Vaticinator Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 (edytowane) Hej, To moja pierwsza praca prezentowana tutaj wiec proszę o wyrozumiałość ;) Link do video: http://www.magor.pl/galeria_zoom.php?Name=66 Pozdrawiam. PS. Dzięki Kalais za przerzucenie mnie do odpowiedniego działu ;) Edytowane 26 Czerwiec 2008 przez Vaticinator
patry Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 WoW Bardzo ciekawa animacja :) Za sam pomysł 4* :)
Kalais Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 podobac sie! liczylem tylko ze bedzie pozniej wiecej szczegolow sie dorysowywac, i troche razi przejscie w biel kartki, na poczatku "rysowania" bym zostawil troche widocznego tla jeszcze po bokach np. ale ogolnie wrazenia bardzo na plus, gratuluje udanej pracy! edit: ah, nie ten dzial, do animacji to :)
ttaaddeekk Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 fajne, nawet bardzo :) jak to zrobiles ? przeskok widac na koncu jak wchodzi rysunek na obraz, ten olwek na koncu tez niepotrzebny przydaloby sie wiecej dynamiki, i moze jakas fabula :) slychac tez trzaski, obniz moze poziom dB musze to zrobic !!! KATEDRA !!!!!! :D (1szy ;))
Kimmi Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 Bardzo fajnie, dobry pomysł. Wydawało mi się, że w pewnych momentach kamera nie poruszała się płynnie, ale dobra robota.
Gość User190 Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 Bardzo razi "kanciastość" ruchów kamery. Całość mało dynamiczna, a szkoda, bo plastycznie całość wygląda bardzo ładnie :)
Ex3 Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 Używałeś przezroczystych animowanych tekstur ?? Dałbyś jakiegoś making-ofa :) bo ciekaw jestem jak uzyskałeś ten efekt. Animacja jest ok ale pomysł świetny.
Vaticinator Napisano 26 Czerwiec 2008 Autor Napisano 26 Czerwiec 2008 Ok, skrobnę wieczorkiem :) Dzięki za cenne uwagi (Bardzo zresztą trafne). Używałem przezroczystych animowanych tekstur tak jak piszesz ;)
Gomez Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 Ja powtorze, fajnie ale malo dynamicznie i chyba wiem dla czego. To jest jedno dlugie ujecie, kamera caly czas robi najazdy, odjazdy, przesuwa sie, obraca. Wiekszosc z tego powinna byc zamieniona na kolejne ujecia. wtedy krotszy czas ujecia = wieksza dynamika, w uproszczeniu. Sory za te "madrosci" ;) pisze to co widze + troche teorii liznalem. Pozdro.
Kulfon_Fascynator Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 zajefajne aha... pojawil sie nowy gracz w "miescie" ;)
-hpx- Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 Też mi sie od razu katedra skojarzyła :D Bardzo, bardzo fajna praca :)
kots Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 Świetny pomysł, fajnie wykonany! Jednak w ogóle nie podobał mi się ten ołówek na końcu... Jakiś taki... Meh. [subiektywnie]
Darnoc Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 Początkowo jak to zobaczyłem przypomniało mi to taki tutorial który kiedyś obejrzałem ("Stripes"). Ale dalej już było całkiem fajne. Tylko człowiek po obejrzeniu tego czuje niedosyt. Można by tą katedrę rozbudować.
Vaticinator Napisano 26 Czerwiec 2008 Autor Napisano 26 Czerwiec 2008 Hej, napiszę krótki making of z tej animacji jak obiecałem. Otóż jak niektórzy już zauważyli, wykorzystałem wiedzę zawartą w tutorialu znajdującym się pod tym adresem. Tutorial rozwiązuje problem "rysowania" za pomocą splainów. Wykorzystuje on bowiem skrypt, który śledzi i rysuje trasę odbijających się wewnątrz modelu cząsteczek. Posiadając ogólnodostępne skrypty i wiedzę z tutka przystąpiłem do dzieła. Skonstuowałem odpowiednie modele (bloki katedry(!) -stąd nie dziwie się skojarzeniom; i postać). Po zastosowaniu tutka otrzymałem modele zbudowane ze splainów. Tutaj uczulam, że trzeba troszkę pokombinować z ustawieniami, bo nie zawsze cząsteczki "wpadają" tam gdzie chcemy, lub wylatują z niewiadomych przyczyn poza model. Przy bardziej skomplikowanych modelach chyba nie da się uniknąć "wylatywania" poza model, ale jeśli ustawi się dużą ilość cząstek, to te splainy wystające poza model można spokojnie pousuwać, a forma będzie czytelna. Następny krok, który sprawił mi sporo problemów, gdyż nie mogłem wpaść na jego rozwiązanie, to animacja imitująca "rysowanie" tych splainów. I w tym przypadku okazało się, że najprostrze metody są najlepsze. Użyłem materiału z przesuwającym się gradientem na mapie przeźroczystości. To wszystkie tajniki. Reszta animacji chyba nie ma w sobie tajemnic. Początek to zwykłe video z kamery połączone z animacją 3d za pomocą motion capture z podbitą zmianą ostrości blurem. I jeszcze słowo do Gomeza. Dzięki za mądrości, nie ma co przepraszać ;) W końcu po to się tu pojawiłem, żeby się czegoś od Was nauczyć i zwłaszcza dla takich postów warto było się pokazać. Dzięki :) Jeśli są jeszcze jakieś pytania, chętnie odpowiem.
claude Napisano 27 Czerwiec 2008 Napisano 27 Czerwiec 2008 To jest jedno dlugie ujecie, kamera caly czas robi najazdy, odjazdy, przesuwa sie, obraca. Wiekszosc z tego powinna byc zamieniona na kolejne ujecia. wtedy krotszy czas ujecia = wieksza dynamika, w uproszczeniu. Ja się z tym nie zgadzam, mi się płynność podoba, ten ołówek z oczami nie pasuje, bardzo fajna zabawa kreską jakby to dopracować to byłoby naprawdę super, mam wrażenie że ten koles w "katedrze" to nawiązanie do Bagnińskiego mi to akurat średnio pasuje ogólnie super, kwestia dopracowania Pozdro
prrrszalony Napisano 27 Czerwiec 2008 Napisano 27 Czerwiec 2008 przyjemne, gdyby się tam jeszcze pojawił jakiś cel (ten ludzik mógłby coś robić), to byłoby już super aha, i jeszcze te linie i papier mogłyby być mniej doskonałe, linie bardziej ołówkowe, szare albo brązowe i papier nie tak biały i czysty :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się