adek Napisano 1 Kwiecień 2008 Napisano 1 Kwiecień 2008 Autodesk zgodnie z zapowiedzią, dzisiaj wprowadził na rynek dwie wersje programu 3ds Max: 3ds max 2009 oraz 3ds max Design 2009. 3ds Max Design 2009 będzie „zmodyfikowaną” wersja programu 3ds max przeznaczoną głównie dla architektów, projektantów, osób zajmujących się wizualizacją. Krótki przegląd obydwu produktów: 3ds max 2009 Design Exposure Exposure to kluczowa technologia, dostępna wyłącznie z oprogramowaniem 3ds Max Design, stworzona do symulacji i analizy słońca, nieba oraz sztucznego oświetlenia w scenach 3D. Ten wszechstronny zestaw narzędzi, idealny do projektów architektury zrównoważonej, pomaga architektom ocenić intensywność światła w projektach. Może to ułatwić ocenę jakości środowiskowej wnętrz, wymaganą na przykład do uzyskania certyfikatu LEED 8.1. Poza opcją pomiaru światła z wizualizacją graficzną, narzędzie Exposure obejmuje także popularne modele słońca i nieba znane z oprogramowania Autodesk® 3ds Max, interfejs tablicy narzędzi z możliwością szybkiej zmiany ustawień oraz inteligentny interfejs użytkownika, pozwalający uzyskać dostęp do różnych opcji oprogramowania stosowanych w symulacjach oświetlenia, takich jak ustawienia renderingu, światła i materiału. Rendering w systemie Reveal System Reveal umożliwia drobiazgową kontrolę nad renderami, pozwalając na szybkie nanoszenie poprawek. Można renderować całą scenę bez wybranego obiektu lub tylko jeden obiekt czy określone miejsce buforu ramki. Bufor ramki renderowanego obrazu zawiera uproszczony zestaw narzędzi, pozwalający szybko zatwierdzić zmiany w renderze poprzez opcjonalne filtrowanie obiektów, miejsc i/lub procesów, aby zharmonizować jakość, szybkość i kompletność. Recognize W programie 3ds Max Design firma Autodesk przedstawia Recognize – nową, wszechstronną technologię zapewniającą nową jakość współpracy między programami 3ds Max Design i Revit. Oparty na formacie FBX zestaw narzędzi Recognize do wyświetlania scen pozwala szybko – i bardzo dokładnie – importować geometrię, oświetlenie, materiały i kamery ze scen w programie Revit do 3ds Max Design. Dzięki temu udoskonalanie danych wizualnych modelowania informacji o budynku (BIM) staje się łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. ProMaterials 3ds Max Design został wzbogacony o nową bibliotekę, łatwych w użyciu, materiałów dla mental ray® (bazujących na rzeczywistych właściwościach fizycznych), opartą na danych pochodzących od ich producentów. Umożliwia to szybki dostęp do często stosowanych materiałów budowlanych i projektowych, takich jak profesjonalne farby ścienne o wykończeniu błyszczącym lub matowym, szkło hartowane i beton. Udoskonalona funkcja Review Korzystaj z funkcji Review, aby wyświetlać w Viewport kilka map równocześnie, umożliwiając dokładniejsze przeglądanie. Review obsługuje teraz w pełni światło fotometryczne (również dla plików IES), pozwalające natychmiast uzyskać informacje o wpływie rzeczywistej iluminacji na otoczenie. Dodatkowo wyświetlane są rzeczywiste cienie obiektów wykorzystujących materiały architektoniczne i projektowe. ViewCube i SteeringWheels Technologie ViewCube™ oraz SteeringWheels™ to interaktywne funkcje interfejsu użytkownika, umożliwiające szybką i intuicyjną nawigację po scenach 3D. Oba narzędzia dostępne są w wielu produktach 3D firmy Autodesk, co zapewnia taki sam sposób nawigacji w różnych pakietach oprogramowania 3ds max 2009 Rendering Reveal System renderingu Reveal — nowa opcja wprowadzona w wersji 3ds Max 2009 — umożliwia precyzyjną kontrolę oraz szybkie uzyskanie wykończonych renderingów. Można wykonać rendering całej sceny bez wybranego obiektu, rendering samego obiektu, lub rendering określonego miejsca bufora ramki. Bufor ramki z obrazem po renderingu udostępnia teraz uproszczony zestaw narzędzi pozwalający na szybkie zatwierdzenie zmian w renderze poprzez opcjonalne filtrowanie obiektów, miejsc i/lub procesów, uzyskując wymaganą równowagę między jakością, szybkością realizacji i kompletnością efektów. Udoskonalony Biped Udoskonalona opcja Biped umożliwia poruszanie się rąk postaci względem płaszczyzny podłoża, tak jak stopy. Ta nowa funkcja istotnie skraca czas przygotowywania animacji czworonogów. Autodesk 3ds Max obsługuje również obracanie obiektów Biped wokół osi roboczej oraz osi wskazania; co upraszcza animację niektórych ruchów, np. upadania postaci na ziemię Lepsza obsługa formatów OBJ i FBX Zapewniono wierniejszą translację formatu OBJ oraz udostępniono więcej opcji importu/eksportu. Przenoszenie danych pomiędzy programem 3ds Max a Mudbox oraz innymi aplikacjami do rzeźbienia cyfrowego stało się łatwiejsze. Dostępne są nowe ustawienia eksportowania, dodatkowe opcje geometrii (w tym ukryte spline/linie) oraz nowe opcje optymalizacji, pozwalające uzyskać mniejszy plik i większą wydajność. Twórcy gier szczególnie docenią lepszą obsługę mapowania tekstur oraz ulepszone dane importu z formatu Mudbox (liczba boków obiektu). 3ds Max 2009 zapewnia również lepsze zarządzanie pamięcią FBX oraz udostępnia nowe opcje importowania, zapewniające lepszą współpracę pomiędzy programem 3ds Max i innymi produktami, takimi jak Maya oraz MotionBuilder. Uproszczona edycja tekstury UV Autodesk 3ds Max pozostaje liderem pod względem dostępności inteligentnych i łatwych w użyciu narzędzi do mapowania. Za pomocą nowego narzędzia do mapowania spline można odwzorowywać obiekty cylindryczne oraz obiekty bazujące na spline, np. odwzorowywać drogę na powierzchni terenu. Ponadto wprowadzono ulepszenia w narzędziach Relax i Pelt, polegające na uproszczonej procedurze rozkładania UVW, umożliwiającej osiągnięcie pożądanych rezultatów przy wykonaniu mniejszej liczby kroków. Obsługa platformy .NET w pakiecie SDK W oprogramowaniu 3ds Max wprowadzono obsługę platformy .NET, co pozwala rozszerzać funkcje oprogramowania za pomocą wysokopoziomowych interfejsów użytkownika API firmy Microsoft. 3ds Max SDK jest dostarczany z przykładowym kodem .NET i dokumentacją, które pozwalają zorientować się w dużych możliwościach dostępnych narzędzi programistycznych. ProMaterials W programie 3ds Max wprowadzono nową, łatwą w obsłudze bibliotekę materiałów pochodzenia fizycznego do wykorzystania w mental ray®. Pozwala ona szybko nakładać często wykorzystywane powierzchnie budynków i konstrukcji, takie jak farba błyszcząca lub matowa, szkło czy beton. Udoskonalenia świetła fotometrycznego Autodesk 3ds Max zapewnia obsługę nowych typów światła punktowego (koliste, cylindryczne), umożliwia podgląd fotometryczny w oknie Browse oraz posiada interfejs użytkownika dedykowany oświetleniu. Ponadto, rodzaje dystrybucji obsługują wszystkie kształty, dzięki czemu kształty światła mogą zostać przedstawione jako obiekty na renderowanym obrazie. Więcej informacji: 3ds Max Design 2009: www.autodesk.com/3dsmaxdesign 3ds Max 2009: www.autodesk.com/3dsmax [podziękowania dla Tomka Babicza z firmy Janusz Rupik PVP za informacje dot. nowości w 3ds max 2009 oraz 3ds max Design 2009]
Orangegraphics Napisano 1 Kwiecień 2008 Napisano 1 Kwiecień 2008 kosmos... tylko czy dla poprawionego relaxa+pelt i uvw spline warto 4 GB miejsca na dysku tracić? toż to w 10MB powinno się zmieścić.
ossa201 Napisano 1 Kwiecień 2008 Napisano 1 Kwiecień 2008 Widzę że martwisz się tylko miejscem na dysku,a co z ceną za licencje ? :)
siwy Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 juz wiem. wersja 3dmax 2009 design jest też w wersji 64-bit czego nie było w vizie 2008. Z tego względu ugrade może być ciekawą propozycją.
Yano Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 takie zmiany to raczej powinny być w service packu a nie od razu max 2009 ....komercja :/
Gotham Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 Hmmm, to funkcje polyboosta wystarczyłyby na update'y gdzieś do maxa2025... Cóż, Carl widać nie ma korporacyjnej żyłki finansowej :).
MRay Napisano 3 Kwiecień 2008 Napisano 3 Kwiecień 2008 Z każda kolejna częścią MAX'a jestem coraz bardziej rozczarowany.. czysta komercja! Dlatego też nie jest jeszcze za późno aby przesiąść sie na "lepszy" soft...
streaker Napisano 3 Kwiecień 2008 Napisano 3 Kwiecień 2008 A wiadomo już czy jakieś prezentacje będą ? I czy zawitają na śląsk ? Bo do w-wy nie chce mi się jechać na wyżerke :P
Leleń Napisano 3 Kwiecień 2008 Napisano 3 Kwiecień 2008 "Udoskonalony Biped" to mnie rajcuje, czas rozbic skarbonke xD
imprecis Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Eeee tam, tylko psioczycie :P Pamiętam jak wpuszczano Photoshopa CS3 i też pisano, że Adobe daje ciała, że mało zmian itd. ^^" Tymczasem CS3 jest największym skokiem w historii PSa. Może tak z maxem nie ma, ale parę zmian jest naprawdę godnych uwagi i update'tu jak chociażby ulepszony biped, rendering reveal (wreszcie!) czy też nowe narzędzie do unwrapu. Nie ma tragedii panowie ;) Wy to byście chcieli, żeby od razu całego Hudego zaimplementowano do 3dsa.
biglebowsky Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 jest? ja do tej pory siedze na cs2 i mi sie do cs3 nie spieszy...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się