Jump to content
altarian

Lightwave-porady,opinie,lużne gatki:) itp.

Recommended Posts

wszystko polega w sumie na podpatrywaniu otoczenia bo 3D to nic innego jak symulacja swiatla i przedmiotow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem wiem, zrobiłem jeszcze drugi projekt ale nie mogę sobie znowu poradzić z ustawieniem oświetlenia...

 

sala7.th.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

XP32_LW 9.6 32 - kilka prostych obiektów wykonanych z SDS i LW przy otwieraniu krzyczy, że mu pamięci brakuje, przy renderowaniu też w Menadzer Zadań XP całość RAM to 3,4GB- Dostępne po załadowaniu sceny około 1,5GB

 

czy to normalne?? , czy też macie takie problemy ?? , a może trzeba Freeze robić ale wydaje mi się to dziwne bo scena nie jest specjalnie skomplikowana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze cos wlaczyles przypadkowo w opcjach reneringu ? Probowales renderowac bez HUB`a ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

przypadkowo to nic nie włączyłem, poradziłem sobie tak, że część powierzchni SDS z freezowałem i jest OK, ale swoją drogą to dziwne, że LW tak się pluje a może mam coś nie tak w systemie choć był reinstalowany pod tym kontem i jest tak samo

 

bez HUB nie próbowałem ale przetestuję

 

zdarza się też i to kilkakrotnie w ciągu dnia, że jak renderuję coś dość dużego taka printresolution około 3200x3200 to też LW pod koniec renderingu wypluwa komunikat, że obrazek poza pamięcią i nie chce go zapisywać

 

wygląda na to, że lw9.6 jest jeszcze mocno zabugowany zresztą na 9.6.1 jest to samo, a może wer 32 jest właśnie taka sobie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dodaj /pae w boot.ini

 

i wylacz podglad bo to przez niego takie problemy, ja robilem nawet 12k x 8k i po wylaczeniu bylo ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak zmienić wielkość kamery?? chodzi mi dokładniej o to, że w layout wczytuje object i do niego przyporzadkowana jest kamera. Następnie wczytuje tło które jest o wiele większe i zmienia mi się rozmiar kamery. Zauważyłem ze grid zmienia się z 2 m na 50 m np...

Share this post


Link to post
Share on other sites

w opcjach sobie ustawiasz wielkosc gridu - wcisnij D i masz tam "grid square side"

Share this post


Link to post
Share on other sites
dodaj /pae w boot.ini

 

i wylacz podglad bo to przez niego takie problemy, ja robilem nawet 12k x 8k i po wylaczeniu bylo ok

 

 

po wyłączeniu Render Display, renderować mogę duże obrazki, lecz nie mam jak ich zapisać, Output mi nie działa, za cholerę, nie mogę wyrenderować obrazka do pliku

Dodam, że zapisywanie animacji działa, ma ktoś podobny problem - koszmar po prostu

Share this post


Link to post
Share on other sites
po wyłączeniu Render Display, renderować mogę duże obrazki, lecz nie mam jak ich zapisać, Output mi nie działa, za cholerę, nie mogę wyrenderować obrazka do pliku

Dodam, że zapisywanie animacji działa, ma ktoś podobny problem - koszmar po prostu

 

Sprobuj ponownie przeskanowac folder pluginow, ewentualnie usun plik konfiguracji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic z tego po prostu nie zapisuje i koniec

w związku z brakiem odzewu rozumiem, że tylko ja mam takie problemy

używam LW 32, może ta ver jest tak zbugowana ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

A próbowałeś renderować za pomocą F10? ustawiasz zakres od klatki 1 do 1 np. (jeśli chcesz wyrenderować tylko 1), podajesz ścieżkę zapisu i powinno działać

Share this post


Link to post
Share on other sites

ilemasz pamieci???

Renderuje pliki po 6000-7000px (np.B2 300dpi) z odpalonym render display.

na dwoch kompach jeden ma 6GB drugi 4Gb ram.

 

Raz moze dwa zdarzyla mi się taka sytuacja, ale na Mac'u który ma 6GB, na PCVista nigdy.

Pierw myslałam, że to wina kart graficznych ale to chyba sprawka systemu.

Edited by agatfx

Share this post


Link to post
Share on other sites

ogolnie jest tak (sprawdzone) - na x32 sa problemy z wyswietleniem obrazka po zakonczeniu renderu i tym samym jego zapisu z poziomu podgladu, natomiast w przypadku x64 ten problem jak na razie mi sie nie przytrafil

dodam jeszcze ze w x64 render jest duzo szybszy, nawet 2x

Share this post


Link to post
Share on other sites
ogolnie jest tak (sprawdzone) - na x32 sa problemy z wyswietleniem obrazka po zakonczeniu renderu i tym samym jego zapisu z poziomu podgladu, natomiast w przypadku x64 ten problem jak na razie mi sie nie przytrafil

dodam jeszcze ze w x64 render jest duzo szybszy, nawet 2x

 

to by wszystko wyjaśniało mam XP 32 4GB RAM

 

Zatem która Winda 64 bit współpracuje najlepiej z LW i czy inny soft np. PS 32 działa pod Win 64 ??

Edited by artzgodka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Win 7 64 - jak to pracuje z LW i generalnie z grafiką, ile realnie trzeba mieć RAM by komfortowo pracować - używa ktoś ??

 

proszę o recenzję

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć wszystkim!

 

1. Nigdy nie używałam programu LightWave i proszę o poradę, czy taki program będzie satysfakcjonujący dla architekta (z naciskiem na architekturę wnętrz). Chodzi mi o szybki i dobry efekt w wizualizacjach.

3d studio jest za bardzo czasochłonne, więc nie wchodzi w grę. Myślałam o zestawie Rhino+Visual ARQ+VRay+Savanna 3D, ale odradzono mi go, ze względu na to, że nie jest to efektywny zestaw programów dla architekta. Czy to prawda?

Znam AutoCada i Archicada. Autocad jest fajny tylko do rysowania 2d, a znów Archicad zupełnie nie podszedł mi jak chodzi o 3d.

Tak więc szukam jednego programu w którym można narysować projekt od podstaw, z wymiarami, a skończywszy na ładnym renderze, nie marnując na tym dużo czasu.

 

2. Druga sprawa to zakup programu LightWave.

Czy jest jakaś inna firma w Polsce niż Quedex, która sprzedaje Lightwave'a?

Myślałam również o zakupie plug in do LiGhtwave'a , a mianowicie LWCAD (http://www.wtools3d.com/product.php). Kosztuje 299$, ale Quedex nie ma go w sprzedaży, a są mi go w stanie sprowadzić z marżą za 548$. Trochę chyba za drogo!

 

3. Trzecie pytanie dotyczy zestawu LWCAD 3.5 + KRAY. Co to jest ten Kray???

 

Będę wdzięczna za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sama sobie koleżanka odpowiedziała w ostatnim zdaniu ;)

 

LWcad jest to plugin (wtyczka) do Lightwave) cholernie ułatwiająca sam proces modelowania, mogąca korzystać z bibliotek gotowych już elementów. Zaś Kray, nad którego polskim opisem już jakiś czas siedzę, jest rendererem (też w sumie pluginem) który przetwarza to co stworzylismy jako projekt w obrazek ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asia, biorac pod uwage Twoje potrzeby to bym Ci raczej Modo polecil niz LW. 90% czasu bedziesz spedzala przy modelowaniu, a w tym bije LW na glowe nawet dokladajac do tego ostatniego LWCad. No i wyjdzie taniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no polemizowałbym z kolegi tezą, modo i modeler są do siebie mocno podobne w funkcjach wspólnych, modeler jednak jest sporo bardziej przejrzysty. Ale może to kwestia moich upodobań ;) A propos to jednak ludziom bardziej pasuje LW + LWcad + Kray

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz masochistyczne przezwyczajenia widocznie albo slaba znajomosc modo :)

Modelowanie w Modo jest tym czym powinno byc w LW. Nawet nie chce mi sie wymieniac roznic, za duzo by czasu zeszlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy