QbisieQ Napisano 21 Kwiecień 2008 Napisano 21 Kwiecień 2008 Siema, postanowiłem się zawziąć i wymodelować wreszcie jakiś samochód. Typ padł na Veyron'a. Póki co mam tylko koło (od czegoś trzeba zacząć :P ) ale natknąłem się na pewien problem, otóż: Przy tarczy hamulcowej nie wyświetla się, a własciwie wyświetla na czarno pewien jej fragment. Co ciekawe, nie wyświetla się poprawnie nie tyle cały obiekt co tylko część obiektu a najdziwniejsze jest to, że gdy nie daje żadnego źródła światła wyświetla się on poprawnie. :-/ Pomocy, o co chodzi ? Koło: Tarcza hamulcowa ze źródłem światła (Skylight) bez źródła światła
trosiek Napisano 21 Kwiecień 2008 Napisano 21 Kwiecień 2008 a nie chodzi tu przypadkiem o materiały? (to vray tak?) bo w vrayu czasem nie renderzy jak są złe materiały :)
QbisieQ Napisano 21 Kwiecień 2008 Autor Napisano 21 Kwiecień 2008 Nie nie, jest to klasyczny, maxowy render, a materiał to po prostu zwykły i domyślny tyle ze zamiast szarego to biały. Mogę tylko dodać że obiekt był zrobiony za pomocą funkcji lathe ze spline'ów.
Fargate Napisano 21 Kwiecień 2008 Napisano 21 Kwiecień 2008 Można siateczkę? Spróbuj przekonwertować na mesh a potem na poly i wyrenderuj.
PLS Napisano 21 Kwiecień 2008 Napisano 21 Kwiecień 2008 Niewiele narazie zrobiles a juz mi sie podoba;] Tylko opona chyba powinna byc nieco szersza i miec nizszy profil. Posadz go na 40:]
TheCapo Napisano 22 Kwiecień 2008 Napisano 22 Kwiecień 2008 Fajnie jak by na oponie byl bieznik:) no chyba ze robisz jak do wyscigowego motoru:). Tarcza hamulcowa fajnie wyglada.
trosiek Napisano 22 Kwiecień 2008 Napisano 22 Kwiecień 2008 na dole masz niezweldowane chyba vertexy - taka czarna linia jest.
Gość obo Napisano 23 Kwiecień 2008 Napisano 23 Kwiecień 2008 Narazie mało. Czekam na więcej :) Sam kiedyś miałem modelnąć sobie tą furke :)
QbisieQ Napisano 25 Kwiecień 2008 Autor Napisano 25 Kwiecień 2008 Wow, nie spodziewałem się tylu komentów. Dzięki z zainteresowanie, to naprawdę motywujące. Baaardzo długo męczyłem się z klockiem.... hamulcowym, a itak nie wyszedł mi taki jaki bym chciał ale już stwierdziłem że nie będę przy nim siedzieć. Teraz praca powinna iść szybciej. Aha...jeszcze jedna sprawa, jako że jest to mój pierwszy samochód i wogóle w 3D jestem raczej na miernym poziomie to prosiłbym o kilka rad, mianowicie: - Czy bieżniki na oponach lepiej ,,dokleić" czy wyciąć ? - Czy karoserię zrobić ze splajnów a potem surface czy normalnie modelwoać bryły ? Z góry thx. Tymczasem zapraszam do oceny:
PLS Napisano 25 Kwiecień 2008 Napisano 25 Kwiecień 2008 ostro jedziesz:] Jeszcze zaczniesz wrzucac kazda czesc do zbrusha i robic detal materialu;P Bardzo szczegolowy jestes:] super
patry Napisano 25 Kwiecień 2008 Napisano 25 Kwiecień 2008 Co do pytań: 1) ja bieżnik "doklejam" :) 2) jak kto woli :) Ja osobiście robię całą bryłę z plane'a Wracając do pracy - super detal, ale czy będzie on widoczny na końcowych renderach?
trosiek Napisano 25 Kwiecień 2008 Napisano 25 Kwiecień 2008 ja samochód robie najpierw tak: robię plane, potem na editable poly, ustawiam vertexy na kształt samochodu, robie dziury na koła, potem na światła, ew. na szyby i dalej powoli ale sukcesywnie i w miare równomiernie zaczynam prace nad poszczególnymi elementami :) a opona to wg. mnie lepiej modelować. imo modeling daje lepsze efekty niż mapa :)
Horus Napisano 25 Kwiecień 2008 Napisano 25 Kwiecień 2008 ładny detal :-) co do bieżnika to proponuje zrobic jeden segment, skopiowac mase razy, attache (tak ze mamy "płaską" opone) a pozniej BEND`em na 360 stopni zwinąć w okrąg. Ciezko wytlumaczyc opisowo, na necie powinny byc tutki do tego. EDIT: tak na szybko: Segment->copy->bend->extrude bokow, autosmoth
trosiek Napisano 25 Kwiecień 2008 Napisano 25 Kwiecień 2008 przed bendem trzeba tylko zaznaczyć wszystkie vertexy i zrobić weld, bo inaczej może się opona rozjechać po skręceniu. i po zwinięciu znowu convert to editable poly, i znowu weld ;) i masz oponke jak malowana :D
QbisieQ Napisano 25 Kwiecień 2008 Autor Napisano 25 Kwiecień 2008 PLS - thx. ja lubię detal patry - thx. pewnie nie będzie większości widać, ale chodzi chyba o to żeby mieć satysfakcję z wykonanej pracy, gdybym zamiast układu hamulcowego walnął dwa cylindry i boxa to równie dobrze mógłbym wogóle nie robić bo itak nie byłbym z tego zadowolony. trosiek- thx, tylko nie kumam tego welda bo (wstyd się przyznać) nigdy nie używałem i byłbym wdzięczny za przybliżenie mi tej opcji (czemu służy, jak używać etc.) Horus- dzięki, czyli wychodzi na to że dokleić ? (doczepić zrobiony bieżnik do masy opony) PS. Wczesniej proszono o siatęczkę, postaram się wrzucić w ten weekend :)
Horus Napisano 25 Kwiecień 2008 Napisano 25 Kwiecień 2008 Nie, z tego co wyszlo domodelowujesz reszte oponki. Niewiele z resztą. A co do welda-bierzesz dwa (lub wiecej) vertexy ktore są blisko, naciskasz weld w opcjach editable poly i robi sie z nich jeden vertex.
javor Napisano 25 Kwiecień 2008 Napisano 25 Kwiecień 2008 niby detal robisz a zupełnie nie zgodny z orginałem, więc w rezultacie i tak słabo to wygląda dla kogoś kto wie jak zbudowany jest samochód. niemusze nawet szukac na necie jak wygląda konkretnie ten zacisk od bugatti ale napewno nie tak jak wymodelowałeś bo to niema prawa działać i się nie rozpaść. więc szukaj i oglądaj więcej referek!
QbisieQ Napisano 25 Kwiecień 2008 Autor Napisano 25 Kwiecień 2008 Jak już pisałem z klocka nie jestem zadowolony, w rzeczywistości jest węższy, reszta się zgadza
Last Soldier Napisano 25 Kwiecień 2008 Napisano 25 Kwiecień 2008 tarcza zacisk jak dla mnie extra detal , ile ten zacisk tarcza i itd maja poly ?
mastahcez Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 wow, to juz perwersja jak dla mnie tyle sie bawic w rzeczy ktore i tak beda przykryte kolem... nie zrozum zle, to nie kryt, raczej podziw. tak trzymaj, pozdr!
QbisieQ Napisano 26 Kwiecień 2008 Autor Napisano 26 Kwiecień 2008 Dzięki za komenty, krytykę, sugestie itd. :) Co do welda... dalej za bardzo tego nie kumam, popróbowałem coś porobić z vertexami w zwykłym boxie jak i bardziej skomplikowanych bryłach ale niezależnie od wszystkiego nic się nie zmieniało, żadnej różnicy :-/ Co do ilości poly - całe koło wraz z układem hamulcowym ma w tej chwili ok. 250 000 face'ów...sam układ ma ok. 200 000 Nie wiem jak mój komp zniesie dalsze modelowanie ale możliwość schowania elementów nad którymi się nie pracuje może jakoś uratuje kompa od niechybnego zwisu :P Jakby co, w niedzielę update :) PS. (następne żenujące pytanie) jak dodać mapę (np.referki,plany samochodu.etc) do boxa tak żeby we wszystkich vievportach była widoczna ? -żeby łatwiej było modelować i nie musieć co chwila zerkać na jakiegoś jpg-a
QbisieQ Napisano 27 Kwiecień 2008 Autor Napisano 27 Kwiecień 2008 Miałem troche podrobić w weekend a tym czasem okazało się że większość czasu spędziłem szukając referek podwozia oraz okolić ,,za tarczowych" różnych samochodów, w sobotę prawie wogóle mnie w domu nie było więc jedyne co mogę dzisiaj wrzucić to obiecana siateczka...No i bieżnik oponki :P Siateczka jak widać porażająca nie jest i pięknie odsłania mój brak umiejętności i fakt, że w 3d muszę się jeszcze spooro nauczyć. :)
trosiek Napisano 27 Kwiecień 2008 Napisano 27 Kwiecień 2008 wg. mnie bez sensu marnować tyle poly na coś tak małego i mało znaczącego. zacznij robić karoserię bo jak narazie to 3 strony rozprawiamy tylko o samych oponach i hamulcu.
Temporal Napisano 27 Kwiecień 2008 Napisano 27 Kwiecień 2008 bez urazy ale jesli nie wiesz jak dziala weld (dosc podstawowa funkcja) to troche niepewny jestem czy wymodelujesz to auto choc z drugiej strony jakos poczatek masz niezly wiec ta sytuacja z weldem dosc dziwna :P czekam na kolejny up
QbisieQ Napisano 27 Kwiecień 2008 Autor Napisano 27 Kwiecień 2008 Masz rację, wezmę się za karoserię, muszę odpocząć od tych mechanicznych elementów
Fargate Napisano 27 Kwiecień 2008 Napisano 27 Kwiecień 2008 Wiec idziesz na łatwiznę, marnujesz strasznie dużo poly. Jak będziesz tak modelować nadal to wątpię żebyś go skończył. No chyba że masz kosmiczny sprzęt i ogromne ilości samozaparcia :)
JW_2305 Napisano 27 Kwiecień 2008 Napisano 27 Kwiecień 2008 Mocno rozdrabniasz sie na detalach, jesli masz zamiar cisnac kazdy element w ten sposob do konca, to nie chcialbym byc na miejscu Twojego kompa;p chyba ze teraz karoserie zrobisz low-poly;p
TheCapo Napisano 29 Kwiecień 2008 Napisano 29 Kwiecień 2008 Tez myśle że za bardzo się z tym bawisz. To chyba nie ma sensu:) Ale fajnie zrobiłeś:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się