Skocz do zawartości

[Modelowanie]Odzyskiwanie oryginalnej orientacji objektu[3dsMax]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Często zdarza się że podczas importu dziwnych formatów, czy nawet własnej nieuwagi obiekt który otwieramy w maxie ma niepoprawną orientacje.

W Tym tutorialu przedstawię dość precyzyjną metodę na odzyskanie poprawnej orientacji bez ustawiania "na oko".

 

 

Oto nasz obiekt. Gizmo pokrywa się z osiami x,y,z Wszystkie koordynaty w "Transform type in"(F12) w trybie rotacji(world) są równe 0. Mimo tego obiekt stoi po prostu krzywo.

00.jpg

 

1.

Create->Geometry->Box, zaznaczamy opcję AutoGrid i tworzymy boxa na dolnej krawędzi naszego obiektu.

01.jpg

 

2.

Nażędziem "Select and Link" linkujemy nasz objekt do nowego boxa.

02.jpg

 

3.

Zaznaczamy boxa i w panelu "Rotate Transform Type In" zerujemy wszystkie wartości.

03.jpg

 

4.

Usuwamy boxa i tworzymy boxa2 tym razem na ściance naszego obiektu.

Tak jak poprzednio linkujemy nasz obiekt do boxa2 i resetujemy wszystkie wartości rotacji. i usuwamy boxa2

04.jpg

 

5.

Nasz obiekt zyskał prawidłową orientację lecz jego gizmo jest obrócone.

Oby rozwiązać ten problem klikamy Utilities->Reset XForm->Reset Selected.

Oraz konwertujemy obiekt do Editable Poly.

05.jpg

 

6.

Nasz obiekt jest wyprostowany i gotowy do dalszej obróbki

06.jpg

  • Like 4
  • Confused 2
  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

hmm. Robiłem to z myślą a arch gdzie dobrze mieć jest wszystko rowno.

 

Dla ludzkiej głowy można by znaleźć jakieś dwa przeciwległe wierzchołki z lewej i prawej strony, połączyć je splinem. Wyextrudować splina i już masz płaską powierzchnię :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności