Napisano 11 Lipiec 200816 l jestem poczatkujacym i chciałbym sie dowiedziec jak stworzyc texture wody. otwarty jestem na : tutoriale , video, albo stopniowe wytłumaczenie jak to zrobic. ps. czytałem rurzne podobne rzeczy na tym forum ale niemoge zakapowac jak to zrobic(wode) Edytowane 11 Lipiec 200816 l przez snajper992
Napisano 11 Lipiec 200816 l Hm... ciężka sprawa... Zakładam, że chcesz stworzyć jak najbardziej realistyczną teksturę tej wody... zauważ, że woda nie ma jako takiego "stałego" koloru (im jest jej mniej, tym jest bardziej bezbarwna, a im więcej - bardziej niebieska, a bardzo, bardzo dużo więcej - czarna(?)). Więc po prostu się nie da, przykro mi. Wodę lepiej zrobić jakimś dobrym shaderem, który przyciemnia poprawnie fizycznie wraz z odległością (nie chcę nic sugerować, ale mental się do tego nadaje :P). O, i jeszcze - powiedz konkretnie czego nie możesz zakapować, jasnowidza tutaj nie mamy ;)
Napisano 11 Lipiec 200816 l Autor no jak zrobic wode tylko jak nieobchodzi mnie czy jest ciemna czyt jakas tam. byle była woda i juz .
Napisano 11 Lipiec 200816 l Autor jak sie zrobi odpowiednio odbicia i przezroczystosc to powinna dobrze wyjsc chyba ale ja niewiem co zrobic aby odbicia były i w tym cały muj problem
Napisano 11 Lipiec 200816 l Autor FAJNIE by było jak ktos by znalazł jakis videotutorial odrazu by pomogło
Napisano 11 Lipiec 200816 l nieobchodzi mnie czy jest ciemna czyt jakas tam Więc ten materiał już nie będzie wodą, lecz jakąś nieznajomą cieczą. Zdecydujże się wreszcie, czy ma to być woda, czy nie :) niewiem co zrobic aby odbicia były Przepis: 1) Materiał musi odbijać 2) Materiał musi mieć co odbijać Koniec przepisu.
Napisano 11 Lipiec 200816 l no jak zrobic wode tylko jak nieobchodzi mnie czy jest ciemna czyt jakas tam. byle była woda i juz . Po pierwsze zmien ton bo nikt nie bedzie ci pomagal jak bedziesz walil takimi tekstami... Po drugie powinno Ciebie to obchodzic czy ciemna czy jakas tam bo wkoncu chodzi o jak najbardziej realistyczna "texture" wody Textura wody to sredni pomysl, zeby uzyskac dobry material na wode potrzebujesz otoczennie jak i dno zbiornika. Ogolnie woda to jedna z trudniejszych rzeczy zalezy w czym chcesz jeszcze zrobic ten material i jaki render ;] Aa i naucz sie edytowac posty :) dziekuje za uwage :)
Napisano 11 Lipiec 200816 l Ogolnie woda to jedna z trudniejszych rzeczy Eeee tam :) 5 minutek i jest :P Lakier samochodowy to dopiero hardkor (oczywiście jeśli ma być "poprawny" fizycznie) ;)
Napisano 11 Lipiec 200816 l Autor ale niewiem co zrobic aby odbijał bo kiedy stawiam plane a nad nim boxa i na materiał plane nastawiam : maps -> bump = noise , reflectinon ->(niewiem co nastawic trzeba) , refraction ->(terz niewiem) help!!! niech ktos wytłumaczy
Napisano 11 Lipiec 200816 l Eeee tam :) 5 minutek i jest :P w 5 miunutek lakier tez mozna zrobic ale jakosc bedzie nie taka. Podobnie jak z woda. Ciecze zawsze byly trudne do odwzorowania, chociazby przez swoja szybka zmiane ksztaltu, zalamania swiatla itp dupereli.
Napisano 11 Lipiec 200816 l Ale woda jest tylko jedna :P Wystarczy wkuć "regułkę" na pamięć xD Dobra, koniec OT :) snajper - lubisz Kubicę? Wciśnij F1 ;)
Napisano 11 Lipiec 200816 l Autor dobra jak na razie zamykam temat jak chcecie to piszcie porady kiedy wruce do kompa to przeczytam ZA KARZDE PORADNE PORADY THANKS
Napisano 11 Lipiec 200816 l To może najpierw napisałbyś jakiego softu do 2D używasz? :) Wiedz, iż tekstury jeśli się ich nie znajduje w googlach, maluje się zazwyczaj w sofcie do 2D (nie mylić z 3D ;))
Napisano 11 Lipiec 200816 l Snajper, po pierwsze zainstaluj firefoxa bo błędy które robisz aż kopią po oczach (i to z pół obrotu :p ) i nie pisz, że masz dysleksje albo jakiekolwiek inne "dys" tylko okaż trochę szacunku i chociaż się postaraj pisać poprawnie. A jak chcesz wodę to najpierw powiedz do czego to ma być woda, do animacji, do jakiegoś rendera czy do czego? I jak coś to zainteresuj się pluginem add the sea bo jak się chce to można nim zrobić całkiem fajną wodę. :P
Napisano 12 Lipiec 200816 l Pokombinuj troche z mapami.Można niezły efekt osiągnąć , tak "przypadkiem".Nikt Ci nie poda gotowego przepisu :)
Napisano 12 Lipiec 200816 l O ile dobrze wywnioskowalem to głownie o odbicia Ci chodzi (włączenie). Jeśli używasz V-Ray-a to w miejscu REFLECTION ustawiasz kolor np. na biały lub zblizony (im bielszy tym bardziej będzie odbijać). Taka sama zasada przy REFRACTION.
Napisano 13 Lipiec 200816 l Autor własnie o to mi chodziło mr_san (co zrobic aby były odbicia -> w miejscu REFLECTION ustawiasz kolor np. na biały lub zblizony (im bielszy tym bardziej będzie odbijać). Taka sama zasada przy REFRACTION.)
Napisano 13 Lipiec 200816 l Czysta woda to nic innego, jak shader z ustawionym IOR na chyba 1,333333. Z pełną przezroczystością (może lekko zabarwioną np. na niebiesko) i odbiciem zależnym od kąta padania (falloff). W mentalu świetnie się do tego nada shader dielectic.
Napisano 13 Lipiec 200816 l Ale woda jest tylko jedna :P Wystarczy wkuć "regułkę" na pamięć xD no i znow mnie rozbawiles :) Poznaj podstawy wlasciwosci cieczy to bedziesz wiedzial czy jest latwiejszczy od lakieru samochodowego i czy robi sie go 5 min z regolki :) Pozdrawiam serdecznie :)
Napisano 13 Lipiec 200816 l hcpiter - też mnie bawisz, ponieważ nigdzie nie jest napisane, iż nie chodzi o "najzwyklejszą, czystą" wodę w postaci H2O bez innych "dodatków", która jest tylko jedna. Jeśli twierdzisz, że jest więcej to podaj przykład, chętnie poczytam ;) O, i jeszcze - a co to są te podstawy właściwości cieczy, hm?
Napisano 13 Lipiec 200816 l hmm nie mam zamiaru sie nad tym rozpisywac, ale chyba dokonca nie rozumiesz o co mi chodzi, Ty piszesz ze mozna zrobic wode w 5 min no mozna oczywiscie ale chodzi o to ze jak chcesz zrobic taka wode to musisz zrobic cale otoczenie, cos zeby woda mogla odbijac, zrobienie materialu wody mozna w 5 min no ale co z tego jak bedzie wygadala jak smola albo wogole nie bedzie wygladala. Co do wlasciwosci to ior jest podstawa :] A i jezeli mowimy o szczegolach to h2o woda nie nalezy do tej bez dodatkow a napewno nie jest najczystrza ;) chetnie uslysze ta regolke na wode P.S Nie jestem fizykiem i nie zabardzo lubie tego tematu ale porownywanie wody z lakierem jest troszke przegieciem :) Pozdrawiam serdecznie... z mojej strony koniec OT
Napisano 13 Lipiec 200816 l Hehe... pewnie, że bez otoczenia nie będzie dobrze wyglądać, ale odbiegłeś od tematu ;) "h2o woda nie nalezy do tej bez dodatkow" - w takim razie jaka należy? "Regułka" to wszystko co napisałem w tym wątku + IOR o którym nie wspomniałem, ponieważ uznałem to za oczywistą oczywistość :)
Napisano 13 Lipiec 200816 l jak wrocisz do poczatku tej rozmowy to zrozumiesz ze to ty odbiegasz od tematu bo mi chodzi o wode ktora ma wygladac realistycznie a nie tylko wygladac Mi przedewszystkim chodzi o otoczenie a Ty ze wode mozna zrobic w takim czy innym czasie Przedewszystkim podeprzyj przykladem zrobienie realistycznej wody w 5 min to co mialem napisac juz napisalem i koniec z oftopem jak chcesz o tym glebiej porozmawiac to zapraszam na pw zeby nie smiecic tego watku !
Napisano 13 Lipiec 200816 l a ja zapraszam wszystkich na oranżadę (ciecz nie mieszana ale wczasnieta) !
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto