Napisano 10 Maj 200816 l Często zdarza się że podczas importu dziwnych formatów, czy nawet własnej nieuwagi obiekt który otwieramy w maxie ma niepoprawną orientacje. W Tym tutorialu przedstawię dość precyzyjną metodę na odzyskanie poprawnej orientacji bez ustawiania "na oko". Oto nasz obiekt. Gizmo pokrywa się z osiami x,y,z Wszystkie koordynaty w "Transform type in"(F12) w trybie rotacji(world) są równe 0. Mimo tego obiekt stoi po prostu krzywo. 1. Create->Geometry->Box, zaznaczamy opcję AutoGrid i tworzymy boxa na dolnej krawędzi naszego obiektu. 2. Nażędziem "Select and Link" linkujemy nasz objekt do nowego boxa. 3. Zaznaczamy boxa i w panelu "Rotate Transform Type In" zerujemy wszystkie wartości. 4. Usuwamy boxa i tworzymy boxa2 tym razem na ściance naszego obiektu. Tak jak poprzednio linkujemy nasz obiekt do boxa2 i resetujemy wszystkie wartości rotacji. i usuwamy boxa2 5. Nasz obiekt zyskał prawidłową orientację lecz jego gizmo jest obrócone. Oby rozwiązać ten problem klikamy Utilities->Reset XForm->Reset Selected. Oraz konwertujemy obiekt do Editable Poly. 6. Nasz obiekt jest wyprostowany i gotowy do dalszej obróbki
Napisano 10 Maj 200816 l Autor hmm. Robiłem to z myślą a arch gdzie dobrze mieć jest wszystko rowno. Dla ludzkiej głowy można by znaleźć jakieś dwa przeciwległe wierzchołki z lewej i prawej strony, połączyć je splinem. Wyextrudować splina i już masz płaską powierzchnię :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto