Jump to content
jasiek311

[archi] makieta na podstawie modelu 3d

Recommended Posts

mam pytanie odnosnie wykonania makiety - na podstawie bryly 3d z maxa.

 

budynek ksztaltowany w podobny sposob co casa de musica.

 

slyszalem ze unwrap rozbija bryle na siatke, ale zmienia przy tym dlugosci, wiec model realistyczny z papieru nie wchodzi w gre na podstawie tego rysunku /. ..

 

prosze o odpowiedzi, jesli to tylko0 mozliwe...

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy ktos zna jeszcze jakies inne alternatywy?

najbardziej by mnie interesowalo zeby program/plugin rozbijal bryle na plaszczyzne w skali najlepiej do krzywych

widzialem ze w rhino chyba cos takiego jest ale nie mam pojecia jak sie to nazywa zeby cos poszukac na ten temat

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli chodzi o rhino, to plugin grasshopper, lub plugin paneling tools (nie pamietam nazwy dokladnej, ale chyba tak to sie nazywa ) polecam raczej ten drugi, gdyz zeby "napisac" skrypt sluzacy do rozbijania bryl na plaskie elementy wymagana jest znajomosc podstaw skryptowania (mowie o grasshopperze).

 

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki za odpowiedź

ma ktoś jeszcze jakieś propozycje np pod inne programy max? czy choćby sketchup?

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Belnderze jest coś takiego jak Unfold - niestety działa dość losowo (program nawet określa w ilu procentach udało się rozłożyć siatkę:) ) Jeśli model nie jest jakiś bardzo złożony, można włączyć wyświetlanie długości krawędzi oraz kątów między nimi i łatwo odtworzyć sobie to np. w AutoCadzie.

Miałem taki budynek o dość pokręconym kształcie zrobionym z samych trójkątnych powierzchni i bardzo dobrze sprawdziła się ta technika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no np w maxie z unwrap tez mozna by zrobic obrysowac w autocadzie i przeskalowac odpowiednio

tylko zastanawiam sie czy istnieje cos dokladnie do takich celow - np pod ploter laserowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Rhino są komendy UnrollSrf i Smash. Nie są to idealne automaty, ale za ich pomocą można poskładać poszczególne elementy.

Przyda się też komenda Make2D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy