Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema, postanowiłem się zawziąć i wymodelować wreszcie jakiś samochód. Typ padł na Veyron'a.

Póki co mam tylko koło (od czegoś trzeba zacząć :P ) ale natknąłem się na pewien problem, otóż: Przy tarczy hamulcowej nie wyświetla się, a własciwie wyświetla na czarno pewien jej fragment. Co ciekawe, nie wyświetla się poprawnie nie tyle cały obiekt co tylko część obiektu a najdziwniejsze jest to, że gdy nie daje żadnego źródła światła wyświetla się on poprawnie. :-/

Pomocy, o co chodzi ?

 

Koło:

12087974337628.jpg

 

Tarcza hamulcowa ze źródłem światła (Skylight)

12087974549302.jpg

 

bez źródła światła

12087974754632.jpg

  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie nie, jest to klasyczny, maxowy render, a materiał to po prostu zwykły i domyślny tyle ze zamiast szarego to biały. Mogę tylko dodać że obiekt był zrobiony za pomocą funkcji lathe ze spline'ów.

Napisano

Niewiele narazie zrobiles a juz mi sie podoba;] Tylko opona chyba powinna byc nieco szersza i miec nizszy profil. Posadz go na 40:]

Napisano

Narazie mało. Czekam na więcej :)

Sam kiedyś miałem modelnąć sobie tą furke :)

Napisano

Wow, nie spodziewałem się tylu komentów. Dzięki z zainteresowanie, to naprawdę motywujące. Baaardzo długo męczyłem się z klockiem.... hamulcowym, a itak nie wyszedł mi taki jaki bym chciał ale już stwierdziłem że nie będę przy nim siedzieć. Teraz praca powinna iść szybciej.

 

Aha...jeszcze jedna sprawa, jako że jest to mój pierwszy samochód i wogóle w 3D jestem raczej na miernym poziomie to prosiłbym o kilka rad, mianowicie:

- Czy bieżniki na oponach lepiej ,,dokleić" czy wyciąć ?

- Czy karoserię zrobić ze splajnów a potem surface czy normalnie modelwoać bryły ?

 

Z góry thx.

 

Tymczasem zapraszam do oceny:

 

12091366696791.jpg

Napisano

ostro jedziesz:] Jeszcze zaczniesz wrzucac kazda czesc do zbrusha i robic detal materialu;P Bardzo szczegolowy jestes:] super

Napisano

Co do pytań:

1) ja bieżnik "doklejam" :)

2) jak kto woli :) Ja osobiście robię całą bryłę z plane'a

Wracając do pracy - super detal, ale czy będzie on widoczny na końcowych renderach?

Napisano

ja samochód robie najpierw tak: robię plane, potem na editable poly, ustawiam vertexy na kształt samochodu, robie dziury na koła, potem na światła, ew. na szyby i dalej powoli ale sukcesywnie i w miare równomiernie zaczynam prace nad poszczególnymi elementami :) a opona to wg. mnie lepiej modelować. imo modeling daje lepsze efekty niż mapa :)

Napisano

ładny detal :-)

co do bieżnika to proponuje zrobic jeden segment, skopiowac mase razy, attache (tak ze mamy "płaską" opone) a pozniej BEND`em na 360 stopni zwinąć w okrąg. Ciezko wytlumaczyc opisowo, na necie powinny byc tutki do tego.

EDIT: tak na szybko:

oponaca2.th.jpg

Segment->copy->bend->extrude bokow, autosmoth

Napisano

przed bendem trzeba tylko zaznaczyć wszystkie vertexy i zrobić weld, bo inaczej może się opona rozjechać po skręceniu. i po zwinięciu znowu convert to editable poly, i znowu weld ;) i masz oponke jak malowana :D

Napisano

PLS - thx. ja lubię detal

patry - thx. pewnie nie będzie większości widać, ale chodzi chyba o to żeby mieć satysfakcję z wykonanej pracy, gdybym zamiast układu hamulcowego walnął dwa cylindry i boxa to równie dobrze mógłbym wogóle nie robić bo itak nie byłbym z tego zadowolony.

trosiek- thx, tylko nie kumam tego welda bo (wstyd się przyznać) nigdy nie używałem i byłbym wdzięczny za przybliżenie mi tej opcji (czemu służy, jak używać etc.)

Horus- dzięki, czyli wychodzi na to że dokleić ? (doczepić zrobiony bieżnik do masy opony)

 

PS. Wczesniej proszono o siatęczkę, postaram się wrzucić w ten weekend :)

Napisano

Nie, z tego co wyszlo domodelowujesz reszte oponki. Niewiele z resztą.

A co do welda-bierzesz dwa (lub wiecej) vertexy ktore są blisko, naciskasz weld w opcjach editable poly i robi sie z nich jeden vertex.

Napisano

niby detal robisz a zupełnie nie zgodny z orginałem, więc w rezultacie i tak słabo to wygląda dla kogoś kto wie jak zbudowany jest samochód. niemusze nawet szukac na necie jak wygląda konkretnie ten zacisk od bugatti ale napewno nie tak jak wymodelowałeś bo to niema prawa działać i się nie rozpaść.

więc szukaj i oglądaj więcej referek!

Napisano

Dzięki za komenty, krytykę, sugestie itd. :) Co do welda... dalej za bardzo tego nie kumam, popróbowałem coś porobić z vertexami w zwykłym boxie jak i bardziej skomplikowanych bryłach ale niezależnie od wszystkiego nic się nie zmieniało, żadnej różnicy :-/

Co do ilości poly - całe koło wraz z układem hamulcowym ma w tej chwili ok. 250 000 face'ów...sam układ ma ok. 200 000

Nie wiem jak mój komp zniesie dalsze modelowanie ale możliwość schowania elementów nad którymi się nie pracuje może jakoś uratuje kompa od niechybnego zwisu :P

Jakby co, w niedzielę update :)

 

PS. (następne żenujące pytanie) jak dodać mapę (np.referki,plany samochodu.etc) do boxa tak żeby we wszystkich vievportach była widoczna ? -żeby łatwiej było modelować i nie musieć co chwila zerkać na jakiegoś jpg-a

Napisano

Miałem troche podrobić w weekend a tym czasem okazało się że większość czasu spędziłem szukając referek podwozia oraz okolić ,,za tarczowych" różnych samochodów, w sobotę prawie wogóle mnie w domu nie było więc jedyne co mogę dzisiaj wrzucić to obiecana siateczka...No i bieżnik oponki :P

 

12093232546529.jpg

 

12093232815991.jpg

 

Siateczka jak widać porażająca nie jest i pięknie odsłania mój brak umiejętności i fakt, że w 3d muszę się jeszcze spooro nauczyć. :)

Napisano

wg. mnie bez sensu marnować tyle poly na coś tak małego i mało znaczącego. zacznij robić karoserię bo jak narazie to 3 strony rozprawiamy tylko o samych oponach i hamulcu.

Napisano

bez urazy ale jesli nie wiesz jak dziala weld (dosc podstawowa funkcja) to troche niepewny jestem czy wymodelujesz to auto choc z drugiej strony jakos poczatek masz niezly wiec ta sytuacja z weldem dosc dziwna :P czekam na kolejny up

Napisano

Wiec idziesz na łatwiznę, marnujesz strasznie dużo poly. Jak będziesz tak modelować nadal to wątpię żebyś go skończył. No chyba że masz kosmiczny sprzęt i ogromne ilości samozaparcia :)

Napisano

Mocno rozdrabniasz sie na detalach, jesli masz zamiar cisnac kazdy element w ten sposob do konca, to nie chcialbym byc na miejscu Twojego kompa;p

chyba ze teraz karoserie zrobisz low-poly;p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności