Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 49
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

witam , ambitny plan, wnetrze tez bendziesz robil? modelowalem kiedys podobny kosciol i robienie tych sklepien laczacych luki itp to masa dlubania ,powodzenia czekam na upy

Napisano

o widzę że się modliłeś!!

fajnie się robi, zwłaszcza ten detal, ale dopóki nie będzie teksturki cegły to łyso będzie

 

powodzenia i Wesołych Świąt

Napisano
o ale dopóki nie będzie teksturki cegły to łyso będzie

 

 

Cały czas myślę jak te cegły najlepiej zrobić. W ostatnim budynku jaki modelowałem, zrobiłem zdjęcie cegły w high res. i poukładałem je na obrazie uv'ki. Roboty full a efekt kiepski. Z odległości z której zazwyczaj ogląda się całe budynki i tak textury cegły czy spoiny nie widać a przy renderze i tak słabo wyszlo (pewnie rozdzielczość i tak była za mała). Zastanawiam się czy jest coś w rodzaju tekstury wektorowej (może bzdury wypisuję), która będzie niezależna od rozdzielczości finalnego rendera (?) Ma ktoś może pomysł na dobrą cegłę dla takiego dużego obiektu?

Napisano
obejrzalem refki bedziesz mial sporo roboty przy texturach :)

więc może ma ktoś pomysł na cegiełki? Może, ktoś kto texturował podobny kościół się wypowie?

Napisano (edytowane)

gratuluje, bardzo fajny model, widać że jest detal mimo że nie ma zbliżeń

 

Wrzuć kilka zbliżeń jeśli możesz, siateczkę tych maswerków i ornamentów też bym chętnie zobaczył

 

Jak zrobiłeś dachówki na displace czy modelowałeś!

 

Fajna pracka! Będziesz robił otocznie w 3d czy jakieś montaże z fotami?

 

Pozdro

Edytowane przez claude
Napisano

Fajnie, że kontynuujesz bo to fajny model. Jednak na razie teksturki i materiały nieciekawe.

Tiling widać na cegle jak i na posadzce, kamień w oknach też martwy szary.

Czy Unwarp'owałeś model, wiem że to ciężka robota ale to jedyna droga aby zrobić ciekawe zróżnicowane tekstury.

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia

Napisano
Czy Unwarp'owałeś model, wiem że to ciężka robota ale to jedyna droga aby zrobić ciekawe zróżnicowane tekstury.

 

Witaj,

to dopiero pierwszy test. Uv'ki zrobiłem i wypełniam je cegłami, ale idzie ciężko :( Może ktos ma sposób jak to szybciej wypełnić?

Napisano
Witaj,

to dopiero pierwszy test. Uv'ki zrobiłem i wypełniam je cegłami, ale idzie ciężko :( Może ktos ma sposób jak to szybciej wypełnić?

 

Chyba tylko ciężka praca na Shopie zostaje!

Napisano

Ułatwisz sobie życie jak odpowiednio podzielisz model na kilka częsci skladowych a pozniej dopiero będziesz unwrapował. Nie wiem jak teraz to robisz, wiec jesli już tak zrobiles to spoko. :)

Ogolnie pracuj pracuj, przy dobrym dopracowaniu renderingu i materiałów wyjdzie ładny obrazeczek.

Napisano

Witam.

1. Pozwalam sobie zabrać głos w tym wątku ponieważ niedawno zacząłem modelowanie innego istniejącego kościoła gotyckiego i napotkałem problemy "ceglane".

2. Szukałem w sieci przyzwoitej rozdzielczości tekstur podniszczonych cegieł ułozonych w wątku gotyckim i niestety nie znalazłem niczego zadowalającego. Jak już znalazłem wątek gotycki, to były "za ładne", jak były podniszczone to za mała rozdzielczość itp.

3. Wydaje mi się, że cegły na Twoim modelu są nałożone w złej skali, tzn. za duże. Za mała rozdzielczość tekstury. Nie trzymają wątku gotyckiego (co wynika pewnie z pkt2.)

4. Dałbyś zbliżenia i siatke maswerków. Bym se chętnie poogladał jak sobie inni z nimi poradzili.

5. Trzymam kciuki i czekam na postępy.

Napisano
Witam.

1. Pozwalam sobie zabrać głos w tym wątku ponieważ niedawno zacząłem modelowanie innego istniejącego kościoła gotyckiego i napotkałem problemy "ceglane".

2. Szukałem w sieci przyzwoitej rozdzielczości tekstur podniszczonych cegieł ułozonych w wątku gotyckim i niestety nie znalazłem niczego zadowalającego. Jak już znalazłem wątek gotycki, to były "za ładne", jak były podniszczone to za mała rozdzielczość itp.

3. Wydaje mi się, że cegły na Twoim modelu są nałożone w złej skali, tzn. za duże. Za mała rozdzielczość tekstury. Nie trzymają wątku gotyckiego (co wynika pewnie z pkt2.)

4. Dałbyś zbliżenia i siatke maswerków. Bym se chętnie poogladał jak sobie inni z nimi poradzili.

5. Trzymam kciuki i czekam na postępy.

 

Zgadza się, zaprezentowana cegła nie jest przedstawiona w wątku wendyjskim (budowa kościoła XIII w.). Texturę znalazłem na cgtextures.com i jak widać są same wozówki. To był tylko test i specjalnie go umieściłem, mając nadzieję że ktoś pomoże mi osiągnąć zadowalający efekt. Co do rozdzielczości zastosowanej tex: 4096x2666 px, jaka Twoim zdaniem powinna być? Jeśli chodzi o wielkość cegły to ją zmierzyłem i wynosi: 15x9x30 cm. Poniewaz ta wersja nie była unwrapowana (jak widać) więc gdzie niegdzie proporcje moga być niezachowane. Dziękuję za komentarze :)

Napisano
Cegły powinny mieć proporcje jak 1 : 2 : 4

Na przykład najpopularniejsza 6 x 12 x 24cm

mowa jest o cegle średniowiecznej a Ty podajesz przykład cegły produkowanej od XIXw.

Napisano

1.Są cegiełki, które w 100% spełniają moje wymogi, ale są niestety płatne.

http://www.arroway-textures.de/en/products/bundle/contents - np. bricks002, 009, 013.

2. Jeżeli rozmiary tekstury są takie jak podałeś, to są oczywiście wystarczjące. Na moim monitorze tekstura wyglądają raczej kiepsko (jakieś np. 300x300 pikseli). Może to kwestia rozdzielczości samego renderu.

3. W dalszym ciągu wydaje mi się, że cegły sa za duże. Ja ich oczywiście nie mogę ich zmierzyć. Prównałem render z referką, ale nie będę się upierał (może wybrałem złe fragmenty).

4. Zamieszczam moje wstępne próby (bez dokłandego układania i bez bumpa). Na razie nie jestem zadowolony.

5. Nie krytykować mi kościoła. Dopiero co zacząłem. Jeszcze nie czas i nie ten wątek.

Napisano (edytowane)

2. Jeżeli rozmiary tekstury są takie jak podałeś, to są oczywiście wystarczjące. Na moim monitorze tekstura wyglądają raczej kiepsko (jakieś np. 300x300 pikseli). Może to kwestia rozdzielczości samego renderu.

No właśnie to jest dla mnie zagadka (może znacie odpowiedź?), rozdzielczość textury jest taka jaką podałem, render powiedzmy 2800x2200 px, a wyglada tak jak napisałeś na 300x300. A np rendery ArchiExteriors Everów 1024x768, wyglądają jak żylety. Załóż swój wątek z tym obiektem, może wtedy u Ciebie znajdę jakieś ciekawe propozycje. Co do cegieł, które zastosowałeś, to tworzą one wątek nowożytny. No i będziesz musiał (jeżeli zależy Ci na efekcie) zrobić UV'ki, przynajmniej dla łuków okiennych, portalu itp.

 

Aniu dziękuję za zainteresowanie. Wiem, że juz kiedyś radziłaś jak "zabrudzić" cegły, więc o to nie pytam. Ale może zaproponujesz jakieś ciekawe rozwiązania oświetlenia.

 

Pozdrawiam.

Zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych.

Edytowane przez adam_m
Napisano (edytowane)

A jakiego filtra AA używasz? Bo niektóre trochę rozmazywują.

To samo dotyczy filtrów mipmap w teksturach.

 

Co do oświetlenia, trochę przyciemnić cienie, i pobawić się kolorami światła i cienia (najlepiej żeby światło miało inny odcień niż cienie, dość dobrze się sprawdza lekko żółtawe słońce + niebieskawe cienie).

Być może warto lekko zmniejszyć saturacje cegieł.

 

Tu masz ładny przykład oświetlenia (zwróć uwagę na fioletowo-szary odcień cieni i delikatnie kremowe światło).

http://blog.tworze.com/photoblog/21-24.jpg

Edytowane przez Ania
  • Like 1
Napisano
A jakiego filtra AA używasz? Bo niektóre trochę rozmazywują.

To samo dotyczy filtrów mipmap w teksturach.

 

Image Sampler: Adaptive DMC, Filtr AA: Catmull Rom, jeśli chodzi o filtering bitmapy to mam: pyramidal. Nie upieram się przy tych ustawieniach, dlatego jeżeli sa propozycje zmian, to jestem otwarty.

Napisano

Chyba powinno być dobrze. Niech się jeszcze ktoś inny wypowie, bo jakiś czas nie używałam vraya.

 

Co do filtrów AA, tu jest to trochę wytłumaczone (nie do maxa co prawda, ale filtry są te same).

Rozdział "Filtering"

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Render/Oversampling_(Antialiasing)

Generalnie, te które mają wykres typu "górka z fosą naokoło" wyostrzają, te które nie mają fosy, rozmywają, czyli Cat Rom będzie dobry.

 

Tak przyglądnąwszy się, myślę że to nie ostrość lub rozdzielczość sprawia że tekstura wygląda trochę low res, ale powtarzanie się jej w niektórych miejscach (np. nad oknami na bocznej ścianie). Przesunięcie tam tekstury być może załatwi sprawę, np. żeby te ciemniejsze cegły nie były zawsze na tej samej wysokości. Bo powtarzająca się tekstura sprawia wrażenie że jest za mała i dlatego musi być mapowana częściej.

 

Nie wiem jak wygląda twoje UV. Jeśli każdy element ma osobne miejsce na UV, to domalowanie brudu pomoże (o ile brud nie będzie się powtarzał tak jak cegły, albo będzie się powtarzał w innych miejscach niż cegły). Jak elementy są nakładane na siebie, to bym zrobiła osobny UV channel.

 

A tak z innej beczki, spróbuj dać rozległy gradient na całą wysokość, który lekko zmienia odcień cegieł (góra jaśniejsza niż dół, albo na odwrót)

Uzasadnienie: góra bardziej wyblakła od słońca / góra bardziej zciemniała od dymu z kominów

A takie bardziej logiczne uzasadnienie to to że wtedy lepiej wygląda.

Napisano

model niczego sobie ale render słaby.... miejscami przepalony, miejscami niedoświetlony. nie wiem czy to wina oświetlenia ale chyba tak.. czy też ustawień gi. ja bym nad tym popracował i dodał ao.

Napisano (edytowane)

Tak jak Blade napisał, model super a render skopany. Nie wiem, czy tego nie widać, że słóńce "pali" po kościele a niebo wygląda jakby nadciągała Apokalipsa??? Te niebo jest z innej bajki, raczej wygląda jak morze ;) Rozumiem, że to artystyczna wizja sceny, ale jak dla mnie klops. I ten DOF, też kiepsko wyglada. Faktycznie dodaj AO, będzie lepiej uwydatniał cegły i dachówki.

Edytowane przez _Orion_
Napisano

rozumiem ze stylizacja ma być na coś starego , ale kurcze z tym ziarnem to ostro przesadzone ... i wydaje się być to wszystko zbyt nasycone ...

Jeśli mogę coś doradzić to zjechałbym własnie saturacje , popracował troche nad renderem , i wydaje mi sie że abberacja by mogła dać smaczek ;)

ale co ja tam wiem ;)

 

hehe i niech ta pani nie wypina tak tej pupy hehe to kościół a nie dzielnica czerwonych latarń ;p

 

Pozdrawiam :) i powodzenia życzę

Napisano

Ja bym coś dodał na przedniej fasadzie, bo jest trochę za gładka, i przez to sprawia wrażenie kartonowej makiety.. możliwe, że to się zmieni jak dodasz tam witraże

Napisano

Coś mi te jasne okna/witraże po lewej nie bardzo odpowiadają. Tam jest cień, a do środka kościoła chyba tyle światła nie wpada, aby tak rozjaśniło wnętrze. Chyba że to jakieś odbicie, ale tak jak mówię coś mi w tym nie pasuje.

Napisano

A mógłbyś się pochwalić jak wyrenderowałeś ten model, czy ustawiałeś ten model na plane i renderowałeś z hdri i słońcem? Mi się bardzo podoba, ale wykorzystaj rady kolegów wyżej bo może być jeszcze lepsza twoja praca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności