Skocz do zawartości

Modele do moda Power of the Force


Ramsez

Rekomendowane odpowiedzi

Robię ten model do crysisowego moda "Star Wars: Power of the Force".

c176b59e026c2417.jpg

b7951768d5be9665.jpg

 

 

Wziołem się juz za UWV ale mam wątpliwości co do jednej rzeczy:

c46dda362ff6f097.jpg

Czy to tylko jakiś bug związany z wyświetlaniem? Wcześniej było ok a nie zmieniałem nic w siatce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

W niektorcy miejscach siatka jest zbyt zageszczona tzn. nieproporconalnie rozmieszczona ilosc trojkatow na modelu.

Btw. co to za smuga na kadlubie? albo ja juz naprawde pijany jestem :)

A co do tego bugu, to pewnie wina wyswietlania w wievporcie, tez mi sie tak czesto zdarza ;)

Powodzenia z mapowaniem i teksturka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tri to w końcu crysis:P.

Smuga znika ale dopiero po dodaniu 8 krawędzi tak jak mówiłeś więc raczej nie ma sensu szczególnie że z texturką raczej tego nie widać. Zobacze jeszcze po zmapowaniu, czy to moze mi rozwalic mapowanie jak dodam krawedzie do zmapowanego obiektu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja sie wypowiem wzgledem optymalizacji. Nie wiem czy jest sens dawac rowki po boku kadluba...normal mapa spokojnie by wystarczyla, a dodatkowe polygony mozesz wykorzystac do pociecia maski.

 

Bug na masce spowodowany jest tym, ze polygon na ma za duzo vertexow. Mozesz to poorawic w trybie edit triangulation albo pociac siatke recznie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał alpha?

To magiczne słowo znam od dawna ale nic pozatym. Nie mam pojęcia jak to zrobic, czy to ma byc zrobione na tej samej mapie co mam reszte textury czy ten kawałek gdzie ma byc alpha m iść na inną mapę? Alpha daje przezroczystosc ale ja chce też żeby ta szybia miała np. jakieś lekkie zabarwienie bo sama alpho to po prostu bedzie niewidoczne czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alpha - opacity to dodatkowa mapka tak jak normal, specular itp. Czasami używa się jej osobno, a czasami wrzuca jako dodatkowy kanał do diffuse, w zależności jak dany silnik lubi :)

Używa tylko dwóch kolorów, białego i czarnego, przy czym "white is solid, black is non solid", czyli to co czarne jest przezroczyste w 100%, im jaśniejsze, tym mniej przezroczyste. Żeby szyba miała kolor, malujesz ją w danym kolorze na diffuse, a odcieniem na alphie regulujesz jej przezierność ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym kanałem alpha to jest tak.

Mając przygotowaną teksturkę w photoshopie w zakładce channels dodajesz kolejny ( tam malujesz swoją alphę ) czarny - całkowicie przezroczysty, biały całkowicie widoczny, kolory szare - im ciemniejszy tym bardziej przezroczysty a im jaśniejszy tym bardziej widoczny.

Całość zapisujesz jako plik *.tga i woila gotowe.

 

Ewentualnie jak silnik tego nie obsługuje malujesz alphę na dodatkowym pliczku.

 

*O widzę że Kuba mnie uwiódł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuje właśnie nad nowym modelem:

a0d7fb7ed7e56a0f.jpg

 

 

i tak sie przy okazji zastanawiam czy jest jakiś sposób żeby gdy dajmy na to mam w modelu 32 takie same obiekty, zmapować jeden a resztę jakoś skopiować?

 

Te rakiety zajmuja mniej wiecej tyle co reszta modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na jak bardzo chcesz odzwierciedlic hailfire'a. jezeli tylko przeblizyc to spoko. Jak odzwierciedlic - skopiowac to ma sporo niescislosci.

W kazdym razie pamietaj ze jak stanie na gruncie to kola powinny odchylic sie pod katem.

To samo tyczy sie sand speedera. Blisko ale daleko od oryginalu. Sama textura wymaga o wiele wiecej pracy.

No nic powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na jak bardzo chcesz odzwierciedlic hailfire'a. jezeli tylko przeblizyc to spoko. Jak odzwierciedlic - skopiowac to ma sporo niescislosci.

W kazdym razie pamietaj ze jak stanie na gruncie to kola powinny odchylic sie pod katem.

To samo tyczy sie sand speedera. Blisko ale daleko od oryginalu. Sama textura wymaga o wiele wiecej pracy.

No nic powodzenia.

 

Dzięki, chcialbym go odzwirciedlic w miare dokładnie i myślę że jak na razie jest dobrze oprócz ,,głowy" na razie zrobiłem jak widać tylko taką łupinke bo nie bardzo mi wychodzi tak jak na referce. Dotatkowy detal na kołach będzie już na normalce. O tcyh kołach pod kątem nie pomyślałem ale chyba wystarczy że odchyle koło wraz z całą obręczą. Według Ciebie co jeszcze odstaje od oryginału? Przy okazji: jaka powinna być kolejność? smoothing groups>mapownaie>normal? W czym najlepiej zrobiuc normala? Xnormal? plugin nvidii? czy w maxie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, chcialbym go odzwirciedlic w miare dokładnie i myślę że jak na razie jest dobrze oprócz ,,głowy" na razie zrobiłem jak widać tylko taką łupinke bo nie bardzo mi wychodzi tak jak na referce. Dotatkowy detal na kołach będzie już na normalce. O tcyh kołach pod kątem nie pomyślałem ale chyba wystarczy że odchyle koło wraz z całą obręczą. Według Ciebie co jeszcze odstaje od oryginału? Przy okazji: jaka powinna być kolejność? smoothing groups>mapownaie>normal? W czym najlepiej zrobiuc normala? Xnormal? plugin nvidii? czy w maxie?

 

 

Odzwierciedlic co w miare dokladnie? Sand speedera czy hailfire'a?

Detal to jasne ze na normalce, ale geometria sie nie bardzo zgadza hailfire'em tak samo jak ze speederem.

kolejnosc jest ok. A normala jak kto woli ,ja bym zrobil haja w maxie, i detal normala nalozyl z crazy bumpa.

 

Moze to pomoze:

http://www.imperialassault.com/rote/files/PR/fan_news.jpg

http://img260.imageshack.us/img260/8554/wheeldroidaq7.jpg

http://img508.imageshack.us/img508/3415/droidegi9.jpg

(dwa ostatnie moga sie dlugo wczytywac ale powinny dac rade)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odzwierciedlic co w miare dokladnie? Sand speedera czy hailfire'a?

Detal to jasne ze na normalce, ale geometria sie nie bardzo zgadza hailfire'em tak samo jak ze speederem.

kolejnosc jest ok. A normala jak kto woli ,ja bym zrobil haja w maxie, i detal normala nalozyl z crazy bumpa.

 

Moze to pomoze:

http://www.imperialassault.com/rote/files/PR/fan_news.jpg

http://img260.imageshack.us/img260/8554/wheeldroidaq7.jpg

http://img508.imageshack.us/img508/3415/droidegi9.jpg

(dwa ostatnie moga sie dlugo wczytywac ale powinny dac rade)

 

No o hailfire'a chodzi, zauważ że na tych zdjęciach co podałeś też sie róznią pewnymi rzeczmi (chodźby i ta rama od koła), nie ma chyba żadnego oficjalnego konceptu a na filmie wiele się nie da wypatrzyć po pojawily sie one tylko w kilku scenach i to dosyc dynamicznych. Dzieki za te zdjecia, głowę zrobie mu bardziej podobną do jednego z tych podanych przez Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niom oficjalnych nie ma na necie to sie zgadza.

W filmie rzeczywiscie sa dosc dynamicznie pokazane, jednakze sprawdz dokladnie atak klonow (episod 2) 2:00:11 - do 2:00:30 ( mniej wiecej w tej okolicy czasowej). Powinno byc dobrze widac bok, glowe droida oraz uzbrojenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niom oficjalnych nie ma na necie to sie zgadza.

W filmie rzeczywiscie sa dosc dynamicznie pokazane, jednakze sprawdz dokladnie atak klonow (episod 2) 2:00:11 - do 2:00:30 ( mniej wiecej w tej okolicy czasowej). Powinno byc dobrze widac bok, glowe droida oraz uzbrojenie.

Troszeczke się pomyliłes albo mamy inne wersje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności