Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Często zdarza się że podczas importu dziwnych formatów, czy nawet własnej nieuwagi obiekt który otwieramy w maxie ma niepoprawną orientacje.

W Tym tutorialu przedstawię dość precyzyjną metodę na odzyskanie poprawnej orientacji bez ustawiania "na oko".

 

 

Oto nasz obiekt. Gizmo pokrywa się z osiami x,y,z Wszystkie koordynaty w "Transform type in"(F12) w trybie rotacji(world) są równe 0. Mimo tego obiekt stoi po prostu krzywo.

00.jpg

 

1.

Create->Geometry->Box, zaznaczamy opcję AutoGrid i tworzymy boxa na dolnej krawędzi naszego obiektu.

01.jpg

 

2.

Nażędziem "Select and Link" linkujemy nasz objekt do nowego boxa.

02.jpg

 

3.

Zaznaczamy boxa i w panelu "Rotate Transform Type In" zerujemy wszystkie wartości.

03.jpg

 

4.

Usuwamy boxa i tworzymy boxa2 tym razem na ściance naszego obiektu.

Tak jak poprzednio linkujemy nasz obiekt do boxa2 i resetujemy wszystkie wartości rotacji. i usuwamy boxa2

04.jpg

 

5.

Nasz obiekt zyskał prawidłową orientację lecz jego gizmo jest obrócone.

Oby rozwiązać ten problem klikamy Utilities->Reset XForm->Reset Selected.

Oraz konwertujemy obiekt do Editable Poly.

05.jpg

 

6.

Nasz obiekt jest wyprostowany i gotowy do dalszej obróbki

06.jpg

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 3,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

hmm. Robiłem to z myślą a arch gdzie dobrze mieć jest wszystko rowno.

 

Dla ludzkiej głowy można by znaleźć jakieś dwa przeciwległe wierzchołki z lewej i prawej strony, połączyć je splinem. Wyextrudować splina i już masz płaską powierzchnię :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności