Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. podjąłem decyzję o założeniu tego wipa. jest to mój drugi model samochodu. wiem że ma wiele błędów, ale chce go wyrenderować. Celem tego Wipu jest zrobienie dobrego renderu studyjnego.

 

Męczę się z tym od jakiś 10 dni. cały czas bez dobrych skutków.

 

Oto to co wyszło narazie:

 

11.jpg

 

9.jpg

 

8.jpg

 

Wynik chciałbym uzyskać mniej więcej podobny do tych renderów(ujęcia z boku):

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=40231

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=42960

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=43264

 

Niestety jak widać jestem daleko od tego. i Ani trochę się nie zbliżam...

 

Całość w maxie 9/2008 i vrayu.

Modelowanie to 6 wieczórów.

 

model screeny z viewportu:

 

v1.JPG

v2.JPG

v3.JPG

v4.JPG

siatki ( mesh smoothy są po edit poly):

wire1.JPG

wire2.JPG

i baza z której to wszystko wyszło:

base1.JPG

base2.JPG

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Teraz ustawienia studia:

 

JEst to sphera odcięta w połowie jako otoczenie.

vrayLighty mają włączone invisible.

sc1.JPG

sc2.JPG

sc3.JPG

sc4.JPG

 

tutaj sety lakieru:

mat.JPG

 

w diffusie i refleccie fallofy fresnell. w diff kolory od czarnego do białego, w reflect od niepełnego czarnego do niepełnego białego.

 

Teraz kilka moich spostrzeżeń: rendering trwa teraz bardzo długo... ok 10h. wiem że to przez GI, które mam ustawione na Brute force+Light cache. IRR odpada ponieważ wtedy podłoze jest w plamach, jakbym nie podbijał setów IRR. dlatego ustawiłem Brute force. do zadowalających wyników musze jednak subdivsy ustawiać na min 80. To mi zabija render.

 

Bez GI ciężko mi doświetlić dokładnie detale modelu. MAteriały też mają strasznie zkaszanione odbicia, co na szybach widać, a mają one subdivsy na 30 i multipler w DMC samplerze na 2.0 więc wychodzi z tego 60... nie mam pojęcia co z tym zrobić.

 

może jakieś linki dobre do tutków macie do renderingu studyjnego?

 

już nie mam pomysłów.

Napisano

Nie wiem moze tak sie robi ale ja to bym wywalił te wszystkie małe światełka, te kolumny a przede wszystkim ten biały pasek który nie wiem za bardzo czym jest.

Napisano

@Xiz0r jak dla mnie felgi i tarcza hamulcowe sa spoko, jedyne co to lakier mi sie nie podoba do konca i oponki, ale i tak nie jest zle. No ale poczekajmy na rady fachowcow. Sam chetnie poslucham cenych rad.

 

@Gomez u mnie link do sendspace dziala :)

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

Napisano

Łooo, Gomez, skąd ty masz takie łakocie... Szukałem kiedyś takich fot i jedyne co znalazłem, to płacz i zażenowanie.

Napisano

Black Mamba> Dobra strona którą podał Patry czy dobry model?

 

Patry> dzięki, ale tez mam problemy z niemieckim. może coś z tego planu/rzutu z góry wywnioskuje.

 

 

Następny dzień, następne testy. wszystko nowe. Materiały, Studio, oświetlenie. Tylko model został. Nie patrzcie na Lusterka, tarcze i tylnie światła.Materiały tam jeszcze z wczoraj zostały. Jak zrobić aby szyby wygladały lepiej. próbuje z Fallofami, gradientami i nic.

 

Jest progress?

 

12.jpg

Napisano

Dlaczego opony zachodzą na zielony? Model jest fajny ale z materiałami jeszcze dużo roboty. Chyba wyskoczył Ci jakiś bug na przednim nadkolu. Nie wiem czy taki był cel, ale lakier wygląda na matowy.

Napisano

Modelowi sporo brakuje, ale skoro skupiasz się na próbach renderowania, to chyba nie jest to w tym momencie tak istotne ;-)

I widać, że nabiera charakteru - ten ostatni render ...lepszy niż poprzednie.

Krzywizny maski niestety aż krzyczą. W studio oświetlenie i odbicia są najważniejsze moim zdaniem - a na krzywej powierzchni - jakie by nie były - nie będą dobrze wyglądać...

Powodzenia w dalszej pracy. Jak to się mówi "idziesz w dobrą stronę" :-P

Napisano

Duzo lepiej. Powiedzialem ze nie bede sie wymadrzac ale jednak to zrobie i pokaze ci za co kocham photoshopa. Oczywiscie musisz to poprawic w maxie ale mozna latwo zobaczyc czego tu brakuje a dopiero w koncowym renderze troche podrasowac prace w ten sposob.

 

121hz9.th.jpg

 

Brakuje tu swiatla gdybys nie skumal ;) Nie oswietlaj go z kazdej strony jak poprrzednio tylko daj mocniejsze swiatelka albo zwieksz multiplier GI (nie znam vraya).

Napisano

Gomez:

 

no ja PS-a rozumiem;) narazie czyste rendery umieszczam, bez post.

 

ten 3-ci w twoim wykonaniu za jasny, drugi najlepszy.

 

pecet> wiem wiem, własnie siadam do remodelingu.

 

tutaj render z poprawionymi materiałami na tym modelu:

13.jpg

Napisano

Do tego autka myślę, że najbardziej będzie pasował srebrny lakierek i bardzo ciemne studio :) Lakier nie może być matowy tak jak Freedom pisze :) Najlepiej zrób dwie warstwy lakieru (np. shellackiem) i w 1. warstwie zrób matowy lak, a w 2. ostre odbicia i powinno być git :)

Napisano

Xiz0r - czarny lakier elegancki. Czy moglbys jeszcze zrobic srebrny metalic? Material felg i tarcz jak dla mnie lepszy byl w pierwszym poscie - patrz druga fotka. Fajnie by bylo jakbys jeszcze dorzucil firmowy znaczek na felgach tak jak to jest na pierwszych renderach, tylko lepiej, zeby zamiast textury znaczek byl wymodelowany - elegancko by to wygladalo.

 

Ogolnie jak dla mnie idziesz w dobra strone.

 

Pozdrawiam i zycze powodzenia w dalszych pracach,

 

xaoo

Napisano

Fajny material tarcz hamulcowych.

A w modelu szczegolnie dwie rzeczy rzucaja mi sie w oczy, jakas brzydko (jest dziwnie zaokraglone) odbija sie swiatlo przed przednim reflektorem i pod rowkiem (krzywo?) i z tyl, laczenia blach przy tylnim swietle tez jakies krzywe, jakby vertexy wyciagniete w strone swiatla

Napisano

w zasadzie finished tego ujęcia:19ps.jpg

 

chyba że uznacie że nadal tragedia. do zrobienia podniesienie auta bo weszło w ziemie, znaczki astona na felach i tyle

 

Freedom Fighter>

Obwódka to w poscie się zrobiła nieudolnie. w finished nie będzie.

Wyprostować? to tak nie jest lepiej?

Napisano

No i jest duuuużo lepiej. Razi tylko tak rozmazana obwódka wokół samochodu.

Ja bym tez wyprostował koła do ujęcia z boku.

Napisano

No i ladnie, mi jedynie nie pasuje cos wokol przedniego reflektora, ale nie wiem co;p (jakis maly sie wydaje?)

I rzeczywiscie do tego rzutu bardziej pasowalyby kola prosto

Napisano

studio nawet nie najgorsze, ale model nadal bardzo kuleje i nie chodzi mi tu o jakieś bugi czy krzywizny ale o ogólne proporcje, pewnie modelowałeś ze zdjęć nie biorąc poprawki na parspektywe przez co wyszedł jakby za krótki, na tym > klik!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności