Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

jestem poczatkujacym i chciałbym sie dowiedziec jak stworzyc texture wody.

 

otwarty jestem na : tutoriale , video, albo stopniowe wytłumaczenie jak to zrobic.

 

ps. czytałem rurzne podobne rzeczy na tym forum ale niemoge zakapowac jak to zrobic(wode)

Edytowane przez snajper992
  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Hm... ciężka sprawa...

Zakładam, że chcesz stworzyć jak najbardziej realistyczną teksturę tej wody... zauważ, że woda nie ma jako takiego "stałego" koloru (im jest jej mniej, tym jest bardziej bezbarwna, a im więcej - bardziej niebieska, a bardzo, bardzo dużo więcej - czarna(?)).

Więc po prostu się nie da, przykro mi.

Wodę lepiej zrobić jakimś dobrym shaderem, który przyciemnia poprawnie fizycznie wraz z odległością (nie chcę nic sugerować, ale mental się do tego nadaje :P).

O, i jeszcze - powiedz konkretnie czego nie możesz zakapować, jasnowidza tutaj nie mamy ;)

Napisano
nieobchodzi mnie czy jest ciemna czyt jakas tam

Więc ten materiał już nie będzie wodą, lecz jakąś nieznajomą cieczą.

Zdecydujże się wreszcie, czy ma to być woda, czy nie :)

niewiem co zrobic aby odbicia były

Przepis:

1) Materiał musi odbijać

2) Materiał musi mieć co odbijać

Koniec przepisu.

Napisano
no jak zrobic wode tylko jak nieobchodzi mnie czy jest ciemna czyt jakas tam.

 

byle była woda i juz .

Po pierwsze zmien ton bo nikt nie bedzie ci pomagal jak bedziesz walil takimi tekstami...

Po drugie powinno Ciebie to obchodzic czy ciemna czy jakas tam bo wkoncu chodzi o jak najbardziej realistyczna "texture" wody

Textura wody to sredni pomysl, zeby uzyskac dobry material na wode potrzebujesz otoczennie jak i dno zbiornika.

Ogolnie woda to jedna z trudniejszych rzeczy zalezy w czym chcesz jeszcze zrobic ten material i jaki render ;]

Aa i naucz sie edytowac posty :)

dziekuje za uwage :)

Napisano
Ogolnie woda to jedna z trudniejszych rzeczy

Eeee tam :) 5 minutek i jest :P

Lakier samochodowy to dopiero hardkor (oczywiście jeśli ma być "poprawny" fizycznie) ;)

Napisano

ale niewiem co zrobic aby odbijał bo kiedy stawiam plane a nad nim boxa i na materiał plane nastawiam :

 

maps -> bump = noise , reflectinon ->(niewiem co nastawic trzeba) , refraction ->(terz niewiem) help!!! niech ktos wytłumaczy

Napisano
Eeee tam :) 5 minutek i jest :P

w 5 miunutek lakier tez mozna zrobic ale jakosc bedzie nie taka. Podobnie jak z woda. Ciecze zawsze byly trudne do odwzorowania, chociazby przez swoja szybka zmiane ksztaltu, zalamania swiatla itp dupereli.

Napisano

To może najpierw napisałbyś jakiego softu do 2D używasz? :)

Wiedz, iż tekstury jeśli się ich nie znajduje w googlach, maluje się zazwyczaj w sofcie do 2D (nie mylić z 3D ;))

Napisano

Snajper, po pierwsze zainstaluj firefoxa bo błędy które robisz aż kopią po oczach (i to z pół obrotu :p ) i nie pisz, że masz dysleksje albo jakiekolwiek inne "dys" tylko okaż trochę szacunku i chociaż się postaraj pisać poprawnie.

 

A jak chcesz wodę to najpierw powiedz do czego to ma być woda, do animacji, do jakiegoś rendera czy do czego? I jak coś to zainteresuj się pluginem add the sea bo jak się chce to można nim zrobić całkiem fajną wodę. :P

Napisano

O ile dobrze wywnioskowalem to głownie o odbicia Ci chodzi (włączenie). Jeśli używasz V-Ray-a to w miejscu REFLECTION ustawiasz kolor np. na biały lub zblizony (im bielszy tym bardziej będzie odbijać). Taka sama zasada przy REFRACTION.

Napisano

własnie o to mi chodziło mr_san

 

(co zrobic aby były odbicia -> w miejscu REFLECTION ustawiasz kolor np. na biały lub zblizony (im bielszy tym bardziej będzie odbijać). Taka sama zasada przy REFRACTION.)

Napisano

Czysta woda to nic innego, jak shader z ustawionym IOR na chyba 1,333333. Z pełną przezroczystością (może lekko zabarwioną np. na niebiesko) i odbiciem zależnym od kąta padania (falloff).

W mentalu świetnie się do tego nada shader dielectic.

Napisano
Ale woda jest tylko jedna :P Wystarczy wkuć "regułkę" na pamięć xD

no i znow mnie rozbawiles :)

Poznaj podstawy wlasciwosci cieczy to bedziesz wiedzial czy jest latwiejszczy od lakieru samochodowego i czy robi sie go 5 min z regolki :)

 

Pozdrawiam serdecznie :)

Napisano

hcpiter - też mnie bawisz, ponieważ nigdzie nie jest napisane, iż nie chodzi o "najzwyklejszą, czystą" wodę w postaci H2O bez innych "dodatków", która jest tylko jedna.

Jeśli twierdzisz, że jest więcej to podaj przykład, chętnie poczytam ;)

O, i jeszcze - a co to są te podstawy właściwości cieczy, hm?

Napisano

hmm nie mam zamiaru sie nad tym rozpisywac, ale chyba dokonca nie rozumiesz o co mi chodzi, Ty piszesz ze mozna zrobic wode w 5 min no mozna oczywiscie ale chodzi o to ze jak chcesz zrobic taka wode to musisz zrobic cale otoczenie, cos zeby woda mogla odbijac, zrobienie materialu wody mozna w 5 min no ale co z tego jak bedzie wygadala jak smola albo wogole nie bedzie wygladala.

Co do wlasciwosci to ior jest podstawa :]

A i jezeli mowimy o szczegolach to h2o woda nie nalezy do tej bez dodatkow a napewno nie jest najczystrza ;)

chetnie uslysze ta regolke na wode

P.S Nie jestem fizykiem i nie zabardzo lubie tego tematu ale porownywanie wody z lakierem jest troszke przegieciem :)

Pozdrawiam serdecznie... z mojej strony koniec OT

Napisano

Hehe... pewnie, że bez otoczenia nie będzie dobrze wyglądać, ale odbiegłeś od tematu ;)

"h2o woda nie nalezy do tej bez dodatkow" - w takim razie jaka należy?

"Regułka" to wszystko co napisałem w tym wątku + IOR o którym nie wspomniałem, ponieważ uznałem to za oczywistą oczywistość :)

Napisano

jak wrocisz do poczatku tej rozmowy to zrozumiesz ze to ty odbiegasz od tematu bo mi chodzi o wode ktora ma wygladac realistycznie a nie tylko wygladac

Mi przedewszystkim chodzi o otoczenie a Ty ze wode mozna zrobic w takim czy innym czasie

Przedewszystkim podeprzyj przykladem zrobienie realistycznej wody w 5 min

to co mialem napisac juz napisalem i koniec z oftopem jak chcesz o tym glebiej porozmawiac to zapraszam na pw zeby nie smiecic tego watku !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności