobrze, ze przesiadles sie na ZB:]
ETA Napisano 27 Marzec 2008 Autor Napisano 27 Marzec 2008 donMario - pisałeś, pisałeś, niestety nie słuchałem:P. Szata trochę poprawiona(bynajmniej taką mam nadzieję :D). I dzięki za rady :) soda - nie bardzo roumiem o coh chodzi?? tzn co nadgarstek bardzie zaznaczyć?? Coś pokombinowałem ale nie wiem czy o to chodziło. Rzeczywiście ZSzczota to fajny program z tablecikiem bardzo ładnie współpracuje:P btw. orientuje się ktoś czy da się zrobić żeby smooth był na gumce od tabletu?? :D Jutro spróbuje nad pasem posiedzieć i może coś jeszcze dorobić. Ogólnie jak tak patrzam na moją szybkość to wątpei żebym wyrobił się w terminie ale co tam:P
soda Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 Chodzi mi o to, ze przy lokciu jest bardzo grubo a przy dloni cienko.
Gość Marioza Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 nie ma co przemeczac materiału , czas sie kurczy ;), ja bym sie zabieral za palnienie normali i kolor ewentulnie twiki na normalu z crazy bumpa jeszcze pojechac
Bielo^ Napisano 30 Marzec 2008 Napisano 30 Marzec 2008 ETA, jesteś Bogiem! AAAaaaa! Wrzucaj na DA natychmiast, na co czekasz? :) Wiesz ze DD wraca? However, zostalo ci 12 dni. Spiesz się!
ETA Napisano 30 Marzec 2008 Autor Napisano 30 Marzec 2008 soda - w sumie to był efekt zamierzony, na koncepcie mam podobnie, gdzię kiedyś coś tkaiego widziałem (jakies arty z warcraft??) i mi się spodobało.. myślałem bardizej, że chodzi Ci, że nadgarstek niezarysowany. donMario - racja, zresztą ten model zaczyna mnie już męczyć, brakuje mi śweiżego spojrzenia. Z crazy bump dobry pomysłe ;) Bielo^ - Dzięki :D, ale bez przesadyzmu :P, do Boga w game art to jeszcze mi dużo brakuje.... coś w klimacie "prawie jak...", co do DA to wrzuce jak będzie skończony ;) I jeszcze mały up: więcej z tym modelem nie będe robił, chyba, że ktoś delikatnie zasugeruje że coś jest totalnie do dupy. I jeszcze pytanko... w jakim programie najlepiej wypalać normale, jak już będe miał low??
Levus Napisano 30 Marzec 2008 Napisano 30 Marzec 2008 Pewno maxiu. Albo xnormal, ale jak raz probowałem w xnormal to mi coś blady jakiś ten normal wyszedł i więcej nie próbowałem. Jak chcesz dodawać normale z textur jeszcze, to też się zgodzę, że creazy bump, plug nvidii do photoshopa jest nieco niewygodny. Kostur od kosy nieciekawy, po prostu gładki. W pasie mi się ripper nie podoba, szcezgolnie doklejony sztylet. Może jakiś pas or something?
Udytzkey Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 Model ma duzy potencjal, z malymi zmianami i dobrymi texturkami bedzie napewno dobra konkurencja dla innych, czekam na texturki :)
ETA Napisano 6 Kwiecień 2008 Autor Napisano 6 Kwiecień 2008 Levus - kostur poprawie troxhe jeszcze na normalu z tekstur, a z wypaleniem samych normali mam maaały problem... próbowałem NV Melody, ale jakoś niezbyt to wychodziło, xNormal coś mi błędy wywala a Maxa nie mam... są jeszcze jakieś opcje?? Udytzkey - Dzięki! :D, potrafisz podnieść morale :P Tymczasem low (8811 tri) i UV:
ETA Napisano 6 Kwiecień 2008 Autor Napisano 6 Kwiecień 2008 soda - wiem wiem, i sie o to martiwe, dzisiaj cały dzień spędziłem nad normal mapami z 0 efektem :/, melody jakoś dziwnie działa, nie umiem go rozkminić, a w xNormal wogóle nic się nie wypala -_-.....
Scottero Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Wypas! A co do normalek... nie mozesz ich w blenderze wypalic? Tutaj cos znalazlem jak cos: http://feeblemind.tuxfamily.org/dotclear/index.php/2007/09/10/96-normal-maps-for-blender pozdro i czekam na malowanie ;)
Przybysz Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Czemu nie Zmapper skoro w Zbrushu lepiłeś Higha? Nie widze mirrorowania na UVałce więc powinno pójść gładko.
Levus Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Nom ,zmapper pozostaje pewnie albo blender, your choice! W blenderze pewnie będzie łatwiej Ci ugryźć..
Udytzkey Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 próbowałem NV Melody, ale jakoś niezbyt to wychodziło, Zobacz tego tutka moze sie przyda http://reality.artificialstudios.com/twiki/bin/view/Main/NormalMapping?skin=print ,pozatym uv ladnie poukladane, czekam na texturki :)
Kuba Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 A co jest nie tak z xnormal? Coś w ogóle wypala?
ETA Napisano 7 Kwiecień 2008 Autor Napisano 7 Kwiecień 2008 NV Melody coś się wywala :/ kurna wogóle robi wałki. W blenderze da się wyalić ale pod warunkiem, że sculptujesz w nim i już od 1 poziomu jest obiekt zmapowany (innej opcji ja bynajmniej nie znam) A xNormal, to tka jak Kuba pisze, wogóle nic nie wypala, jest czarne tło :/
Levus Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 Nie ma projekcji w blenderze? Klatki projekcyjnej znaczy or something? "A xNormal, to tka jak Kuba pisze, wogóle nic nie wypala, jest czarne tło :/" Hm, może coś masz poodwracane? poligony? W maxiu jest coś takiego jak reset xform, co przywraca model do "ustawień fabrycznych" w przestrzeni. Nie wiem jak w blenderze. Jeszcze zmapper pozostaje, ale obawiam się, że bez retopologii w zbrushu sie wówczas nie obejdzie, dlatego że (chyba) zmapper (nawet jako siatkę high do projekcji, czyli model podstawowy) nie wczyta obiektu cięższego niż 500k face'ów ( nie trisów, face'ów) czyli trzeba liczyć 1mln trisów. Jak coś kłamię to poprawcie. Pozostaje Ci chyba xnormal albo max, jak blender nie da rady. Poszperaj w sieci o xnormal, dużo ludzi w tym bakuje więc musi działać. Może na stronie oficjalnej coś znajdziesz.
ETA Napisano 8 Kwiecień 2008 Autor Napisano 8 Kwiecień 2008 No niestety nie ma :/, 3 dnia zmagań z normalami efekty słabe NV Melody coś wypala ale nie za ładnie to wygląda.... W xNormal jeszcze gorzej i jakiś dziwny błąd wywala, nie mam pomysłu od czego.
soda Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 ETA nie piernicz sie i do maxa po kawalku wrzucaj ustawiaj klatke i wypalaj. Chyba, ze maxa nie znasz to bedzie problem. Ja z ZB wywalam po kawalku do maxa i w maxie pale normale i jakos idzie, chociaz klatka jest doprawdy upierdliwa.
Gość Marioza Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 ja to nie wiem w czym tu problem z paleniem normali , z tego co widze model hires byl w zbrushu, wiec wystarczy odpalic zmapera i dziękuję, uwarzam ze efekt często bywa lepszy lub taki jak z maxa, , 90% normali pale w zbrushu w zmaperze, 5 % w maxie i 5% w crazy bumpie,
ETA Napisano 10 Kwiecień 2008 Autor Napisano 10 Kwiecień 2008 Hmmm problem głównie w tym, że to moja pierwsza normal mpapa wypalana z 2 różnych obiektów, do tej pory jakoś nad tym nie siedziałem,a co za tym idzie nie orientuje się jeszcze za dobrze w tej kwesti :P. No ale jakiś efekt już jest, normal wypalony w Blenderze, bodajże woczraj wyszła wersja 2.46 RC1 w której dodano m.in. możliwość wypalania normali z osobnych obiektów. Nie wygląda to za dobrze, kłania się mój brak doświadczenia. Jak zacząłem wszystko sprawdzać to okazało się, że połowe modelu low trza było przebudować (nie pasował za dobrze do hi), no i UV nie za dobre przez co niektóre detale sie straciły (na pasie, minka na prawym naramienniku). Ale bynajmniej na przyszłość będe lepiej zorientowany:P. Jako, że jest 10 kwietnia to mało możliwe jest żebym skończył w na DW III. Efekty:
Levus Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 Normal wyszedł nieźle, choć rewelacji nie ma, widać miejscami niedociągnięcia, nie wiem jak to w blenderze wygląda, może klatka projekcyjna jakoś krzywo została ustawiona w pewnych miejscach. Tak czy inaczej, dobrze że wystartowałeś, mam nadzieję, że pociągniesz do końca modelik?;)
ETA Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 Normalki udało się troszkę podciągnąć jeszcze je poprawie w gimpie troszke, w tym momencie wypalam mapy AO pod teksturki (użyłem triku z kolorowym AO co pisałeś sodzie, fajne efekty daje ;) ), a modelik skończe i tak, szkoda by mi było go porzucić, już troszkę nad nim się nasiedziałem ,a fajnie by było wreszcie coś skończyć. I przy okazji zrobić pierwszą w życiu postać z teksturami i wogole :P
Udytzkey Napisano 14 Kwiecień 2008 Napisano 14 Kwiecień 2008 szkoda ze nie udalo sie wczesniej z tymi normal mapami, ale i tak fajnie ze masz zamiar skonczyc prace, czekam z niecierpliwoscia na teksturki.:)
ETA Napisano 16 Kwiecień 2008 Autor Napisano 16 Kwiecień 2008 Trzeba w końcu coś skończyć ;), nię będzie na wysokim poziomie ale mam nadzieje, że wyjdzie zdatnie do spożycia... Jako, że miałem ostatnio troche mało czasu to za dużo nie udało się wydziargać: Są to moje pierwsze tekstury koloru więc wszelakie rady uwagi itd mile widziane :)
Gość Marioza Napisano 17 Kwiecień 2008 Napisano 17 Kwiecień 2008 nie wiem w sumie co Ci napisać, ale mozesz np majac ao wypalone albo to z crazy bumpa czy kanłu blue normala , nałozyc je w mozezniu czy overaly zalenzie od potrzeb i tego co bedzie pod spodem, a na spodzie nasmarkac cos na warstawach wiesz cos podcieniowac jakies fakturzaste cos zoribc, wspomoc sie fotami z faktorą, finalnie jedynie detale i niektore miesca dopracowac dokałdnie, przedewszsytki podejsc na luzie mozesz sobie nawalic i 100 warst, wiesz grunt to poexperymntowac i zapomniec ze chesz koniecznie zrobic texture która ma być na maire twoich mozliwsci najlepsza, wtedy łątwiej sie pracuje, zawsze cos wychodzi z takich experymentów jest co prawad free styl ale nie ma co sie pchac od razu na głęboka wode ;)
ETA Napisano 20 Kwiecień 2008 Autor Napisano 20 Kwiecień 2008 donMario wielkie dzięki za rady starm się coś kombinować ale ogólnie idze mi to jak krew z nosa a nawet gorzej :/, kilki screenow z xNormala: 1
Levus Napisano 21 Kwiecień 2008 Napisano 21 Kwiecień 2008 Wypada popracować nad specem chyba już, bo tak wszystko się błyszczy i przez to jednolicie wygląda. PS: F1 wyłączasz gui w xnormal;) 1
ETA Napisano 21 Kwiecień 2008 Autor Napisano 21 Kwiecień 2008 Levus spec zaczne robić jak będize color skończony ;)
ETA Napisano 27 Kwiecień 2008 Autor Napisano 27 Kwiecień 2008 Dobra ostatnio się troszke opiepszałem, ale niby skończyłem. Jakby się komuś chciało oceniać to prosiłbym tak w skali od 0 do 10 ;)
Kuba Napisano 27 Kwiecień 2008 Napisano 27 Kwiecień 2008 Tekstura koloru dosyć uboga, świeci się jak psu cojones ;) Sculpt miejscami bardzo udany, ale wydaje mi się, że utonąłeś w mnogości szczegółów, które chciałeś wrzucić na tą postać. Wybrałeś sobie strasznie trudną postać do nauki low poly i bardzo mnie cieszy to, że przeskoczyłeś trudności i w końcu Ci się udało. Gratuluję ukończenia, mocne 6/10.
ETA Napisano 28 Kwiecień 2008 Autor Napisano 28 Kwiecień 2008 Dzięki Kuba :D, wiem wygląda troszkę jak Vista. Z tekstury koloru też nie jestem do końca zadowolony, ale troszke mi się już nie chciało mi się już nad nią siedzieć :P
Udytzkey Napisano 28 Kwiecień 2008 Napisano 28 Kwiecień 2008 Widze ze celowo zrobiles taki swiecacy model i dlatego niektore kolory ze soba sie gryza, np. jak bys dal na maski cos miedziane albo zlote czy srebrne to i oczy lepiej by sie odroznialy od calosci a zarazem maski od czarnej szaty. Troche wyglada za bardzo sterylnie, wiecej brudu by sie przydalo, ale i tak gratuluje ukonczenia pracy i za teksturki dostaniesz 6 a za model 7 punktow.:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się