Posted July 25, 200816 yr Hejka, mam taki problem/zagadnienie. Wyrenderowalam sobie scenkę z użyciem vraya w 3 częściach używając region render. Części do siebie nie pasują kolorem i jasnością, a różncie wcale nie są takie drobne, widac je gołym okiem. Czym to jest spowodowane? http://img146.imageshack.us/img146/5458/przykladre9.jpg Jak sie wstawia obrazki? Ps: Testowanie materiałów mija się z celem mając takie wahania rendera. :|
July 25, 200816 yr Author A przeczytałeś mojego posta? :> Odp: Nie Pyt: Jak to zrobić? Od czego jest "Randomize Samples" w zakladce: V-Ray: Adaptive Subdivision Image Sampler oraz Randomize Sampler w zakładce: V-Ray: Irradiance Map ? Edited July 25, 200816 yr by Pussik
July 25, 200816 yr Randomize samples - displaces the samples slightly to produce better antialiasing of nearly horizontal or vertical lines. Randomize samples IRR- this is used during irradiance map calculation. When it is checked, the image samples will be randomly jittered. Unchecking it will produce samples that are aligned in a grid on the screen. In general, this option should be kept checked in order to avoid artifacts caused by regular sampling. http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/index.htm Light Cach, IRR możesz zapisać do pliku po przeliczeniu. Looknij na zakładki LC i IRR
July 25, 200816 yr Author A dopiero po wyrenderowaniu całej sceny mam zapisane to wyliczenie czy już po prepassach?
July 25, 200816 yr jak przeliczy IRR to je zapisuje jak przeliczy LC to też je zapisuje a potem dopiero renderuje materiały
July 25, 200816 yr Author No to plik IRR very low quality ma tylko 152kB o,O Rozumiem, że jeśli chce sobie do pliku wyliczyć coś, to warto zrobić high? :) BO po co low, jesli robi sie to tylko 1. Kolejne pytanie.. kiedy należałoby takie dane pliku irr uaktualnić. Po zmianie czego w scenie? Modelu, oświetlenia, ..?
July 25, 200816 yr - jak przesuniesz jakiś obiekt - jak zmienisz oświetlenie - jak zmienisz materiał na obiekcie, który ma spory wpływ na scene (np wpływa znacznie na color bleed) - jak zmienisz ustawienie kamery praktycznie nie warto zostawiać mapy IRR dla późniejszych zmian.
July 25, 200816 yr Author Omg, LOL. Czyli jeżeli cokolwiek zmienię z scenie to muszę od nowa liczyć irr xD haha To jaki jest w ogóle sens tego całego przedsięwzięcia?
July 25, 200816 yr zeby nie było różnic pomiędzy różnymi częściami rendera o które pytałaś na początku
July 25, 200816 yr Author a, :f wow A jeszcze takie pytanie wyjęte z kontekstu. Czy aby stożek światła wolumetrycznego był widoczny, potrzebna jest mgła w scenie?
July 25, 200816 yr Author Nie umiem uzywac to o cyzm pisalismy w tmy temacie. Mam zrobiony render i do następnego nie mam aktywnej opcji browse, ocb?? i Co to jest to na dole: On Render end ?? "Randomize samples - displaces the samples slightly to produce better antialiasing of nearly horizontal or vertical lines. Randomize samples IRR- this is used during irradiance map calculation. When it is checked, the image samples will be randomly jittered. Unchecking it will produce samples that are aligned in a grid on the screen. In general, this option should be kept checked in order to avoid artifacts caused by regular sampling." Ciekawe jak to w praktyce wyglada... . . A wie ktoś jak uniknac tego, że render soti mi w jednym miejscu przez tyle czasu, przez ile renderuje się pół sceny?? 98% rendera robi się około godziny,a pozostałe 2% przez kolejną. Ale syf. Edited July 25, 200816 yr by Pussik
July 25, 200816 yr Ps: Testowanie materiałów mija się z celem mając takie wahania rendera. :| ściśle nie rendera a metody numerycznej na której bazuje która jest notabene metodą losową
July 25, 200816 yr A wie ktoś jak uniknac tego, że render soti mi w jednym miejscu przez tyle czasu, przez ile renderuje się pół sceny?? 98% rendera robi się około godziny,a pozostałe 2% przez kolejną. Ale syf. prawdopodobnie w tej cześć rendera masz materiał jakiś który wymaga dłuższego przeliczenia bo może mieć większe samplowanie ustawione więc zmień materiał jeśli aktualnie nie jest on Ci konieczny w dobrej jakości
July 25, 200816 yr Author Własciwie w tym miejscu gdzie tak zamula render, nie ma nic nadzwyczajnego. Nic czego nie byłoby w innej części renderu. Przynajmniej z pozoru.
July 26, 200816 yr Author 1.5 SP1 ale nie biorę update, bo wcześniej scenka robiona na 1,46. Nie ma displacement.
July 27, 200816 yr Author Gdyby to były światła Vray Lights, może by pomogło ustawienie wartości dla Cut off, gdyż być może kumuluje się natężenie świateł w tych miejscach.
Create an account or sign in to comment