Jump to content
altarian

Lightwave-porady,opinie,lużne gatki:) itp.

Recommended Posts

Witam, mam pytanie do sprzętu...

Marudziłem, marudziłem i dostałem della work station z dwoma xenonami i 32 GB ramu. Chodzi to zdecydowanie szybciej niż moj wcześniejszy komp ale... podczas renderingu czy liczenia efektów bullet zauważyłem, ze rdzenie procesorów nie sa obciążane równomiernie. Mało tego - najcześciej obciążany jest jeden rdzeń a reszta jest obciążona na poziomie 1%. Czy sa jakieś "tajemne" ustawienia które pozwoliły by wykorzystać komputery wieloprocesorowe?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam, mam pytanie do sprzętu...

Marudziłem, marudziłem i dostałem della work station z dwoma xenonami i 32 GB ramu. Chodzi to zdecydowanie szybciej niż moj wcześniejszy komp ale... podczas renderingu czy liczenia efektów bullet zauważyłem, ze rdzenie procesorów nie sa obciążane równomiernie. Mało tego - najcześciej obciążany jest jeden rdzeń a reszta jest obciążona na poziomie 1%. Czy sa jakieś "tajemne" ustawienia które pozwoliły by wykorzystać komputery wieloprocesorowe?

 

 

To norma, w wielu programach wiele różnych funkcji nie jest optymalizowane pod multi core. Tak naprawdę to tylko rendering jest multi CPU no może jeszcze jakieś obliczenia/symulacje ale tu też są ograniczenia. Akurat renderer LW jest dobrze zoptymalizowany pod mutli CPU ale tylko do 64 core.

 

Podczas renderingu powinieneś mieć wszystkie rdzenie obciążone na full .. na jakich procach masz tę maszynę ?

Edited by artzgodka

Share this post


Link to post
Share on other sites

export to obj

Cześć, szukam pomocy. przy exporcie lwo do .obj otrzymuje dwa pliki: .obj i .mtl gdzie jest tekstura? Mam mapę UV i przygotowany do tego plik .jpg. Próbowałem już zabawy z tymi samymi nazwami plików, jeden katalog... i wiele innych rzeczy które po głebszym zastanowieniu nie miały sensu... Jakieś sugestie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
export to obj

Cześć, szukam pomocy. przy exporcie lwo do .obj otrzymuje dwa pliki: .obj i .mtl gdzie jest tekstura? Mam mapę UV i przygotowany do tego plik .jpg. Próbowałem już zabawy z tymi samymi nazwami plików, jeden katalog... i wiele innych rzeczy które po głebszym zastanowieniu nie miały sensu... Jakieś sugestie?

 

samej tekstury czyli bitmapowego pliku *jpg nie wyeksportujesz, ale mapa UV do obj z lwo bez problemu przechodzi i działa to od zawsze ... raczej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, jakoś mi nie idzie z tym exportem... Czy jest jakiś prosty sposob na export mesha z teksutra? Po exporcie do obj powstaje ten plik mtl ale jak przypisać do niego teksturę...Co ewentualnie zrobić z uv z LW?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzięki, jakoś mi nie idzie z tym exportem... Czy jest jakiś prosty sposob na export mesha z teksutra? Po exporcie do obj powstaje ten plik mtl ale jak przypisać do niego teksturę...Co ewentualnie zrobić z uv z LW?

 

Hejka,

Nie bardzo rozumiem Twój problem, eksportujesz obiekt do obj wraz z UV (sprawdzałem w LW 2015.2 - i działa to bez problemu), wczytujesz w docelowej aplikacji tam dajesz na surface teksturę po przez mapowanie UV z LW które wyeksportowałeś i już.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy