Skocz do zawartości

Obiekt3d: Gitara basowa Fender JazzBass


JackVasi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś naszła mnie chęć wyrzeźbienia mojego basa. Jest to model JazzBass firmy Fender. Na razie mało ale to jakies niecałe 2 godzinki pracy.

 

16616646yb7.th.jpgthpix.gif Taki probny renderek

41988562bc8.th.jpgthpix.gif I zblizenie mostka w clean

 

To początek pracy. Zastanawiam się jak wymodelować struny. Są to druty ściśle owinięte innym drutem. Jak to zrobić?

 

Z gory dziękuję za komentarze i krytyke, oraz za pomoc.

Pozdrawiam!

Edytowane przez JackVasi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ale chodzi mi o to jak owinąć ów sprężynę wokół konkretnego spline'a, wokół krzywej

 

EDIT: Ok, dałem już sobie radę. Następny update chyba dopiero jutro.

 

EDIT2: Poprawiłem okolice mostka. Teraz pracuję nad główką, ale ciężko mi to idzie. MAteriały oczywiście na razie przykładowe.

28125811iy7.th.jpgthpix.gif

Edytowane przez JackVasi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to? Jest identyczny! Jeśli chodzi o zaokrąglenie krawędzi to w mojej wersji JB są one właśnie mniej zaokrąglone niż normalnie. Nie wiem czemu.

 

Tutaj rzut bezpośrednio z góry na korpus. W nim zostało mi ustawienie śrubek, potencjometry, blaszka pod nimi, gniazdo i uchwyty do mocowania paska.

 

61652484yy7.th.jpgthpix.gif

Edytowane przez JackVasi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da się powiększyć zrobionego już chamfera? Chodzi mi właśnie o krańce deski. Jednak trochę obłości tam jest.

 

EDIT. Ok, poradziłem sobie. Główkę zacznę dopiero jutro, dziś nie mam już za dużo czasu. Jak teraz?

 

a1mq9.th.jpgthpix.gif

 

Edit2: Zrobiłem jeszcze chromowane części i wstępne modele potencjometrów. Męczę gniazdo/wtyk

a2ux7.th.jpgthpix.gif

Edytowane przez JackVasi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie. Już poprawiłem. Ale tu już posłużyłem się wyobraźnią, a nie stojącą obok mnie referencją :D Zrobiłem taki, jaki mi się podoba, a nie taki jak podobał się panu Leo Fenderowi (za co pewnie mnie skarcicie :P). Oto on:

 

b4xz3.th.jpgthpix.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Mam już pomysł na scenę. Ciemne wnętrze. Całość w cegłach. Przez otwór w ścianie (kilka brakujących cegieł) pada światło na Fenderka i głośniki, kable. Ogólnie światło ukazuje fragment wyposażenia jakiegoś zespołu.

Na renderku Fender wraz z głośnikami. Clay (sky+sun) i AO (postprodukcja)

 

c5aoed6.th.jpgthpix.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze. Zacząłem sobie powoli tworzyć scenę. Muszę przyznać, ze wręcz się tego boję :D Z prawej ciepłe, pomarańczowe światło (coś jak latarnia uliczna) wpadające przez okno. Ogólnie, dla wypełnienia kompozycji niebieskie Omni (taki ambient :P). Dojdą jeszcze zielone i czerwone (ew. żółte) reflektorki.

 

c5aoview01nn4.th.jpgthpix.gif c5aoview02ab5.th.jpgthpix.gif

 

Jak wyszedł mi kabel? Wydaje mi się zbyt giętki, ale nie wiem jak to poprawić.

Na ścianie będą wisiały plakaty, na cegłach coś markerem popisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post pod postem... Trudno. Nikt sie nie interesuje, ale i tak postępy pokazywać muszę. Więc zrobiłem kilka podstawowych materiałów i poustawiałem scenę. Walczę z cegłąmi, bo są okropne. Macie jakieś sposoby na takie ściany?

 

12fg8.th.jpgthpix.gif 13sr5.th.jpgthpix.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj żeś zabił ten model....po pierwsze użyj tekstur. po drugie jeśli chcesz walnąć anarche to chociaż w jakiejś większej teksturce bo sam widzisz jak to wygląda. poza tym cegły za bardzo wystają. no i nigdy nie uzyskasz dobrego efektu jak ich nie oteksturujesz. http://www.cgtextures.com/ tu masz całą bazę tekstur. kombinuj i powodzenia ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj żeś zabił ten model....

Znaczy, że co?

 

SoAd: Klimat z lat 90, czy render na miarę lat 90? :D

 

Chciałem uzyskać oldschoolowy klimat (no może nie aż tak :P)

Bleee... tekstury... No dobra. Każdą osobno teksturować? Czy jako całość? Jak każdą osobno to chyba się powtarzać będą. Nie lubię tekstur :P Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze ujecie pokazuje sciane z bliska to wrzuc teksture o duzej rozdzialce ,dodaj bump i specular (mozesz sie pokusic o wymodelowanie troche tej sciany. jak lekko sporobjesz wymodelowac to wypuklosci cegiel i narzucisz teksturke to bedzie bardzo dobrze wygladac. ew. poprzez displacement ale na w tym ci nie pomoge bo sie nie znam). co do gitary jest ok. co do wzmacniaczy to troche taka zapchaj dziura;]. no a sciana zupelnie od nowa. teksturki ,mapy i ew displacement lub ten lekki modelling i bedzie miodzio. good luck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z teksturami sie polub, bo model bardzo ladny, ale prezentacja tragiczna. Lepiej to juz wyglada wyrenderowane w clayu. Materialy tez nie najlepsze.

Co do sciany, to wg mnie mozesz zbakowac sobie AO pass i na jego podstawie poskladac ze zdiec albo namalowac texture.

Pracuj, pracuj, bo narazie SOAD ma racje, render na miare lat 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności