Napisano 22 Kwiecień 200817 l Witam. podjąłem decyzję o założeniu tego wipa. jest to mój drugi model samochodu. wiem że ma wiele błędów, ale chce go wyrenderować. Celem tego Wipu jest zrobienie dobrego renderu studyjnego. Męczę się z tym od jakiś 10 dni. cały czas bez dobrych skutków. Oto to co wyszło narazie: Wynik chciałbym uzyskać mniej więcej podobny do tych renderów(ujęcia z boku): http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=40231 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=42960 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=43264 Niestety jak widać jestem daleko od tego. i Ani trochę się nie zbliżam... Całość w maxie 9/2008 i vrayu. Modelowanie to 6 wieczórów. model screeny z viewportu: siatki ( mesh smoothy są po edit poly): i baza z której to wszystko wyszło:
Napisano 22 Kwiecień 200817 l Autor Teraz ustawienia studia: JEst to sphera odcięta w połowie jako otoczenie. vrayLighty mają włączone invisible. tutaj sety lakieru: w diffusie i refleccie fallofy fresnell. w diff kolory od czarnego do białego, w reflect od niepełnego czarnego do niepełnego białego. Teraz kilka moich spostrzeżeń: rendering trwa teraz bardzo długo... ok 10h. wiem że to przez GI, które mam ustawione na Brute force+Light cache. IRR odpada ponieważ wtedy podłoze jest w plamach, jakbym nie podbijał setów IRR. dlatego ustawiłem Brute force. do zadowalających wyników musze jednak subdivsy ustawiać na min 80. To mi zabija render. Bez GI ciężko mi doświetlić dokładnie detale modelu. MAteriały też mają strasznie zkaszanione odbicia, co na szybach widać, a mają one subdivsy na 30 i multipler w DMC samplerze na 2.0 więc wychodzi z tego 60... nie mam pojęcia co z tym zrobić. może jakieś linki dobre do tutków macie do renderingu studyjnego? już nie mam pomysłów.
Napisano 22 Kwiecień 200817 l Nie wiem moze tak sie robi ale ja to bym wywalił te wszystkie małe światełka, te kolumny a przede wszystkim ten biały pasek który nie wiem za bardzo czym jest.
Napisano 22 Kwiecień 200817 l Moze to ci w czyms pomoze http://www.sendspace.com/file/svk33u Nie znam sie wiec sie nie bede wymadrzac ;)
Napisano 22 Kwiecień 200817 l jak chcesz robic ujecie z boku to koniecznie popraw krzywe nadkola:) gomez - link nie dziala:)
Napisano 22 Kwiecień 200817 l Autor freedom fighter. to wszystko to moje próby. wiem że porażka... JohnZi. myślę nad remodellingiem własnie całych blach gdzie są nadkola Gomez>Link nie działa
Napisano 22 Kwiecień 200817 l Dziwne bo u mnie dziala. Moze na rapidzie zadziala http://rapidshare.com/files/109620536/car_studio_setup.rar.html Na imageshacku na pewno dziala :) Tu jest to samo co w paczce. Sorry ze tak duzo tych miniaturek ale juz mi sie nie chce zmieniac.
Napisano 22 Kwiecień 200817 l @Xiz0r jak dla mnie felgi i tarcza hamulcowe sa spoko, jedyne co to lakier mi sie nie podoba do konca i oponki, ale i tak nie jest zle. No ale poczekajmy na rady fachowcow. Sam chetnie poslucham cenych rad. @Gomez u mnie link do sendspace dziala :) Pozdrawiam, xaoo
Napisano 22 Kwiecień 200817 l Łooo, Gomez, skąd ty masz takie łakocie... Szukałem kiedyś takich fot i jedyne co znalazłem, to płacz i zażenowanie.
Napisano 23 Kwiecień 200817 l Ja mam awersję do niemieckiego, więc mogę nie znać celowo. :) Ale chyba nigdy nie byłem na tej stronie.
Napisano 23 Kwiecień 200817 l Autor Black Mamba> Dobra strona którą podał Patry czy dobry model? Patry> dzięki, ale tez mam problemy z niemieckim. może coś z tego planu/rzutu z góry wywnioskuje. Następny dzień, następne testy. wszystko nowe. Materiały, Studio, oświetlenie. Tylko model został. Nie patrzcie na Lusterka, tarcze i tylnie światła.Materiały tam jeszcze z wczoraj zostały. Jak zrobić aby szyby wygladały lepiej. próbuje z Fallofami, gradientami i nic. Jest progress?
Napisano 23 Kwiecień 200817 l Dlaczego opony zachodzą na zielony? Model jest fajny ale z materiałami jeszcze dużo roboty. Chyba wyskoczył Ci jakiś bug na przednim nadkolu. Nie wiem czy taki był cel, ale lakier wygląda na matowy.
Napisano 23 Kwiecień 200817 l Modelowi sporo brakuje, ale skoro skupiasz się na próbach renderowania, to chyba nie jest to w tym momencie tak istotne ;-) I widać, że nabiera charakteru - ten ostatni render ...lepszy niż poprzednie. Krzywizny maski niestety aż krzyczą. W studio oświetlenie i odbicia są najważniejsze moim zdaniem - a na krzywej powierzchni - jakie by nie były - nie będą dobrze wyglądać... Powodzenia w dalszej pracy. Jak to się mówi "idziesz w dobrą stronę" :-P
Napisano 23 Kwiecień 200817 l Duzo lepiej. Powiedzialem ze nie bede sie wymadrzac ale jednak to zrobie i pokaze ci za co kocham photoshopa. Oczywiscie musisz to poprawic w maxie ale mozna latwo zobaczyc czego tu brakuje a dopiero w koncowym renderze troche podrasowac prace w ten sposob. Brakuje tu swiatla gdybys nie skumal ;) Nie oswietlaj go z kazdej strony jak poprrzednio tylko daj mocniejsze swiatelka albo zwieksz multiplier GI (nie znam vraya).
Napisano 23 Kwiecień 200817 l pierwsze studio strasznie przekombinowane...ale najgorszy w tym wszystkim jest model, strasznie pokrzywiony i jakiś nieproporcjonalny
Napisano 23 Kwiecień 200817 l Autor Gomez: no ja PS-a rozumiem;) narazie czyste rendery umieszczam, bez post. ten 3-ci w twoim wykonaniu za jasny, drugi najlepszy. pecet> wiem wiem, własnie siadam do remodelingu. tutaj render z poprawionymi materiałami na tym modelu:
Napisano 27 Kwiecień 200816 l Autor poprawione nadkole przednie, maska i dach: Jaki kolor lakieru najlepiej? British racing green, czarny czy srebrny? czy może coś ala tytan/platyna?
Napisano 27 Kwiecień 200816 l Czemu lakier jest jakiś matowy i opony szare? I najlepiej wyprostuj te koła.
Napisano 27 Kwiecień 200816 l Do tego autka myślę, że najbardziej będzie pasował srebrny lakierek i bardzo ciemne studio :) Lakier nie może być matowy tak jak Freedom pisze :) Najlepiej zrób dwie warstwy lakieru (np. shellackiem) i w 1. warstwie zrób matowy lak, a w 2. ostre odbicia i powinno być git :)
Napisano 27 Kwiecień 200816 l Wiem ze robisz to w VRayu ale mental ma fajny Car Paint shader, chociaz rzuc okiem, wystarczy F9 :)
Napisano 27 Kwiecień 200816 l Autor to jeszcze poprosze o pomoc przy lampach przednich... studio rozumiem że już jako takie jest bo nie słysze już krzyków?
Napisano 27 Kwiecień 200816 l Autor no i dalej: czarny lakier chyba zostaje, wydaje mi się że dobrze się z felgami i resztą komponuje, tylko rozjaśnię jeszcze trochę tło... komentujcie, ja ty coraz mniej widzę.
Napisano 27 Kwiecień 200816 l Xiz0r - czarny lakier elegancki. Czy moglbys jeszcze zrobic srebrny metalic? Material felg i tarcz jak dla mnie lepszy byl w pierwszym poscie - patrz druga fotka. Fajnie by bylo jakbys jeszcze dorzucil firmowy znaczek na felgach tak jak to jest na pierwszych renderach, tylko lepiej, zeby zamiast textury znaczek byl wymodelowany - elegancko by to wygladalo. Ogolnie jak dla mnie idziesz w dobra strone. Pozdrawiam i zycze powodzenia w dalszych pracach, xaoo
Napisano 30 Kwiecień 200816 l Fajny material tarcz hamulcowych. A w modelu szczegolnie dwie rzeczy rzucaja mi sie w oczy, jakas brzydko (jest dziwnie zaokraglone) odbija sie swiatlo przed przednim reflektorem i pod rowkiem (krzywo?) i z tyl, laczenia blach przy tylnim swietle tez jakies krzywe, jakby vertexy wyciagniete w strone swiatla
Napisano 30 Kwiecień 200816 l Autor w zasadzie finished tego ujęcia: chyba że uznacie że nadal tragedia. do zrobienia podniesienie auta bo weszło w ziemie, znaczki astona na felach i tyle Freedom Fighter> Obwódka to w poscie się zrobiła nieudolnie. w finished nie będzie. Wyprostować? to tak nie jest lepiej?
Napisano 30 Kwiecień 200816 l No i jest duuuużo lepiej. Razi tylko tak rozmazana obwódka wokół samochodu. Ja bym tez wyprostował koła do ujęcia z boku.
Napisano 30 Kwiecień 200816 l No i ladnie, mi jedynie nie pasuje cos wokol przedniego reflektora, ale nie wiem co;p (jakis maly sie wydaje?) I rzeczywiscie do tego rzutu bardziej pasowalyby kola prosto
Napisano 1 Maj 200816 l studio nawet nie najgorsze, ale model nadal bardzo kuleje i nie chodzi mi tu o jakieś bugi czy krzywizny ale o ogólne proporcje, pewnie modelowałeś ze zdjęć nie biorąc poprawki na parspektywe przez co wyszedł jakby za krótki, na tym > klik!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto