Apollo Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 Tak sobie od kilku dni tworze model pirata. Wrzucam high poly. Doradzcie cos zanim zaczne wypalac normale :) Zamierzam jeszcze zrobic mu brode, dlugie wlosy (dlatego nie modelowalem dokladnie uszu) i dodac szable przy pasie.
Bielo^ Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 Hohoho, ja wam normalnie zazdroszcze tego detalu na pracach, do game art. Ciekawe jak wygląda wersja low-poly ;). Brakuje mu rumu i ten czubek buta jest dziwny. Ten pas też nie wygląda tak jak powinien, facet przypomina bardziej hiszpańskiego konkwistadora czy jakiegoś bogacza, a nie brudnego, śmierdzącego pirata. Dodaj mu zmarszczek i parszywy ryj a będzie pasował jak ulał. ZBrush?
Apollo Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 Dodaj mu zmarszczek i parszywy ryj a będzie pasował jak ulał. Hehe dodam, dodam ZBrush? Zbrush :) Ten pas też nie wygląda tak jak powinien Wlasnie kurcze ten pas to mial byc zrobiony z jakiegos takiego grubego materialu, ale faktycznie jakos nie tak wyszlo. Jeszcze posiedze nam nim jak i innymi rzeczami. Ciekawe jak wygląda wersja low-poly ;) Low poly pewnie sie pojawi za kilka dni. Fałdy na ubraniu są za ostre. Oks, postaram sie dopracowac to, chociaz jakos nigdy mi to nie wychodzi. Ale moze sie w koncu kiedys naucze :)
Apollo Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 No wlasnie moze broda go troche postarzy, ale tez nie chce z niego zrobic dziadka :)
Levus Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 Yo man! Twój najlepszy model w tym momencie, widzę, że nie próżnujesz:) Fałdy, rację pisze Tomala, że można nad nimi popracować, oprócz tego, że są ostre, ich fizyka nie jest do końca prawdziwa:p No ale to chyba trzeba sobie wypracować. Weź jeszcze zapodaj rzuty ortograficzne jak możesz. pozdro, dajesz pan!
Apollo Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 Yo! A staram sie nie proznowac chociaz ostatnio to roznie bywa :) Jutro posiedze nad tymi faldkami, moze cos wykombinuje. Rzuty na zyczenie:
Levus Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 Tak żem czuł:p Proporcje głowa vs dłonie, nie wydaje Ci się, że głowa jest odrobinkę za duża a ręka przy tym odrobinkę za mała? Powinno być tak, że dłoń jest wielkości twarzy (w przybliżeniu). Taka ciekawostka: któryś z wielkich, bodajże Michał Anioł, nawet powiększał w swoich rzeźbach dłonie i stopy w celu dobrego efektu, czy w sztuce "na monitorze" się to sprawdzi, nie wiem:p Szyja od frontu, gdzie dołeczek? Gdzie ścięgna? Widok głowy od boku, zobacz gdzie żuchwa się kończy, za uchem. Powinna się kończyć w miejscu gdzie montuje się zwykle kolczyki. Widok głowy od frontu, wydaje mi się, że głowa, tam za skroniami, już chyba mózgoczaszka, jest za szeroka.
Apollo Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 Dlonie wylapalem ale reszty nie. Dzieki za wytyczne :)
KLICEK Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 hoho zapowiada sie swietnie ! tylko twarz popraw, bo to nie pirat a majtek ! :D
Apollo Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 hoho zapowiada sie swietnie No jak dla mnie to full wypas :] Dzieks, staram sie jak moge :) tylko twarz popraw, bo to nie pirat a majtek ! :D Nawet juz zaczalem :)
Kuba Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 Całkiem przyjemny pirat, buty i głowa z czapą potrzebują więcej miłości, trzymam kciuki i obserwuję ;)
Gość Marioza Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 fajne fajne, tylko twarz mu popraw =) i czubki butów i cos z kapeluszem bo jakos tak nie bardzo lezy
Apollo Napisano 14 Kwiecień 2008 Autor Napisano 14 Kwiecień 2008 Dzieki panowie. Narazie pracuje nad glowa, niebawem pokaze kolejny progress :)
S@dow Napisano 14 Kwiecień 2008 Napisano 14 Kwiecień 2008 zapodaj siatke chcialem sie przyjzec bo co do siatki jeszcze mi duzo brakuje i lubie ogladac czyjes dobre siatki ;) sorka za powtarzanie wyrazu siatak ^^
Łukasz Jaskólski Napisano 14 Kwiecień 2008 Napisano 14 Kwiecień 2008 popracuj nad fałdami (najlepiej poszukaj fotek bo z głowy to sie nie przeskoczy pewnego etapu) tu taki przykład zapodam draperyjnego mistrzostwa wg mnie: http://fogmann.com/foglog
Apollo Napisano 14 Kwiecień 2008 Autor Napisano 14 Kwiecień 2008 Ooo wielkie dzieki, wlasnie czegos takiego potrzebowalem, a po kilku godzinach poszukiwan nie znalazlem az tak dobrego przykladu :)
Apollo Napisano 14 Kwiecień 2008 Autor Napisano 14 Kwiecień 2008 A tutaj jeszcze taki maly progress :) Zmienilem twarz na bardziej parszywa :) Dodalem wlosy ktore albo pozniej wymienie na plane`y albo je na nich wypale, jeszcze zobacze. Powiekszylem tez rece i troche pokombinowalem z faldkami na plaszczu, ale je chyba zaczne od poczatku robic bo mi wogole nie leza.
Matrixus17 Napisano 14 Kwiecień 2008 Napisano 14 Kwiecień 2008 fiu fiu :D pod wrażeniem :D się narobiłeś :D:D ale nie poprawiłeś jeszcze tych ostrych kątów na ubraniu :P i buciki tak śmiesznie jakoś :P zero podeszwy tylko obcas :P
Apollo Napisano 14 Kwiecień 2008 Autor Napisano 14 Kwiecień 2008 Nie ruszalem ich bo faldki na ybraniu zaczne robic od poczatku, moze lepszy efekt uzyskam :) Na te buty rowniez zwroce uwage.
S@dow Napisano 14 Kwiecień 2008 Napisano 14 Kwiecień 2008 no to przybliz na lepetyne i podaj siatke bo chcialem sobie popatrzyc ^^
Levus Napisano 14 Kwiecień 2008 Napisano 14 Kwiecień 2008 No i trisy wyszły, mam nadzieję, że Ci to nie przeszkadza przy skulptcie:p Bardzo fajnie Ci idzie, jest trochę bamboli na twarzy, np ten nos jakiś taki w okolicach oka i policzka, on miał być zmarszczony? PS: pirat powiadasz panie;) pirat jest cool:)
Apollo Napisano 14 Kwiecień 2008 Autor Napisano 14 Kwiecień 2008 Nos mial byc zmarszczony :) Te bambole to bede staral sie jeszcze sukcesywnie poprawiac, zobaczymy na ile mi sie to uda. A na te trisy to jakos nigdy nie zwracalem wiekszej uwagi, no chyba ze byly w jakichs strategicznych miejscach :P
Gość Marioza Napisano 14 Kwiecień 2008 Napisano 14 Kwiecień 2008 o ryjek nabiera charakteru, to na plus zapisuje =)
KLICEK Napisano 15 Kwiecień 2008 Napisano 15 Kwiecień 2008 wielkosc glowa>reka jest zaburzona przez co proporcje wyszly dziecka :) glowa juz o niebo lepsza :)
soda Napisano 15 Kwiecień 2008 Napisano 15 Kwiecień 2008 A mi sie podoba taki kurdupel wredny wyszedl. Fajnie wloski zrobiles, mozesz napisac jak??
Mortom Napisano 15 Kwiecień 2008 Napisano 15 Kwiecień 2008 Ze 100 lat nie zaglądałem do Game Art'u... :) świetny wredny (może jeszcze tego nie widać) i brudny pirat (na ciele jka i w duszy) Pozdrawiam :)
Apollo Napisano 15 Kwiecień 2008 Autor Napisano 15 Kwiecień 2008 donMario -> dzieks KLICEK -> zwroce na to uwage. A glowa tez mi sie bardziej podoba :) soda -> zrobilem takiego malego tutoriala. Napisalem krok po kroku jak ja to robilem. Mortom -> dzieki. Pozdrawiam Co do wlosow to sprobuje jeszcze zmiejszyc thickness, zas ilosc zwiekszyc kilkukrotnie, po czym wypadlic na planie. Zobaczymy co z tego wyjdzie :) Ponizej tutek:
Matys Napisano 15 Kwiecień 2008 Napisano 15 Kwiecień 2008 przepraszam ze jestem taki sceptyczny ale bardzo srednio mi sie to wszstko podoba, zazwyczaj jestem bardziej optymistycznie nastawiony do takich pracek, i nawet biorac pod uwage to ze ostanio w game arcie nikt sie nie pokazuje to generalnie powinienem zacheciac postami, ale wydaje mi sie ze tutaj od samego poczatku trzeba zmienic bardzo wiele rzeczy, po pierwsze na Twoim miejscu popracowal bym nad normalka materialu ktoru teraz wyglada dosc siermieznie, chyba zaden material ubrania nie ma tak ostrych kantow, bardzo chetnie bym zobaczyl z jakich refek kozystales? wlosy z mojego punktu widzenie sa absolutnie nie do ogarniecia biorac pod uwage game art(bo nie wiem jak to chcesz ogarnac w lowpoly ?). A zalaczony tutek jest ... ok bede szczery taki tutek widzilem chyba z dobre 8 lat temu, wiec mysle ze mozna tuataj zrobic krok dalej i samemu poczytac jakies nowe tutki zamiest zabierac sie za powielanie starych. (przepraszm jesli Cie urazilem ale naprawde widizlem taki tutaj bardzo bardzo downo temu i dokladnie bylo w nim opisane to samo co tutaj tylko ze wtedy z lepszym efektem). Buty, hmmm osobiscie mi sie bardzo nie podobaja ale jesli Tak mialy wygladac i rzeczywiscie odpowiadaja one jakiemus wzorowi ktory kiedys gdzies sie sprawdzil to mysle ze komus mogly by sie podobac ale jak dla mnie zdecydowanie cos z nimi jest nie tak (mam na mysli tutaj ich ksztalt,zarys). Bardzo podobaja mi sie dlonie i proporcje postaci, oraz generalny zarys, to zdecydowanie jest bardzo duzym plusem i tak naprawde wychodzac z tego mozna osiagnac bardzo ciekewy efekt. takze przepraszam Cie za Ta ostra krytyke ale wydaj mi sie to co npisalem moglo by w jakims stopniu polepszyc Ta postac gl
Apollo Napisano 15 Kwiecień 2008 Autor Napisano 15 Kwiecień 2008 Nic sie nie stalo, lubie jak ktos pisze to co mysli :) Co do materialu to wiem ze nie jest dobry, dlatego kilka postow wczesniej pisalem ze zrobie go od poczatku. Co do wlosow to zamierzam pokombinowac z planami, napewno nie zostawie w takiej formie. Dzieki nim widze jak sie postac sie prezentuje z wlosami, napewno w wersji low poly beda "bardziej" game artowe. Wiesz, co do tutka to zrobilem go w 10 minut po to aby odpowiedziec Sodzie na pytanie - jak je zrobilem? Przyznam sie ze nigdy nie widzialem zadnego tutoriala pokazujacego jak sie robi takie wlosy i zdaje sobie z tego sprawe ze nic nowatorskiego w tym nie ma. Wiec to co napisalem w tym tutku jest jedynie oparte na wlasnej opracowanej przy tej postaci metodzie. I mam swiadomosc z tego ze ktos napisal cos takiego kiedys i to lepiej, ale widzisz ja napisalem na szybko tylko to co ja zrobilem w tym modelu :) Nie zanierzalem opisac calego pracesu tworzenia wlosow z wszelkimi detalami i nie mialem na celu napisania jakiegos super tutoriala do nauki dla innych grafikow. Do tego Ty taki lepszy tutek widziales 8 lat temu, a ja zajmuje sie grafika od hm... 2,5 - 3 lat i to na powaznie chyba od 1,5 roku, pomiedzy studiami, a praca za granica. Wiec od razu masz odpowiedz dlaczego model nie jest lepszy. Niestety niektorych etapow nie da sie przeskoczyc, ale jak widzisz krok po kroczku ide do przodu. Wiec szkoda, ze bardzo srednio ci sie to wszystko podoba i zazwyczaj jestes bardziej optymistycznie nastawiony do takich pracek. Ale szczerze to nie wiem co cie sklonilo do tak pesymistycznego nastawienia akurat do tej pracy. :? Co do butow: http://images.buycostumes.com/mgen/merchandiser/31640.jpg Wedlug mnie ksztalt jest oki, ale kazdy ma inne gusta. A to co napisales to na pewno polepszy moja prace, bo biore pod uwage wnikliwie kazda krytyke. Nie da sie wszystkiego samemu wywnioskowac. Ciesze sie ze choc troche ci sie ta praca podoba :) Postaram sie osiagnac jak najlepszy efekt na jaki mnie stac, ale od razu moge powiedziec ze rewelki nie bedzie, bo sie dopiero ucze tworzyc i nie zawsze starcza umiejetnosci.
soda Napisano 16 Kwiecień 2008 Napisano 16 Kwiecień 2008 Dziekuje za tutka:] Nie znalem tej metody. Matys pewnie tak krytykuje bo mu sie podoba i chce z Ciebie ostatnie poty wycisnac. Wierz mi lepszy post z krytyka niz post w stylu "ale zajebiste":]
Apollo Napisano 16 Kwiecień 2008 Autor Napisano 16 Kwiecień 2008 Masz racje :) Ja zawsze cenilem krytyke. Dzieki niej rozwijaja sie moje umiejetnosci i moge jakos bardziej obiektywnie spojrzec na wlasna prace.
Gość Marioza Napisano 16 Kwiecień 2008 Napisano 16 Kwiecień 2008 e Matys cos lewą nogą wczoraj chyba wstał ;) , wszystko wymaga czasu zeby dojsc wprawy i widzenia tego w odpowiedniej perspektywie, zrobisz 5-10 -20-100 postac to na te pierwsze nie będziesz chcial patrzec to norma,
Kuba Napisano 16 Kwiecień 2008 Napisano 16 Kwiecień 2008 Hehe Matys ma chyba dwie lewe nogi, bo patrząc na posty na tym forum dobry nastrój utrzymuje mu się już od dłuższego czasu :) Co do postaci, to fajnie sobie radzisz, nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że przy takiej pozie ciężko Ci będzie wypalić normale. Będziesz musiał rozsądnie pociąć sobie model.
Gość Marioza Napisano 17 Kwiecień 2008 Napisano 17 Kwiecień 2008 coraz lepjej, nabiera rumieńców jak mu tak pojechales gore to dla równowagi powiniens dół równiez pacnać, jedyny zonk na ktory wczesniej nie zwróciłem uwagi to poza,chodzi o te opuszczone wręcz przylegające do ciała ręce, jak zamierzasz poprawnie z tego wypalic normala?
Levus Napisano 18 Kwiecień 2008 Napisano 18 Kwiecień 2008 Zgadzam się z Mariem co do detalu. Spodnie mało ciekawe, buty fajnie wystylizowane, ale też by im się przydało trochę urozmaicenia. Jeśli chodzi o palenie normala, to zbrush ma przecież transpose, oraz już transpose master, to wystarczy my ręce unieść, no problemo. I się czepię jeszcze, że jak dla mnie to głowa(twarz?) za duża. pozdrawiam!
Apollo Napisano 19 Kwiecień 2008 Autor Napisano 19 Kwiecień 2008 Dodalem troszke detali, zmiejszylem glowe, przeszedlem w t-pose. To chyba bedzie na tyle z high poly :)
Bielo^ Napisano 22 Kwiecień 2008 Napisano 22 Kwiecień 2008 To co ma na rekawach bardziej przypomina opaski azjatyckie, niż frotki jakiegoś brudasa który nie umie liczyć. Poza tym nie mam zastrzeżeń, wszystko wygląda bardzo ładnie i świetnie się komponuje (szczególnie faktura ubrania), może oprócz tej koszuleczki (za gładka, jak by była z jedwabiu). Masz gotowy model low poly czy jak go będziesz robił?
Levus Napisano 22 Kwiecień 2008 Napisano 22 Kwiecień 2008 Nieźle facet, dajesz do przodu! Możesz lekko pofalować krawędź cholewki co wisi bo trochę sztywno wygląda (zawinąć gdzieniegdzie, wyszczerbić or something), tak samo rondo kapelusza, też ta linia taka równa. Zgięcia spodni fajnie wyglądają w kroku, gorzej natomiast przy butach i za kolanami. Dla mnie to on ma dalej wielki łeb, może ktoś jeszcze się wypowie na ten temat? Dłonie mógłbyś jeszcze wyszlifować trochę, choć i tak nie jest źle, pewnie nie masz siły, ale bym pocisnął z nimi jeszcze, model robi się naprawdę kozacki. Te bransolety jakoś kojarzą mi się z klimatem azteckim znowu, mógł gdzieś zaiwanić:) I posiedź nad nim jeszcze, pliz man!
Apollo Napisano 2 Maj 2008 Autor Napisano 2 Maj 2008 Ostatnio mialem ciezko z czasem stad taki przestoj . Ponizej update high poly i wip low poly z teksturami. Siatki narazie nie pokazuje bo musze jeszcze naniesc pare poprawek. Jak narazie jakies 8000 tri, pewnie zmniejsze do 5000.
Gość Bad Moon Napisano 3 Maj 2008 Napisano 3 Maj 2008 Dobry model, i tekstury całkiem niezłe, widzę że włożyłeś sporo wysiłku w zrobienie hi. Jeśli chodzi o fakturę materiału, to ja wole takie rzeczy robić w photoshopie, jest znacznie szybciej... ale wiadomo na hipoly wygląda to lansiarsko :D
Gość Bad Moon Napisano 3 Maj 2008 Napisano 3 Maj 2008 A kogo ja jak psa niby pojechałem, przecież jestem przyjaźnie nastawiony do środowiska. Jeśli kiedyś komuś zrobiło się przykro z powodu tego co napisałem to przepraszam, ale po prostu staram się pisać to co myślę na dany temat. Nigdy natomiast nie napisałem nikomu tekstów w stylu "ta praca jest ch**a nie warta, zajmij się czyszczeniem butów" czy czegoś w stylu "omg! stary tak zajeb**y model zrobiłeś że normalnie się zes***em", a takie często widuję na forum. Do wielu spraw podchodzę z dystansem dlatego może wydawać się to dziwne tutaj. Peace, Love and Black Metal :P
Levus Napisano 4 Maj 2008 Napisano 4 Maj 2008 No highpoly świetny, pomijając problemy ze stawami i proporcje delikatnie. Fakt, że będą włosy, ale ramiona są za nisko, nie widać ich. Pirat high wygląda na srogiego, na texturach zyskuje więcej sympatii, zupełnie zmienia się charakter twarzy, zobacz na oczy, czoło, zarost zepsuł rysy twarzy, wydaje się być okrągła, a była bardziej "napięta" wcześniej, widać było zarysy kości policzkowych. Texturki imo jednolite, nudnawe trochę (cholewy, kapelusz), ale nieźle wyglądają. Najfajniej wyszedł naszyjnik i pas z klamrą. O ile sam high wygląda dość dynamicznie to low już mniej, sztucznie i sztywno. Pokaż uv i jaka rozdzielczość texturki? pozdrawiam!
Gość Marioza Napisano 4 Maj 2008 Napisano 4 Maj 2008 no lighta dał od dołu i to jeszcze na białym tle jak by bylo ciemne to moze byłoby grozniej :D, Apollo zapodaj skirna jakiego bez swiatel najlepjej i na jakims szarym ciemnijszym tle zeby mozna bylo ocenic textury, jedyne co mozna powiedziec ze sa troche zbyt rozmazane i najgorzej wypadła texa na kaftanie
Bro Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 Niestety jak to się często zdarza super model został zraniony texturą Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się