Napisano 22 Kwiecień 200816 l Witam. Postanowiłem zabrac sie za modelowanie samochodu. Będzie to dopiero mój drugi model, nigdy takiego typu rzeczy nie robiłem. Na razie dużo nie mam, chciałem zapytac, czy siatka jest dobrze rozłozona? macie moze jakies inne pomysły jak rozłożyc siatke na tym aucie? Wybrałem akurat Forda Ka, ponieważ kształt jest kształem jednym z prostrzych, jakie znalazłem. Jezeli macie jakies propozycje co do siatki, to byłbym baaardzo wdzięczny jeślibyscie pomogli:) oto obrazki:
Napisano 22 Kwiecień 200816 l strasznie duzo siatki na nadkolu. jak sie postarasz to zalatwisz to 7-9 edgesami. i na masce tez siatka chyba przygesta. pracuj pracuj xD ja moze tez sie wezme za samochod kiedys :)
Napisano 22 Kwiecień 200816 l Autor hm, z przodu i z tyłu samochodu zrobiłem wiecej siatki z uwagi na to, żeby póxniej pomogło mi to przy robieniu skomplikowanech zderzaków. Nie wiem, jesli źle bysle to mnie poprawdzie, w koncu dopiero jestem poczatkujący, i to bardzo:)
Napisano 22 Kwiecień 200816 l wiec powinienes zrobic tyle siatki ile ci w danym momencie potreba. pozniej zawsze mozesz sobie cutem lub quickslicem dorobic
Napisano 22 Kwiecień 200816 l Dobrze dopasuj siatke do linii na blueprincie i na poczatku rob to malo gesta siatka, pozniej zageszczaj, bo rzeczywiscie na nadkolach jest dosc gesto, poza tym staraj sie tworzyc z czworokatow, bo u siebie masz juz trojkaty i pieciokaty
Napisano 22 Kwiecień 200816 l Autor ok, dziekie za rady:) mam świadomosc tych trójkątów itd, wiem że mam, teraz bede starał sie jakos pomyslec, jak je zlikwidowac:) pracuje własnie wiec mysle że niedugo bedzie upgrade:) thx
Napisano 22 Kwiecień 200816 l znawca tez nie jestem, ale staraj sie omijac trojkatow podczas modelowania... a i taka rada ode mnie, szyby staraj sie przecinac jedynie jednym cut'em, tzn pociagnij go przez calosc, tak zeby szyba przednia tak jak i tylnia byla zlozona z 4rech kwadratow... siatka rzeczywiscie zbyt geta, na poczatku staraj sie zrobic ja bardzo prostą i rzadka, poznie udoskonalaj... a i wygodnie jest robic cala bryle a pozniej dopiero ja ciac i udoskonalac poszczegolne elementy - bynajmniej ja tak robie... pozdrawiam :-)
Napisano 22 Kwiecień 200816 l Paniczne unikanie trójkątów to ruska propaganda. Inteligentnie użyty trójkąt odpowie w zamian uśmiechem i osłodzi ci dzień.
Napisano 22 Kwiecień 200816 l Autor o:) hm.... a w jakich przypadkach takie tzn popularnie "brzydkie trójkąty" mozna dobrze sporzytkowac?:)
Napisano 22 Kwiecień 200816 l Paniczne unikanie trójkątów to ruska propaganda. Inteligentnie użyty trójkąt odpowie w zamian uśmiechem i osłodzi ci dzień. :) AMEN RA
Napisano 22 Kwiecień 200816 l łączenie chamferów, przecinanie się 3 edgów... dobry trójkąt nie jest zły
Napisano 22 Kwiecień 200816 l A to z ciekawosci zapytam, jak to jest z pieciokatami np. lub wiekszymi wielokatami? A i wg mnie to dobra fura jak na poczatek ;]
Napisano 23 Kwiecień 200816 l Autor witam. Zacząłem cos robic z tyłem, na razie chciałem tylko zaznaczyc linie tego bagażnika i pokazac ogólną bryłę. Jak myslicie? moze byc? cos razi w oczy co do ogólniego kształtu? wydaje mi sie że cos jest z krawędziami dachu nie tak, za ostre;/ alete blueprinty jakies kiepski, bo są pewne czasem dosc spore niedociągłosci według mnie..;/ ocencie sami, zaznaczcie jeżeli cos widziecie nie tak:) thank's
Napisano 23 Kwiecień 200816 l Model jest strasznie pogięty. Siatka w niektórych miejscach jest zbyt gęsta np nadkola. Ciężko będzie to wszystko wyprostować. Może spróbuj zrobić bardziej równomierną siatkę.
Napisano 23 Kwiecień 200816 l Autor hm...;/ tylko jak to teraz zrobic...;/ bedzie raczej problem, troche już tego mam, nie wiem z czego zrezygnowac, a z czego nie;/
Napisano 23 Kwiecień 200816 l no to tylko usuwasz sobie edgesy i przesuwasz. nikt niekaze calego modelu od nowa robic. wystarczy troche posiedziec i pokasowac edgesy i przesunac. tylko jak pokasujesz edge to niezapomnij pozniej vertexow usunac.
Napisano 23 Kwiecień 200816 l ... a zacząć można od prostowania siatki, tak aby zlikwidować wszystkie nierówności tak pięknie widoczne po ms ;-) powodzenia!
Napisano 23 Kwiecień 200816 l nie jest źle, wazne ze jakos powoli ruszasz do przodu, poczatki zawsze sa trudne, tutaj masz przykladowo (fakt ze innego auta) jak moja siatka z czasem sie ubogacala.... 1. 2. 3. teoretycznie robiac kazde kolejne auto bede staral sie trzymac mniej wiecej podobienstwa tej siatki.... a i gdybys mial niewyrazne blueprinty, to http://max3d.pl/forum/showthread.php?p=648972
Napisano 23 Kwiecień 200816 l Niepotrzebnie wyodrebniasz od razu krawedzie, najpierw zrob dokladniej bryle, lepiej rozloz siatke, a pozniej dopiero uzywaj chamfera. Za bardzo sie spieszysz;p
Napisano 24 Kwiecień 200816 l Autor ok:) dzieki chłopaki za rade:) bardzo przydatne, na pewno skorzystam:) k_gabra: thank's za przykłady, rozumiem teraz sens:) Homa: też sposób JW_2305: heh, trudno sie dziwic jak sie widzi prace innych:) chce byc się tak wprawnym jak Oni;) Poprawie sie;) jeszcze raz dzieki:)
Napisano 24 Kwiecień 200816 l no i jak zrobisz taka siatke, to dopiero rozcinaj auto na poszczegolne czesci, ale o tym pozniej zeby ci w glowie nie mieszac jak narazie... :-)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto