tutomash Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 Witam zabrałem się za modelowanie domu jednorodzinnego. Pierwszy raz modeluje dom i za razem robie wizke, dlatego licze na komentarze i pomoc. w tym miejscu mam narazie problem nie wiem czy dobrze robie, stworzylem dachowke z shape i sklonowalem ja na dach, jest moze jakis latwiejszy sposob, troche to spowalnia kompa, za duzo szczegolow sie przez to robi.
Gość MaWyciek Napisano 27 Marzec 2008 Napisano 27 Marzec 2008 witam jak korzystasz z v-ray to zapoznaj się z linkiem http://www.evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=154&unfold=exclusive http://evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=230&unfold=exclusive pomoże także wciśnięcie "O" jak Olga załączy się tryb "pudełeczek" :] wyłącza się go tym samym klawiszem
tutomash Napisano 27 Marzec 2008 Autor Napisano 27 Marzec 2008 niestety nie uzywam v-raya tylko mentala, mam nadzieje ze uda mi się skończyć tą scenę dzieki za podpowiedź,
Mortom Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 może sie mylę ale dach wygląda na przygrubawy :) Pozdrawiam
tutomash Napisano 31 Marzec 2008 Autor Napisano 31 Marzec 2008 dodaje uplaod wiem ze sa liczne bledy, ale zastanawiam sie jak mam zrobic roslinnosc drzewa, krzewy, czy mozna jest skad wziosc, albo lepiej jak mozna je zrobic samemu pozdrawiam i czekam na komentarze :)
heaven Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 zdejmij te materialy... zrob w jednym kolorze narazie bo masz sie skupic na modelowaniu a nie na materialach teraz... luknij tutka i przerob roslinke na drzewo :) pozdrawiam :) http://www.3dtotal.com/team/tutorials/rinneflower/rinne_flower_01.asp
tutomash Napisano 2 Kwiecień 2008 Autor Napisano 2 Kwiecień 2008 dzięki za komentarze, kolory dałem żeby łatwiej było odróżnić jedno od drugiego, jeszcze musze poprawić masę rzeczy w tym projekcie także cierpliwości.
Koyot Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 Wydaje mi sie ze duzo rzeczy jest przeskalowane np dachowki na krawedziach dachu, plyta dachowa tez chyba za gruba a jesli robisz wiezbe drewniana to dobrze by bylo zebys wymodelowal krokwie. Mysle ze jest za duzo przewodow kominowych, naliczylem okolo 10-11 :) to chyba za duzo jak na domek parterowy, moze sie czepiam :P. Zrob obowiazkowo cokolik, rynny i podjazd do garazu. Im wiecej szczegolow szczegolikow tym model bardziej ciekawy. Powodzenia :)
tutomash Napisano 3 Kwiecień 2008 Autor Napisano 3 Kwiecień 2008 koyot: dzieki za komentarz, niestety dachowki sa lekko przeskalowane, bralem je na oko, :) plyta dachu jest zdecydowanie za gruba, cokolik, rynne wlasnie bede robic, ogolem dom robie na podstawie planów budowlanych, mam tam tylko wymiary scian budynku oraz rzuty z frontu, zach. itd, ale juz bez miar, takze nie ktore rzeczy moga lekko odbiegac od tzm rzeczywistosci :)
heaven Napisano 3 Kwiecień 2008 Napisano 3 Kwiecień 2008 nieznam sie ale kominty chyba sie stawia prostopadle do spadu dachu a nie rownolegle... moge sie mylic. poprawcie mnie jak cos :P
siwy Napisano 3 Kwiecień 2008 Napisano 3 Kwiecień 2008 nieznam sie ale kominty chyba sie stawia prostopadle do spadu dachu a nie rownolegle... moge sie mylic. poprawcie mnie jak cos :P to żart jakis?
adam_m Napisano 3 Kwiecień 2008 Napisano 3 Kwiecień 2008 Dachówki układałeś sztuka po sztuce? Nie lepiej było namalować texturkę i potraktować disp'em?
tutomash Napisano 4 Kwiecień 2008 Autor Napisano 4 Kwiecień 2008 Nie lepiej było namalować texturkę i potraktować disp'em? tak dachówki ukadałem jedną po drugiej kopiowałem je, jesli to co piszesz jest lepsze od mojej metody to chetnie bym to zrobil, ale niestety nie wiem za dobrze jak to sie robi, moze nieobiazło by to tak moja scene. kominy sa ustawine prostopale do gruntu, czyli mają po 90 stopni, pewnie wydaje sie ze inny maja kat, to dlatego ze render byl zrobiony na szybko na rzucie perspektywicznym, wczesniej powlaczalem kamery i teraz wlaczyla mi sie duza perspektywa ktora mocno znieksztalca prawdziwe rozmiary, przy modelowaniu troche mi to przeszkadza, za bardzo nie wiem jak to wylaczyc ?:)
Wilku3d Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 Tutomash-jesli chcesz roslinnosc to w Maxie jest w panelu Create->AEC Extended-> Foliage. Ale ogólnie to spoko
tutomash Napisano 20 Kwiecień 2008 Autor Napisano 20 Kwiecień 2008 dodaje kolejny upload, cały czas mam problem z trawa, probowałem ja zrobic według hair, ale jak zmieniam jej wysokość to przestaje mi sie podobac, strasznie spowalnia mi kompa, az pozniej sie wiesza, wie ktos jak dobrze zrobic ta trawa, z gory dzieki czekam oczywiscie na kolejne komentarze :)
Tores Napisano 20 Kwiecień 2008 Napisano 20 Kwiecień 2008 I znów jedziesz z materiałami a model się sypie. Musisz od razu poprawiać błędy a nie robić następne. Podnieś gąsiory w narożach bo ci dachówki w nie wchodzą. Wywal rynnę koło drzwi. Możesz je wpuścić w ziemię do kanalizacji a nie takiego zawijasa robić. Boniowanie mi się nie podoba. Wyrównaj schodki przy wejściu. Ogólnie długa jeszcze droga przed tobą ale jak się zastosujesz do naszych podpowiedzi to będzie dobrze.
jarross Napisano 24 Kwiecień 2008 Napisano 24 Kwiecień 2008 Gąsiory za duże-wejdz na stronę jakąś i sprawdz wymiary rynna za duża, rury spustowe za duże i za obłe-tego się nie gnie na gorąco tylko spawa. Rura spustowa do domku to r=5cm a rynna r=6, 7cm, dachówka ok. 45X30cm, gąsior-40x27x9-13cm ten ostatni wymiar to wysokość, która jest różna na obu końcach gąsiora.
palmer Napisano 24 Kwiecień 2008 Napisano 24 Kwiecień 2008 dachowka .... ja wlasnie mecze sie tym tematem na swoim domku (WIP) adam_m podziel sie wiedza z kolegami na temat traktowania teksturki disp'em? Nie bardzo mi sie usmiecha kopiowanie mojej dachowi sztuka po sztuce jak zrobil to kolega
tutomash Napisano 16 Czerwiec 2008 Autor Napisano 16 Czerwiec 2008 Dodaje kolejne rendery, strałem się poprawić wszystkie wcześniejsze błędy. Dach został wymieniony na nowy, oraz dodałem troche roślin. Mam problem z trawą, próbowałem ją zrobic za pomocą hair & fur w maxie, ale przy renderingu mental zawiesza mi się, cały program się zawiesza i nic z tego nie wychodzi, probowałem zrobić na mniejszej scenie, bez żadnych obiektów, to trawa mi sie renderuje bez problemu, nie wiem może jest jakiś inny sposób na lżejszą trawę albo robię coś źle, Za bardzo też nie podoba mi się sam render, chciałbym uzyskać bardziej realistyczny rezultat nie wiem może to kwestia materiałów, przy tym też prosiłbym o jakieś porady. Z góry dzięki.
adam_m Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 Gąsior nie jest za duży? Drzewa - plainy widać.
hcpiter Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 trwawa sie zabardzo tilinguje ;) a na serio to slabo narazie, popraw takie sprawy jak rynny ktore wisza jakos dziwnie, okna no i jak bylo wspomniane gasiora.
Krystian Napisano 17 Czerwiec 2008 Napisano 17 Czerwiec 2008 Na początek, powiem Ci tak: kiedyś też chciałem za wszelką cenę pokazać światu co stworzyłem i liczyłem na aplauz. Niestety, to forum mnie wyleczyło z tego sposobu myślenia( i dzięki Wam za to...). Otrzymałeś dużo porad, ale nie wyciągasz wniosków. Coś tam poprawiłeś, ale brniesz i wpadniesz we własne sidła. Reasumując: pkt.1 dach za duże gąsiory, dachówka ma za duże wgłębienie. pkt.2 kominy, dobre dla bloku mieszkaniowego, a nie dla domku(za duże i za dużo) pkt.3 rynny za daleko od elewacji( chyba że, masz zamiar jeszcze ten domocieplać? i wpuść je do ziemi... pkt.4 taras na który będziesz wchodził przez okno czy dzwiami wejściowymi(opcja mało praktyczna), to narazie tyle.... skup się na modelu, jak to dopracujesz( mam na myśli szczegóły jak parapety, klamki, uchwyty rynien, obróbki dachowe...)obiekt, wszyscy Ci pomogą zrobić resztę (wierz mi!) Pozdrawiam.
tutomash Napisano 18 Czerwiec 2008 Autor Napisano 18 Czerwiec 2008 dzieki wielkie za komentarze postram się poprawić wszystkie błędy, Krystian z tym pokazywamiem masz rację ,coś w tym jest, muszę nauczyć się trzymać do tego jakiś dystans :)
tutomash Napisano 18 Czerwiec 2008 Autor Napisano 18 Czerwiec 2008 dodaje poprawione rendery, nadal nie wiem za bardzo jak uzyskac bardziej realne efekty w tej pracy, ale szukam info w necie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się