Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hejka, mam taki problem/zagadnienie.

 

Wyrenderowalam sobie scenkę z użyciem vraya w 3 częściach używając region render.

 

Części do siebie nie pasują kolorem i jasnością, a różncie wcale nie są takie drobne, widac je gołym okiem.

 

 

Czym to jest spowodowane?

 

 

http://img146.imageshack.us/img146/5458/przykladre9.jpg

 

Jak sie wstawia obrazki?

 

 

Ps: Testowanie materiałów mija się z celem mając takie wahania rendera. :|

  • Odpowiedzi 21
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

A przeczytałeś mojego posta? :>

 

 

Odp: Nie

Pyt: Jak to zrobić?

 

 

Od czego jest "Randomize Samples" w zakladce:

V-Ray: Adaptive Subdivision Image Sampler

 

oraz Randomize Sampler w zakładce: V-Ray: Irradiance Map

 

?

Edytowane przez Pussik

Napisano

Randomize samples - displaces the samples slightly to produce better antialiasing of nearly horizontal or vertical lines.

 

Randomize samples IRR- this is used during irradiance map calculation. When it is checked, the image samples will be randomly jittered. Unchecking it will produce samples that are aligned in a grid on the screen. In general, this option should be kept checked in order to avoid artifacts caused by regular sampling.

 

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/index.htm

 

 

Light Cach, IRR możesz zapisać do pliku po przeliczeniu. Looknij na zakładki LC i IRR

Napisano
  • Autor

A dopiero po wyrenderowaniu całej sceny mam zapisane to wyliczenie czy już po prepassach?

Napisano

jak przeliczy IRR to je zapisuje jak przeliczy LC to też je zapisuje a potem dopiero renderuje materiały

Napisano
  • Autor

No to plik IRR very low quality ma tylko 152kB o,O

 

 

Rozumiem, że jeśli chce sobie do pliku wyliczyć coś, to warto zrobić high? :) BO po co low, jesli robi sie to tylko 1.

 

 

Kolejne pytanie.. kiedy należałoby takie dane pliku irr uaktualnić. Po zmianie czego w scenie? Modelu, oświetlenia, ..?

Napisano

- jak przesuniesz jakiś obiekt

- jak zmienisz oświetlenie

- jak zmienisz materiał na obiekcie, który ma spory wpływ na scene (np wpływa znacznie na color bleed)

- jak zmienisz ustawienie kamery

 

praktycznie nie warto zostawiać mapy IRR dla późniejszych zmian.

Napisano
  • Autor

Omg, LOL.

 

Czyli jeżeli cokolwiek zmienię z scenie to muszę od nowa liczyć irr xD haha

 

 

To jaki jest w ogóle sens tego całego przedsięwzięcia?

Napisano

zeby nie było różnic pomiędzy różnymi częściami rendera o które pytałaś na początku

Napisano
  • Autor

a, :f wow

 

A jeszcze takie pytanie wyjęte z kontekstu. Czy aby stożek światła wolumetrycznego był widoczny, potrzebna jest mgła w scenie?

Napisano
  • Autor

Nie umiem uzywac to o cyzm pisalismy w tmy temacie.

 

 

Mam zrobiony render i do następnego nie mam aktywnej opcji browse, ocb?? i Co to jest to na dole:

 

On Render end ??

 

 

"Randomize samples - displaces the samples slightly to produce better antialiasing of nearly horizontal or vertical lines.

 

 

Randomize samples IRR- this is used during irradiance map calculation. When it is checked, the image samples will be randomly jittered. Unchecking it will produce samples that are aligned in a grid on the screen. In general, this option should be kept checked in order to avoid artifacts caused by regular sampling."

 

Ciekawe jak to w praktyce wyglada...

 

.

 

 

.

 

A wie ktoś jak uniknac tego, że render soti mi w jednym miejscu przez tyle czasu, przez ile renderuje się pół sceny??

 

98% rendera robi się około godziny,a pozostałe 2% przez kolejną. Ale syf.

Edytowane przez Pussik

Napisano

Ps: Testowanie materiałów mija się z celem mając takie wahania rendera. :|

ściśle nie rendera a metody numerycznej na której bazuje która jest notabene metodą losową

Napisano

A wie ktoś jak uniknac tego, że render soti mi w jednym miejscu przez tyle czasu, przez ile renderuje się pół sceny??

 

98% rendera robi się około godziny,a pozostałe 2% przez kolejną. Ale syf.

 

prawdopodobnie w tej cześć rendera masz materiał jakiś który wymaga dłuższego przeliczenia bo może mieć większe samplowanie ustawione więc zmień materiał jeśli aktualnie nie jest on Ci konieczny w dobrej jakości

Napisano
  • Autor

Własciwie w tym miejscu gdzie tak zamula render, nie ma nic nadzwyczajnego. Nic czego nie byłoby w innej części renderu. Przynajmniej z pozoru.

Napisano
  • Autor

1.5 SP1 ale nie biorę update, bo wcześniej scenka robiona na 1,46.

 

Nie ma displacement.

Napisano
  • Autor

Gdyby to były światła Vray Lights, może by pomogło ustawienie wartości dla Cut off, gdyż być może kumuluje się natężenie świateł w tych miejscach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności