Maksym Napisano 10 Sierpień 2008 Napisano 10 Sierpień 2008 Ewentualnie jakie tutoriale na płytach bądż do obejrzenia za free na necie ? Szczególnie zalezy mi na tych skomplikowanych technikach do tworzenia modeli postaci, twarzy itp. Mam podręcznik Joanny Pasek 3dmax 9 animacja od podstaw, ale tam jest to w ogólnym zarysie i modelowanie postaci jest bardzo okrojone. /biblie też mam, jednak wolałbym cos bardziej szeczgółowego, tylko o samym modelowaniu.
Temporal Napisano 10 Sierpień 2008 Napisano 10 Sierpień 2008 http://www.poopinmymouth.com/ tutaj masz mase video tutoriali ale niestety to raczej low poly na potrzeby gier wiec nie wiem czy dokladnie o to ci chodzilo Edit: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp tutaj masz chyba najpopularniejszy darmowy szczegolowy tutorial o modelowaniu postaci i nie tylko 1
Levus Napisano 10 Sierpień 2008 Napisano 10 Sierpień 2008 Secrets of organic modelling" with Taron od Gnomonów. Taron jest świetny, z tym że on pokazuje jak modelować na lightwave-ie, ale metodykę możesz zastosować oczywiście w każdym jednym sofcie. I jeśli chodzi o samo modelowanie, szczególnie organiczne, to maxa odradzam choć sam na nim modeluję ale to kwestia przywyczajenia. Raczej chwytaj się darmowego wingsa3d, darmowy, prosty i szybki. Lub też z płatnych np silo, całkiem fajny. Modo ponoć jest zbyt skomplikowany w budowie. Słyszałem też wiele raazy, że właśnie wspomniany wyżej lightwave ma świetny modeler. 1
Maksym Napisano 10 Sierpień 2008 Autor Napisano 10 Sierpień 2008 dzięki :) Jeszcze jedno podstawowe pytanie mam. Mianowicie jak wstawić w scene obrazek-szablon wg którego sie modeluje siatke ?
Temporal Napisano 10 Sierpień 2008 Napisano 10 Sierpień 2008 coz wsumie sa dwa sposoby ale podam ci ten popularniejszy: tworzysz w scenie plane'a w danym widoku np front i dajesz mu rozmiary o wartosci rozmiarow obrazka "blueprinta" (wsumie mozesz dac inne wazne by proporcje zachowac takie same) i teraz odpalasz material editor wybierasz jakis wolny slot z materialem i do kanalu diffuse wrzucasz za pomoca mapy bitmap ten twoj obrazek. Teraz wystarczy nalozyc na tego plane'a i klinac ikonke w material editor "show in vieport" (taka kostka). Teraz wystarczy zrobic tak z innymi widokami i jazda.
zeet Napisano 10 Sierpień 2008 Napisano 10 Sierpień 2008 Levus Modo ponoć jest zbyt skomplikowany w budowie.Jest prosty w obsłudze i bardzo dobry do modelowania,mapowania i teksturowania zwłaszcza organiki :) Przymusowo przesiadam sie w tej chwili na Maxa i to naprawdę boli :),Max bez PolyBoosta to toporny modeler ,podziwiam ludzi którzy modelują w "gołym" Maxie organikę.
Tomala Napisano 10 Sierpień 2008 Napisano 10 Sierpień 2008 Modeluję w maxie czasem z polyboostem i w wielu dużych studiach zajmujących się produkcja gier używają go do modelowania i nie wiem co w nim takiego topornego? Inną kwestią jest że nie używałem innych modelerów i być może nie wiem co tracę. A tego modo jest jakaś wersja trial czy coś żeby można było za darmo potestować?
Levus Napisano 10 Sierpień 2008 Napisano 10 Sierpień 2008 zeet - no sorki nie widziałem modo, ktoś napisał na forum, że tam dużo pokrętełek i innych pierwiastków:p Tomala - no zeet napisał, że bez polyboosta:p Ja modeluje bez polyboosta:p Tomala, i tak, nie wiesz co tracisz, jak spróbowałem troszkę silo czy wingsa, to byłem pozytywnie zaskoczony, nie mam jednak w tej chwili czasu za bardzo, żeby pomodelować na luzie i przyzwyczaić się do nowego interfejsu oraz skrótów klawiszowych itp i męczę w maxie. Ale polecam się przesiadać na inne modelery jak najszybciej. Obejrzysz tutek Klicora i zamiatasz na wingsie:p BTW: modo - $895 silo - $159 wings - zero złotych!
Tomala Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 Ja też rzadko polyboosta używam ale czasem jest baaardzo pomocny szczególnie polydraw jak się robi np low poly na bazie high poly. Modo chętnie bym wypróbował bo wiele osób chwaliło ale drogi bardzo i wątpię żebym go w bliskim czasie kupił. Btw Levus uzywałeś kiedyś może XSI do modelowania? Maksym sorry za off topa.
mirach Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 Ja też rzadko polyboosta używam ale czasem jest baaardzo pomocny szczególnie polydraw jak się robi np low poly na bazie high poly. ja go uzywam all the freaking time :) Jak przywyknie sie do paru rzeczy, to bardzo ulatwia zycie. Troche szkoda ze modo wyrosl z modelera. Ale wciaz twierdze ze bardzo pozadny programik.
Levus Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 W XSI nie modelowałem, więc Ci nie powiem Tomala. Ale wingsa z czystym sumieniem polecę:)
marcin wuu Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 wings - wings rządzi i powala. Pięć minut i każdy zasuwa jak klicek (no dobra przesadziłem).
Gość AT7 Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 Jeśli chodzi o odpowiedź na pytanie to ja polecam głównie video tutoriale jeśli chodzi o modelowanie. Dużo szybszy sposób samej nauki. Pozdro
Yasutoco Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 polecam szczególnie materiały do treningu od luxology, bo sam jestem zwolennikiem modo... Andrew świetnie pokazuje jak wymodelować samochód, postac toon'ową itd. i w miare tanio 25 $ za 1 dvd gdzie jest video na ok pare dni analizowania...
Rekomendowane odpowiedzi