Pan News Napisano 18 Wrzesień 2008 Napisano 18 Wrzesień 2008 Autodesk zamieścił na swoich stronach wideo przedstawiające przykładowe zastosowanie nowych funkcji programu Autodesk Mudbox 2009. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=332
deshu Napisano 18 Wrzesień 2008 Napisano 18 Wrzesień 2008 Ktos sie zorietowal dlaczego przegrywa z konkurecja:)
kengi Napisano 18 Wrzesień 2008 Napisano 18 Wrzesień 2008 wyglada bardzo zachecajaco. mam nadzieje ze bedzie jeszcze jakis odpowiednik zbrushowego zapplinka.
Levus Napisano 18 Wrzesień 2008 Napisano 18 Wrzesień 2008 Mnie zabił rendering i opcja malowania speca.. Czekam z niecierpliwością!
Nezumi Napisano 19 Wrzesień 2008 Napisano 19 Wrzesień 2008 Skoro juz sa dwa watki o tym samym to pozwole sobie zdublowac posta: Co do turntable i innych - beda na pewno. Skad wnosze? Ano stad, ze panowie pracuja usilnie nad SDK do mudboxa o czym mozecie przeczytac TUTAJ. Przy okazji - na koncu artykulu pojawia sie prawdopodobna data wydania samego mudboxa ;)
Gość User190 Napisano 19 Wrzesień 2008 Napisano 19 Wrzesień 2008 Premiera chyba 6 października.. mniam :)
Temporal Napisano 19 Wrzesień 2008 Napisano 19 Wrzesień 2008 i tak ludzie beda narzekac bo to autodesk ale wedlug mnie w dobra strone to idzie przydalaby sie jakas wersja do potestowania :P
mirach Napisano 19 Wrzesień 2008 Napisano 19 Wrzesień 2008 E... autodesk to robi, pewnie kicha bedzie :D A tak serio, mam wieeelka nadzieje ze cos z tego wyjdzie, interface zbusha jest bardziej pokrecony niz uklad trawienny nosorozca.
Nezumi Napisano 19 Wrzesień 2008 Napisano 19 Wrzesień 2008 przydalaby sie jakas wersja do potestowania :P Ma byc demko po prostu. "Soon" ;)
Nezumi Napisano 19 Wrzesień 2008 Napisano 19 Wrzesień 2008 Obejrzalem sobie wszystkie te filmiki na spokojnie w koncu. Az dziw bierze ze nie wspominaja o zadnym odpowiedniku transpose, ciekawe tez czy cos sie zmienilo w kwestii tworzenia jakiegos low poly (czy wszystko klejone "z kulki"..). Nie bardzo wiem tez czemu ma sluzyc podglad UVki skoro najwyrazniej nie da sie po nim pomalowac w 2D ani tez go edytowac, z reszta kwestia retopologii tez jest przemilczana. Jak juz opadnie zachwyt nad na prawde niesamowitym renderem real time i wcale niezla wydajnoscia - to co zostaje..? Przeciez i tak nikt normalny nie bedzie modelowal przy wlaczonym DoFie z walacym po oczach spectacular'em (swietne sa te opcje do malowania, choc oczyma wyobrazni widze juz te modele blyszczace sie bez sensu tylko dlatego ze mozna :D Podobnie jak od czasow Zbrusha pojawia sie masa modeli ze zwalonymi proporcjami i... swietnymi porami na skorze). Fajne jest malowanie bumpa, interesujacy "erase brush" (jak to dziala? Wymazuje do jakiego momentu?) no i latwosc z jaka mozna to wszystko wrzucic do Mayi czy Maxa. Mam nadzieje ze takie real time AO mozna ladnie wypalic na teksturce. Generalnie jest kilka fajnych pomyslow, ale wcale nie za duzo - przypomina mi to troche Zbrusha 3.0 ktory z wielkim hukiem zostal wydany.... bez mozliwosci wypalania normali :D Czy nalezy po premierze odliczac czas do Mudboxa SP1? A moze przemilczeli kilka na prawde istotnich spraw? Nienawidze czekania (na Zb3.5 oczywiscie. LOL.).
Temporal Napisano 20 Wrzesień 2008 Napisano 20 Wrzesień 2008 No moze niektore ficzersy sa zbedne ale jesli mudbox ma dorownywac zbrushowi mozliwosciami a zarazem byc wygodniejszy i mniej irytujacy w obsludze to czemu nie? fajnie miec wybor niestety do tego czasu caly czas liczyl sie zbrush wiec chcac czy niechcac wypadalo przejsc przez znerwicowany proces nauki zbrush i pogodzic sie z tymi wydziwnieniami. Teraz bedzie dosc ciekawy mudbox i pewnie znajcie sie troche osob ktora sie z tego programu ucieszy a reszta nadal bedzie mogla zostac przy ukochanym zbrushu. Fajnie miec wybor wiec maniacy "zetki" niech poprostu przymkna oko na nowego mudboxa i tyle. Sprawa malowania w mudzie to jednak dobry ficzer i mam to gdzies ze ktos tam bedzie w zly sposob to wykorzystywal i robil obrzydliwe tekstury. Scultpingu tez powinni zabronic bo przeciez jak nezumi powiedziales niektorzy nawala syfny detal i sie ciesza. Narzedzie to narzedzie a efekt glownie zalezy tylko od usera. Jednak warto miec wieksze mozliwosci i wygodniejsza prace niz uzerac sie z starymi rozwiazaniami.
Nezumi Napisano 20 Wrzesień 2008 Napisano 20 Wrzesień 2008 (edytowane) Odebrales to jako atak na muda przy czym jest tak, ze czekam na ZB bo mam licencje a 3.5 ma byc darmowa aktualizacja. Co do ficzersow - wypisalem ci konkretnie czego mi brakuje w mudzie. Malowanki sa super, ale nie koniecznie chce mi sie rigowac model zeby go moc zaprezentowac w atrakcyjny sposob a nie T-pose. Podobnie base mesh - dobrze by bylo moc go smignac wewnatrz muda, rowniez retopologia nie jest bez znaczenia.. Powtarzam to samo co wyzej ;)... Skoro mudbox kosztuje ponad 700 a Zbrush jakos 200 zielonych papierow mniej to po prostu zupelnie naiwnie uwazam ze powinienem moc zrobic wszystko to co w podstarzalym nieco Zbrushu + cos ekstra. Chyba ze w sofcie juz jest tak samo jak w ubraniach - placisz za marke a nie za jakosc... Nie narzekam, bo nie widzialem jeszcze demka tylko kilka filmikow - ale tak sobie rozmyslam na podstawie udostepnionych materialow. "Jednak warto miec wieksze mozliwosci i wygodniejsza prace niz uzerac sie z starymi rozwiazaniami." Sek w tym ze nie widze tu az tak wielkich mozliwosci a co gorsza nie zauwazam wielu alternatywnych rozwiazan do tych obecnych u konkurencji. Mam nadzieje ze to tylko filmiki. Edytowane 20 Wrzesień 2008 przez Nezumi
Gość User190 Napisano 20 Wrzesień 2008 Napisano 20 Wrzesień 2008 Z tym modelowaniem w mudzie to się nie zgadzam. Po co? Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Max, Mayka - tam możesz sobie zrobić base'a, a później wrzucić do muda. Wg mnie w pełni nowy mudbox konkurować z Zbrushem nie będzie. Za to postęp w stosunku do wersji 1 będzie olbrzymi, co da dość solidne podłoże pod całkiem dobry soft do sculptowania.
Temporal Napisano 20 Wrzesień 2008 Napisano 20 Wrzesień 2008 Nezumi spokojnie ja nic do ciebie nie mam poprostu mowie ze juz nie ma co narzekac ze ten mudbox taki slabawy. Ze chcesz zostac przy zb to zostan wlasnie o tym mowie by byla jakas alternatywa by ludzie mogli sobie wybierac co chca. Wczesniej wyboru duzego nie bylo bo wiadomo zbrush mial pozadne mozliwosci a mud byl dosc okrojony teraz wrescie dostaje kilka ciekawych rozwiazan ktore pozwola przyciagnac do siebie nowych userow. Jednak ja jestem wciaz za zasada niech ludzie siedza w tym w czym im wygodniej. Ja sie ciesze ze jednak mud sie zmienia porzadnie w porownaniu do maksa czy mayki gdzie dodaje sie numerki i jakies bzdety w stylu kostka do nawigacji itp.
Nezumi Napisano 21 Wrzesień 2008 Napisano 21 Wrzesień 2008 @M@Ti "Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego." ergo - max i mayka sa do niczego..? "Max, Mayka - tam możesz sobie zrobić base'a, a później wrzucić do muda." Wiesz, ze niektorzy kupuja oryginaly? Powaznie. Zakup programu za kilka tysiecy dolarow zeby sobie w nim low poly strugac pod muda jest pomyslem, nazwijmy go... awangardowym :D. Podobnie jak teza, ze w programie do sculptingu mozliwosc sklecenia low poly i retopologia stoja za malowaniem specta i real time DoFem :/ "Za to postęp w stosunku do wersji 1 będzie olbrzymi, co da dość solidne podłoże pod całkiem dobry soft do sculptowania." 100% zgody @Temporal "Nezumi spokojnie ja nic do ciebie nie mam" Ale ja jestem jak najbardziej spokojny. "poprostu mowie ze juz nie ma co narzekac ze ten mudbox taki slabawy" Na razie to ostrozne opinie odnoszace sie do prezentacji nie do samego softu. Zakladam ze w prezentacjach pokazuje sie co tylko jest najlepszego, chyba ze niektore opcje uznali za tak oczywiste ze o nich nie wspominaja. "Ja sie ciesze ze jednak mud sie zmienia porzadnie w porownaniu do maksa czy mayki gdzie dodaje sie numerki i jakies bzdety w stylu kostka do nawigacji itp." W mayi (maxa nie znam zupelnie...) jakies tam n-particle, symulacje miesni, stereoscopic toolsy, ulepszenie modelowania (ze wspomne tylko niezalezna od topologii symetrie) i cala mase innych opcji plus nowy mental ray - rozumiem ze pomijamy i skupiamy sie na kostce do nawigacji? ;)
Master Kiełbaster Napisano 21 Wrzesień 2008 Napisano 21 Wrzesień 2008 a w maxie jest kostka do nawigacji i stary mental :P
Temporal Napisano 21 Wrzesień 2008 Napisano 21 Wrzesień 2008 no coz czyli jednak maya sie rozwija no to max stoi w miejscu :P mental mentalem ale jak ktos go nie uzywa to wsumie trudno odczuc inne bajery
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się