lukaszRogowo Napisano 29 Luty 2008 Share Napisano 29 Luty 2008 mam do zrobienia projekt pod t. POWIERZCHNIE PRZESTRZENI TRÓJWYMIAROWEJ PROGRAM DYDAKTYCZNY szczegół w tym ze nie wiem od czego mam zacząć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JunioR Napisano 29 Luty 2008 Share Napisano 29 Luty 2008 ja bym zaczal chyba od wstepu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 29 Luty 2008 Share Napisano 29 Luty 2008 POWIERZCHNIE PRZESTRZENI TRÓJWYMIAROWEJ A mozesz chociaz napisac co to znaczy? O,o bo niby uniwerek skonczylem, ale nie moge dojsc do tego co to ma konkretnie oznaczac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 29 Luty 2008 Share Napisano 29 Luty 2008 Co ten program ma robić? Wyświetlać różne powierzchnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszRogowo Napisano 3 Marzec 2008 Autor Share Napisano 3 Marzec 2008 za pomoc wprowadzonych danych narysowac parabolę którą możemy oglądać z boku i z góry dokładny temat polecenia to Powierzchnie przestrzeni trójwymiarowej, program dydaktyczny, dowolny język programowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoAd Napisano 3 Marzec 2008 Share Napisano 3 Marzec 2008 Przecież parabola to nie powierzchnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 3 Marzec 2008 Share Napisano 3 Marzec 2008 ojaj... jeden face z nałożoną teksturą z namalowaną parabolą i mapą opacity? do jakiegokolwiek jezyka programowania? i zaprogramować obracanie kamery myszka i target ujęcia na środek tego face'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalais Napisano 3 Marzec 2008 Share Napisano 3 Marzec 2008 mozna uznac ze parabola dzieli powierzchnie na 2 czesci ;) stad mozemy dojsc do wniosku ze tworzy ona te powierzchnie, a co za tym idzie nimi jest ;) a tak na powaznie, to wydaje mi sie ze potrzeba Ci OpenGL. Pamietam, pare ladnych lat temu, zrobilem kurs z openGL. Uzywajac srodowiska delphi do kompilacji, "napisalem" animacje, statki borg lataly dookola kilku wiezowcow. Wszystko pisane kodem (poza teksturami), wspolrzedne wierzcholkow itd, masakra. Wlasnie wg roznych wzorow pozniej sie je przekstalcalo, dzieki tym przeksztalceniom mozna bylo zasymulowac obrot sceny, czy ruch obiektow. Mozna tez bylo oprogramowac klawisze, zeby np A obracalo scene itp. Nie wiem co dokladnie chcesz osiagnac, ale na pewno sie to da zrobic w openGL + np delphi dla latwiejszego zbudowania jakiegos interfejsu itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYmek Napisano 3 Marzec 2008 Share Napisano 3 Marzec 2008 http://www.vtk.org/ chodzi prawdopodobnie o cos takiego, wizualizacja funkcji, układów równań, iso surfaces etc. Jesli musisz pisac to od podstaw to wspolczuje. Jesli mozesz wykorzystac jakas biblioteke, to powyzsza jest dobrym startem. Jest wiele takich rzeczy, mozesz to pisac w Pythonie czy Rubym albo Javie: http://mgltools.scripps.edu/packages/vision/overview http://www.vpython.org/ daj znac, jak Ci poszlo ;) pozdr., skk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszRogowo Napisano 6 Marzec 2008 Autor Share Napisano 6 Marzec 2008 w tym programie mogę wykorzystać biblioteki i z kąt mam je pobrać bo projekt ma być pisany w języku pascal ,C++ lub delfin moze byc i inny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz_s Napisano 6 Marzec 2008 Share Napisano 6 Marzec 2008 do grafiki uzywa sie raczej C++ potrzebujesz kompilatora (darmowy np. DevC++ lub Microsoft Visual C++ sa chyba jakies darmowe bety). Dwie najpopularniejsze biblioteki (API) do grafiki 3D to OpenGL i DirectX, DX jest troche trudniejszy, jesli nie masz doswiadczenia moze lepiej zaczac od OpenGL. w zaleznosci co wybierzesz sciagnij sobie z netu (darmowe) SDK dla niego. uwaga!, w przypadku darmowego kompilatora DevC++ ma on juz biblioteki OpenGL i ma gotowy szablon OpenGL pokazujacy prosty program (obracajacy sie trojkat 3d), dobra rzecz na poczatek. jesli chodzi o pokazanie powierzchi krzywych w 3d, poszukaj czegos na temat płatów (patches) lub powierzchni NURBS lub NURMS, bez liczenia, równań i matematyki raczej sie nie obejdzie. i proponuje zagadac do kolegów z portali programistycznych, zwlaszcza programowania gier. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYmek Napisano 6 Marzec 2008 Share Napisano 6 Marzec 2008 w tym programie mogę wykorzystać biblioteki i z kąt mam je pobrać bo projekt ma być pisany w języku pascal ,C++ lub delfin moze byc i inny "Z kąt"? Podałem Ci adres do kąta, z którego możesz je pobrać ;) do grafiki uzywa sie raczej C++ lub bibiotek C++, ktore mozna wykorzystac w swoim projekcie. Zaprogramowanie od podstaw w czystym API programu, to kawał zbędnej roboty, skoro można wykorzystać frameworki, gotowe enginy albo środowiska do wizualizacji naukowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wain Napisano 6 Marzec 2008 Share Napisano 6 Marzec 2008 "Z kąt"? Zaprogramowanie od podstaw w czystym API programu, to kawał zbędnej roboty, skoro można wykorzystać frameworki, gotowe enginy albo środowiska do wizualizacji naukowych. ja przebylem ta droge i jakos zyje ;) .. do powierzchni parametrycznych mozna uzyc bibliotecznych funcji OpenGL ( cos tam ma jakies funkcje do nurbsow ) albo pisac samemu. Polecam ksiazki "Wprowadzenie do Grafiki Komputerowej" (praca zbiorowa, w tresci zjadliwa bo autorzy nie polscy ) wydawnictwa WNT oraz "Podstawy modelowania krzywych i powierzchni" - WNT ( aczkolwiek przyciezkawa jak kazda ksiazka wnt polskiego autora ) .. tutaj link do ksiazki http://wysylkowa.pl/ks736791.html W kazdym razie temat ciekawy i raczej nie najszybszy w realizacji .. ale wdzieczny :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszRogowo Napisano 1 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2008 pobrałem biblioteki(ze stron polskich) ale nie mogę ich uruchomic w programie c++ wklejając wyskakują mi błedy czy ktoś wie co z tym zrobić albo zna jakoa polską dobro stronę na ten temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się