Napisano 25 Lipiec 200816 l Hejka, mam taki problem/zagadnienie. Wyrenderowalam sobie scenkę z użyciem vraya w 3 częściach używając region render. Części do siebie nie pasują kolorem i jasnością, a różncie wcale nie są takie drobne, widac je gołym okiem. Czym to jest spowodowane? http://img146.imageshack.us/img146/5458/przykladre9.jpg Jak sie wstawia obrazki? Ps: Testowanie materiałów mija się z celem mając takie wahania rendera. :|
Napisano 25 Lipiec 200816 l Autor A przeczytałeś mojego posta? :> Odp: Nie Pyt: Jak to zrobić? Od czego jest "Randomize Samples" w zakladce: V-Ray: Adaptive Subdivision Image Sampler oraz Randomize Sampler w zakładce: V-Ray: Irradiance Map ? Edytowane 25 Lipiec 200816 l przez Pussik
Napisano 25 Lipiec 200816 l Randomize samples - displaces the samples slightly to produce better antialiasing of nearly horizontal or vertical lines. Randomize samples IRR- this is used during irradiance map calculation. When it is checked, the image samples will be randomly jittered. Unchecking it will produce samples that are aligned in a grid on the screen. In general, this option should be kept checked in order to avoid artifacts caused by regular sampling. http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/index.htm Light Cach, IRR możesz zapisać do pliku po przeliczeniu. Looknij na zakładki LC i IRR
Napisano 25 Lipiec 200816 l Autor A dopiero po wyrenderowaniu całej sceny mam zapisane to wyliczenie czy już po prepassach?
Napisano 25 Lipiec 200816 l jak przeliczy IRR to je zapisuje jak przeliczy LC to też je zapisuje a potem dopiero renderuje materiały
Napisano 25 Lipiec 200816 l Autor No to plik IRR very low quality ma tylko 152kB o,O Rozumiem, że jeśli chce sobie do pliku wyliczyć coś, to warto zrobić high? :) BO po co low, jesli robi sie to tylko 1. Kolejne pytanie.. kiedy należałoby takie dane pliku irr uaktualnić. Po zmianie czego w scenie? Modelu, oświetlenia, ..?
Napisano 25 Lipiec 200816 l - jak przesuniesz jakiś obiekt - jak zmienisz oświetlenie - jak zmienisz materiał na obiekcie, który ma spory wpływ na scene (np wpływa znacznie na color bleed) - jak zmienisz ustawienie kamery praktycznie nie warto zostawiać mapy IRR dla późniejszych zmian.
Napisano 25 Lipiec 200816 l Autor Omg, LOL. Czyli jeżeli cokolwiek zmienię z scenie to muszę od nowa liczyć irr xD haha To jaki jest w ogóle sens tego całego przedsięwzięcia?
Napisano 25 Lipiec 200816 l zeby nie było różnic pomiędzy różnymi częściami rendera o które pytałaś na początku
Napisano 25 Lipiec 200816 l Autor a, :f wow A jeszcze takie pytanie wyjęte z kontekstu. Czy aby stożek światła wolumetrycznego był widoczny, potrzebna jest mgła w scenie?
Napisano 25 Lipiec 200816 l Autor Nie umiem uzywac to o cyzm pisalismy w tmy temacie. Mam zrobiony render i do następnego nie mam aktywnej opcji browse, ocb?? i Co to jest to na dole: On Render end ?? "Randomize samples - displaces the samples slightly to produce better antialiasing of nearly horizontal or vertical lines. Randomize samples IRR- this is used during irradiance map calculation. When it is checked, the image samples will be randomly jittered. Unchecking it will produce samples that are aligned in a grid on the screen. In general, this option should be kept checked in order to avoid artifacts caused by regular sampling." Ciekawe jak to w praktyce wyglada... . . A wie ktoś jak uniknac tego, że render soti mi w jednym miejscu przez tyle czasu, przez ile renderuje się pół sceny?? 98% rendera robi się około godziny,a pozostałe 2% przez kolejną. Ale syf. Edytowane 25 Lipiec 200816 l przez Pussik
Napisano 25 Lipiec 200816 l Ps: Testowanie materiałów mija się z celem mając takie wahania rendera. :| ściśle nie rendera a metody numerycznej na której bazuje która jest notabene metodą losową
Napisano 25 Lipiec 200816 l A wie ktoś jak uniknac tego, że render soti mi w jednym miejscu przez tyle czasu, przez ile renderuje się pół sceny?? 98% rendera robi się około godziny,a pozostałe 2% przez kolejną. Ale syf. prawdopodobnie w tej cześć rendera masz materiał jakiś który wymaga dłuższego przeliczenia bo może mieć większe samplowanie ustawione więc zmień materiał jeśli aktualnie nie jest on Ci konieczny w dobrej jakości
Napisano 25 Lipiec 200816 l Autor Własciwie w tym miejscu gdzie tak zamula render, nie ma nic nadzwyczajnego. Nic czego nie byłoby w innej części renderu. Przynajmniej z pozoru.
Napisano 26 Lipiec 200816 l Autor 1.5 SP1 ale nie biorę update, bo wcześniej scenka robiona na 1,46. Nie ma displacement.
Napisano 27 Lipiec 200816 l Autor Gdyby to były światła Vray Lights, może by pomogło ustawienie wartości dla Cut off, gdyż być może kumuluje się natężenie świateł w tych miejscach.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto