Lis Napisano 10 Maj 2008 Napisano 10 Maj 2008 Często zdarza się że podczas importu dziwnych formatów, czy nawet własnej nieuwagi obiekt który otwieramy w maxie ma niepoprawną orientacje. W Tym tutorialu przedstawię dość precyzyjną metodę na odzyskanie poprawnej orientacji bez ustawiania "na oko". Oto nasz obiekt. Gizmo pokrywa się z osiami x,y,z Wszystkie koordynaty w "Transform type in"(F12) w trybie rotacji(world) są równe 0. Mimo tego obiekt stoi po prostu krzywo. 1. Create->Geometry->Box, zaznaczamy opcję AutoGrid i tworzymy boxa na dolnej krawędzi naszego obiektu. 2. Nażędziem "Select and Link" linkujemy nasz objekt do nowego boxa. 3. Zaznaczamy boxa i w panelu "Rotate Transform Type In" zerujemy wszystkie wartości. 4. Usuwamy boxa i tworzymy boxa2 tym razem na ściance naszego obiektu. Tak jak poprzednio linkujemy nasz obiekt do boxa2 i resetujemy wszystkie wartości rotacji. i usuwamy boxa2 5. Nasz obiekt zyskał prawidłową orientację lecz jego gizmo jest obrócone. Oby rozwiązać ten problem klikamy Utilities->Reset XForm->Reset Selected. Oraz konwertujemy obiekt do Editable Poly. 6. Nasz obiekt jest wyprostowany i gotowy do dalszej obróbki 4 2
ttaaddeekk Napisano 10 Maj 2008 Napisano 10 Maj 2008 co jezeli obiekt ma nieregularne ksztalty, np ludzka glowa ?
Lis Napisano 10 Maj 2008 Autor Napisano 10 Maj 2008 hmm. Robiłem to z myślą a arch gdzie dobrze mieć jest wszystko rowno. Dla ludzkiej głowy można by znaleźć jakieś dwa przeciwległe wierzchołki z lewej i prawej strony, połączyć je splinem. Wyextrudować splina i już masz płaską powierzchnię :)
Pionier Napisano 16 Maj 2008 Napisano 16 Maj 2008 czy nie bedzie szybciej jesli dwa razy uzyjesz 'normal align'?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się