adam_m Napisano 15 Listopad 2008 Napisano 15 Listopad 2008 (edytowane) Witam, rozpoczynam pracę nad modelem Kościoła św. Janów w Toruniu. Zaczynam od bryły potem detal. Link do referek: http://fotoforum.gazeta.pl/a/17820.html Za wszelkie uwagi serdecznie dziękuję. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a19eb1590467b10d.html Edytowane 3 Sierpień 2009 przez adam_m
Eden-3d Napisano 16 Listopad 2008 Napisano 16 Listopad 2008 witam , ambitny plan, wnetrze tez bendziesz robil? modelowalem kiedys podobny kosciol i robienie tych sklepien laczacych luki itp to masa dlubania ,powodzenia czekam na upy
claude Napisano 16 Listopad 2008 Napisano 16 Listopad 2008 Trzymam kciuki i będę obserwował wątek. Pozdrawiam
adam_m Napisano 16 Listopad 2008 Autor Napisano 16 Listopad 2008 (edytowane) Dzięki za doping :) Planuję tylko exterior. http://img80.imageshack.us/my.php?image=1copyco1.jpg ps co jest grane? nie mogę umieścić obrazka...? http://img217.imageshack.us/my.php?image=osli2.jpg Edytowane 17 Listopad 2008 przez adam_m
adam_m Napisano 19 Listopad 2008 Autor Napisano 19 Listopad 2008 Up: Zegar http://img136.imageshack.us/my.php?image=janfl7.jpg http://img216.imageshack.us/my.php?image=zegarkw9.jpg
claude Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 zegarek fajny, zobaczymy jak dalej pójdzie :p
claude Napisano 7 Grudzień 2008 Napisano 7 Grudzień 2008 Fajnie fajnie, ciekawe jak tekstury materiały, environment zrobisz :)
D3SIGN Napisano 20 Grudzień 2008 Napisano 20 Grudzień 2008 Wszystko jest gites majonez grunt potem to żeby nie wyglądało zbyt idealnie... Będę zerkał :)
claude Napisano 26 Grudzień 2008 Napisano 26 Grudzień 2008 o widzę że się modliłeś!! fajnie się robi, zwłaszcza ten detal, ale dopóki nie będzie teksturki cegły to łyso będzie powodzenia i Wesołych Świąt
J|L Napisano 26 Grudzień 2008 Napisano 26 Grudzień 2008 chyba zaczne chodzic do kosciola... super obiekt czekam na wiecej
adam_m Napisano 26 Grudzień 2008 Autor Napisano 26 Grudzień 2008 o ale dopóki nie będzie teksturki cegły to łyso będzie Cały czas myślę jak te cegły najlepiej zrobić. W ostatnim budynku jaki modelowałem, zrobiłem zdjęcie cegły w high res. i poukładałem je na obrazie uv'ki. Roboty full a efekt kiepski. Z odległości z której zazwyczaj ogląda się całe budynki i tak textury cegły czy spoiny nie widać a przy renderze i tak słabo wyszlo (pewnie rozdzielczość i tak była za mała). Zastanawiam się czy jest coś w rodzaju tekstury wektorowej (może bzdury wypisuję), która będzie niezależna od rozdzielczości finalnego rendera (?) Ma ktoś może pomysł na dobrą cegłę dla takiego dużego obiektu?
keraj37 Napisano 26 Grudzień 2008 Napisano 26 Grudzień 2008 tylez zes sie mnie nakrytykowal to sie ciesze ze Ciebie tez mozna troche:> Ale na razie sie nie ma do czego przycziepic:/
Eden-3d Napisano 26 Grudzień 2008 Napisano 26 Grudzień 2008 obejrzalem refki bedziesz mial sporo roboty przy texturach :)
adam_m Napisano 26 Grudzień 2008 Autor Napisano 26 Grudzień 2008 obejrzalem refki bedziesz mial sporo roboty przy texturach :) więc może ma ktoś pomysł na cegiełki? Może, ktoś kto texturował podobny kościół się wypowie?
adam_m Napisano 4 Luty 2009 Autor Napisano 4 Luty 2009 Koniec pracy nad modelem. Wolno to szło, to prawda, ale nic szczególnie mnie nie goniło. Teraz czas na texturki...
claude Napisano 4 Luty 2009 Napisano 4 Luty 2009 (edytowane) gratuluje, bardzo fajny model, widać że jest detal mimo że nie ma zbliżeń Wrzuć kilka zbliżeń jeśli możesz, siateczkę tych maswerków i ornamentów też bym chętnie zobaczył Jak zrobiłeś dachówki na displace czy modelowałeś! Fajna pracka! Będziesz robił otocznie w 3d czy jakieś montaże z fotami? Pozdro Edytowane 4 Luty 2009 przez claude
adam_m Napisano 6 Kwiecień 2009 Autor Napisano 6 Kwiecień 2009 (edytowane) Pierwszy test cegiełek. Edytowane 28 Luty 2011 przez adam_m
claude Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 Fajnie, że kontynuujesz bo to fajny model. Jednak na razie teksturki i materiały nieciekawe. Tiling widać na cegle jak i na posadzce, kamień w oknach też martwy szary. Czy Unwarp'owałeś model, wiem że to ciężka robota ale to jedyna droga aby zrobić ciekawe zróżnicowane tekstury. Pozdrawiam i życzę powodzenia
adam_m Napisano 6 Kwiecień 2009 Autor Napisano 6 Kwiecień 2009 Czy Unwarp'owałeś model, wiem że to ciężka robota ale to jedyna droga aby zrobić ciekawe zróżnicowane tekstury. Witaj, to dopiero pierwszy test. Uv'ki zrobiłem i wypełniam je cegłami, ale idzie ciężko :( Może ktos ma sposób jak to szybciej wypełnić?
claude Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 Witaj, to dopiero pierwszy test. Uv'ki zrobiłem i wypełniam je cegłami, ale idzie ciężko :( Może ktos ma sposób jak to szybciej wypełnić? Chyba tylko ciężka praca na Shopie zostaje!
Luchu Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 Ułatwisz sobie życie jak odpowiednio podzielisz model na kilka częsci skladowych a pozniej dopiero będziesz unwrapował. Nie wiem jak teraz to robisz, wiec jesli już tak zrobiles to spoko. :) Ogolnie pracuj pracuj, przy dobrym dopracowaniu renderingu i materiałów wyjdzie ładny obrazeczek.
witoldw Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 Witam. 1. Pozwalam sobie zabrać głos w tym wątku ponieważ niedawno zacząłem modelowanie innego istniejącego kościoła gotyckiego i napotkałem problemy "ceglane". 2. Szukałem w sieci przyzwoitej rozdzielczości tekstur podniszczonych cegieł ułozonych w wątku gotyckim i niestety nie znalazłem niczego zadowalającego. Jak już znalazłem wątek gotycki, to były "za ładne", jak były podniszczone to za mała rozdzielczość itp. 3. Wydaje mi się, że cegły na Twoim modelu są nałożone w złej skali, tzn. za duże. Za mała rozdzielczość tekstury. Nie trzymają wątku gotyckiego (co wynika pewnie z pkt2.) 4. Dałbyś zbliżenia i siatke maswerków. Bym se chętnie poogladał jak sobie inni z nimi poradzili. 5. Trzymam kciuki i czekam na postępy.
adam_m Napisano 8 Kwiecień 2009 Autor Napisano 8 Kwiecień 2009 Witam. 1. Pozwalam sobie zabrać głos w tym wątku ponieważ niedawno zacząłem modelowanie innego istniejącego kościoła gotyckiego i napotkałem problemy "ceglane". 2. Szukałem w sieci przyzwoitej rozdzielczości tekstur podniszczonych cegieł ułozonych w wątku gotyckim i niestety nie znalazłem niczego zadowalającego. Jak już znalazłem wątek gotycki, to były "za ładne", jak były podniszczone to za mała rozdzielczość itp. 3. Wydaje mi się, że cegły na Twoim modelu są nałożone w złej skali, tzn. za duże. Za mała rozdzielczość tekstury. Nie trzymają wątku gotyckiego (co wynika pewnie z pkt2.) 4. Dałbyś zbliżenia i siatke maswerków. Bym se chętnie poogladał jak sobie inni z nimi poradzili. 5. Trzymam kciuki i czekam na postępy. Zgadza się, zaprezentowana cegła nie jest przedstawiona w wątku wendyjskim (budowa kościoła XIII w.). Texturę znalazłem na cgtextures.com i jak widać są same wozówki. To był tylko test i specjalnie go umieściłem, mając nadzieję że ktoś pomoże mi osiągnąć zadowalający efekt. Co do rozdzielczości zastosowanej tex: 4096x2666 px, jaka Twoim zdaniem powinna być? Jeśli chodzi o wielkość cegły to ją zmierzyłem i wynosi: 15x9x30 cm. Poniewaz ta wersja nie była unwrapowana (jak widać) więc gdzie niegdzie proporcje moga być niezachowane. Dziękuję za komentarze :)
mkeruj Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 Cegły powinny mieć proporcje jak 1 : 2 : 4 Na przykład najpopularniejsza 6 x 12 x 24cm
adam_m Napisano 8 Kwiecień 2009 Autor Napisano 8 Kwiecień 2009 Cegły powinny mieć proporcje jak 1 : 2 : 4 Na przykład najpopularniejsza 6 x 12 x 24cm mowa jest o cegle średniowiecznej a Ty podajesz przykład cegły produkowanej od XIXw.
witoldw Napisano 9 Kwiecień 2009 Napisano 9 Kwiecień 2009 1.Są cegiełki, które w 100% spełniają moje wymogi, ale są niestety płatne. http://www.arroway-textures.de/en/products/bundle/contents - np. bricks002, 009, 013. 2. Jeżeli rozmiary tekstury są takie jak podałeś, to są oczywiście wystarczjące. Na moim monitorze tekstura wyglądają raczej kiepsko (jakieś np. 300x300 pikseli). Może to kwestia rozdzielczości samego renderu. 3. W dalszym ciągu wydaje mi się, że cegły sa za duże. Ja ich oczywiście nie mogę ich zmierzyć. Prównałem render z referką, ale nie będę się upierał (może wybrałem złe fragmenty). 4. Zamieszczam moje wstępne próby (bez dokłandego układania i bez bumpa). Na razie nie jestem zadowolony. 5. Nie krytykować mi kościoła. Dopiero co zacząłem. Jeszcze nie czas i nie ten wątek.
Ania Napisano 9 Kwiecień 2009 Napisano 9 Kwiecień 2009 (edytowane) Na mayangu szukaliście tych cegieł? http://mayang.com/textures/Architectural/html/Brick/index.html + trochę fotoshopa. A budynek ładny, tylko tekstura i śiwatło trzeba dopracować. Tekstura oprócz cegieł powinna zawierać również jakieś zabrudzenia, zacieki, kurz itp. Edytowane 9 Kwiecień 2009 przez Ania
adam_m Napisano 10 Kwiecień 2009 Autor Napisano 10 Kwiecień 2009 (edytowane) 2. Jeżeli rozmiary tekstury są takie jak podałeś, to są oczywiście wystarczjące. Na moim monitorze tekstura wyglądają raczej kiepsko (jakieś np. 300x300 pikseli). Może to kwestia rozdzielczości samego renderu. No właśnie to jest dla mnie zagadka (może znacie odpowiedź?), rozdzielczość textury jest taka jaką podałem, render powiedzmy 2800x2200 px, a wyglada tak jak napisałeś na 300x300. A np rendery ArchiExteriors Everów 1024x768, wyglądają jak żylety. Załóż swój wątek z tym obiektem, może wtedy u Ciebie znajdę jakieś ciekawe propozycje. Co do cegieł, które zastosowałeś, to tworzą one wątek nowożytny. No i będziesz musiał (jeżeli zależy Ci na efekcie) zrobić UV'ki, przynajmniej dla łuków okiennych, portalu itp. Aniu dziękuję za zainteresowanie. Wiem, że juz kiedyś radziłaś jak "zabrudzić" cegły, więc o to nie pytam. Ale może zaproponujesz jakieś ciekawe rozwiązania oświetlenia. Pozdrawiam. Zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych. Edytowane 10 Kwiecień 2009 przez adam_m
Ania Napisano 10 Kwiecień 2009 Napisano 10 Kwiecień 2009 (edytowane) A jakiego filtra AA używasz? Bo niektóre trochę rozmazywują. To samo dotyczy filtrów mipmap w teksturach. Co do oświetlenia, trochę przyciemnić cienie, i pobawić się kolorami światła i cienia (najlepiej żeby światło miało inny odcień niż cienie, dość dobrze się sprawdza lekko żółtawe słońce + niebieskawe cienie). Być może warto lekko zmniejszyć saturacje cegieł. Tu masz ładny przykład oświetlenia (zwróć uwagę na fioletowo-szary odcień cieni i delikatnie kremowe światło). http://blog.tworze.com/photoblog/21-24.jpg Edytowane 10 Kwiecień 2009 przez Ania 1
adam_m Napisano 10 Kwiecień 2009 Autor Napisano 10 Kwiecień 2009 A jakiego filtra AA używasz? Bo niektóre trochę rozmazywują. To samo dotyczy filtrów mipmap w teksturach. Image Sampler: Adaptive DMC, Filtr AA: Catmull Rom, jeśli chodzi o filtering bitmapy to mam: pyramidal. Nie upieram się przy tych ustawieniach, dlatego jeżeli sa propozycje zmian, to jestem otwarty.
Ania Napisano 10 Kwiecień 2009 Napisano 10 Kwiecień 2009 Chyba powinno być dobrze. Niech się jeszcze ktoś inny wypowie, bo jakiś czas nie używałam vraya. Co do filtrów AA, tu jest to trochę wytłumaczone (nie do maxa co prawda, ale filtry są te same). Rozdział "Filtering" http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Render/Oversampling_(Antialiasing) Generalnie, te które mają wykres typu "górka z fosą naokoło" wyostrzają, te które nie mają fosy, rozmywają, czyli Cat Rom będzie dobry. Tak przyglądnąwszy się, myślę że to nie ostrość lub rozdzielczość sprawia że tekstura wygląda trochę low res, ale powtarzanie się jej w niektórych miejscach (np. nad oknami na bocznej ścianie). Przesunięcie tam tekstury być może załatwi sprawę, np. żeby te ciemniejsze cegły nie były zawsze na tej samej wysokości. Bo powtarzająca się tekstura sprawia wrażenie że jest za mała i dlatego musi być mapowana częściej. Nie wiem jak wygląda twoje UV. Jeśli każdy element ma osobne miejsce na UV, to domalowanie brudu pomoże (o ile brud nie będzie się powtarzał tak jak cegły, albo będzie się powtarzał w innych miejscach niż cegły). Jak elementy są nakładane na siebie, to bym zrobiła osobny UV channel. A tak z innej beczki, spróbuj dać rozległy gradient na całą wysokość, który lekko zmienia odcień cegieł (góra jaśniejsza niż dół, albo na odwrót) Uzasadnienie: góra bardziej wyblakła od słońca / góra bardziej zciemniała od dymu z kominów A takie bardziej logiczne uzasadnienie to to że wtedy lepiej wygląda.
adam_m Napisano 3 Sierpień 2009 Autor Napisano 3 Sierpień 2009 Witam, Powrót do tematu kościoła :) Piszcie co waszym zdaniem jeszcze trzeba zmienić.
halset Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 Perspektywę, bo wygląda jakby się miał przewrócić.
Eden-3d Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 ja bym nad texturami posiedzial jeszcze ,wiecej zabrudzen itp
zgred Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 wiecej zabrudzen itp szczególnie na dachu. Drzewa również bym poprawił, bo widać ze płaskie plane'y.
Scatmax Napisano 25 Sierpień 2009 Napisano 25 Sierpień 2009 Witam Kosciol po dodaniu paru elementow renderze i postpro.3dsmax vray postprodukcja GIMP i Blender:)
BLADE Napisano 25 Sierpień 2009 Napisano 25 Sierpień 2009 model niczego sobie ale render słaby.... miejscami przepalony, miejscami niedoświetlony. nie wiem czy to wina oświetlenia ale chyba tak.. czy też ustawień gi. ja bym nad tym popracował i dodał ao.
_Orion_ Napisano 25 Sierpień 2009 Napisano 25 Sierpień 2009 (edytowane) Tak jak Blade napisał, model super a render skopany. Nie wiem, czy tego nie widać, że słóńce "pali" po kościele a niebo wygląda jakby nadciągała Apokalipsa??? Te niebo jest z innej bajki, raczej wygląda jak morze ;) Rozumiem, że to artystyczna wizja sceny, ale jak dla mnie klops. I ten DOF, też kiepsko wyglada. Faktycznie dodaj AO, będzie lepiej uwydatniał cegły i dachówki. Edytowane 25 Sierpień 2009 przez _Orion_
09121986 Napisano 25 Sierpień 2009 Napisano 25 Sierpień 2009 rozumiem ze stylizacja ma być na coś starego , ale kurcze z tym ziarnem to ostro przesadzone ... i wydaje się być to wszystko zbyt nasycone ... Jeśli mogę coś doradzić to zjechałbym własnie saturacje , popracował troche nad renderem , i wydaje mi sie że abberacja by mogła dać smaczek ;) ale co ja tam wiem ;) hehe i niech ta pani nie wypina tak tej pupy hehe to kościół a nie dzielnica czerwonych latarń ;p Pozdrawiam :) i powodzenia życzę
Đraven Napisano 25 Sierpień 2009 Napisano 25 Sierpień 2009 Ja bym coś dodał na przedniej fasadzie, bo jest trochę za gładka, i przez to sprawia wrażenie kartonowej makiety.. możliwe, że to się zmieni jak dodasz tam witraże
piko84 Napisano 25 Sierpień 2009 Napisano 25 Sierpień 2009 Coś mi te jasne okna/witraże po lewej nie bardzo odpowiadają. Tam jest cień, a do środka kościoła chyba tyle światła nie wpada, aby tak rozjaśniło wnętrze. Chyba że to jakieś odbicie, ale tak jak mówię coś mi w tym nie pasuje.
Mikolc Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 A mógłbyś się pochwalić jak wyrenderowałeś ten model, czy ustawiałeś ten model na plane i renderowałeś z hdri i słońcem? Mi się bardzo podoba, ale wykorzystaj rady kolegów wyżej bo może być jeszcze lepsza twoja praca.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się