Napisano 8 Listopad 200816 l Witam. Dziś naszła mnie chęć wyrzeźbienia mojego basa. Jest to model JazzBass firmy Fender. Na razie mało ale to jakies niecałe 2 godzinki pracy. Taki probny renderek I zblizenie mostka w clean To początek pracy. Zastanawiam się jak wymodelować struny. Są to druty ściśle owinięte innym drutem. Jak to zrobić? Z gory dziękuję za komentarze i krytyke, oraz za pomoc. Pozdrawiam! Edytowane 11 Listopad 200816 l przez JackVasi
Napisano 8 Listopad 200816 l struny możesz wymodelować springiem :P albo lepiej na bumpie. nie za cienka ta decha ci wyszła?
Napisano 8 Listopad 200816 l Autor Fakt. Była za cienka. Wyszło mi to, gdy modelowałem gryf. Nie ma jakiegoś modyfikatora, który sam owinie mi sprężynkę wokół spline'a? :D
Napisano 8 Listopad 200816 l spring to jest sprężyna czyli jest zawinięta więc ustaw tylko jej wysokość i promienie. btw fajna gitarra
Napisano 8 Listopad 200816 l Autor Ale chodzi mi o to jak owinąć ów sprężynę wokół konkretnego spline'a, wokół krzywej EDIT: Ok, dałem już sobie radę. Następny update chyba dopiero jutro. EDIT2: Poprawiłem okolice mostka. Teraz pracuję nad główką, ale ciężko mi to idzie. MAteriały oczywiście na razie przykładowe. Edytowane 9 Listopad 200816 l przez JackVasi
Napisano 9 Listopad 200816 l Autor OK. Czas na wrzucenie całokształtu mej dotychczasowej pracy. Nadal myślę nad mechanizmem kluczy i o strunach. Jeśli widzicie jakieś błędy to piszcie
Napisano 9 Listopad 200816 l Autor Jak to? Jest identyczny! Jeśli chodzi o zaokrąglenie krawędzi to w mojej wersji JB są one właśnie mniej zaokrąglone niż normalnie. Nie wiem czemu. Tutaj rzut bezpośrednio z góry na korpus. W nim zostało mi ustawienie śrubek, potencjometry, blaszka pod nimi, gniazdo i uchwyty do mocowania paska. Edytowane 9 Listopad 200816 l przez JackVasi
Napisano 9 Listopad 200816 l Kształt jest jak najbardziej ok, ale IMO jest zbyt cienki i na pewno za malo zaokrąglony Edytowane 9 Listopad 200816 l przez DraB
Napisano 9 Listopad 200816 l Autor A da się powiększyć zrobionego już chamfera? Chodzi mi właśnie o krańce deski. Jednak trochę obłości tam jest. EDIT. Ok, poradziłem sobie. Główkę zacznę dopiero jutro, dziś nie mam już za dużo czasu. Jak teraz? Edit2: Zrobiłem jeszcze chromowane części i wstępne modele potencjometrów. Męczę gniazdo/wtyk Edytowane 10 Listopad 200816 l przez JackVasi
Napisano 10 Listopad 200816 l Autor Ok. Zacząłem robić front główki. Proszę, oceńcie. Chcę teraz wyłapać wszystkie błędy, żeby się później nie męczyć. Z góry dziękuję za komentarze.
Napisano 10 Listopad 200816 l po pierwsze - zle zrobione struny po drugie - za cienki czemu ludzie bawia sie w robienie jakichs fenderow i gibsonow..wezcie pierwsza lepsza gitarke bc richa
Napisano 10 Listopad 200816 l no modele wygladaja na razie git, ale nie znam sie na gitarach. zrob, pokazuj na razie claye, wiecej widac bledow w siatce na nich, potem zajmiesz sie studiem i materialami
Napisano 10 Listopad 200816 l Ten blaszany mostek wygialby sei po zalozeniu pierwszej struny. pozdrawiam
Napisano 10 Listopad 200816 l Autor Ok. Wrzucam 3 cley'e. Fakt, mostek zaraz poprawie. Obuduje go :P A co źle ze strunami? PS. Czemu bawię się w Fendera? Bo mam Fendera :D
Napisano 10 Listopad 200816 l no, jesli Twoj fender ma mostek grubosci paznokcia to chyba grasz na nim jak na banjo
Napisano 10 Listopad 200816 l Autor Spokojnie. Już poprawiłem. Ale tu już posłużyłem się wyobraźnią, a nie stojącą obok mnie referencją :D Zrobiłem taki, jaki mi się podoba, a nie taki jak podobał się panu Leo Fenderowi (za co pewnie mnie skarcicie :P). Oto on:
Napisano 10 Listopad 200816 l to forum bardzo lubi kreatywnych lduzi, ale wtedy zmien tytul - "gitara podobna do.." albo "prawie jak..."
Napisano 10 Listopad 200816 l Autor OK. Mam już pomysł na scenę. Ciemne wnętrze. Całość w cegłach. Przez otwór w ścianie (kilka brakujących cegieł) pada światło na Fenderka i głośniki, kable. Ogólnie światło ukazuje fragment wyposażenia jakiegoś zespołu. Na renderku Fender wraz z głośnikami. Clay (sky+sun) i AO (postprodukcja)
Napisano 11 Listopad 200816 l Autor Dobrze. Zacząłem sobie powoli tworzyć scenę. Muszę przyznać, ze wręcz się tego boję :D Z prawej ciepłe, pomarańczowe światło (coś jak latarnia uliczna) wpadające przez okno. Ogólnie, dla wypełnienia kompozycji niebieskie Omni (taki ambient :P). Dojdą jeszcze zielone i czerwone (ew. żółte) reflektorki. Jak wyszedł mi kabel? Wydaje mi się zbyt giętki, ale nie wiem jak to poprawić. Na ścianie będą wisiały plakaty, na cegłach coś markerem popisane.
Napisano 11 Listopad 200816 l Autor Post pod postem... Trudno. Nikt sie nie interesuje, ale i tak postępy pokazywać muszę. Więc zrobiłem kilka podstawowych materiałów i poustawiałem scenę. Walczę z cegłąmi, bo są okropne. Macie jakieś sposoby na takie ściany?
Napisano 11 Listopad 200816 l oj żeś zabił ten model....po pierwsze użyj tekstur. po drugie jeśli chcesz walnąć anarche to chociaż w jakiejś większej teksturce bo sam widzisz jak to wygląda. poza tym cegły za bardzo wystają. no i nigdy nie uzyskasz dobrego efektu jak ich nie oteksturujesz. http://www.cgtextures.com/ tu masz całą bazę tekstur. kombinuj i powodzenia ;]
Napisano 11 Listopad 200816 l Autor oj żeś zabił ten model.... Znaczy, że co? SoAd: Klimat z lat 90, czy render na miarę lat 90? :D Chciałem uzyskać oldschoolowy klimat (no może nie aż tak :P) Bleee... tekstury... No dobra. Każdą osobno teksturować? Czy jako całość? Jak każdą osobno to chyba się powtarzać będą. Nie lubię tekstur :P Pomóżcie
Napisano 11 Listopad 200816 l to była metafora ;), trudne słowo, chodzi o to ze wygląda tragicznie :(, sorry ale teksturki to podstawa takze musisz je polubić, co do cegieł to zrób jedną tex na całą ścianę. pozdrawiam
Napisano 11 Listopad 200816 l Autor Znaczy wstawić zamiast nich boxa i wrzucic na niego teksture z displacementem i bumpem?
Napisano 12 Listopad 200816 l ze ujecie pokazuje sciane z bliska to wrzuc teksture o duzej rozdzialce ,dodaj bump i specular (mozesz sie pokusic o wymodelowanie troche tej sciany. jak lekko sporobjesz wymodelowac to wypuklosci cegiel i narzucisz teksturke to bedzie bardzo dobrze wygladac. ew. poprzez displacement ale na w tym ci nie pomoge bo sie nie znam). co do gitary jest ok. co do wzmacniaczy to troche taka zapchaj dziura;]. no a sciana zupelnie od nowa. teksturki ,mapy i ew displacement lub ten lekki modelling i bedzie miodzio. good luck
Napisano 12 Listopad 200816 l Z teksturami sie polub, bo model bardzo ladny, ale prezentacja tragiczna. Lepiej to juz wyglada wyrenderowane w clayu. Materialy tez nie najlepsze. Co do sciany, to wg mnie mozesz zbakowac sobie AO pass i na jego podstawie poskladac ze zdiec albo namalowac texture. Pracuj, pracuj, bo narazie SOAD ma racje, render na miare lat 90.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto