Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam,

Chcia艂bym pokaza膰 spo艂eczno艣ci, ze bez wi臋kszych problem贸w mo偶na stworzyc mala gre - w malym zespole - bez pomyslu - zdalnie, odrazu ja wydac i przy okazji zarobic jakis grosz.

Nazwa: do wymyslenia - nie istotne tak naprawde

Gatunek: do wymyslenia (platformowka, point&click)

Rodzaj: 2d

Przewidywany czas gry: 3-4 godziny

Przedzia艂 wiekowy odbiorcy: 5-7 lat, Gra ma uczy膰 podstaw wg raportu psychologii dzieci臋cej

Kr贸tki opis: gra dla dzieci - do wymyslenia

D艂ugi opis: gra dla dzieci - do wymyslenia

Screeny: brak

Link do strony projektu: brak

Obecny sk艂ad teamu:

Andrzej Koloska - nic nie robi

Poszukiwane osoby do teamu:

1. Scenarzysta

Potrzebny do wymy艣lenia pomys艂u, analizy pewnych gier dla dzieci, sporz膮dzenia dokumentacji projektu, roz艂o偶enia gameplayu gdy bedzie taka potrzeba.

2. Programista

Potrzebny do z艂o偶enia frameworku kt贸ry uci膮gnie zalozenia scenarzysty. Implementacja zalozen scenarzysty

3. Grafik 2d

Potrzebny do sporz膮dzenia wszystkich potrzebnych grafik do gry.

Kontakt: a.koloska__at__nicolasgames.pl

gg: 6949428

Chcialbys miec szybko i skutecznie jakis projekt na koncie? Chcialbys zobaczyc w jaki sposob projektuje sie mala gre (uzywajac w duzej czesci metodyk wykorzystywanych w duzych produkcjach)? Chcialbys poznac ludzi z branzy, zdobyc kontakty? Masz troche czasu po pracy, studiach? - nie zastanawiaj sie tylko pisz mi na maila. Potrzebuje tylko odpowiednia forme maila:

1. Nad jakimi projektami pracowales wczesniej (moze byc to nawet pac man)

2. Dlaczego chcesz do mnie dolaczyc - to jest najwazniejsze i bedzie najbardziej rozpatrywane.

Ogloszenie moze wydawac Wam sie "zrobcie mi gre" i tak w pewnym sensie jest, ale:

+ dostajecie konkretny projekt do zaprojektowania od poczatku do konca

+ mozecie wpisac sobie gotowa gre do CV

+ mozecie nauczyc sie calkiem sporo z zakresu developingu gier

+ brak hardcorowych terminow

+ macie okazje zaczac tworzyc team, ktory w przyszlosci moze tworzyc duze produkcje - to zalezy TYLKO I WYLACZNIE od Was

+ w jakis sposob mozecie "wejsc do branzy" (ktos moze powiedziec "heh, wejsc do branzy gra dla dzieci?" - od czegos trzeba zaczac)

+ Wasza gra pojawi sie w sklepach, z Waszymi nazwiskami

Poniewaz jest to tylko i wylacznie moja inicjatywa - nie moge nikomu placic za robote, wiec nie szukam gurasow ktore chca zarabiac duzy hajsik, ale ludzi ktorzy nie maja doswiadczenia i chcieliby je zdobyc. Do projektu mozesz dolaczyc nie majac ukonczonych 18 lat. Maly grosz kazdy dostanie po wydanym produkcie. Inicjatywa nie ma nic wspolnego z produkcja gry Afterfall

Ktos moze sobie pomyslec ze chce wykozystac ludzi.

1. Daje szanse mlodym zdolnym osoba sie czegos nauczyc

2. Jeszcze nie jestem na etapie "pracuje dla kasy", po to ta inicjatywa i chce wykozystac czas w ktorym jeszcze nie licze dolarow na moim koncie.

Na teksty typu:

"Ty chyba nie masz co robic"

"nic Wam z tego nie wyjdzie"

"po co cos takiego, przeciez nikt sie nie zglosi"

"jak duze pieniadze mozemy dostac za gotowy produkt"

uprzedzam, ze nie bede odpisywal.

Plan na dzien dzisiejszy jest prosty: zebrac ludzi -> ogarnac projekt -> wymyslic gre -> rozlozyc timeline -> podpisac umowy -> zrobic -> wydac

Inicjatywa moze troszke podobna do Inkubatora Gier i Techland Game Developers Hatchery, ktora jak najbardziej popieram! Ale w naszym przypadku nie szukamy teamow, tylko ludzi do teamu.

ps. jak sie nikt nie zglosi nic sie nie zrobi - bo samemu tego niestety nie ciachne (pracuje po 10-15 godzin dziennie)

Pozdr666

  • Odpowiedzi 21
  • Wy艣wietle艅 3,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja na pocz膮tku my艣la艂em, 偶e to 偶art, dalej nie jestem pewien czy to na serio. Pocz膮tek jest pisany jak parodia wi臋kszo艣ci og艂osze艅 tutaj... sorry, ale takie to sprawia wra偶enie :P

Napisano

No ja do tej pory mysle ze to jakis zart i prowokacja.........%)

Napisano
(...)Ale w naszym przypadku nie szukamy teamow, tylko ludzi do teamu.(...)

a dlaczego tak? tzn ogloszenie jest skierowane tylko i wylacznie do pojedynczych osob?

Napisano
  • Autor

nie jest to zart. A sama forma posta jest lajtowa aluzja ;) Poprostu nie mam ludzi, nie chce nikomu zawracac glowy - jest wydawca, sa glowne zalozenia - czemu czegos nie zrobic i sie czegos nauczyc? :)

Jest juz caly team, wiec dzieki za zgloszenia - choc zglaszac zawsze sie jeszcze mozna.

a dlaczego tak? tzn ogloszenie jest skierowane tylko i wylacznie do pojedynczych osob?

tak, albowiem jakis projekt->team = sporo pracy i urzerania sie z prawnikami - a tego akurat nie lubie i na to czasu nie mam

Edytowane przez intoxicate

Napisano

heh... w takim razie to i ja si臋 zg艂aszam o ile chcecie kogo艣 praktycznie zielonego, ale ch臋tnego do nauki, prace wida膰 w podpisie...

Napisano

tak, albowiem jakis projekt->team = sporo pracy i uzerania sie z prawnikami - a tego akurat nie lubie i na to czasu nie mam

hm... moge prosic o rozjasnienie paru spraw? jak to jest, 偶e oplaca sie Tobie nalapac zupelnie(?) losowe osoby niz gotowe zespoly? mowisz (skrotowo) "projekt->team = sporo pracy" - co to oznacza? odnioslem wrazenie, iz chcesz powiedziec, ze w praktyce grupka losowych osob kosztuje mniej czasu (Twojego?) niz team, ktory ma juz doswiadczenie we wspolpracy ze soba? jakie jest Twoje zdanie w tej sprawie?

analogicznie dlaczego z pojedynczymi osobami jest mniej roboty prawniczej niz z grupa osob? zdrowa intuicja podpowiadala by mi, ze powinno byc na odwrot - dlaczego tak nie jest?

(pytam czysto akademicko jako osoba niedoswiadczona w tych dziedzinach)

Napisano
  • Autor

prrrszalony - masz talent, spoko.

hm... moge prosic o rozjasnienie paru spraw? jak to jest, 偶e oplaca sie Tobie nalapac zupelnie(?) losowe osoby niz gotowe zespoly?

Gotowe zespoly maja swoje projekty, maja swoich koordynatorow, maja swoje "widzi-mi-sie".

projekt->team = sporo pracy" - co to oznacza?

to oznacza w 90% sporo dyskusji i klutni, zanim wogole do czegos sie dojdzie. Jak mowie: takie grupy ludzi maja swoje jakies projekty, maja swoich ludzi - ktorymi ktos juz kieruje. Ciezko ludzi przekonac by zrobili cos innego - podpisali umowy. To tylko latwo sie mowi, w praktyce wyglada to poprostu "dlugotrwale"

analogicznie dlaczego z pojedynczymi osobami jest mniej roboty prawniczej niz z grupa osob? zdrowa intuicja podpowiadala by mi, ze powinno byc na odwrot - dlaczego tak nie jest?

Ciezko to wytlumaczyc, bo tu jest ogromne powiazanie z praca jaka dany team wlozyl (=doswiadczenie) w dany projekt. Co nie oznacza ze ze wszystkimi projektami jest trudno sie porozumiec - poprostu z wlasnego doswiadczenia wiem ze wpieprzajac sie w jakas grupe ludzi - ciezko jest dojsc do porozumienia.

(pytam czysto akademicko jako osoba niedoswiadczona w tych dziedzinach)

tak jak kazdy z nas.

Napisano

OMG :D

Mo偶e Kolos chce sobie dorobi膰 tylko - bior膮c pod uwag臋 klimat w studiu AF to pewnie ma d艂ugi karciane w jakim艣 kasynie ;P

Hmm czemu si臋 tak dziwicie? Wiele os贸b w ten spos贸b "si臋 realizuje" i najcz臋艣ciej jest to po prostu dodatkowa i w miar臋 艂atwa kasa. W 6 miech贸w mo偶na bez problemu skleci膰 projekt gierki 2d/2d na 5h gry dedykowanej dla naszych pociech [sprawny team zrobi to pewnie w 3 miechy]. Kurde wszyscy si臋 艣miej膮 z PLAY, ale sporo tych "wy艣miewaczy" tak偶e uczestniczy przy takich projekcikach - znajomy z RED ostatnio mnie w艂a艣nie tym rozwali艂 [robi艂 animki do giery plajowej zaraz po sko艅czeniu prac nad wie艣kiem].

Poza tym wydawcy z za zachodniej granicy nie藕le p艂ac膮 za takie projekciki. Wiem, wiem, 偶e to wszystko ch艂am, ale przecie偶 robi si臋 to tylko dla kasy. No mo偶e te偶 dla sprawdzenia swych si艂 w pracy teamowej, jakim艣 tam porto, etc.

Napisano
  • Autor

Mo偶e Kolos chce sobie dorobi膰 tylko - bior膮c pod uwag臋 klimat w studiu AF to pewnie ma d艂ugi karciane w jakim艣 kasynie ;P

to dziwne ze ja z tego nie bede mial ani grosza - wszystko oddaje teamowi.

wiem, 偶e to wszystko ch艂am, ale przecie偶 robi si臋 to tylko dla kasy

rozni ludzie, rozne potrzeby. jedni robia cos takiego dla kasy, a inni maja konkretny cel w glowie - nie zwiazany z pieniazkami

Napisano
to dziwne ze ja z tego nie bede mial ani grosza - wszystko oddaje teamowi.

rozni ludzie, rozne potrzeby. jedni robia cos takiego dla kasy, a inni maja konkretny cel w glowie - nie zwiazany z pieniazkami

Hmm, zaintrygowa艂e艣 mnie ;)

Je偶eli nie robisz tego dla kasy to w sumie jaka jest idea? My w sumie te偶 ciachamy takie projekciki, nasz g艂贸wny pow贸d to porto teamu i sprawdzenie si臋 po prostu przy wsp贸lnych projektach - te偶 na tym nie zarabiam ;P

To jaki jest ten tw贸j cel? ;]

Napisano

Kidy chcesz z "tym" ruszy膰(obecnie mam ma艂o czasu, ale jeszcze mniej got贸wki...) i czy to nie jest tak, 偶e chcesz pokaza膰 ludziom, 偶e potrafisz co艣 doprowadzi膰 do ko艅ca? Chodzi mi o to, 偶e narobi艂e艣 szumu wok贸艂 Afterfall'a a go ani widu ani s艂ychu, troch臋 ludzi do siebie tym zniech臋ci艂e艣 (co wida膰 po postach na takim np gamedev'ie :) ).

Napisano

Mam dla was konkurencyjna propozycje ;)

WEZCIE I ZROBCIE SE GRE - sami wybierzecie sobie temat i tytul, sporo sie nauczycie, wrzucicie ja sobie w portfolio, skorzystacie ze wspanialej okazji zawodowego rozwoju, udowodnicie, ze da sie cos zrobic z niczego, dacie wspanialy przyklad innym, sami sobie ustalicie terminy, nikt wam nie bedzie pier...niczyl nad uchem i psul tego co sobie wymysliliscie "bo jemu sie cos wydaje", to znakomity sposob na wejscie do branzy... itd itp blablabla

A NADE WSZYSTKO - jak juz bedziecie mieli gotowy produkt, to nie bedziecie potrzebowac altruisty, ktory wam to pomoze wydac i "nic na tym nie zarobi" (LMAO), bo sami opchniecie giere a kaska pojdzie do podzialu miedzy was. Znalezienie kupca na gotowy produkt jest o niebo latwiejsze niz fizyczne wykonanie projektu, doprowadzenie go do konca.

Po co komus posrednicy?

A poza wszystkim polecam niezly film z DeNiro - "Lowca Jeleni". Dobre kino.

Edytowane przez Nezumi

Napisano

@szalony ale przecie偶 nicolas games przej臋艂o AF i ch艂opaki w ko艅cu robi膮 gier臋 tak jak nale偶y - w sensie nie za fryty. Fakt, 偶e stronka jeszcze nie hula, ale to ju偶 podobno tylko "kwestia czasu" xD

@Nezumi i tak, i nie ;P Ma艂o kt贸ry team oddaje te swoje giereczki gdzie indziej ni偶 w szponiaste 艂apska PLAY. Z tego co kolos pisa艂 wynika, 偶e ma innego wydawc臋. A z tego co ja wiem inny wydawca mo偶e si臋 r贸wna膰 kasa x2 a nawet i wi臋cej. Czyli jakie艣 wymierne korzy艣ci maj膮 obie strony.

Ba, posun臋 si臋 nawet do tego, 偶e jak kto艣 szuka innego wydawcy, szczeg贸lnie zagranicznego to mog臋 s艂u偶y膰 pomoc膮 ;P

Napisano

@shergar

No, darze wielkim zaufaniem kogos kto pisze:

Na teksty typu:

(...)

"jak duze pieniadze mozemy dostac za gotowy produkt"

uprzedzam, ze nie bede odpisywal.

oraz

"Maly grosz kazdy dostanie po wydanym produkcie."

Znaczy mam uwierzyc ze gosc, sam nic z tego nie ma (bo pisze przeciez "to dziwne ze ja z tego nie bede mial ani grosza - wszystko oddaje teamowi.") a team dostanie "jakis maly grosz". To co sie dzieje z kasa od wydawcy? Wydawca tez nalezy do klubu Anonimowych Altruistow?

Co za roznica w takim ukladzie czy PLAY czy inny ktos to kupi, skoro i tak zaplaca w orzeszkach i frytach? Smiech na sali z ta "oferta". NAWET jezeli jej autor ma szczere checi, calosc wyglada jak jedna wielka sciema.

Edytowane przez Nezumi

Napisano
  • Autor

Kidy chcesz z "tym" ruszy膰(obecnie mam ma艂o czasu, ale jeszcze mniej got贸wki...)

juz z "tym" ruszylem.

i czy to nie jest tak, 偶e chcesz pokaza膰 ludziom, 偶e potrafisz co艣 doprowadzi膰 do ko艅ca?

doprowadzilem juz pare rzeczy do konca.

Chodzi mi o to, 偶e narobi艂e艣 szumu wok贸艂 Afterfall'a a go ani widu ani s艂ychu, troch臋 ludzi do siebie tym zniech臋ci艂e艣 (co wida膰 po postach na takim np gamedev'ie :) ).

Afterfall to calkiem inna baja. Co do ludzi ktorzy sie do mnie zniechecili - mnie to za bardzo nie obchodzi, a im samym sie nie dziwie.

A NADE WSZYSTKO - jak juz bedziecie mieli gotowy produkt, to nie bedziecie potrzebowac altruisty, ktory wam to pomoze wydac i "nic na tym nie zarobi" (LMAO), bo sami opchniecie giere a kaska pojdzie do podzialu miedzy was. Znalezienie kupca na gotowy produkt jest o niebo latwiejsze niz fizyczne wykonanie projektu, doprowadzenie go do konca.

hehe, jedna rzecz: to, ze napisalem "nic nie robi" to ironia dla tych ktorzy mysla ze managerowie nic nie robia. Nezumi - ja chce pomoc przy organizacji, moze o tym wiesz, moze nie, ale o dziwo - taka osoba jest potrzebna. Czy ja narzucam jakiegos wydawce? nie. Czy ja sam chce ta gre sprzedac? nie. Jak najbardziej ludzie beda mogli sobie "sami" opchnac giere, a kasa pojdzie dla nich do podzialu. - nie mam z tym wiekszego problemu. Nie kumasz o co mi chodzi i za bardzo sobie wkrecasz jakies szatanskie opcje.

"jak duze pieniadze mozemy dostac za gotowy produkt"

uprzedzam, ze nie bede odpisywal.

nie szukam ludzi ktorzy chca zarobic, ale sie czegos nauczyc.

"Maly grosz kazdy dostanie po wydanym produkcie."

Znaczy mam uwierzyc ze gosc, sam nic z tego nie ma (bo pisze przeciez "to dziwne ze ja z tego nie bede mial ani grosza - wszystko oddaje teamowi.") a team dostanie "jakis maly grosz". To co sie dzieje z kasa od wydawcy? Wydawca tez nalezy do klubu Anonimowych Altruistow?

a co Ty chcesz miliony zgarnac z malej gry edukacyjnej 2d? Co mam ludzi wkrecac, ze zrobia sobie mala gre i beda mogli zyc za zarobione miliony? Pisze to w perspektywie polskiego rynku, nie chce by ktos sie nagrzewal na kase - bo to wiaze sie z praca dla kasy, nie dla zajawki - badz checi nauczenia sie czegos.

NAWET jezeli jej autor ma szczere checi, calosc wyglada jak jedna wielka sciema.

pozyjemy zobaczymy, sam sie przeciez przekonasz.

Nezumi - a tak wogole jest masa ofert na sieci, jest wybor - ja nikogo nie biore na sile. Ktos chce podjac sie wyzwania - podejmie sie. Proste. Przynajmniej dla mnie.

Tak wogole to przepraszam za to ze wklepalem tu posta z gamedev.pl - bo jest on pisany troche 'pod nich'. Nie mialem czasu by przygotowac akurat w tym momencie ogloszenia specjalnie pod grafikow - co zrobilbym calkiem inaczej. Niestety, mam hardcore teraz w pracy (GC i milestone) za co przepraszam.

:piwo: i chill

Edytowane przez intoxicate

Napisano

Stary - zycze wam wszystkim POWODZENIA. Jedna sprawa - jesli traktujesz cos powaznie to nie ironizuj w ogloszeniu bo to ostatnie miejsce w ktorym ironia znajduje swoje miejsce ("slucham? A taaak, pisalismy 5000 na reke, ale to byla ironia!"), nie stylizuj go na zwyczajowe sciemy bo potem tak to wyglada jak wyglada. Jedno wielkie nieporozumienie. Masz konkretna propozycje - stawiaj kawe na lawe i juz. Ale jak opakowujesz to wszystko w ten marketingowy belkot o CV, samorozwoju itd to najzwyczajniej w swiecie to odrzuca.

Jesli mozesz rozwiac jeszcze jedna watpliwosc - skoro masz taki luzny pomysl gdzie wszystko jest do dogrania, skoro nawet nie narzucasz wydawcy - to jak to jest ze temat gry jest tak cholernie konkretny? Sposob wykonania tez. Czy tez jest to moze propozycja tematu jedynie? (wcale niezla jesli chodzi o mnie).

Napisano
Co do ludzi ktorzy sie do mnie zniechecili - mnie to za bardzo nie obchodzi, a im samym sie nie dziwie.

nic dodac nic uj膮膰.

Napisano
  • Autor

Stary - zycze wam wszystkim POWODZENIA. Jedna sprawa - jesli traktujesz cos powaznie to nie ironizuj w ogloszeniu bo to ostatnie miejsce w ktorym ironia znajduje swoje miejsce ("slucham? A taaak, pisalismy 5000 na reke, ale to byla ironia!"), nie stylizuj go na zwyczajowe sciemy bo potem tak to wyglada jak wyglada. Jedno wielkie nieporozumienie. Masz konkretna propozycje - stawiaj kawe na lawe i juz. Ale jak opakowujesz to wszystko w ten marketingowy belkot o CV, samorozwoju itd to najzwyczajniej w swiecie to odrzuca.

Biore do wiadomosci.

skoro masz taki luzny pomysl gdzie wszystko jest do dogrania, skoro nawet nie narzucasz wydawcy - to jak to jest ze temat gry jest tak cholernie konkretny? Sposob wykonania tez.

poprostu wybralem najodpowiedniejsza opcje wg mnie na dzien dzisiejszy. Opcje ktora pozwoli efektywnie dojsc do celu - tego jak narazie sie trzymam, nie chcialbym isc za daleko, gleboko - na poczatek. Niestety pewnych rzeczy trzeba sie trzymac.. no chyba, ze nie chce sie zrobic gry, ale tylko sie przy tym 'pobawic'

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci