Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Hejka, mam taki problem/zagadnienie.

 

Wyrenderowalam sobie scenkę z użyciem vraya w 3 częściach używając region render.

 

Części do siebie nie pasują kolorem i jasnością, a różncie wcale nie są takie drobne, widac je gołym okiem.

 

 

Czym to jest spowodowane?

 

 

http://img146.imageshack.us/img146/5458/przykladre9.jpg

 

Jak sie wstawia obrazki?

 

 

Ps: Testowanie materiałów mija się z celem mając takie wahania rendera. :|

  • Odpowiedzi 21
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

A przeczytałeś mojego posta? :>

 

 

Odp: Nie

Pyt: Jak to zrobić?

 

 

Od czego jest "Randomize Samples" w zakladce:

V-Ray: Adaptive Subdivision Image Sampler

 

oraz Randomize Sampler w zakładce: V-Ray: Irradiance Map

 

?

Edytowane przez Pussik

Napisano

Randomize samples - displaces the samples slightly to produce better antialiasing of nearly horizontal or vertical lines.

 

Randomize samples IRR- this is used during irradiance map calculation. When it is checked, the image samples will be randomly jittered. Unchecking it will produce samples that are aligned in a grid on the screen. In general, this option should be kept checked in order to avoid artifacts caused by regular sampling.

 

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/index.htm

 

 

Light Cach, IRR możesz zapisać do pliku po przeliczeniu. Looknij na zakładki LC i IRR

Napisano
  • Autor

A dopiero po wyrenderowaniu całej sceny mam zapisane to wyliczenie czy już po prepassach?

Napisano

jak przeliczy IRR to je zapisuje jak przeliczy LC to też je zapisuje a potem dopiero renderuje materiały

Napisano
  • Autor

No to plik IRR very low quality ma tylko 152kB o,O

 

 

Rozumiem, że jeśli chce sobie do pliku wyliczyć coś, to warto zrobić high? :) BO po co low, jesli robi sie to tylko 1.

 

 

Kolejne pytanie.. kiedy należałoby takie dane pliku irr uaktualnić. Po zmianie czego w scenie? Modelu, oświetlenia, ..?

Napisano

- jak przesuniesz jakiś obiekt

- jak zmienisz oświetlenie

- jak zmienisz materiał na obiekcie, który ma spory wpływ na scene (np wpływa znacznie na color bleed)

- jak zmienisz ustawienie kamery

 

praktycznie nie warto zostawiać mapy IRR dla późniejszych zmian.

Napisano
  • Autor

Omg, LOL.

 

Czyli jeżeli cokolwiek zmienię z scenie to muszę od nowa liczyć irr xD haha

 

 

To jaki jest w ogóle sens tego całego przedsięwzięcia?

Napisano

zeby nie było różnic pomiędzy różnymi częściami rendera o które pytałaś na początku

Napisano
  • Autor

a, :f wow

 

A jeszcze takie pytanie wyjęte z kontekstu. Czy aby stożek światła wolumetrycznego był widoczny, potrzebna jest mgła w scenie?

Napisano
  • Autor

Nie umiem uzywac to o cyzm pisalismy w tmy temacie.

 

 

Mam zrobiony render i do następnego nie mam aktywnej opcji browse, ocb?? i Co to jest to na dole:

 

On Render end ??

 

 

"Randomize samples - displaces the samples slightly to produce better antialiasing of nearly horizontal or vertical lines.

 

 

Randomize samples IRR- this is used during irradiance map calculation. When it is checked, the image samples will be randomly jittered. Unchecking it will produce samples that are aligned in a grid on the screen. In general, this option should be kept checked in order to avoid artifacts caused by regular sampling."

 

Ciekawe jak to w praktyce wyglada...

 

.

 

 

.

 

A wie ktoś jak uniknac tego, że render soti mi w jednym miejscu przez tyle czasu, przez ile renderuje się pół sceny??

 

98% rendera robi się około godziny,a pozostałe 2% przez kolejną. Ale syf.

Edytowane przez Pussik

Napisano

Ps: Testowanie materiałów mija się z celem mając takie wahania rendera. :|

ściśle nie rendera a metody numerycznej na której bazuje która jest notabene metodą losową

Napisano

A wie ktoś jak uniknac tego, że render soti mi w jednym miejscu przez tyle czasu, przez ile renderuje się pół sceny??

 

98% rendera robi się około godziny,a pozostałe 2% przez kolejną. Ale syf.

 

prawdopodobnie w tej cześć rendera masz materiał jakiś który wymaga dłuższego przeliczenia bo może mieć większe samplowanie ustawione więc zmień materiał jeśli aktualnie nie jest on Ci konieczny w dobrej jakości

Napisano
  • Autor

Własciwie w tym miejscu gdzie tak zamula render, nie ma nic nadzwyczajnego. Nic czego nie byłoby w innej części renderu. Przynajmniej z pozoru.

Napisano
  • Autor

1.5 SP1 ale nie biorę update, bo wcześniej scenka robiona na 1,46.

 

Nie ma displacement.

Napisano
  • Autor

Gdyby to były światła Vray Lights, może by pomogło ustawienie wartości dla Cut off, gdyż być może kumuluje się natężenie świateł w tych miejscach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.