Skocz do zawartości

jak napisac program dopowiechrznie przestrzeni trójwymiarowej


lukaszRogowo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

mozna uznac ze parabola dzieli powierzchnie na 2 czesci ;) stad mozemy dojsc do wniosku ze tworzy ona te powierzchnie, a co za tym idzie nimi jest ;)

 

a tak na powaznie, to wydaje mi sie ze potrzeba Ci OpenGL. Pamietam, pare ladnych lat temu, zrobilem kurs z openGL. Uzywajac srodowiska delphi do kompilacji, "napisalem" animacje, statki borg lataly dookola kilku wiezowcow. Wszystko pisane kodem (poza teksturami), wspolrzedne wierzcholkow itd, masakra. Wlasnie wg roznych wzorow pozniej sie je przekstalcalo, dzieki tym przeksztalceniom mozna bylo zasymulowac obrot sceny, czy ruch obiektow. Mozna tez bylo oprogramowac klawisze, zeby np A obracalo scene itp.

 

Nie wiem co dokladnie chcesz osiagnac, ale na pewno sie to da zrobic w openGL + np delphi dla latwiejszego zbudowania jakiegos interfejsu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.vtk.org/

chodzi prawdopodobnie o cos takiego, wizualizacja funkcji, układów równań, iso surfaces etc.

 

Jesli musisz pisac to od podstaw to wspolczuje. Jesli mozesz wykorzystac jakas biblioteke, to powyzsza jest dobrym startem. Jest wiele takich rzeczy, mozesz to pisac w Pythonie czy Rubym albo Javie:

 

http://mgltools.scripps.edu/packages/vision/overview

http://www.vpython.org/

 

daj znac, jak Ci poszlo ;)

pozdr.,

skk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do grafiki uzywa sie raczej C++

 

potrzebujesz kompilatora (darmowy np. DevC++ lub Microsoft Visual C++ sa chyba jakies darmowe bety).

 

Dwie najpopularniejsze biblioteki (API) do grafiki 3D to OpenGL i DirectX, DX jest troche trudniejszy, jesli nie masz doswiadczenia moze lepiej zaczac od OpenGL. w zaleznosci co wybierzesz sciagnij sobie z netu (darmowe) SDK dla niego.

 

uwaga!, w przypadku darmowego kompilatora DevC++ ma on juz biblioteki OpenGL i ma gotowy szablon OpenGL pokazujacy prosty program (obracajacy sie trojkat 3d), dobra rzecz na poczatek.

 

jesli chodzi o pokazanie powierzchi krzywych w 3d, poszukaj czegos na temat płatów (patches) lub powierzchni NURBS lub NURMS, bez liczenia, równań i matematyki raczej sie nie obejdzie.

 

i proponuje zagadac do kolegów z portali programistycznych, zwlaszcza programowania gier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym programie mogę wykorzystać biblioteki i z kąt mam je pobrać

bo projekt ma być pisany w języku pascal ,C++ lub delfin moze byc i inny

 

"Z kąt"?

Podałem Ci adres do kąta, z którego możesz je pobrać ;)

 

do grafiki uzywa sie raczej C++

lub bibiotek C++, ktore mozna wykorzystac w swoim projekcie. Zaprogramowanie od podstaw w czystym API programu, to kawał zbędnej roboty, skoro można wykorzystać frameworki, gotowe enginy albo środowiska do wizualizacji naukowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Z kąt"?

Zaprogramowanie od podstaw w czystym API programu, to kawał zbędnej roboty, skoro można wykorzystać frameworki, gotowe enginy albo środowiska do wizualizacji naukowych.

 

ja przebylem ta droge i jakos zyje ;) .. do powierzchni parametrycznych mozna uzyc bibliotecznych funcji OpenGL ( cos tam ma jakies funkcje do nurbsow ) albo pisac samemu. Polecam ksiazki "Wprowadzenie do Grafiki Komputerowej" (praca zbiorowa, w tresci zjadliwa bo autorzy nie polscy ) wydawnictwa WNT oraz "Podstawy modelowania krzywych i powierzchni" - WNT ( aczkolwiek przyciezkawa jak kazda ksiazka wnt polskiego autora ) .. tutaj link do ksiazki http://wysylkowa.pl/ks736791.html

 

W kazdym razie temat ciekawy i raczej nie najszybszy w realizacji .. ale wdzieczny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności