francez Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Cześc Dlaczego max nie renderuje tego przebicia w odpowiednim kolorze tylko deflautowym szarym? Da sie coś zrobic, żeby ten render obejmował w sposób naturalny tą szarą powierzchnie również w kolorze miedzi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian Ozga Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 To bardziej wina modelu niż renderera. Najprawdopodobniej są tam otwarte krawędzie (brakuje części powierzchni), a wszystkie powierzchnie widoczne są tylko z jednej strony. Spróbuj użyć Bridge'a, ew. Cap Holes. Możesz też w ustawieniach materiału zaznaczyć 2-sided, wtedy będą widoczne wewnętrzne powierzchnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hcpiter Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 (edited) he jakie zamkniete krawedzie i to nie zadna wina renderu czy modelu poprostu render renderenuje tylko 1 stronny face tak jak powinien podobnie jak z plane. Po co cap albo bridge ?! i jak tego uzyc w tym teapotcie ? w ustawieniach renderu zaznacz render backfaces czy cos takiego albo dodaj modyf shell :) Edited June 19, 2008 by hcpiter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun 3D Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Nałóż na caly model modyfikator shell i ustaw jakąś tam niewielką warość na inwards. No i jeszcze kwestia renderera: vray domyślnie traktuje wszystkie materialy jako double sided na przykład, ale w scanlibne musisz odhaczyć opcje force double sided lub użyc wspomnianego shella. Jest jeszcze opcja uzycia materiału double sided, ale to tylko gdy chcezz mieć różne materiały po wew i zew stronie czajniczka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
francez Posted June 19, 2008 Author Share Posted June 19, 2008 Hmm... Nie podoba mi się efekt z nałożonym shellem. Właściwości przedmiotu się zmieniają i wygląda znacznie gorzej. Chce to wyrednerowac w mentalu i robiąc to z opcją force double i bez niej efetk jest ten sam :/ Nadal nie wiem jak to zrobic. Chce jedynie by render objął mi wewnętrzną cześc obiektu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Shell dziala dobrze poprostu moze masz za wysokie wartosci i wyglada to glupio ale jak dasz na jakies niskie to bedzie git. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razi91 Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 nałóż materiał dwuwarstwowy i będzie dobrze. Jeżeli używasz standarda, to tam jest do zaznaczenia 2-sided czy jakoś tak... A jak nie to jak napisał Temporal: daj shella z niskimi wartościami (0,0001) Maxowy teapot jest chyba made in taiwan, tylko tego nie wymodelowali:p straszne dziury i słabo wykonany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 A to Force Double ustawiłeś w mentalu, czy w scanline? W opcjach mentala albo przy materiale zaznacz coś takiego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
francez Posted June 19, 2008 Author Share Posted June 19, 2008 Zaznaczałem w mentalu w zakładce common: force 2 sided i to nic nie daje. Przy materiale wogóle nie moge znaleźc czegoś co by pod to podpadało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gientekwl Posted June 20, 2008 Share Posted June 20, 2008 Witam. Opcja Force to sides powinna styknąć, oczywiście zależy jakiego materiału używasz !? Mi wyszło to tak : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now