Trybal Napisano 8 Listopad 2008 Napisano 8 Listopad 2008 (edytowane) Witam... Pracuję nad nowym projektem... Jednak po częściowym zapełnieniu sceny nastąpił standardowy problem co dalej? No właśnie... Macie może jakieś pomysły co by tu jeszcze wrzucić, żeby nie było tak pusto? ;> Edytowane 7 Marzec 2009 przez Trybal
Ania Napisano 8 Listopad 2008 Napisano 8 Listopad 2008 Jakiegoś człowieka, albo psa wygrzewającego się w słońcu.
Gość Trawnikow Napisano 8 Listopad 2008 Napisano 8 Listopad 2008 To co powiedzieli wyżej i jeszcze bym dorzucił jakieś ptaki na płotku :) A no i jeszcze coś za płotem, bo strasznie tam pusto. Jakieś rośliny czy coś.
sand Napisano 8 Listopad 2008 Napisano 8 Listopad 2008 to co koledzy proponują. Ale napisz jeszcze jaki chcesz klimat tutaj mieć :)
Trybal Napisano 9 Listopad 2008 Autor Napisano 9 Listopad 2008 Krawężnik już dodałem jeszcze tylko trochę go podniszczę ^^ Ale pokaże to za jakiś czas;] Coś w tle? No właśnie... To i ja wiem :P Pytanie tylko co? Autobus wydaje mi się złym pomysłem bo zasłoniłby chyba cała scenę :/ Na ludzi mam za słabego skilla jeszcze i nie chce schrzanić sceny :p Ale pies wydaje mi się świetnym pomysłem :) Co prawda moje umiejętności związane z organiką są takie nijakie, ale myślę, że z psem bym sobie chyba poradził :) Ptaszki też bym mógł spróbować zrobić... No właśnie... Powiedzcie mi czy to wygląda jak łeb psa? W ogóle nie wiem jak się za skubańca wziąść :/ Jakieś detale w postaci nosa, pyska, warg, oczu zrobić samemu czy oprzeć się jedynie na dobrej teksturze? A co do klimatu.. No chciałbym przedstawić taką trochę biedotę na wsi... Wiele rzeczy starych i poniszczonych ew. zdemolowanych ^^ Jesień, dodam jeszcze jakieś liście, tylko kurczę problem z drzewem :/ Bo tu też cienko :/ W sieci jest dużo ciekawych modeli ale źle bym się z tym czuł jakby w scenie było coś nie mojego i to w dodatku odgrywającego dosyć dużą role w scenie... Tylko nie mogę się jeszcze zdecydować na kolorki, czy tak szaro-niebiesko, pochmurna jesień czy słonecznie i złoto, jak to "polska złota jesień". Jakby nie było i tu i tu psiunek może sobie leżeć :)
xaoo Napisano 9 Listopad 2008 Napisano 9 Listopad 2008 Hejka, No jak dla mnie bardzo fajnie cala scena wyglada elegancko. Co do psa to cala glowa wydaje sie byc troche za waska. Co to w ogole za rasa jest? Postaraj sie podpatrzec jakies fotki z sieci. Im wiecej referencji tym lepiej. Pozdrawiam i zycze powodzenia, xaoo P.S. Za plotem moglbys dac jakis sad czy cos takiego, wtedy to by fajnie wyglalo. Moze tez byc pole z jakims ciagnikiem, ale pomysl z sadem lub malym lasem wydaje mi sie lepszy. P.P.S A i jeszcze jedno ten znak tez za ladnie wyglada. I tak prawde mowiac to nie jest typowy wiejski znak, a raczej znak stojacy na przystanku w jakims duzym miescie.
Temporal Napisano 9 Listopad 2008 Napisano 9 Listopad 2008 Ej nie chwaliles sie ze robisz cos nowego :P. Narazie scenka wyglada klawo nawet fajne swiatleko nie wiem czy nie zajasno ale wsumie to na materialach wyjdzie bo bo na szaraku/bialasie :P to nigdy nie wiadomo czy za jasno czy poznie sie to sciemni.
tob01 Napisano 9 Listopad 2008 Napisano 9 Listopad 2008 jakieś butelki po winie 'platon' rodem z filmu "pieniądze to nie wszystko" ;)
Ania Napisano 9 Listopad 2008 Napisano 9 Listopad 2008 No właśnie... Powiedzcie mi czy to wygląda jak łeb psa? W ogóle nie wiem jak się za skubańca wziąść :/ Jakieś detale w postaci nosa, pyska, warg, oczu zrobić samemu czy oprzeć się jedynie na dobrej teksturze? Poszukaj zdjęć z różnych kierunków oraz zdjęcia detali, najlepjej wszystkie tej samej rasy. Warto poszperać na forach miłośników psów. (oraz oczywiście wikipedia i google). Kierowanie się takim obrysem jak masz teraz nie opłaca się, bo tam nie widać trójwymiarowości, i dlatego ten ci teraz tak wąsko wyszedł. Nos, pysk, wargi, oczy itp. bym wymodelowała. Reszta twojej sceny wygląda na w miarę detaliczną, dziwnie by w niej wyglądał pies na samej teksturze.
Trybal Napisano 9 Listopad 2008 Autor Napisano 9 Listopad 2008 No teraz wygląda nieco lepiej chyba :)
Eden-3d Napisano 10 Listopad 2008 Napisano 10 Listopad 2008 nie musi byc caly ,moze nadjezdzac jak na tej refce:
prrrszalony Napisano 10 Listopad 2008 Napisano 10 Listopad 2008 Taki autobus byłby świetnym dodatkiem. Miasto w tle, jakieś ruru przy budynku, kominy na dachu, chodnik (niektóre płyty krzywe, wystające, pękniete itd) na pewno dodadzą coś do obrazka.
Temporal Napisano 10 Listopad 2008 Napisano 10 Listopad 2008 Wedlug mnie ten pies za bardzo sztywny jest cos bardziej w cartoonowym stylu wyszedl niz takim realistycznym no i oczy chyba nie powinien miec tak wlozone w skore tylko tam wymodelowac jakos te okolice :P.
marcin wuu Napisano 10 Listopad 2008 Napisano 10 Listopad 2008 No pies to ci się nie udał - z kształtu jak uszyty z dermy z obicia foteli w syrence i pomalowany na zielono... raczej spróbuj zobaczyć jak wygląda pies na jakichś zdjęciach może w googlu albo cyknąć fotkę na ulicy jakiemuś obsrywaczowi chodników...
Trybal Napisano 10 Listopad 2008 Autor Napisano 10 Listopad 2008 No mam kilka dobrych zdjęć... Ale mam problem z odzwierciedleniem tego w 3D :/
Ania Napisano 10 Listopad 2008 Napisano 10 Listopad 2008 (edytowane) Poszukaj minimum 50 różnych zdjęć, po czym najpierw wymodeluj całego psa bez detali (oczy tylko wstaw jako kulki, nosa tak dokładnie nie modeluj) aż kształt będzie dobry. Jak będziesz miał cały kształt, pokaż. Potem dorób detale, przy czym kieruj się referencjami (oczy psa tak nie wyglądają, musisz się dobrze przypatrzeć referencjom i zbliżeniom). Nosek wyszedł przyzwoicie, ale dużo za wcześnie go zrobiłeś ponieważ kształt reszty głowy jeszcze nie jest optymalny. Łatwiej jest dopasowywać kształt na etapie kiedy nie ma jeszcze takich detali. Ewentualnie możesz podfarbować poligony gdzie później będzie nos, oczy na inny kolor dla orientacji (żeby było widać gdzie zaplanowane są te elementy bez zagęszczania dla nich siatki). Metodę której ty używasz (zaczynanie od detali) też się stosuje, ale moim zdaniem, jeśli to twoje pierwsze kroki w organice, łatwiej będzie zacząć od innej strony czyli od ogólnego kształtu. Pokaż siatkę. Edytowane 10 Listopad 2008 przez Ania
Malwi Napisano 11 Listopad 2008 Napisano 11 Listopad 2008 Co do psiaka to Dog Niemiecki - pełno fotek: http://images.google.pl/images?source=ig&hl=pl&rlz=1G1GGLQ_PLPL271&q=dog%20niemiecki&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi tył głowy powinien być szerszy i uszy nie tak bardzo przyległe do głowy tutaj masz jeszcze wzorzec rasy - dokladnie opisane jak rasowy pies ma wygladac :) http://www.dogniemiecki.net/wzorzec
Ania Napisano 11 Listopad 2008 Napisano 11 Listopad 2008 "deutsche dogge" > znajdziesz jeszcze więcej (ta sama rasa, w ich języku)
Malwi Napisano 11 Listopad 2008 Napisano 11 Listopad 2008 mozesz tez sprobowac "German Mastiff " albo "Great Dane"
xaoo Napisano 15 Listopad 2008 Napisano 15 Listopad 2008 Witam, Kurczaki, uparl sie na tego piesa i basta :) I bardzo dobrze, pies juz coraz bardziej przypomina psa, a i organike tez kiedys sie trzeba naumiec :) Czekam na wiecej, moze na mala animacje. Powodzenia w dalszych pracach. Pozdrawiam, xaoo
Ania Napisano 16 Listopad 2008 Napisano 16 Listopad 2008 Heh jak zobaczyłam pierwszy obrazek to byłam w szoku, dopiero potem zorientowałam się że to z powodu mocnej perspektywy dupa taka szeroka wyszła. Możesz pokazać może widok z boku, albo widok z user view bez perspektywy? Jest już dużo lepiej. Trochę można się jeszcze zastanowić nad prowadzeniem siatki przy przednich nogach, teraz tak jakby wyekstrudowałeś nogi prosto z szyi, ale przypuszczam że tam jeszcze będziesz poprawiał. Nogi powinny wychodzić trochę niżej i trochę bardziej z tułowia. Tu taki szkic. (nie kopiuj tej siatki 1:1 bo brakuje jej trochę edgów, chodzi mi tylko o ich kierunek tak z grubsza).
Eden-3d Napisano 16 Listopad 2008 Napisano 16 Listopad 2008 hmm ja bym na twoim miejscu zostawil sobie tego psa na sam koniec,przynajmiej mi bylo by tak wygodniej jakos
Temporal Napisano 16 Listopad 2008 Napisano 16 Listopad 2008 A ja moim skromnym zdaniem doradzilbym by zostawic sobie organike na jakas inna scenke. Jesli nie jestes zamocny w organice to troche potrwa sie zanim ja opanujesz dobrze a dziwny kontrast bedzie jesli martwa natura bedzie ladna a pieske odstawal od reszty. Lepiej zbudowac scene na rownym poziomie a pozniej wziasc sie za scenke gdzie glownym tematem bedzie cos organicznego np ten pies. Przynajmniej ja tak to widze. Moim zadniem lepiej pomyslec na wypelniaczem tego przystanku zainwestowac w jakas roslinnosc jakies smieci i inne takie. Do tego raczej specjalnie uczyc sie nie bedziesz a scena bedzie posuwac sie do przodu. Oczywiscie czego nie wybierzesz i tak dobrze bedzie nawet robiac niezbyt udane modele czlowiek zawsze czegos sie uczy wazne by z kazda praca nie popelniac starych bledow. W tym psie przydaloby sie jeszcze pomeczyc ta baze by bardziej ogolna bryla byla ok. Narazie taki troche splaszczony no i moze troche jakis loopow na twarzy by sie przydalo.
Ania Napisano 16 Listopad 2008 Napisano 16 Listopad 2008 Tułów jest jak od linijki, zrób takie łagodne zgięcia jak na zdjęciach, klatkę piersiową, ten niby brzuszek itd. Tylnie nogi są chyba szersze od tułowia. Uszy chyba zbyt szpiczaste. Nie kładź loopów tak idealnie poziomo lub pionowo, jak to zrobiłeś przy pysku. Powinny raczej iść "wzdłóż psa" Głowa z szyją są u ciebie spłaszczone od boku. Także tylnie nogi są od przodu za płaskie. Jak dodajesz jakieś edge np. cutem, to należy je od razu trochę wyciągnąć z ciałka, żeby stworzyć okrągłość. Z boku na szyi masz trójkąta. Moim zdaniem większa motywacja jest uczyć się organiki mając na celu tego typu scenę (wiedząc że reszta sceny wyjdzie prawdopodobnie dobrze), niż uczyć się organiki samej dla siebie. Jak pies nie wyjdzie można go wstawić z tyłu sceny, skulonego pod ławką, gdzie jego błędy nie będą się rzucały w oczy a gdzie mimo to będzie dodawał scence uroku. Robiąc psa jako główny element jakiejś sceny musiałby wyjść od razu idealnie. Ale każdy ma inne podejście.
Trybal Napisano 16 Listopad 2008 Autor Napisano 16 Listopad 2008 Wydaje mi się, że piesek będzie ok :) Teraz go oteksturuję i zrigguję i zrobię tak jak pisze Ania. Wrzucę go gdzieś gdzie wszelkie błędy nie będą, lub będą mało widoczne. I tak się trochę nauczyłem przy tym :) Przy następnej scenie nauczę się jeszcze więcej :)
Malwi Napisano 17 Listopad 2008 Napisano 17 Listopad 2008 (edytowane) Tył czaszki zrob szerszy, dłuższe chudsze łapy i minimalnie krótszy grzbiet :) Jak dla mnie w tym momencie piesek jest troszke nieproporcjonalny. Co do szczegółów - zrób większy nos , bardziej trójkątne uszy i bardziej przyjzyj sie wargom na fotce którą przesłała Ci Ania http://www.cezar.gniezno.org.pl/index.php?mod=wzorzec - pod tym linkiem jest kolejny wzorzec rasy - sa tam szkice łap i głowy - jak powinna wygladac, oraz kątowanie tylnych łap. Edytowane 17 Listopad 2008 przez Malwi
Trybal Napisano 29 Grudzień 2008 Autor Napisano 29 Grudzień 2008 Po dłuższej przerwie dodałem kolorki ;] Wstawieniem psiunka zajmę się jutro bo dzisiaj cały dzień spędziłem nad tym... Nadal nie wiem co wsadzić na tło :/ Jedyne co mi przychodzi do łowy to drzewo ale bardzo mi nie wychodzi :/ Siedzenia przy nim a siedzenia a przy moich umiejętnościach efekt końcowy wychodzi mierny :/
tob01 Napisano 29 Grudzień 2008 Napisano 29 Grudzień 2008 tekstury takie sobie i bump/disp na nich miejscami za duży, szczególnie na płocie tło lipa materiały tych znakow też, wyglądają jak papierowe I to w oknie (pojdejrzewam, że potłuczona szyba), źle wygląda. To tyle odemnie, aha i zrób coś za płotem żeby pusto nie było
mirach Napisano 29 Grudzień 2008 Napisano 29 Grudzień 2008 Ten znak autobusowy jest gigantyczny, wiekszy chyba niz sam przystanek O,o
marmon Napisano 29 Grudzień 2008 Napisano 29 Grudzień 2008 Dorób menela na przystanku a od razu tchniesz w scene troche życia ! :D
indian Napisano 29 Grudzień 2008 Napisano 29 Grudzień 2008 no jak to "marmon" powiedział(napisał) dorób jakiegoś śpiącego na ławce menela z butelką "platona" w ręce, i będzie git :) faktycznie proporcje słupa leżą, strasznie duży jest, ale jeden plus, że będzie go widać z daleka. pozdro
xaoo Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 Witam, Zgadzam sie z przedmowcami - slup do poprawy. Dla mnie jest on za nowoczesny jak na wiejska scene. Przystanek tez szczerze mowiac jest za ladny i za ladnie pomalowany. Potrzeba tam kilku warstw farbyby i by miejscami odchodzila. Ale pracuj pracuj, bo ciekawie sie zapowiada. Pozdrawiam, xaoo P.S. Jesli juz koniecznie chcesz zachowac ten slup to zmien chociaz numery linii, bo ta czcionka jak na moj gust srednio pasuje.
skynyrd Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 Mi sie pomysl podoba, jestem poczatkujacy i bede zagladal zobaczyc jak ida prace z teksturowaniem - ciagle mam problemy z materialami. Jak dla mnie to spoko, zeczywiscie dalej nie wyglada za bardzo realistycznie ale mam te same problemy. Powodzenia
eVenement Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 budynek juz zaczyna przypominac taki realny . za to płot to dalsza droga do idealu. ogolnie sam nie umiem dorbze dobrac materialow ale Tobie coraz lepiej to wychodzi ;s pozdrowienia i powodzenia ;d
Trybal Napisano 30 Grudzień 2008 Autor Napisano 30 Grudzień 2008 No wstawiłem trochę poprawek :) Rynnę i zmieniłem słupek ;]
piksar Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 kubeł nie trzyma proporcji, węższy i wyższy powinien być rynna wisi siłą woli - brak uchwytów
xaoo Napisano 31 Grudzień 2008 Napisano 31 Grudzień 2008 @Trybal - jest lepiej. Slupek mniej efektowny, ale zdecydowanie lepszy. Teraz tylko jedno pytanie. Co umiescisz po prawej stronie, bo jakos tak pusto sie zrobilo. Rynna tez fajnie wyszla, tylko rzeczywiscie nie moze wisiec w powietrzu. Jestes na dobrej drodze, wiec walcz. Ja bede tu zagladal i sprawdzal progres. Powodzenia, xaoo
Ufol Napisano 31 Grudzień 2008 Napisano 31 Grudzień 2008 na koszu ci wyszły kwadratości - smoothing groups sie popsuł. słup lepszy choć troche bym zwężył, poza tym za czysty- powinien być brudny, pomalowany sprayem albo coś. w oknie większe dziury byłyby chyba lepsze. Ta ciemna plama na rogu budynku powinna być chyba na obu ścianach a nie urywać się na kancie. Nie widziałem jeszcze żeby krawężnik się tak miękko ugioł, powinien być raczej ukruszony. Na razie wygląda jakby go ktoś specjalnie krzywo odlał z betonu. Za płotem daj moze jakąś trawę albo coś żeby nie było tak wyraźnie horyzontu między deskami widać. A na samum płocie mogłbyś jakąś szmatę powiesić... mochera na przykład :) Może jakaś kałuża na chodniku? Któraś z butelek mogłaby być rozbita, w końcu całe odrazu wędrują na wymianę do skupu :) A rynny wydaje mi się że mają jakieś połączenie z dachem tylko przez niską rodziałkę słabo to widać. sory że tak rzuciłem stertą wytyków i pomysłów. Podziel to wszytko przez trzy i potem sam osądż czy coś z tego się przyda. Pozdrawiam.
adam_m Napisano 31 Grudzień 2008 Napisano 31 Grudzień 2008 zmniejsz numerki autobusów, popraw texturki i wypełnij dziurę z prawej na górze. Pozdr.
Eden-3d Napisano 31 Grudzień 2008 Napisano 31 Grudzień 2008 moze byc ciekawa sceka z tego, obok kosza przyda sie kilka smieci porozwalanych, nie przypominam sobie zebym kiedys widzial idealny pozadek,popraw to co wyzej koledzy napisali i bedzie git,daj nastepnym razem wiekszy redner.pozdr
Sebastian Ozga Napisano 31 Grudzień 2008 Napisano 31 Grudzień 2008 A ja się trochę poczepiam, a co! :P - wszystkie rury, łącznie z konstrukcją przystanka nieco za grube - teksturka na budynku się nie zgrywa na rogu - przydałoby się sporo brudu między krawężnikiem a asfaltem - płyty chodnikowe układa się tak, że co drugi rząd jest przesunięty - jedziesz dalej, czekam na więcej :)
Trybal Napisano 2 Styczeń 2009 Autor Napisano 2 Styczeń 2009 Przede wszystkim bardzo się cieszę, że już niedokończona scena się Wam podoba :) I że pokładacie we mnie nadzieję dopracowania tego maksymalnie ^^ Boję się tylko żeby Was nie zawieść ^^ Ufol - to co się przyczepiłeś do kosza to wgięcie takie jest. Specjalnie tak zrobiłem, że niby ktoś kiedyś kopnął kosz i teraz takie wgięcie zostało. Ps. I nie przepraszaj za ilość pomysłów i propozycji ^^ W końcu założyłem ten temat nie bez powodu :P Zdaję sobie z tego sprawę, że taka trawa nie przejdzie i nie musicie mnie o tym uświadamiać ^^ I chyba będę musiał zrezygnować ze standardowego Hair&Fuir jeśli chcę zachować realistkę sceny na trochę wyższym poziomie niż przeciętny na rzecz jakiejś trochę bardziej wyszukanej metody. Co do śmieci również uważam, że tej scenie przydałoby się trochę śmieci ^^ Jednak nie mam pojęcia jak się za to wziąć. Ma ktoś może jakieś ciekawe pomysły, cenne rady, interesujące źródła? ;> I nie chodzi mi raczej o to jakie śmieci a bardziej jak je zrobić? Jeśli chodzi o cylindry np. słupek ze znakiem to jak stosować mapowanie? W sensie daje UVW Map i tryb dla cylindra no i zawsze mam problem z ustawieniem wymiarów. Ta tekstura jak większość z których korzystam ma wymiary kilka k x kilka k no i wysokość ustalam taką jaka jest wysokość cylindra a długość i szerokość to nie wiem. Ustalam z reguły tak jaka jest wysokość czyli np 345x345x345. Czy to aby na pewno jest dobry sposób? Bo właśnie po tym słupku widać, że coś mi nie wyszło ^^ Nie wiem jeszcze co dam po prawej stronie. Zastanawiam się nad drzewem bo chyba byłoby najlepsze. Ale wiele razy już do niego podchodziłem i gówno wychodziło, a nie drzewo. No a tutaj update...
Eden-3d Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 tak ,trawa do poprawy,jest troche za wysoka i za gruba i kolor zbyt nasycony,dobrze,ze sam to widzisz.pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się